Autostrada A5 București-Giurgiu

Started by danpandrea, December 07, 2020, 02:12:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

shift2rail

^ no, not again these two guys!

Cred ca suntem singura tara din lume care a reusit sa faca un program stand up/sit down comedy din infrastructura.

Feri

#76
Păi și SF-ul ăsta include și podul nou sau de unde știu locația acestuia, s-a stabilit deja?
Sau iar facem proiecte separate pe care ulterior ne chinuim să le conectăm, pe unde s-o putea, ca la Brăila  :dry:

tom_sawyer

#77
Nu include podul, pentru pod se face un SF separat finanțat prin CEF, care va fi gata înainte de SF-ul pentru A5.

Conexiunea va fi cam ca la Brăila, cel mai probabil A5 se va continua spre pod cu actualul drum de legătură din beton, vezi harta API (bifează "proiecte propuse"). Sunt mari șanse ca podul să fie în dreptul localității Marten, din ce info au mai apărut până acum.

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=50.msg427354#msg427354

Feri

Da, știu de locația bulgarilor de la Marten pentru ca au Ruse - Veliko Tarnovo A7 deja aprobat pentru execuție și apare prevăzut racordul podului acolo.


Iar ca variante finale studiate de ei, ambele porneau din aceeasi locatie la Dunăre.


(Sursa documentatia de mediu)

Dar mi-e să nu punem carul înaintea boilor în loc să așteptăm ca SF-ul podului să fie gata pentru a-l conecta optim. Totuți posibil ca în practică asta să se și întâmple. SF-ul podului probabil o să fie la CNAIR (are deja finanțare CEF), în timp ce Giurgiu-A0 la CNIR. Să sperăm ca se coordonează bine cele două companii...

Platforma profil de la bulgari este pentru autostrada pe tot A7 btw, deci să sperăm că și noi o să facem la fel.
Și nu au prevăzute benzi suplimentare pentru vamă deci cu Schengen terestru. Așa să fie  :)

Vlad94

Nu văd niciun racord pentru CF.

JohnDoe

Nu aveau, comisarul european pe transporturi le-a si atras atentia celor doua administratii ca au uitat ca proastele sa adauge CF.
Si bineinteles ca va fi respins orice propunere fara CF.
Asa zice Valeanu.
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

oneLess

Are idee cineva ce a vrut să zică Anemona ieri pe economedia ?

DEx7 ?

QuoteDrum Expres București-Giurgiu (DEx7) : CNIR (noua companie de autostrăzi) va lansa licitația pentru studiul de fezabilitate

Compania Națională pentru Investiții Rutiere (CNIR) va lansa în licitație studiul de fezabilitate pentru un drum de mare viteză între București și Giurgiu (legătura la autostrada nemțească), a anunțat Cătălin Urtoi, fost director general interimar CNIR, în prezent administrator al companiei care va prelua șapte mari proiecte de investiții de la CNAIR. DN 5 București-Giurgiu (Oinacu) este la profil de 2X2 pe toată lungimea, cu separatoare de sens din beton, dar tranzitează mai multe localități de pe traseul din Ilfov și Giurgiu.

Drumul Expres București-Giurgiu ,,Drumul Siretului" (DEx7) este un proiect cu punctaj foarte bun în  Planul Investiţional în infrastructura de Transport 2020-2030, fiind pe coridor european legătura din sudul Europei către centru și vest spre Nădlac respectiv legătura spre Moldova pe A 7 București-Pașcani-Siret spre Republica Moldova și Ucraina.

,,La cele șapte proiecte transferate prin Ordin al Ministrului Transporturilor s-a adăugat, asta e noutate și proiectul Giurgiu-București. Este un proiect pornit de la zero, îl va lua CNIR-ul și va face studiul de fezabilitate. Drumul București-Giurgiu este în Master Planul General de Transport. Strategic vorbind este foarte important, legătura cu sudul țării și cu ceea ce își doresc grecii, legătura la Salonic" a anunțat Urtoi în cadrul podcastului Asociației civice ,,Hai că se poate".

... bla bla ... pod ... bla bla



survola


Feri

#83
^ Este dintr-o variantă mai veche a masterplanului/programului investițional.
În versiunea finală a fost rebotezat/corectat în Transdanubium  (nu că ar conta)



Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

Ar fi OK sa aiba indicativul DX7. Practic este o continuare a A7, fiind acelasi E85. Sa speram ca vor pune DX7 si la nord de Pascani
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

aby28

Dece se fac toate coridoarele importante (care ar trebui sa fie autostrazi) la standard de DX?

shift2rail

Grecii imping puternic ptr un nou coridor european, feroviar+auto, pe harta TEN-T, intre Marea Egee si Baltica, cu siguranta se va upgrada la nivel de A sectorul romanesc:

https://www.largeinfraprojects.eu/tent-corridor/

voicul

Dupa harta aia ce presiuni face GR ... nu are legatura cu A5/DX7.

Oricum vise frumoase aici ca si pe A9. Nu zic ca e rau ca se incepe SF-ul (ca trebuie), dar e SF sa vedem mai repede de 3 - 5 ani orice miscare prin teren din lipsa de bani, oameni si bani cu care sa platesti oamenii.

vm75

Vecinii bulgari au inceput sa lucreze in aprilie la primul lot din A7 Ruse - Veliko Tarnovo - bypass Byala. Sunt aprox 35 km. Durata 5 ani. Au ajuns si ei cu costul la aprox 10 mil EUR/km de autostrada intr-o zona relativ plata.

Detalii aici:

https://youtu.be/qWOAPekG81w?si=MnQmNGzTN3uOxW-K

Drone video of the construction of the Ruse - Veliko Tarnovo Lot-2 highway (bypassing the town of Byala)

Section N2: Bypass of the town of Byala from km 40+640 to km 76+040 (intersection with road I-3 Byala - Pleven Station)

The bypass section of the town of Byala, with a length of 35.4 km, is planned to have a G27 gauge and a design speed of 120 km/h, with four lanes for active traffic, a dividing strip and two lanes for emergency stopping. The section will start at the 40th km, immediately after the junction with the road I-5 Ruse - Veliko Tarnovo, and will end at the 76th km after the junction with the road I-3 Gara Byala - Pleven.

According to the conceptual project, a total of 8 road junctions and viaducts are planned in the section:

road junction with road RSE1001 Gorno Ablanovo at km 44+619;
road junction with road II-54 Svishtov - Byala at km 61+734;
junction with road II-54 Svishtov - Byala near Byala Station at km 68+566;
road junction with road I-3 Pleven - Byala at km 75+345;
viaduct at km 49+444;
viaduct at km 57+167 over the Yantra River;
viaduct at km 66+207.
viaduct at km 70+956;
1 agricultural overpass and 3 agricultural underpasses are also planned in the section.

The design and construction contractor is DZZD "AM RUSE TARNOVO".
Partners in the association are:
- "European Roads" JSC
- "Groma Hold" EOOD
- "Water Construction - Blagoevgrad" JSC
- "Vitez Prospect" AD ("Hemus Motorways" AD)
- "Road Project 2000" Ltd.

Value: BGN 660,425,563.84 excluding VAT
Term: 1,810 calendar days

tom_sawyer

Premieră pe Drumul Expres București – Giurgiu (DEx7): Noua companie de autostrăzi vrea ca studiul de fezabilitate să fie primul cu modelare BIM / Scenariu pentru finanțare prin PPP

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), care va prelua autostrăzile de la CNAIR, vrea să lanseze licitația pentru studiul de fezabilitate al Drumului Expres București – Giurgiu și vrea ca acesta să fie primul proiect integral al statului cu modelare BIM, un soft cu proiectare 3D, inclus în SF, a declarat joi Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, la Gândul Live. Proiecte cu componenta BIM au mai fost făcute pe alte proiecte din România, dar nu cu CNIR ca beneficiar.

Studiul de fezabilitate va stabili dacă profilul va fi de Autostradă sau Drum Expres (valorile de trafic ar putea indica profilul de Autostradă).

De asemenea, CNIR transmite că Studiul de Fezabilitate va evalua și scenariul finanțării prin parteneriat public privat (PPP).

,,Drumul de mare viteză București – Giurgiu va fi un proiect nou, cu studiu de fezabilitate proiectat de noi. Îmi doresc să îl scoatem cât mai repede, dar și cât mai bine. Vreau să intervenim cu un element de noutate, să implementăm pentru prima dată într-un studiu de fezabilitate ca o cerință a beneficiarului soluțiile inovative de tip BIM – Building Information Modelling. Este un soft bazat pe modelare 3D, care oferă instrumentele și informațiile pentru planificare, proiectare, urmărire în timp, gestionare în timp, execuție, urmărire a tot ce înseamnă construcția în sine. Noi ca beneficiar n-am mai cerut proiecte făcute în BIM până acum, dar ele au mai fost făcute pe Sibiu – Pitești secțiunea 4 de către cei de la PORR și la Podul peste Tisa. Este prima dată când noi ca beneficiar venim cu astfel de cerință", a declarat Budescu.

economedia.ro