Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

Da, în mod normal Poiana Țapului nu generează blocaje precum Busteni-ul. Dar de fapt e același blocaj, nu ai cum sa separi cele 2 localități intre ele.

Săptămâna trecută, chiar miercuri, am fost și eu nevoit să trec pe acolo. La întoarcere, în jur de ora 16, Waze m-a trimis pe aceasta rută, ocolind practic zona de DNdin Poiana Țapului, nu din Busteni. De obicei ocolul era pe la Cantacuzino.

Conform Gmaps 22 minute pentru 3km (pe DN ar fi fost 21 de minute). Lovely.

vancouver

Ia uite aici:



Pentru o masina care vrea sa faca stanga, e oprit tot pe sensul spre Ploiesti, nenea politistu ii lasa o perioada pe cei spre BV sa treaca, apoi trebuie sa le dea voie si celor de pe straduta laterala sa intre....

Cat de greu este sa faci aici o banda separata de facut stanga? Pe care sa incapa 2-3 autoturisme, resp. o camioneta? Ca spatiu e destul
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

@pasadia, cand intr-un sir indian un om se opreste, tot, dar absolut tot in spatele lui se opreste. Cauza opririi este acel prin om care s-a oprit.

Asa si la Busteni-Poiana Tapului: ai o coloana de masini. Cand prima se opreste in Busteni la trecere sau din alta cauza, tot sirul trebuie sa se opreasca. Chiar daca stai in ambuteiaj in Poiana Tapului, CAUZA ambuteiajului nu este in Poiana Tapului.

DACA CAUZA AMBUTEIAJULUI AR FI IN POIANA TAPULUI, ATUNCI AR TREBUI SA SE CIRCULE GREU SI IN SENS OPUS!
Ori pe sens opus, spre Ploiesti, prin Poiana Tapului mergi fluent!

Am mai explicat , este extrem, extrem de simplu de aflat cauza. Ea se afla in acel punct, in care DUPA CE TRECI DE EL MERGI FLUENT.

CAND INCEPI SA MERGI FLUENT IN BUSTENI? Pe sensul spre Predeal dupa ce treci de trecerea de pietoni de la intersectia cu Str. Cuza Voda. Iar invers, spre Sinaian dupa ce treci de trecerea de pietoni de la intersectia cu Str. Telecabinei. QED.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver



Hai sa analizam cu atentie aceasta poza. Pe sensul spre sud (spre Ploiesti) este rosu pana in punctul marcat cu B in poza. Deci avem trafic important spre sud. Dar mai departe este verde sau pe alocuri portocaliu. Deci la sud de punctul ala B si prin Poiana Tapului se circula fluent spre sud!

Invers rosu visiniu tot pana la punctul B si inca un pic dupa acea. Apoi se face portocaliu spre nord. Deci si spre nord buba e tot undeva in zona punctului B.

Rezulta clar ca este exclus, repet exclus, ca ambuteiajul sa fie cauzat de vreun punct din Poiana Tapului.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Ai scris 3 mesaje că sa contrazici o afirmație pe care eu personal nu am făcut-o: și anume daca blocajul e in Poiana Țapului sau nu. Dar așa e când ai prea mult timp liber. Credeam că cel puțin noi doi ne-am făcut înțeleși:
- tu consideri că de vina sunt trecerile de pietoni
- eu consider că de vina sunt virajele la stânga în și dinspre DN

Amândoi suntem de acord că parcările în spic/laterale nu au ce căuta pe DN.




vancouver

^Primul din cele 3 mesaje chiar iti da dreptate cu teoria ta cu virajele la stanga...  :D
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Speedy

 Poiana Tapului nu e o localitate separata. Tine de orasul Busteni.
Spre Sinaia, aproape niciodata nu e coloana, se circula constant. Aglomeratia e doar spre Brasov, datorita politistilor care "semaforizeaza".

Am scris acum ceva timp, despre alternative la DN1 intre Sinaia-Busteni-Azuga. E vorba de cateva mici amenajari, care pot oferi si alt traseu.

Sinaia (strada Zamora) catre Busteni (strada Piatra Arsa), e vorba de cateva sute de metri de nivelat si daramat un canton CFR.
Busteni (strada Grivitei) catre Azuga (Spitalul de Ortopedie)

De asemenea in Busteni, pot fi unite cateva strazi, pe malul Prahovei, tot ca alternativa la actuala situatie.



Xenos

E adevarat si sunt solutii practicabile, insa cu limitatoare de viteza, e localitate, nu trebuie sa circule tot bezmeticii cu 80 km/h pe strada Zamorei.

@pasadia: e acelasi blocaj, a carui cauza sau al carui epicentru este Busteniul propriu-zis, coada ambuteiajului ajunge rapid in Poiana Tapului (in fond un cartier la 1 km si jumatate de Busteni) sau in partea cealalta spre Azuga si Predeal.

dr4qul4

Quoteun semafor corelat cu trecerile de pietoni ar rezolva mai bine situatia
Chiar mai crede cineva ca un semafor (fara politist in intersectie) va fi respectat?  Eu pariez pe blocaj total.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Xed

Nu, oricum absolut nimeni nu mai respectă semafoarele.

Acum lăsând deoparte ironia, văd aproape săptămânal in București oameni care trec pe rosu intenționat si este halucinant insa acești conducători raportați la numator total de participanți in trafic este foarte mic. Mai puțin de 1%

Deci ca să răspund la intrebare, da, va fi respectat de majoritate. Vrei sa zici ca tu daca ai avea un semafor pe rosu in Bușteni și ai fi primul la el nu vei sta pe loc până se schimbă culoarea?  :lol:

pasadia

Ideea la un semafor cu buton e că se face roșu (pentru șoferi) când există pietoni. Deci da, te vei opri căci va trece cineva pe trecere, nu va fi goala.

dr4qul4

Eu voi sta mereu la rosu ca nu vreau sa iau metroul :)) Dar vor fi destui cei care vor "forta galbenul" desi intersectia este deja blocata.
Sa nu subevaluam efectul de turma dupa ce ai stat 1h pe loc. E de ajuns sa se bage unul ca imediat este urmat de altii.
Ieri am fost claxonat pentru ca am avut tupeul sa opresc la verde intermitent ca sa dau prioritate celor care veneau pe verde (faceam dreapta).

PS nu ma refeream la trecerile de pietoni ci la intersectiile cu drumuri secundare (in special la aia de la Penny)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Există semafoare inteligente, la care timpii se ajustează automat în funcție de trafic. Există camere de supraveghere care pot înregistra orice abatere din zonă, când e necesar pot avertiza la secția de poliție pentru a trimite polițiști în zonă, amenzi pot fi trimise și prin poștă celor care nu respectă legea. Ce nu există? Voință... Nu e greu să fie montate din loc indicatoare cu ,,zonă supravegheată video" și semafoare inteligente cu camere de supraveghere în punctele critice: intersecții aglomerate, treceri de pietoni etc.

dr4qul4

Amenzi prin posta pentru cei care trec pe rosu, pe baza camerelor? Stii vreun caz ? Sau e din categoria wishfull thinking?
"când e necesar"  adica tot timpul.  Si eu sunt pentru semafoare cu buton. Doar pentru treceri de pietoni sunt o solutie buna oriunde. Probleme apar cand mai avem un drum circulat cum e cel din Busteni (cel de la Penny).

La Busteni trebuie un pasaj peste rau si CF la Piatra Arsa si "ceva magie" in partea de nord (ca nu e loc de nimic)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Speedy

 Daca e cineva interesat, strategia de dezvoltare Busteni 2014-2020

https://www.orasul-busteni.ro/strategia%202014-2020/Strategie_Busteni_2014-2020.pdf

  Nicio vorba despre infrastructura rutiera. Chiar mentioneaza ca nu exista transport local datorita raului Prahova care imparte localitatea in 2. Si se pare ca impartita ramane in continuare.
Cel mai interesant capitol, cel de istorie, unde sunt enumerate numele de familie ale primilor locuitori.
  Repet ce am scris in primul mesaj, pana nu intervine cineva de la centru, initiative locale nu vor aparea. Pe plan local, problema e generata de cei care tranziteaza.

Acelasi argument (s-ar potrivi mai bine dezinteres fata de ce inseamna secolul 21) l-am primit si de la o cunostiinta din Valea Doftanei, care nu isi doreste sa se asfalteze drumul judetean (DJ102I) spre Brasov. Mai bine cum e acum, ca nu e trafic.
  "pai ce sa-mi treaca prin fata portii masini ca pe Valea Prahovei?". Concluzia o tragem fiecare, unii (astia care scriem pe aici), vrem o tara ca afara, altii vor carute, noroi si viata din secolul 19...