Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Calin88

Oricum "mult mai usor si ieftin" este discutabil pentru ca se compara o varianta care rezolva si tranzitul intre Ploiesti si Brasov si accesul in statiuni cu una care rezolva doar tranzitul intre Ploiesti si Brasov. Practic orice legatura intre Bucuresti sau Brasov si localitatile dintre Campina si Predeal s-ar face tot pe DN1, deci ar fi necesare investitii si acolo.

cristi5

Quote
Pe de altă parte, să ştiţi că problema fundamentală, şi aici e mai greu de înţeles când stăm la acea coadă de două ore la Buşteni şi ne vine să ne luăm câmpii, e aparent acel punct de la Buşteni, pentru că e punctul de maxim. Dacă acolo, printr-o magie, mâine, aş face un tunel pe sub Buşteni, se mută la Poiana Ţapului şi după aia mai încolo pentru că un drum cu o bandă pe sens nu duce mai mult de 1500 de vehicule pe oră", a explicat ministrul,"

Comentarii?

cristi5

Daca solutia e sa nu facem nimic pt DN ca vine autostrada si oricum orice solutie din asta paliativa ar muta ambuteiajul in alta parte, atunci am o propunere foarte serioasa:

*taxa de intrare si iesire* la Timisu de Sus si Comarnic. Exceptie traficul greu (care are oricum alte restrictii), autocare (care nu ocupa asa mult loc pe drum per pasager) etc

Cine ia trenul primeste reducere la (maxi)taxi si inchiriat masini in statiuni. (nu cred ca-mi apartine ideea asta)

Servicii speciale pt schiuri si alte echipamente. (sigur faptul ca-s prea putine partii nu ajuta "raspandirea" traficului rutier.)

Si alte servicii tintite pentru turisti si cine mai creaza trafic.

Nu sunt politician asa ca nu ma intereseaza costul politic al acestei masuri. Dar acelasi cost a existat si la taxele de intrare in multe orase din lume, care functioneaza, si din cate stiu nu a cazut niciun politician in depresie. Si oricum, ar fi o motivatie pt politic sa termine mai repede A3 sa poata ridica restrictiile.

dr4qul4

Incet incet devin fanul lui  :D SOlutiile trebuie sa fie realizabile ca de planuri fanteziste suntem satui.
Totusi, sper sa faca ceva cu DN73 si DN1A.  Acolo sunt doar cateva puncte problematice. Cu mici ajustari si cele 2 drumuri pot duce 1000-1500 de masini pe ora pe sens.
Cat despre VP ce ati zice de parcare cu plata 10 lei/ora pentru toate locurile de pe marginea DN1. Cu exceptia localnicilor bineinteles. Macar nu va mai cauta nimeni loc acolo
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Quote from: cristi5 on February 02, 2021, 11:48:56 PM
Quote
Pe de altă parte, să ştiţi că problema fundamentală, şi aici e mai greu de înţeles când stăm la acea coadă de două ore la Buşteni şi ne vine să ne luăm câmpii, e aparent acel punct de la Buşteni, pentru că e punctul de maxim. Dacă acolo, printr-o magie, mâine, aş face un tunel pe sub Buşteni, se mută la Poiana Ţapului şi după aia mai încolo pentru că un drum cu o bandă pe sens nu duce mai mult de 1500 de vehicule pe oră", a explicat ministrul,"

Comentarii?

E o aiureala totala ce spune ministrul. Acum la Busteni NU TREC MAI MULT DE 500 DE MASINI PE ORA. La acele ore cand se creeaza ambuteiajul NU TREC! Chiar e asa de greu de inteles. NU MAI EXISTA ALT PUNCT PE VALEA PRAHOVEI CU O REDUCERE ASA DE MASIVA!

Urmatorul punct de congestie este la Comarnic, undeva la 800-1000 de vehicule pe ora, deci la uriasa distanta de catastrofa de la Busteni. Mai urmeaza la mare distanta ceva treceri de pietoni in Azuga si Predeal, dar la Predeal avem situatia fericita ca mai exista varianta via Paraul Rece daca chiar e groasa prin Predeal (dar nu prea se intampla si nu o sa se intample nici daca se da drumul la dopul de la Busteni printr-un mic pasaj).

-------------

A. O solutie minim-minim ar fi o semaforizare. Cu 1 minut pentru masini si 10-12 secunde pentru pietoni (cu buton), asta ar creste fluxul la Busteni si la orice alta trecere de pietoni la ca. 1000-1100 veh. ora. Adica o capacitate la Busteni DUBLA decat acum.

B. Mai mult ar ajuta un semafor inteligent, programat sa observe fluxul de vehicule. Daca vede ca e unul care a lasat un spatiu f. mare fata de cel din fata lui sau merge f. incet sau parcheaza sau egal, vede cumva ca nu prea mai vin masini, atunci da verde la pietoni in acest moment in care oricum nu vin masini. Scade nerabdarea pietonilor si creste fluxul cu 2-5%. Nu mare lucru, dar sunt 500-600 de masini in plus la 12 ore.

C. Si inca o data mai mult ajuta pasaje rutiere subterane strict numai si numai sub 4 puncte critice:
- Busteni sub ambele treceri de pietoni succesive (ca. 420m intre Str. Paltinului si Str. Telecabinei, incl. sub intersectiile cu aceste 2 artere, la ambele capete este spatiu destul.)
- Azuga bagat in subteran doar sensul de mers spre BV (o singura banda) sub intersectia din centru
- Predeal pasaj pietonal subteran la trecerea de pietoni din fata garii
- Comarnic pasaj pietonal suprateran (cu acoperis) la intersectia cu DJ101S si pasaj rutier subteran numai pe sensul de mers spre BV (o singura banda) in acelasi punct
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: dr4qul4 on February 03, 2021, 12:58:53 AM
Cat despre VP ce ati zice de parcare cu plata 10 lei/ora pentru toate locurile de pe marginea DN1. Cu exceptia localnicilor bineinteles. Macar nu va mai cauta nimeni loc acolo

Mai voi v-ati nascut in masina? Cum naibii sa permiti parcarea in lungul unui DN? Ce tarif, ce parcare? Parcarea in lungul DN1 trebuie interzisa cu desavarsire si date amenzi imediat celor care totusi fac diverse manevre de urcat pe trotuar, etc. Parcarile alea in spic din Busteni trebuie sa dispara urgent.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

In Romania e greu de dat amenzi. Totul se contesta sau nu se platesc deloc. Dar cand pui taxa 99% fug ca necuratul de tămâie.
Vad zilnic la Unirii cum unii opresc masina pe avarii exact in intrarea in parcarea Cocor.

La CTA au incercat ceva asemanator, cu parcari chiar si pe faleza, dar cineva a contestat regulamentul de parcare si acum e gratis. Sau vom vedea la vara cat de gri e situatia.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rt25

Quote from: vancouver on February 03, 2021, 02:11:56 AM
Quote from: dr4qul4 on February 03, 2021, 12:58:53 AM
Cat despre VP ce ati zice de parcare cu plata 10 lei/ora pentru toate locurile de pe marginea DN1. Cu exceptia localnicilor bineinteles. Macar nu va mai cauta nimeni loc acolo

Parcarea in lungul DN1 trebuie interzisa cu desavarsire si date amenzi imediat celor care totusi fac diverse manevre de urcat pe trotuar, etc. Parcarile alea in spic din Busteni trebuie sa dispara urgent.

In Busteni explicit, iesirea din parcarea in spic de pe marginea DN-ului blocheaza mai mult timp DN-ul decat trecerea de pietoni. Pentru ca iesind din parcarea in spic, blochezi un sens de mers destul de mult pana faci manevra (de ex. la supermarketurile din Busteni cu parcare proprie este relativ ok, timpul de intercalare in coloana a unei masini e acceptabil).

Semafor inteligent pentru pietoni + eliminare parcari de pe marginea DN-ului sunt primele "quick fixes" care ar trebui facute. Si cred ca primaria Busteni putea sa faca asta de 10 ani deja, dar la cat de haotic e in localitate in general cred ca nu prea sunt capabili (sau doritori) sa faca orice fel de treaba...

punktnet

De ce 1min verde pentru mașini? Pietonii nu pot aștepta macar 2-3 minute?
Just kidding.

cristi5

Quote from: vancouver on February 03, 2021, 02:01:53 AM
E o aiureala totala ce spune ministrul. Acum la Busteni NU TREC MAI MULT DE 500 DE MASINI PE ORA. La acele ore cand se creeaza ambuteiajul NU TREC! Chiar e asa de greu de inteles. NU MAI EXISTA ALT PUNCT PE VALEA PRAHOVEI CU O REDUCERE ASA DE MASIVA!

Urmatorul punct de congestie este la Comarnic, undeva la 800-1000 de vehicule pe ora, deci la uriasa distanta de catastrofa de la Busteni. Mai urmeaza la mare distanta ceva treceri de pietoni in Azuga si Predeal, dar la Predeal avem situatia fericita ca mai exista varianta via Paraul Rece daca chiar e groasa prin Predeal (dar nu prea se intampla si nu o sa se intample nici daca se da drumul la dopul de la Busteni printr-un mic pasaj).

Foarte interesant, care e sursa acestor date de trafic? 800-1000 pe ora pe sens? Ca poate ministrul zice 1500 pe ambele sensuri si atunci tu zici mai mult ca dumnealui :)

Poate Ministrul @cutter si SdS @horatiu.cosma au date de la punctele de verificare rovigneta sau alte camere de pe traseu daca sunt. Daca primesc material video ma ofer voluntar sa numar vehicule!

Am sa lucrez un pic in API sa primim si noi ceva date de trafic.

@frunzaverde poate ai si tu o reactie ca am discutat VP recent

Xenos

Si eu cred ca congestia majora e in Busteni, incomparabila cu orice alt loc. Poiana Tapului in sine nu genereaza ambuteiaje (stiu ca stau acolo) in schimb ambuteiajul din Busteni ajunge pana in Poiana Tapului si chiar catre Sinaia. La fel, in directiile celelalte.
Desigur, drumul nu ar avea o capacitate optima nici cu rezolvarea totala a Busteniului, s-ar simti mai mult celelalte gatuiri mai moderate, dar problema majora e in Busteni.

oc7avian

^^^
Sunt câteva semafoare de pietoni cu 2-3 minute așteptare în București. Pe unul din ele îl știu foarte bine: Iuliu Maniu, lângă Lidl-ul dintre Politehnica și Lujerului. E un bulevard pe care se circulă în viteză. Să zicem că plictiseala și înghețatul în frig sunt suportabile (doar 2-3 minute, nu?). Cred că nu e tură în care să nu văd 2-3 care traversează pe roșu de nerăbdare, uneori destul de la limită. Inclusiv bătrâni în baston care brusc cred că prind superputeri, dar de fapt riscă să se împiedice.

Riscul e să scădem siguranța. Trebuie un timp rezonabil, care să încapă pe un cronometru cu 2 cifre, afișat pietonilor pentru a-i tempera.

vancouver

^exact, timpul la semafor trebuie sa fie rezonabil. Ideal afisate secundele ramase (doar pentru pietoni). La doar 2 benzi vor fi multi care vor "alerga" pe rosu sau vor trece prin alta parte, ca sa evite asteptarea la semafor.

Maximul as zice ca este 100s (masini) +15s (pietoni). Care sa functioneze doar cand ambuteiajul e urias. Altfel ziua 60+15 iar noaptea se poate si 20+10. In toate situatiile cu buton, altfel verde masini permanent.

100+15 => 17% rosu masini => flux probabil 1400 x 0,83 = 1162.
60+15 => 25% rosu => 1400 x 0,75 = 1050.

@cristi5: fluxul actual de masini este o chestie care se poate schimba de la ora la ora, e aproape random. Ori pe una din treceri, ori pe cealalta trec continuu pietoni. Pur si simplu daca te uiti si pe fimarile puse acum cateva zile, se vede ca se sta pe loc, iar se merge cu 15-30km/h, iar se sta pe loc. Cam 50% din timp se sta sau se merge cu sub 15 km/h, adica fluxul tinde spre zero. Si in rest se merge cu 15-30km/h, viteza la care de asemenea fluxul e dramtic redus (cam o masina la 3-4 secunde = 20-15 pe minut = 1200-900 pe ora). Deci 50% din timp ai 1200-900 veh/ora si 50% din timp zero.

1200/2=600
900/2=450

Nu inteleg ce mare filozofie este. In Busteni la orele de trafic de pietoni maxim fluxul auto este de 450-600 veh/ora. Iar un semafor GARANTEAZA 1050-1160.

Si pana la urma cat de greu e sa pui un semafor si sa compari cu situatia fara semafor?Adica si daca nu ma crezi, ca mama-masii e asa greu de pus un semafor?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Uite aici camera din Busteni, puteti sa numarati:

https://www.digi.ro/servicii/online/web-cams#busteni_gara

Eu am masurat acum pe sensul spre stanga camerei pe cei care vin din dreapta spre acea intersectie: 87 vehicule in 6 minute = 870 / ora. Asta azi, miercuri 03.02.2021, ora 12:50. Au venit continuu masini si dintr-o parte si din alta.

Se vede cum politistul practic le da prioritate celor de pe strada laterala sa iasa in DN1 (un semafor corelat cu trecerile de pietoni ar rezolva mai bine situatia). Din cand in cand se face coloana, atat spre dreapta cat si spre stanga, si nu are lagatura cu intersectia filmata, deci probabil sunt cele 2 treceri de pietoni, dreapta-stanga fata de zona filmata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

@vancouver Sunt montate semafoare in Busteni, dar  nu mai sunt active.... de cel putin 1 an...
De ce? Pentru ca de aia ....   8) 8) 8) 8)