Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vancouver

Da, o idee demna de luat in seama: o noua statiune sau mai multe, pentru a oferi alternative bucurestenilor.

De exemplu si la Predeal si la Azuga partiile sunt nu pe partea cu Bucegii, ci pe partea cu muntii Baiului. La Predeal Clabucet Plecare e pe la 1450m, iar jos la Sosire baza partiei la 1100, asadar 350m diferenta de nivel si zapada fara probleme si la cota 1100.

De exemplu la Cheia pe DN1A este un platou urias la 1600-1800m (spre vest de Cheia, spre Valea Doftanei, deci se poate cu acces din ambele parti), iar la nord-est de Cheia iar sunt munti de 1600-1800.

Iar la Moreni, la mica distanta de Ploiesti ai padure cu urcare de la cota 200 la cota 600 - suficient daca e ceva mai frig si pentru niste partii mai usoare + sanius. Poate nu permanent zapada, dar cand ninge la Bucuresti, sigur e ok si la cota 600.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB

Nu prea are sens nici o statiune majora noua de ski cu partie superioara sub 2,000m, in contextul schimbarilor climaterice. Sunt doua locuri unde ai putea face statiuni noi reale in Romania. Omul > Babele > Pestera si Balea lac.

Ambele insa sunt in parcuri naturale si nu stiu cat de ok ar fi. Viitorul cred ca e extinderea modesta a statiunilor actuale (care au deja infrastructura). Fara munti inalti, slabe sanse de "snow sure". Fara "snow sure" nu o sa ai turism pe termen lung garantat - nu o sa rezerve nimeni o vacanta de o saptamana cu 6 luni inainte fara a avea certitudinea ca sunt sanse mari sa poata schia. Strategia veche a Romaniei care a umplut tara de "statiuni" cu 1-2 partii (multe la altitudini mult prea joase) in loc de a face una sau doua statiuni decente nu prea a fost de succes.

Inainte de a dezvolta statiuni noi ar trebui sa crestem calitatea celor actuale, care e foarte scazuta. Dezvoltat turismul montan si de vara (pasi timizi au fost deja facuti pentru asta), diversificata oferta de entertainment si imbunatatit partiile de ski pentru a incuraja (cat se poate) sederile mai lungi. Si daca doar am reusi sa facem Sinaia similara cu Poiana (la nivel de partii) si tot ar fi ceva. Munte exista la Sinaia - potential exista de a creste domeniul schiabil. Si exista potential foarte mare de drumetie pe toata Valea Prahovei - insuficient exploatat azi.

Lozzo

Fara sa contrazic vreo idee de pana acum, eu sustin idea de decongestionare a zonei prin imprastiere in mai multe statiuni sau domenii de picnic.

Domeniu de picnic interesant care ar rezolva problema gratarulu (cum s-a spus pe aici) in opinia mea pe VP este conceptul Cernica Park. Poate nu atat de mult atractiile de amuzament, dar idea de masute cu scaune in zona de padure ce pot fi inchiriate, sunt intretinute, e curat, sunt reglementate cat de cat si nu se face foc in padure oriunde. Eu as vrea sa vad mai multe in jurul Bucurestiului.

Nu as abandona usor ideea de noi statiuni montane pentru ca nu avem zapada sau munti inalti. Am vazut ca toate refolosesc infrastructura de iarna (telegondole, telescaune) pentru a oferi activitati de vara in aceeasi zona. De la banala drumetie pana la saniuta de vara, trotinete, trasee MTB, via ferrata, parapanta, basejump, etc. Sincer cred ca vara o statiune de iarna este folosita de o categorie mai larga de persoane (conditie fizica, varsta, hobby). Eu nu mi-as face probleme daca de maine nu mai avem zapada in nici o iarna sub 1500m (ca pasionat de ski mi-ar parea rau evident, dar oricum mai sper la 30 de ani de ski pe VP)
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

AndreiB

Eu as sugera ca trebuie diversificata oferta turistica in general. Avem toata regiunea viticola Dealu Mare intre Buzau si Ploiesti - relativ ignorata dpdv al turismului. Avem Dunarea la sud, parcul natural Comana - toate cu o cota mica de piata a turismului de scurta distanta din Bucuresti.

Instalatiile de transport cablu se refolosesc si vara - e perfect normal. Insa incasarile sunt inca predominant iarna. O statiune serioasa de ski nu traieste din daypass-urile pe o zi si 1/2 de zi cum e pe Valea Prahovei in general doar in weekend. Se vand abonamente de 6/7 zile famililor intregi, inlocuiti de alta familie saptamana viitoare etc. Un cashflow mult mai stabil si previzibil care face posibila toata infrastructura pe care o vedem. Sezonul de vara e mult mai putin profitabil. Iar instalatiile sunt scumpe. O instalatie serioasa doar pentru sezon de vara, intr-o statiune nou nouta mi se pare o investitie riscanta vs. a incerca sa adaugi instalatii noi in Sinaia si tunuri de zapada pentru a acoperi portiunea problematica de la 1400/1500m - care e intotdeauna fara zapada + cu pietre.

Dar sunt multe alte tipuri de turism la "iarba verde" care poate fi incurajat in jurul Bucurestiului - e indoielnic daca autoritatile locale din zona au capacitatea sa dezvolte asta sau daca e nevoie de o entitate Regionala, insa.

Ce cred ca ce ne tine in urma e ca satele Romanesti sunt cam nasoale. In alte locuri pot fi descrise ca "idilice" sau "linistite". In Romania, cred ca imaginea mai probabila e de caini vagabonzi, cabluri, arhitectura recenta indoielnica, praf, si zero amenitati. Asta cred ca reduce foarte mult potentialul de turism mai larg - desi tara e imensa si goala. Nu zic ca nu sunt si exceptii, doar ca satul tipic e o destinatie extrem de neatractiva pentru turism.

rt25

Radem, glumim, dar DN1 e aglomerat si vara si in octombrie in weekend, deci nu schiorii sunt neaparat problema.

Cum, necum, parerea mea e ca Valea Prahovei + Bran-Moieciu + Brasov sunt zonele in care mai ai si ce face odata ce ai ajuns acolo la o iesire de un weekend.

Asa proasta cum e infrastructura (si nu ma refer doar la drumuri, ci si la chestii de vazut si de facut), e cea mai accesibila, ieftina si ofera disponibilitate suficienta pentru toate buzunarele: gasesti si pensiuni ieftine si scumpe si la discretie tot timpul anului. Prin alte zone (un exemplu la intampla, Ranca) efectiv nu ai ce sa faci, maxim 1 restaurant si 2 supermarketuri.

Probabil, dezavantajezele dpdv al traficului pe VP au facut ca oamenii sa isi ia soarta in propriile maini si sa construiasca "infrastructura" de entertainment (ca au oameni constant, aproape si venituri relativ stabile). Buna/rea/haotica ea exista in "ciuda" letargiei autoritatilor locale..

Care autoritati locale, nu sunt in stare sa puna un amarat de semafor cu buton pentru pietoni...


elphax

tocmai ca nu schiorii sunt problema :)
incepeti sa va prindeti
( astia care mergem la munte pentru partii mergem devreme si nu prindem aglomeratia)

infrastructura la fel ca si turismul sunt ramase in urma si nu doar pe VP

AlexxC


elphax

AlexxC - in V Jiului s-au ratat multe.
La Petrosani - Parang a fost un proiect super mare pana a intrat DNA pe fir, primar fiind Ridzi, sotul dnei fosta ministru al tineretului si sportului care a avut mari probleme cu legea. Era vorba sa faca gondola pana in oras. Pana la urma au facut un telescaun pe o latura de munte fara partie.
La Vulcan - gondola similara cu cea de la Straja sau Transalpina. Sus este un teleski si o partie mica. Vulcan s-ar putea uni cu Straja , ar fi nevoie de 3 telescaune moderne pentru a lega cei 2 munti.
La Petrila  - se dorea o gondola/telescaun care sa urce pe Sureanu, facand o noua ruta alternativa celei de pe valea Sebesului ( lacul Oasa). Investitorul de la SUreanu are telescaunul, sta abandonat pe munte. Din cate am inteles autoritatile din Petrila au fost de acord dar cei de la Romsilva nu.

Straja ( Lupeni) merge cel mai bine, dar aici partiile care functioneaza toata iarna sunt private si cu instalatii vechi second hand. Primaria are gondola cu  o partie care e functionala doar cand ninge mult prin padure pana la baza , si un telescaun pe varf, care are la randul lui nevoie de multa zapada si merge doar cateva saptamani pe an. Acest varf s-ar putea lega spre Vulcan.

vancouver

Eu de ex. am fost (in Germania) duminica la o plimbare prin zapada cu copii. Am fost la o altitudine de doar 300m, prin padure. Minunat. (la ca. 30 de minute de casa). De asemenea cel mai apropiat domeniu schiabil langa mine (in Hessa) este la doar 950m altitudine (varful Wasserkuppe, zona Rhön). SI TE POTI DA CU SANIA SI VARA!  :D (nu e pe bune, dar e interesant: https://www.sommerrodelbahnen-wasserkuppe.de/sommerrodelbahnen/

Sunt convins ca multa lume nu vrea mai mult. Cum am dat exemplul Moreni. Acolo sunt munti mici de 600-650m, impaduriti. Se pot face acolo niste cabane superbe, atat pentru derdelus de dat cu sania, pentru invatat pe schiuri (diferenta de nivel este de 400m), cat mai ales vara pentru gratare, plimbari prin padure si diverse distractii. Mai ales ca intre timp nu doar tinerii vor sa se plimbe, ci si oameni trecuti de 60 de ani, care au nevoie de trasee mai usoare.

Nu va place aici?: https://www.google.ro/maps/@45.049583,25.6667065,3a,75y,294.78h,90.34t/data=!3m7!1e1!3m5!1s9eg0iSXt3_83kQpubhwsVw!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D9eg0iSXt3_83kQpubhwsVw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D179.45226%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Sau aici: https://www.google.ro/maps/@45.0570338,25.6909453,3a,75y,41.67h,87.34t/data=!3m7!1e1!3m5!1s8ZoGWwOs4109QUX02D79tg!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D8ZoGWwOs4109QUX02D79tg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D120.17483%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

Totul la doar 1:30 de centrul Bucurestiului si sigur fara ambuteiaj.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ddfab

^^desi OT, telescaunul de pe Vf. Straja nu functioneaza din 2019. are cablul rupt si nimeni nu s-a ingrijit sa-l repare, asa ca multi km de partie stau neutilizati din aceasta cauza. din varf, pana jos, sunt peste 8 km de partie, dar ... management "foarte bun". iar reporterii lu` Peste, cand faceau reportaje despre statiune, mentionau totalul de km de partie(vreo 26), dar functionali mult mai putini, din aceasta cauza. PACAT . mai avem foarte mult de invatat... in toate domeniile...

vladioan_bv

^^ wow, @vancouver. nu m-as fi gandit niciodata ca orasul acela ( langa care locuiesc) care arata vai mama lui, care are un drum varza de cel putin 10 ani, la care se lucreaza de vre - un an, sa fie luat in considerare pt exemplul tau. sunt socat. ca sa nu mai spun ca sunt socat ca a ajuns sa se vb aici pe forum despre el.

scuze de off topic

dr4qul4

Ski in Muntenia la mai putin de 500m?  :lol: :lol: :lol: 
Pentru o partie de incepatori, care sa aiba macar 30 de zile de zapada pe an, trebuie sa ai macar 1000m si sa fie pe versant cu expunere nordica.
Aici ai dat-o in bara rau de tot cu Germania. Noi avem curenti de aer din Mediterana, ei au din M Nordului...

Avem o singura partie de ski aproape de Bucuresti: La Campulung Muscel. Este pe versant cu expunere nordica si la 900m altitudine. (dealul Matau are 1017 m). Se poate skia doar imediat dupa ce ninge. Dar merge de sanius.

Se poate face partie intre Doftana si Teleajen, dar mult mai bune ar fi locatii ca Fagaras (in special Iezer), Leaota sau Padina, unde exista un proiect al CJ Dambovita. Toate cele 3 locatii nasc controverse de mediu.  O statiune de montana nu presupune doar instalatii de transport pe cablu si partii, ci in primul rand are nevoie de spatii de cazare. Si vor aduce cu ele si tone de deseuri...

Stiti unde mai sunt partii? Prin Secuime... Sunt chiar multe. Dar am avea nevoie de CoBra sa ajungem acolo
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

Deja poate o dăm în off topic, dar și aici începe să își arate limitele ceea ce înseamnă turismul de masă. Și tocmai de aceea nu cred că soluțiile aici ar fi să se facă alte X aglomerări antropizate de amploarea a ce ai pe Valea Prahovei, ci mai degrabă orientarea către diversificarea ofertelor, turism de nișă etc.


vancouver

@dr4qul4: scuze ca exist, iar am dat-o-n bara.  :lol: (la modul serios, am dat niste exemple din avion, numai un studiu serios poate stabili ce se poate face si ce nu - departe de mine sa pledez pentru o solutie fara nici un fel de studiu, si daca nu e rentabil, asta e, nu facem)

@vladioan_bv: tu trebuie sa fii primul care sa promovezi locul. Gandeste-te la proiecte turistice. Daca e corect ce spune domnul "nu se poate", si nu se poate face nimic serios iarna, poate ca merge ceva de vara, un dino-parc, un loc de catarat in copaci, ceva poteci amenajate prin padure pana la vreun parau, 2-3 cabane unde se poate lua masa in mod rustic. Moreni, go go go!

@dragos76, da corect, revenim la Busteni si Comarnic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.