Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Problema centurii Ploiest se poate rezolva cu un singur pasaj si multa vointa politica ( a se citi vointa de a calca pa bataturi persoane cu interese in administratia locala).
Incepand din nord: desfiintarea giratoriului inchiderea accesu;uii mutarea ytaficului pe pasajul aflat la nici uun km.
Inchiderea drumului care merge spre Buda, mutarea accesului prin soseaua Ploiesti Targoviste.
Pasaj Strejnic.
Mutarea DN1A prin Strejnic, inchiderea accesului actual.

Cu rosu inchideri acces, cu albastru alternativele pentru aceste inchideri.




Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Leo-Ph

Pasaj la Strejnic - sa speram ca se va face vreodata
Ai circulat vre-o data prin Strejnic? nu poti sa muti traficul greu prin Strejnic, scapi de stat blocat pe centura si nenorocesti o intreaga localitate.
O propunere cat de cat ok ar fi blocarea intrarii in acel giratoriu dinspre Brico si blocarea "virajului" la stanga in acel giratoriu din directia BV->Buc implicit utilizarea variantei din spatele Ploiesti Shopping City.
Traficul care vine dispre Buda si vrea sa intre pe centura este nesmnificativ.
Iesire din Centrura catre Ploiesti inainte de giratoriu ajuta. Ce vine de acea parte si vrea sa intre pe Centura este nesmnificativ.

rt25

Cred ca doar pasajul Strejnic si desfiintarea giratoriului din Nord cu circulatia pe noul pasaj (asa cum trebuia facut din prima) ar fi suficiente.

La intersectia cu DN1A, fiind in T, de obicei se trece destul de usor de obicei.

hefaistos

Ideea de mai sus am aruncat-o ca pe un punct de incepere a discutiilor nu ca pe solutia finala. Am luat in calcul urmatoarele considerente:
1. Pasajele transversale se construiesc sub trafic mai usor (cu mai putine deranjamente) decat pasajele longitudinale. 
2. Am vrut se demonstrez ca se poate rezolva traficul cu un singur pasaj si in rest cu resistematizarea radicala (si evident dureroasa pentru unii) a traficului. Evident orice pasaj in plus ar duce la imbunatatirea traficului.
3. Am incercat si sa trag un semnal de alarma pentru prostul si balcanicul obicei de a da prioritate intereselor locale pe arterele de interes mai general. Asfel aici de exemplu cand s-a modernizat centura s-au pastrat toate intersectiile cu drumurile perpendiculare pe ea. Astfel zilnic zeci de mii de persoane pierd zilnic zeci de minute doar pentru a permite unor sute de persoane sa economiseasca cateva minute (daca ar fi fost obligate sa foloseasca o ruta ocolitoare). Asta se intampla si in Bucuresti unde pe mai toate arterele principale poti sa intri si sa iesi in stanga si in dreapta de pe orice straduta, strazi extrem de inguste si de aglomerate sunt lasate cu sens dublu (cand ar trebui se devina cu sens unic, evident in detrimentul unora dintre riverani) si lista poate continua. Cum e de exemplu pe DNCB(in special partea nemodernizata dar nu numai), unde se poate iesi din curte direct in trafic, si se iese/intra adesea cu camioane si se mai face si stanga. Acest stil de management al traficului era OK pentru anii 60 ai secolului trecut dar nu mai este valabil pentru densitatea actuala de trafic.
Oricum cele doua intersectii din nord (giratoriul de la Lukoil si intersectia cu drumul spre Buda) ar putea fi desfintate imediat insa probabil afecteaza interese majore ale celor cu afaceri in zona comerciala. Altfel nu inteleg de ce nu dispar de atatia ani in car incurca circulatia.     

Si OK pentru intersectia DN1A se poate aplica solutia unei bretele de ocolite pe directia Bucuresti - Campina (doua benzi). Culmea e ca pe directiile Campina Buftea si Buftea Bucuresti exista bretele dar pe directia principala a traficului, Bucuresti - Campina, ioc bretea. Halal proiectanti. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

punktnet

Din ce am invatat la disciplina trafic, cauza ambuteiajelor este nerespectarea limitelor de viteza si a distantei intre vehicule.
Se poate verifica practic prin simulari in diverste softuri sau chiar in numeric :)
Just kidding.

dr4qul4

@TVlad,  la Busteni este normal sa fie blocaj in special sambata dupa amiaza. Este un oras destul de mare, despartit in 2 parti aproximativ egale de DN1, cu telecabina intr-o parte si cu Gara si castelul in cealalta parte.
Asta face ca treficul pietonal dar si rutier local (masini care cauta parcare/magazine sau ies/intra pe stradute) sa fie foarte mare.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Telvanni

Giratoriul de la Ploiesti.
Da nirolf, solutia este proasta, macar de faceau o banda separata spre Bucuresti cum zici si tu.
Aseara era coada spre Bucuresti de la calea ferata, waze-ul imi arata ca voi trece de giratoriu in 14 minute. Dupa cateva minute am observat ca doua masini au facut dreapta spre Buda si ca mergeau destul de tare pe ceea ce se vedea a fi camp. Cand am ajuns in dreptul locului cu pricina am constatat ca de fapt nu era camp ci era o sosea pe camp.
Soseaua nu e gata, inca se lucreaza la ea insa va fi o legatura clara intre DN1 si Buda.
Am marcat pe captura ocolul facut de mine care m-a scutit de cca 7-10 minute de asteptat la giratoriu.

Leo-Ph

Soseaua ai este facuta pentru ca cineva a investit intr-o capacitate de productie/zona rezidentiala in acea zona..nu cred ca s-a luat in calcul vre-o contributie pentru evitarea aglomeratiei de la sensul giratoriu Ploiesti Nord

hefaistos

Soseaua aia este exemplu despre cum NU se face la un drum national. Fiecare acces suplimentar ingreuneaza traficul pe directia principala si mareste riscul de accidente.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Leo-Ph

drumul ala era de mult acolo...acum s-a si numai s-a asfaltat



hefaistos

Si acum ca "s-a asfaltat" singur o sa aiba pretentie de intersectie cu DN1, nu? La doar 300 de m de un pasaj. Acest model de dezvoltare nu poate fi asociat decat cu doua cuvinte: balcanism si mahala. La fel ca giratoriul de la Lukoil. La fel ca intrarea Breaza - Nistoresti, lucruri absolut nenecesare facute pe principiul, "am si eu o ulita si ma doare in cot de ceilalti, eu o sa o leg la DN, ca nu vreau sa ocolesc 500 de m".
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

BGP2597

Drumul respectiv dă fix în intersecția existentă de la Pădurea Păulești. În cel mai rău caz, acea intersecție se poate transforma dintr-una în T într-una în cruce, deși cele două drumuri secundare au axele ușor decalate. În orice caz, este un drum care are potențial de a servi mulți agenți economici care activează în parcul industrial de lângă Buda și e o alternativă decentă ca toți din zonă să poată ajunge în Ploiești sau spre Brașov altfel decât prin DN72 sau parcurgând centura dus-întors până la Strejnic ca să poată întoarce.

În practică el e oricum de facto un drum mai degrabă cu sens unic, deoarece acest drum este folosit preponderent de cei care vin dinspre Buda și nu vor să iasă prin DN72 sau să parcurgă jumate de centură ca să întoarcă, deci în DN1 se pune problema doar de ieșire la dreapta către Ploiești. Pentru cine merge spre Buda, există în continuare DJ101I.

Înțeleg supărarea că pasajul respectiv nu este folosit așa cum ar trebui, dar așa se întâmplă când e construit pe terenul cui trebuie și nu în locația care să faciliteze utilizarea lui. Eu ca localnic nu folosesc niciodată respectivul pasaj, deși locuiesc chiar în zona de Nord a orașului tocmai pentru că e foarte prost amplasat. E suficient de departe încât din orice direcție l-aș aborda, presupune un ocol prea lung sau e pur și simplu inutil. Dacă merg spre Brașov ies direct în DN1 fără niciun conflict, dacă vin dinspre Brașov, e foarte peste mână să merg prin spate pe la Shopping City, ca apoi să ies în fața aceluiași mall și să întorc în alt giratoriu, iar dacă merg spre București prefer să o iau prin oraș și în cel mai bun caz să ies în centură pe la Gara de Vest, asta dacă nu traversez tot orașul și ies direct în DN1 la Bărcănești.

Putem să propunem 1000 de soluții pentru zona de Nord a Ploieștiului, dar pasajul respectiv în locația în care a fost construit mai mult încurcă decât ajută. Facilitează relația Brașov - Buzău și cam atât.

Leo-Ph


hefaistos

^Dacă înțeparea în cel mai aglomerat drum din România nu generează "nici un conflict" orice discuție devine inutila.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

BGP2597

N-am spus că acel drum nou nu generează niciun conflict. Când am zis de mersul spre Brașov și intrarea în DN1 fără conflict, m-am referint venind dinspre Ploiești pe la mall și pe la Metro, adică aici: https://www.google.ro/maps/@44.969163,25.9608263,3a,23.7y,294.09h,87.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssCBEGYCV3oGSP5OTQ55FlA!2e0!7i13312!8i6656.

Acolo am vizibilitate bună și o bandă de accelerare decentă. Recunosc că poate nu m-am exprimat corect, dar în general o bandă de încadrare eu am tendința să n-o văd ca pe un conflict, fiindcă o percep mai sigură.

Da, sunt total de acord că drumul nou generează noi conflicte, mai ales că se iese de pe el direct pe banda 1, dar este nevoie ca în zonă să existe drumuri alternative, în special pentru traficul local care nu e deloc de neglijat, iar drumul respectiv care are pretenția să se înțepe în DN1 ajută la degrevarea DN72 și a centurii. Putem sta totuși puțin liniștiți că pe acel drum nu se poate face stânga peste traficul care vine dinspre Brașov și nici nu există motiv ca cineva să facă asta când are încă DJ101I la îndemână.

Nu știu cât am deviat și îmi cer scuze față de Ionuț și restul moderatorilor dacă am dus subiectul prea departe. Într-adevăr, Centura Ploiești a devenit un buffer pentru VP, dar cred că discuția ar merita elaborată într-un topic separat dacă nu își are locul aici.