Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

"Valea Prahovei" este un termen general si se refera la toate alternativele intre Bucuresti si Brasov.. Variantele vehiculate sunt si ele pe alte vai , Doftana si Teleajen, dar tot aici se discuta.
Intersectia din nordul Ploiestiului reprezinta poarta de intrare in "valea Prahovei". Degeaba am circula lejer in Busteni, daca ajungem sa stam mai mult blocati aici.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TVlad

Frustrant e altceva: nu numai ca nu au rezolvat nimic in Comarnic sau Busteni dar mai nou au stricat cu acel imbecil giratoriu si fluenta pe centura Ploiestiului. Era ceva complet evitabil, era suficient sa nu faca nimic.

naivu

In mod sigur, decizia instalarii giratoriului acela a fost luata pe plan local pt un interes local. Nu ar trebui ca autoritatile locale sa poata lua decizii care sa afecteze traficul de tranzit fara macar un aviz de la DRDP.
O alta decizie care afecteaza traficul pe DN1, dar mai putin grava, mi se pare la Sinaia, unde centura da prioritate (in rampa) la drumul spre/dinspre oras in ambele capete.

pasadia

In mod sigur decizia de construire a sensului giratoriu  (si probabil si executia) a fost luata de DRDP / CNAIR. Nu intervin autoritatile locale pe DN-uri. Cat priveste partea cu Sinaia, chiar imi pare periculoasa solutia ta din capatul sudic al centurii. Daca cei care vin dinspre Bucuresti si vor sa intre in Sinaia ar fi obligati sa opreasca in B2 pentru a da prioritate celor ce ies din centura ar fi practic tinte fixe pentru soferii ce vin din spate in viteza (2 benzi, viteza maxima 70km/h). Asa cum sunt acum amenajate intersectiile e ok modul de reglementare al prioritatilor.

TibiV

Este OK ca si siguranta...

Dar capacitatea?
Cat e capacitatea?.... Scump, scump, e mai ieftin la aia!...

Vechea discutie siguranta vs. viteza (aka capacitate)...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

Etapa incadrare (skip acord de mediu?):

>REALIZARE PASAJ RUTIER LA INTERSECȚIA DN1 CU BULEVARDUL REPUBLICII (SINAIA SUD)
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/realizare-pasaj-rutier-la-intersec%C8%9Bia-dn1-cu-bulevardul-1

>REALIZARE PASAJ RUTIER LA INTERSECȚIA DN1 CU BULEVARDUL FERDINAND (SINAIA NORD)
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/realizare-pasaj-rutier-la-intersec%C8%9Bia-dn1-cu-bulevardul-2

si mai vechi:

>REALIZARE PASAJ RUTIER LA INTERSECȚIA DN1 CU STRADA PRAHOVEI
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/realizare-pasaj-rutier-la-intersec%C8%9Bia-dn1-cu-strada-prahovei-0


nu inteleg exact dece primele doua au fost facute si acum 2 saptamani

Xenos

In continuare cel mai mare blocaj este in Busteni. Ceea ce se putea face inca de anul acesta cu un minim efort era sa se semaforizeze toate trecerile de pietoni si sa existe un timp minim de asteptare de 3 minute. Deranjant, dar nu se compara cu cele 2 ore pe care le stai in trafic dinspre Predeal si minim o ora dinspre Sinaia. Astazi la ora 9 m-am mobilizat sa merg spre Lidl Busteni, din Poiana Tapului si surpriza, era deja blocat DN1. La 9.15. Asta sa aiba in vedere toti cei care ne rasfata cu imagini de pe dealurile Salajului.

As zice ca astazi domnii Drula, Cosma, Sova, Cuc, Bode sa se urce in masinile proprii si sa vada cat fac pana la Brasov. Daca fac sub 5 ore chiar nu trebuie autostrada.

Deci cine spune ca aici e un moft pt turisti rosteste cea mai mare aberatie. Sunt blocati cei care merg la serviciu, aprovizionarile, prestarile de servicii, ambulantele, tot. Nu mai zic ca din Bucuresti spre Brasov sau Tg Mures nu ai alta ruta convenabila.

Completare: acum discutam cu cineva de instalare internet Digi ce nasol este să se deplaseze între Bușteni și Sinaia (8 km), a făcut și o oră și jumătate pe drum. O oră și jumătate.
Tema asta mi se pare atât de critică și atât de ostentativ neglijată încât nu voi ezita să o abordez chiar cu prețul dezaprobării (celebrele minusuri). Mergeți odată între Brașov și București în luna august și veți înțelege, dacă circulați între orele 9.30 - 20.

stangabriel

Quote from: mirceaeliade on August 13, 2021, 11:33:33 AM
Etapa incadrare (skip acord de mediu?):



nu inteleg exact dece primele doua au fost facute si acum 2 saptamani

Da, fara acord de mediu. Acum 2-4 saptamani s-a depus solicitarea de acord de mediu, acum s-a oprit procedura la mediu, se poate merge mai departe. Cred ca asta ai intrebat.

pasadia

@Xenos înțeleg că acel timp minim de așteptare de 3 minute e pentru pietoni, nu? Adică pietonii să aștepte până la 3 minute până primesc un verde.

Oare ce se va întâmpla într-un astfel de scenariu? Cel mai probabil pietonii nu vor aștepta 3 minute pentru a face o traversare ce unora (aia mai tineri, fără bagaje) le va lua 5-7 secunde. Vor găsi spatiu să se strecoare printre mașini (care oricum chiar și cu semafoarele astea nu vor circula foarte repede) și nu va mai respecta nimeni acea semaforizare.

Din contra, mi se pare mult mai normal și decent ca timpul de așteptare pentru pietoni sa fie de maxim 50 secunde (cu 10 secunde de verde) dar:
- semafoarele să fie obligatoriu cu buton (adică dau verde doar daca exista cerere de la vreun pieton)
- să fie cumva corelate între ele astfel încât să asigure un flux de verde, măcar pe un sens de mers (asta depinde de distantele dintre acele treceri semaforizate)
- să fie dotate cu camere mari, vizibile, pentru a descuraja trecerea pe roșu, atât a pietonilor cât și a șoferilor.

Xenos

@pasadia: intre 50 secunde si 3 minute se poate găsi un compromis....În seara asta oricum semafoarele din Bușteni erau pe galben intermitent, coada interminabilă venea din Predeal, conform waze, și era de o oră și jumătate la orele 20.50.....iar în dreptul magazinului central (fostul Coștila) se strecurau niște mogâldețe printre mașinile care oricum mai mult stau. Deci pasarelele lui Mitrea, parcă, oricum sunt cea mai mare aberație.
Mi se pare totuși în continuare că blocajul principal este în zona pieței Bușteni și a parcărilor în spic, știu că mă repet, dar este o chestiune pe care o văd mereu, după acel loc prinzi viteză.

mirceaeliade

Poate un apropriat al lui Drula poate sa il intrebe de ce se pot face pasarele in Sinaia (unde e deja centura) dar NU se pot face in Busteni unde se trece FIX prin centrul turistic si sunt vreo 4 semafoare, doua dintre care mai tot timpul au pietoni

naivu

In Busteni ai doua pasarele (doua din primele 4 puse in valea Prahovei), una la gara si una la magazinul central! Iar la Sinaia am impresia ca vor fi puse exact la capetele centurii!

dumbravaandrei

#792
Am pus aici informatii despre doua drumuri noi aprobate atat in CJ Prahova cat si in CJ Brasov. Este vorba despre Trans Baiului - un drum ce leaga valea vinului din PH cu Busteni, precum si crearea de unui alt DJ nou care sa plece din Banesti pana la Bradet (BV).


Nu stiu exact ce alte planuri au cele doua CJ-uri in dezvoltarea turistica din zona respectiva, dar clar vor ridica mult din presiunea de pe VP, cel putin dpdv turistic. Din pacate traficul de marfa iar a ramas ignorat.


Poate daca s-ar mai imbunatati situatia
- la Targoviste (multe drumuri inca in constructie, sa traversezi/inconjori Targovistea e o adevarata aventura)
- Malu cu Flori pana la Stoenesti / Campulung Muscel
- DJ725 - latit pe alocuri, eliminate cateva cratere
atunci traficul spre Bran-Moeciu poate se va muta de pe DN1 pe urmatoarele trasee:


1. DN7->DN71->DN72A->DJ725->DN73. daca s-ar mai elimina din problemele enumerate mai sus, cu siguranta s-ar salva cel putin 20 min pe traseul sugerat de GMaps




2. A1->DN73 aici problema generala este Campulung si urcarea spre Brasov... e dezastru, de asta eu de obicei prefer sa ocolesc pe DJ725



Si in imagini am pus Rasnov pentru ca variantele astea sunt viabile pentru Brasoveni defapt. Vara asta, cat a fost dop continuu pe DN1 si DN1A, am preferat sa merg la Bucuresti prin Campulung->Pitesti. Cu siguranta ora in plus fata de traseul in conditii normale pe DN1 a fost mult mai mica decat cele 3-4 ore de coada prin Azuga si Busteni...


Pana la Sinaia chiar am fost destul de des si pe varianta asta:

Trecand peste anumite probleme sociale de pe traseu, drumul a fost decent.


Ca sa intelegeti ce inseamna aglomeratia asta, a trebuit intr-o zi sa ajung de la Pitesti acasa, dar a fost musai sa preiau si nevasta din Sinaia (din motive medicale nu se putea deplasa cu mijloace de transport in comun). Si drumul a fost asta:

In zilele respective, de la Sinaia la Brasov faceai 3 ore....

DarkFranck

Foarte bune observații, @dumbravaandrei. Am mers și eu în ultimul an pe traseele astea (București-Târgoviște-Sinaia, București-Târgoviște-Râșnov) și sunt chinuitoare, cam ăsta e primul cuvânt care îmi vine în minte. Orice îmbunătățire a drumurilor care pot fi variante la Valea Prahovei ar fi un mare plus. E clar că nu vom avea mai devreme de 10-15 ani DX-uri sau A-uri pe acolo, dar îmbunătățirea drumurilor existente + centuri la anumite localități + câteva legături noi la puncte-cheie ar face minuni, iar multe se pot face la nivel de județ sau prin colaborări între CJ-uri.
Fluctuat Nec Mergitur

rt25

+1,
Termenul de chinuitor e potrivit.
Eu acum 2 saptamani, intr-o luni (prima zi cu podul din Predeal in reparatii), am mers cu Waze de la Brasov la Bucuresti (deci pe DN1A). Am plecat la 14.30 si la 18.00 eram la intrare in Bucuresti (Sos. Petricani). Ploua.
TIRURI zici ca erau legate intre ele in stil tren. Ploaie marunta. Lucrari si pe DN1A. Prins bariera la Maneciu, haos la giratoriile din Ploiesti, ocolit prin spatele mall-ului. Haos pe centura Ploiestiului. Bara la bara prin giratorii. Soferi cu 2 viteze pe A3 (prea tare si prea incet). Bucuresti, ploaie 1h15 de la Sos. Petricani pana in centru in zona Unirii.

Ironia ? Mi-am luat luni zi libera sa nu plec duminica.
Timp total ? Pai plecat 14.30 sosit 19.15: 4h 45'. Drum de nici 200km.

Concluzia: spus parintilor sa se deplaseze la Bucuresti cu trenul pana in 2022 invers fluxului de pasageri.

Concluzia serioasa ? Pai devine o problema strategica, o bariera intre regiunile istorice.