Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Calin88

@rt25, tot din partea unui brasovean (deci om care foloseste drumul doar ocazional) iti spun ca erau sa ma omoare de vreo 2 ori indivizi care faceau stanga peste banda de mers atat la Petrom cat si la Lukoil inainte sa apara giratoriul si sa elimine virajele la stanga. La intersectia de la Buda am vazut accidente de mai multe ori (sau, cel putin, urmarile lor), de obicei grave.
De acord ca giratoriul e o ineptie, dar inainte, intersectiile de la Petrom, Lukoil si Buda erau absolut criminale, chiar daca erau mult mai fluide.

Legat de pasajul facut de CJ Prahova, nu se poate trece DJ236 in administrarea CNAIR si mutat DN1B pe acolo? Apoi eliminat giratoriul si construit pasaj pentru drumul de Buda? Bretele exista deja pe drumul de Buda, deci ar fi nevoie de un pasaj cu giratorii in fiecare capat, nu cred ca ar fi foarte scump in raport cu beneficiile.

rt25

Pe mine ma supara ca au ingropat bani intr-un giratoriu, cand cu aceeasi bani se puteam face si solutii mai bune.

Cum ar fi ca celelalte 4 puncte negre dintre Ploiesti si Campina sa fie "rezolvate" cu 4 giratorii...

vancouver

Am mai spus-o de 1000 de ori. Solutia se numeste U-turn (sau J-turn). Dintr-un motiv care-mi scapa autoritatile se coiesc sa adopte asa ceva iar aici pe forum in loc sa se faca presiune pe aceasta solutie, se mai trezeste cate un destept sa intrebe cum functioneaza si apoi mai disctam inca 5 ani despre intercalarea celor care intorc cu traficul principal (desi solutia functioneaza ireprosabil prin alte parti ale lumii, iar sensurile unice din diverse orase pana la urma asta sunt: succesiuni de U-turn-uri.



Cel mai wow la solutia asta este ca e la fel de sigura ca un giratoriu, dar traficul principal continua sa aibe prioritate. Traficul este fluent. Singurul mini inconvenient este lungirea drumului cu aprox. 1 km pentru cei care fac stanga. Atat. Numai cine face stanga este afectat!

Fiecare SG se inlocuieste cu 2-U la 500-1000m distanta de actuala intersectie (depinde unde se poate face o largire de ca. 25m pe o parte a drumului si de vreo 5 metri pe partea cealalta). Pe zonele de intercalare 80, in rest viteza normala a drumului. Pe zona de intercalare drumul iluminat noaptea.

Daca e greu de inteles, pot sa si desenez.

-----------

O alta solutie este U-turn texan. La o intersectie faci ca in poza urmatore si la urmatoare nimic. Iar U-turn texan, iar nimic. Prin nimic se intelege parapet median neintrerupt, imposibil de facut stanga. Asta merge daca sunt intersectii consecutive multe, gen centura Ploiesti:



Practic U-turn-ul se integreaza la urmatoarea intersectie denivelata.

De ex. intersectia cu drumul spre Buda (DJ 101L) se poate face ca mai sus in poza, iar giratoriul de la Lukoil desfiintat. La fel facuta aceasta intersectie denivelata la DJ129 (drum Strejnicu), apoi la intersectia cu DN1A desfiintat giratoriul si interzis virajul la stanga. Cine vrea spre nord si vine de pe DN1a va putea iesi la rafinarie la OMV si are acolo in afara DN1 un giratoriu de intoarcere.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

BGP2597

Aglomerația vine și de la faptul că din 3 intrări spre oraș care existau înainte de 2019 în zonă a mai rămas una singură (giratoriul). Traficul care venea dinspre Buda și continua înainte spre Ploiești acum iese în DN1 în zona Păulești și practic face stânga tot prin giratoriu și evident că și cei care intrau pe la Metro, acum intră tot pe la giratoriu. Pentru cine vrea să intre în oraș prin Bd. Republicii, traseul prin spatele zonei comerciale este destul de întortocheat și nepractic, motiv pentru care cei mai mulți (inclusiv eu) preferă giratoriul de la Lukoil:

https://www.google.ro/maps/dir/44.9737988,25.9496882/44.9618433,25.9771169/@44.9677655,25.960251,15.67z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d25.9702227!2d44.9684717!3s0x40b24bf7d17e4adb:0xdc83ba16db90a8a9!1m0!3e0

Pentru traficul București - DN1A, în special traficul greu care ignoră interdicția de a intra pe breteaua Brico soluția e simplă: mutarea cu 3m lateral a 5 bucăți de parapet și închiderea următoarei bretele, de altfel foarte periculoasa pentru cei care vin dinspre oraș, fiindcă cei care fac stânga forțează trecerea:

https://www.google.ro/maps/@44.9641834,25.9718951,3a,38.6y,299.6h,84.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0q8GOfVgv7fqFTdmH8cz3A!2e0!7i13312!8i6656

All in all, Centura Ploiești are nevoie de minim 2 pasaje:
-   unul la Strejnic (DJ129) unde deja sunt cozi lungi pe toate brațele intersecției,
-   unul la Lukoil
-   bonus: Intersecția cu DN1A spre Buftea, la Rompetrol

Suplimentar, pentru zona de Nord există deja în planurile Consiliului Județean următorul pasaj pe DJ101I pe direcția Ploiești - Buda.




Powered by API/PUM imgur uploader

Leo-Ph

Din nou pusa in discutie varianta V.Doftanei->Bradet

www.ziarulincomod.ro/consiliul-judetean-prahova-sedinta-de-lucru-pentru-analiza-stadiului-documentatiei-necesara-realizarii-dj-102i-valea-doftanei-prahova-bradet-brasov/?fbclid=IwAR0Obed-2j1p0zA795he0lGI0GH8rUNvzTCXGmzIzc6Jo8BPfTXk-Af7OHQ

v46is

La Ploiesti Nord nu inteleg de ce s-a facut acel giratoriu inloc ca traficul sa fie mutat pe noul pod .



Powered by API/PUM imgur uploader

Calin88

Cred ca s-a facut pentru ca era cea mai ieftina varianta care nu implica un ocol mare pe directia Ploiesti-Buda.

AndreiB

No offense pentru traficul din Buda, dar puteau sa ocoleasca.

rt25

pentru cele 3 masini din Buda sta tot traficul de Ploiesti si Brasov (de pe Valea Prahovei) la coada la giratoriu. :)

Cum ziceam, o ineptie acel giratoriu, au mutat 4 intersectii intr-una cu un giratoriu cu capacitate mai mica decat traficul....

S-or fi gandit sa faca stocaj pentru Valea Prahovei direct de pe centura Ploiesti.

Telvanni

Da, acel giratoriu te face sa astepti uneori cateva minute insa vietile salvate in cei 2 ani valoareaza mult mai mult. Cu totii stim ca acolo se intamplau des accidente, cu siguranta ati vazut macar resturile daca nu chiar accidente. Eu trec de cateva ori pe an pe acolo si aproape mereu se intampla ceva la limita, ori era cineva care facea stanga forta intrarea ptr ca altfel nu reusea, ori imi taia fata pur si simplu (mai ales TIR-uri). De multe ori erau erau atat de iesiti cei care facea stanga incat preferam sa opresc si sa-i las sa treaca.

v46is

Eu tot nu inteleg de ce nu se implemnteaza solutia care am desenat-o .
Orice pod construit trebuie folosit la maxim si orice intersectie la nivel eliminata de pe drumul principal daca exista pod / subtraversare in apropriere chiar daca localnici vor ocoli .

nirolf

[mention]Telvanni [/mention] Citește cu atenție, nu a zis nimeni că înainte era bine! Doar că giratoriul actual e o soluție proastă, atât de proastă că stă poliția acolo la ore de vârf să dirijeze circulația. Iar în weekend se formează coloane de kilometri. Nu au făcut nici măcar bandă directă pe sensul spre Bucuresti, probabil le-a fost lene să exproprieze câțiva metri de teren.

Exista însă o soluție banală și ieftină: la 1 km de giratoriu există deja un pod peste DN1 care se putea folosi pentru virajele la stânga, existând inclusiv benzi de accelerare. Și în loc de giratoriu se punea parapet pe mijloc.

rt25

+1 nirolf

Asta zic si eu, in loc sa ocoleasca traficul secundar 1 km, sta traficul principal la coada a' la prost...
Nimeni nu a zis ca intersectia nu era periculoasa, insa exista solutia dinainte, inclusiv eu mergeam asa cand veneam de pe DN1A inainte sa existe giratoriul (in ciuda a ce imi zicea Waze pentru ca era un ocol de 1 km mergand cu 100km/h prin spatele la mall si apoi intrand cu banda de accelerare pe DN1.

Eu pur si simplu interziceam stanga acolo cu niste NJ si cu asta-basta... Cateva milioane de lei economisite si cateva minute bune la fel de economiste.

Daca in 2 ani merg la 2 sapt Buc-BV si pierd 15 min in plus la fiecare trecere, in 52 de treceri dus intors, pierd 26 de h.
La un consum de 1l/h -> 13L de motorina inmultit cu 6 lei, 78 de lei pierduti doar de mine in 2 ani (15E).

Daca 100.000 de masini au aceeasi cadenta ca mine, asta inseamna 1,5 milioane de euro si uite costul giratoriului....

Xenos

Sambata am venit de la Viscri pana la Busteni. Stiind ca ne asteapta coada de la Predeal/Azuga, am ales sa plecam sambata si nu duminica. A fost in van, 2 ore de la intrarea in Predeal pana la Busteni, coada imobila, practic. In Busteni nu era politie (adica era in masina) si se stationa la cele doua treceri de pietoni semaforizate, la parcarile in spic de la magazinul din centru - acolo e varful blocajului si totusi nu e preconizat niciun pasaj rutier - si la diverse viraje stanga etc (de ex spre caminul Alpin).

Jale.

Ieri am plecat din Busteni spre Bucuresti, parfum, 1 h 30, dar e nerelevant pentru ca punctul nostru de plecare este la sud de dop; in schimb, spre Busteni coada mergea pana spre gara din Sinaia.

Concluzia mea e urmatoarea: oare cate voturi se pierd zilnic in coada de la Busteni? O intrebare pe care eu, ca ministru al transporturilor si om politic cu clare ambitii de viitor, mi-as pune-o zilnic in lunie iunie - septembrie.

TVlad

Si eu am fost simbata captiv in coada dintre Predeal si Busteni. Ca de obicei, nu am remarcat nici un obstacol major in Busteni: o singura masina din coloana noastra a parcat dar fara sa afecteze cumva timpul de asteptare; viteza coloanei din spate era oricum spre zero. Alta masina a virat stinga, la fel, fara probleme; cei de pe sensul opus i-au facut mediat loc. Imediat dupa Busteni s-a circulat perfect.

Pentru mine e o enigma: ce are deosebit Busteniul de restul localitatilor de produce aceste uriase ambuteiaje, intotdeauna pe ambele sensuri? Magazine si balamuc are si Predealul si nu cauzeaza nici un dop. Comarnicul la fel, magazine, parcari si viraj dar niciodata nu am prins blocaj in acolo altfel decit in sensul Bucuresti -> Brasov. Pentru Busteni sa fie componenta locala a traficului? (Predeal - Sinaia). Atunci la Comarnic asimetria intre sensuri sa fie cauzata de faptul ca dinspre Bucuresti se trece de pe doua benzi pe una?