Autostrada A5 București-Giurgiu

Started by danpandrea, December 07, 2020, 02:12:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

11-13-16 mii in functie de sector la CESTRIN 2015.

panzer

Cel mai bine ar fi sa plece din A0 pe unde are cel mai mult sens. Si o intesectie cu DN5 undeva sau un drum de lagatura. (Similar cu A7 la Buzau si intersectiile cu DN2)

Sa vedem daca UE mai finanteaza un drum paralel cu DN5 pe care tot ei l-au finantat.

Skynick

Fara sa o dau in cinism dar la bulgari mai dureaza trei ani pana vedem ceva in teren pentru autostrada, probabil inca 10 ani pana vedem pod nou acolo si dupa pod nou cred ca trebuie facut doar un punct de trecere a frontierei nou si modern si un segment de autostrada care sa se conecteze la 10 km cu drumul actual si cam aia e pentru inca 10 ani.

Asta nu inseamna ca nu se pot stabili traseul si exproprierile etc. pentru A5

panzer

Si daca la noi s-ar lansa acum o licitatie SF + PT, pt A5 cat crezi ca ar dura pana sa o PT si AC gata? Constructia dupa.

Deocandata parca Porr lucreaza la o conexiune intre DN5 si Vama Giurgiu, a.i. sa degreveze orasul de tranzit.

Of topic: cu aceasta ocazie, m-au uitat la proiectele bulgarilor. Interesant este ca au decis sa faca un DX de undeva de langa Sofia pana la Vidin. Nu mai tin minte daca avem si noi un plan de la Vidin la Craiova. Parca a spus ceva doamna Ionita la ultimul interviu.

alecu26

sa inteleg ca avem program bugetar si ciclu bugetar nou in UE?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

raresu

Bulgarii ar dori sa demareze ceva cat de curand; pare c-au lansat licitatia Ruse -Velico Tarnovo;
Podul nu cred ca e o prioritate - cel putin pana nu intra ambele tari in Shengen.
Oricum e un memorandum cu Bulgaria semant din vremea lui Dancila -premier- decizia a apartinut Romaniei - urmatorul pod peste Dunare va fi la Zimnicea -Svistov (cred ca s-ar pute face cu bani europeni)
.
https://www.economica.net/bulgarii-vin-cu-autostrada-la-granita-licitatie-autostrada-ruse-veliko-tarnovo_193757.html

cezar-mario2012

#21
Singurul pod care ar primi acum bani europeni este Giurgiu - Ruse II. Vom avea autostradă Ruse către oriunde mai repede decât vom avea Pitești - Sibiu. Cam prin 2024-2025 vom avea Ruse - Biala - nod A2 - Sofia și de aici ai o legătură cu toată Europa pe autostradă via Serbia.



-verde în trafic, roșu în construcție și galben - A3 Struma, A 7 Ruse Veliko Tarnovo în licitație, A2 Plevna - Targovishte în proiectare, A5 Cerno More în SF și A 6 Sofia - Svilengrad licitată așteaptă finanțare.

Zona cea mai aglomerată a DN 5 este Jilava- 1 Decembrie, aceste zone ar trebui ocolite și aș merge pe varianta de autostradă cu legătură din sectorul 4 până la podul peste Argeș pentru început. Restul de drum aș merge pe varianta de transformare în DX cu ocolirea localităților de pe traseu și o geometrie mai bună.

panzer

Eu unul nu sunt convins de conexiunea asta sudica pentru Bucuresti. Ocolesti mult, stai de 3 ori la vama sa ajungi in Ungaria. Mai bine inghti pe VO si aia e.
Proiectele BG ma bucura din pespectiva Bucuresti - Grecia. Mai degraba vad un Buc - A1 - CraPi - Vidin - Sofia. Depinde de cat de repede fac ei DX de la Vidin la Sofia.

Pentru Bulgari, de la Sofia la Pirot (Serbia) lipsesc vreo 60 km. Unii sunt in constructie altii doar in plan. Si totusi e super trafic de tranzit pe DN6, atat bulgaresc cat si turcesc.

Nici Bulgarii nu au foarte multe in constructie. Wiki. Evident ca stau mai bine ca noi, mai ales la autostrazi montane. Asta si pentru ca s-au apucat acum 50 de ani, iar noi inca nu avem un SF bun prin munti.

danpandrea


cezar-mario2012

^ Eu nu înțeleg de ce vrei să pleci din Giurgiului, nu ai pe unde să scoți o autostradă pe acolo și în general Giurgiului este cam îngustă și aglomerată, iar de pe la Progresu înspre Turnu Măgurele se construiește destul de mult.

Serbia va intra în UE în 2025 și are un mare plan de conectivitate rutieră și feroviară cu vecini ce se va termina în mare parte în 2025. Una din aceste conexiuni este DX Jagodina - Zaicear. Croația ar putea intra Schengen la anul prin mai.

al3x

^ Serbia spera(mai precis unii politicieni sarbi) sa intre in UE in 2025, dar nu e nimic semnat sau anuntat din cate stiu.

vancouver

#26
Bucuresti - Viena prin Bulgaria sunt ca. 1400 km acum si cu autostrazi complet gata nu se va schimba mare lucru. Asta inseamna 14 ore (nu ai cum sa mergi in medie cu mai mult de 100), presupunand ca nu se va sta deloc la granite (ca Serbia va fi in UE).

Acum pe drumul direct via Valea Oltului sunt 1050 km, care deja de acum se parcurg in ca. 13 ore (teoretic posibil si 11 ore conform maps, plus o ora trafic + 1 ora pauze = 13). Cu Sibiu - Boita gata dispare congestia posibila la Talmaciu-Vestem, de asemenea pana e gata totul via Bulgaria si Serbia probabil va fi gata si Margina-Holdea. Aceste 2 mici loturi scad fiecare timpii cu ca. 10 min. si scad riscul unor ambuteiaje. De asemenea PiSi5 Pitesti-Curtea de Arges creeaza o varianta in plus la Dealu' Negru si atunci singura mare "buba" ramane zona Calimanesti-Rm. Valcea.

Ambele trasee trec pe langa Budapesta, dar via Bulgaria se va trece si pe langa Sofia si Belgrad, ambele zone cu pericol de congestii. Deci treci pe langa 3 capitale in loc de una singura. Cei ca. 350km in plus inseamna si consum pe masura.

Cu A1 la noi complet gata se va putea ajunge de la Buc la Viena si in sub 10 ore.

Timpii si masuratorile sunt din Bucuresti centru pana in Viena centru (deci tin cont si de traficul din cele 2 orase). Ma refer la un mod de condus normal (max. 3 ore fara oprire), cu pauze pentru WC si mancare si alimentare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

Intradevar A o sa avem de la Ruse pana in V, dar nu se merita pentru Budapesta. Poate pentru Croatia si Italia.

Pentru Viena e o pierdere de vreme si bani pe vignette (pe langa costul la benzina).
Eu personal prefer Romania cu VO, decat sa trec prin state prin care nu cunosc limba.

tonică

Pe harta de mai sus la liniile trasate cu galben scrie ca sunt în proiect! Noi, mai bine decât mulți alții știm asemeni bulgarilor ce înseamnă proiect. Adică ceva între carioca sa dea bine și vise umede cu beneficii electorale. Atât la ei cât și la noi nici măcar o licitație câștigata și întrarea propriu-zisă în șantier nu garantează date fixe, nu garantează de multe ori nici măcar aproximari. E ca și cum pe un forum bulgăresc cineva acum vreo 8 ani ar fi scris ca el știe ca se va construi autostrada între Sebeș și Turda. Abia de câteva zile ii poate da cineva dreptate. Dacă mai trăiește 🤪 Asa și cu Ruse-Biala ori cu autostrada continua la bulgari pana nu știu când. Ori cu a5...

mirceaeliade

cred ca tot ce am vazut eu de la MT despre proiectul asta e DX nu A