Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Cu prima nu ai dat-o in bara. Din moment ce se merge inainte cu drumul pe Valea Doftanei, nu vad motiv sa nu se faca si o partie de ski in zona. Pensiuni au inceput deja sa apara.
Dar pentru tranzit nu exista decat 1 solutie: A3. Iar pana atunci: DN1A, unde este mult mai simplu sa inlaturi blocajele. Ai putea sa vii cu niste idei pt DN1A (e mai aproape de domeniul tau decat turismul). Dar la costuri si durata de implementare cat mai reduse.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Lozzo

Doar ce am citit recent acest articol "Soferul unui BMW a blocat usa ambulantei care venise la un pacient in coma. Individul le-a zis medicilor ca parcheaza "doar cateva secunde""

Quote
... un echipaj SMURD venit cu ambulanta la un pacient aflat in coma nu a putut sa scoata targa pentru ca soferul unui BMW a blocat usa autospecialei ...

Cu numai o zi in urma - duminica, 17 ianuarie -, pe partia Kalinderu, din Busteni, mai multi turisti au blocat accesul unei ambulante care trebuia sa ajunga la un copil accidentat. Persoanele respective - ele insele cu copii de mana! - s-au aratat nepasatoare la problema "altuia", adica a copilului care avea nevoie de ajutor, fiind nemultumite de deranjul provocat de ambulanta. Mai mult, turistii l-au incoltit pe un lucrator la Salvamont care incerca sa le explice situatia, iar unul dintre nemultumiti a aruncat cu vin fiert pe parbrizul masinii, iritat ca pornise sirena!

Dupa ce jandarmii i-au amendat pe recalcitranti, sotia individului care a azvarlit cu vin fiert pe ambulanta a sunat la 112, ca sa reclame "abuzul" si sa ceara anularea sanctiunii!

Poate este offtopic, dar mie mi se pare ca e imaginea perfecta a unora dintre discutiile purtate aici, legate de turism de masa prost inteleg, aglomerare in statiuni, etc.

Poate eu vad doua laturi ale problemei: decongenstionarea traficului auto turistic si decongestionarea traficului auto de tranzit. Cred ca postarile recente se leaga de prima parte.

Poate A3 pe VP e rezolvarea comuna pentru amandoua.
Poate semafoare, centuri, benzi de stanga, trenuri e un compromis de moment pentru ambele.

Posibil sa rezolvam turisticul separat cu mai multe statiuni sau o statiune mai aerisita de masini.
Posibil sa rezolvam tranzitul separat cu A3, full sau semi, pe Valea Doftanei.

Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

naivu

Uită de Valea Doftanei, e doar o abureala din partea fostului CNAIR! Relieful e mai dificil chiar și decât DN1A, ca să aduci drumul măcar la un nivel de 1+1 circulabil cu orice mașină ar dura cam tot atât cât CoBra și nu s-a început absolut nimic. Dacă va fi făcut vreodată drum prin pasul Preduluț, va fi un drum turistic și va fi gata după A3.

rt25

Quote from: Lozzo on January 19, 2021, 08:57:24 PM

Posibil sa rezolvam tranzitul separat cu A3, full sau semi, pe Valea Doftanei.

Asa ceva nu e posibil. Adica e mai fezabil pe DN1A decat pe Valea Doftanei.

Dar DN1A este ceva incredibil de greu de facut autostrada pe acel culoar. Mult mai scump ca pe DN1 simplu. Ori daca pe DN1A (Cheia) este greu, inseamna ca pe Valea Doftanei care urca cu 100m altitudine mai mult este ceva, ireal dpdv costuri... Nu uita ca pe Valea Doftanei ai ditamai lacul de acumulare ;)
Adica: DN1 - Pasul Predeal 1033, DN1A - Pasul Bratocea 1270 si ceva (sper ca nu gresesc), Valea Doftanei - Pasul Predelut (1330 si ceva)

Ironic cum suna, A3 pe VP este cea mai ieftina varianta care va ajuta atat tranzit cat si turism... Poate o solutie pentru tranzit vs turism ar fi sa nu ai nod decat inainte de Comarnic si la Predeal. Asa daca vrei sa ajungi la Busteni continui pe DN1 ca si pana acum, daca ai lung parcurs mergi pe A3 -> si se elimina si problema celor care spun ca ca blochezi autostrada cu iesirea de la Busteni sau la Sinaia.

vancouver

A fost studiata pe un alt forum destul de amanuntit varianta A3 prin Pasul Boncuta, mult mai usor si mai ieftin decat pe Valea Prahovei, mult mai usor decat pe langa DN1A sau Doftana, si cu tunele doar foarte scurte si putine (doar 5 tunele total 1800m in cea mai ieftina varianta sau ca. 3km in 6 tunele, cu scurtarea distantei totale cu peste 1km). Cu deranj zero al traficului existent. Si ca lungime e si mai scurta (cu 10km mai scurta decat pe Valea Prahovei!). Aici: https://dezbate.construim-romania.ro/t/drum-rapid-ploiesti-brasov-prin-pasul-boncuta/206
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ciprianb

De ceva timp ma gandesc ca ar trebui facut ceva si pentru DN1A pentru ca sectorul Ploiesti-Valenii de Munte este deja foarte aglomerat nu doar in week-end dar si in timpul saptamanii dimineata si seara. Practic drumul acesta este strada principala din aproape toate localitatile din zona si chiar daca unii primari vorbesc de largire/dublare nu stiu cum s-ar putea face.

In ultima perioada vad ca se vorbeste tot mai mult de drumuri expres, nu stiu daca cineva s-a gandit pana acum la oportunitatea unui drum nou Valenii de Munte Ploiesti (se vorbea in campania electorala de o centura la Valeni, dar in opinia mea rezolva doar o problema punctuala).

AlexxC

Orice alta varianta in afara de cea pe valea Prahovei lasa problema aglomeratiei din statiuni nerezolvata.
Si partea buna e ca nici macar nu trebuie construiti toti cei aproximativ 50km de la Rasnov pana la Comarnic ci doar vreo 20km cu rol de centura pentru Busteni,Sinaia si Comarnic....sau 30km sa aiba continuitate.

Calin88

Da, dar orice alta solutie in afara de Valea Prahovei ar ajuta strict tranzitul Ploiesti - Brasov (si mai departe), fara sa rezolve problema de acces in statiunile de pe Valea Prahovei.
Turistul care merge la Predeal ar trebui, in continuare, sa treaca prin Comarnic si Busteni, deci ar trebui minim centuri si in aceste 2 localitati. La fel, turistul care merge in zona Bran-Moieciu ar trebui sa ocoleasca foarte mult pentru a ajunge acolo, drept urmare va alege sa mearga tot pe DN1 + DN73A (la fel cum acum multi merg pe distanta Brasov-Ploiesti pe DN1, evitand DN1A, oricat de aglomerat ar fi)

Capatul dinspre Brasov nu a fost gandit in intregime, sper ca nu se asteapta nimeni ca autostrada sa se descarce in DJ dintre Tarlungeni si Sacele si apoi pe asa-zisa centura a orasului Sacele.
Drept urmare, varianta asta inseamna si un nod A3/A13/DN11 in zona Harman-Sanpetru, unde nu cred ca este loc, tinand cont de toate casele construite in zona respectiva si de rezervatia Lempes. Mai este de luat in calcul si cartierul Izvor dintre Brasov si Tarlungeni care ar complica si mai mult situatia.
Mai mult, o A3 care iese la E de Brasov ar forta o continuare scumpa catre Sibiu. Dealul Lempes este zona protejata si este flancat de localitatile Harman si Sampetru, ori autostrada ar trebui sa treaca prin una din aceste 2 localitati, cu exproprierile de rigoare. Sau ar ocoli Harmanul pe la E, facand jonctiunea cu A13 la N de Harman, dar s-ar departa destul de mult de oras si ar forta si nodul A13-DN11 sa se departeze si mai mult de oras (in ideea in care ar trebui macar cativa km distanta intre noduri).

Lozzo

Ideea pe care am expus-o simplist nu era de a forta rezolvarea separata a tranzitului si a turisticului. Doar vroiam sa aduc la masa discutilor si posibilitatea de a le rezolva separat.

1. Tranzitul printr-o autostrada (poate la profil half pentru moment) prin alta zona decat VP.
2. Pentru turistic ceea ce acum folosim ca solutii de decongestionare temporara pe VP (in asteptarea A3) pot sa ramana in continuare si sa se adreseze doar turistilor pe VP. Pot sa fie si suficiente.

Pentru 2 orice s-a zis aici care ajuta si tranzitul in momentul de fata va ajuta si turistii (si localul): pasaje pietonale, semafoare cu buton, benzi de incadrare stanga, trenuri mai multe sau mai lungi, centuri (prin canal sau nu), P+R, etc. Poate nu va mai fi nevoie de toate cand vom avea A3 in alta parte. Poate va fi nevoie si de mai multe. Nu stiu! Pot sa imi dau cu parerea si atata tot. La fel de bine putem sa ajungem la concluzia ca acum avem nevoie de autostrada si aici si orice am face fara autostrada pe VP pentru turisti nu se poate.


Am ales la intamplare Valea Doftanei (Pasul Predelut) si vad ca deja exista varianta A3 prin Pasul Boncuta (interesanta lectura), Scheia, DN1A. Imi cer scuze daca s-a dezbatut deja acest subiect. Pana la un SF de calitate care analizeaza corect, eu nu ma pot pronunta pe ce e mai scump. De ce?

- VP e la cea mai mica altitudine, dar daca linia rosie va fi fortata de antropizare sa urce cu vreo 100-300m nu mai este
- daca suntem fortati de antropizare sa urcam linia rosie va implica si viaducte mai inalte si mai lungi poate
- daca vom face un tunel, poate antropizarea va dicta un tunel de 6km in loc de 3km (necesar strict tehnic), pentru ca nu poti sa pui 3km in mijlocul statiunii Sinaia lunga de 6km si sa aiba portalul de intrare langa telecabina
- nu putem descarca autostrada direct pe ulitele statiunii, asa ca ajungem sa avem nevoie de drumuri mai largi de acces in statiune. Fix aceleasi drumuri (in sensul de lungime,cost) poate le construiam direct centura la statiuni fara autostrada pe VP (daca sunt suficiente pentru turistic si local)

Constructia prin vai mai putin antropizate poate elimina din problemele acestea sau nu. La fel de bine cum daca ne ducem in fundul padurii s-ar putea sa coste mai mult drumul de santier pentru viaducte, portalul tunelurilor, aprovizionarea in santier.


Repet ca nu stiu si pot fi convins de un mesaj pe forum, dar nu inseamna ca e corect, nu inseamna ca ma voi bate sa sustin o parere orbeste. Dar mi-as dori ca in SF-ul ce urmeaza sa fie lansat sa regasesc si ceea ce am zis. S-au analizat 10 variante de traseu, 3 pe VP, 7 nu pe VP, au costurile acestea din motivele acestea, etc.


L.E. @vancouver pentru mine ceea ce numesti presiune publica e defapt un cumul de pareri neavizate si nefondate de multe ori. Daca stiinta SF-ului va dicta altceva ar cam trebui sa facem cum e mai bine. Ca sa fie un SF bun trebuie sa exploreze in profunzime tot, nu doar ceea ce dicteaza presiunea publica (calitatea SF-ului e o discutie separata si este necesara). Discutia mea a plecat de la acel articol de mai sus si conform rationamentului tau toti cei prezenti la incident ar fi trebuit sa fie de partea soferului BMW sau mamei recalcitrante pentru ca ei tipau cel mai tare.

Poate ca nea Nicu traia astazi si noi o duceam la fel de prost daca afla de cum folosim noi SF-ul astazi. "Sa imi faci un SF din care sa rezulte necesar canalul Dunare-Marea Neagra" Asta vrei? Sa platim un SF din care sa rezulte indiferent ce o fi o autostrada pe VP si nu conteaza costul?
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

vancouver

La modul serios presiunea publica va sanctiona extrem de sever orice incercare de a face A3 prin alta parte. N-ai cum sa-ti bati joc total de cei care stau in ambuteiajele turistice. Daca faci autostrada prin alta parte, atunci trebuie alta rezolvare pentru turisti. Atunci - o sa zica turistii - implementati acea alta rezolvare inainte de a face A3 si mai vedem.

Deci nu se poate altfel. A3 trebuie facuta pe VP.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Lozzo

Quote from: vancouver on January 20, 2021, 03:08:14 PM
Deci nu se poate altfel. A3 trebuie facuta pe VP.

Sa inteleg ca varianta asta pana la urma nu e buna? De ce ai tinut sa zici ca e mai usoara si mai ieftina?

Quote from: vancouver on January 20, 2021, 11:41:15 AM
varianta A3 prin Pasul Boncuta, mult mai usor si mai ieftin decat pe Valea Prahovei, mult mai usor decat pe langa DN1A sau Doftana, si cu tunele doar foarte scurte si putine (doar 5 tunele total 1800m in cea mai ieftina varianta sau ca. 3km in 6 tunele, cu scurtarea distantei totale cu peste 1km). Cu deranj zero al traficului existent. Si ca lungime e si mai scurta (cu 10km mai scurta decat pe Valea Prahovei!).
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

vancouver

Cele 2 afirmatii nu se exclud. A3 cred ca trebuie facuta pe VP, desi exista o varianta care este mai ieftina si dupa parerea mea mai buna.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Lozzo

Pare totusi ca te contrazici. Pe care o susti? Sau vrei 2?
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

alin2pas

Nu știu de ce trebuie să ne ancorăm de o singură variantă. Ideea e să propunem în calitate de nespecialiști variantele posibile, iar specialiștii să poată să analizeze aceste variante și să aleagă varianta optimă. Prin faptul că unul dintre noi prezintă mai multe variante posibile nu înseamnă că e indecis, ci doar că s-a gândit la mai multe variante posibile și nu are posibilitatea tehnică să le analizeze comparativ în detaliu, lucru care se face doar în baza unor studii detaliate.

Lozzo

De dragul de a avea ultimul cuvant in orice discutie vad ca in mesaje consecutive vancouver s-a schimbat de la "A3 prin Pasul Boncuta, mult mai usor si mai ieftin decat pe Valea Prahovei" in "Deci nu se poate altfel. A3 trebuie facuta pe VP"


Zi tu vancouver cu cuvintele tale "exista mai multe variante posibile și eu vancouver nu am posibilitatea tehnică să le analizez comparativ în detaliu, lucru care se face doar în baza unor studii detaliate. Eu vancouver propun în calitate de nespecialist variantele posibile, iar specialiștii să poată să analizeze aceste variante și să aleagă varianta optimă" cum zice alin2pas ca ai gandit.


Tu vancouver zici sa facem 2 autostrazi. Una prin VP ca trebuie si una prin Pasul Boncuta ca e atat de ieftina ca suna a promotie (1+1 gratis).



N.B. "trebuie" - implica o alegere obligatorie
N.B. "mult mai usor si mai ieftin" - implica o analiza de specialist care a analizat mai multe variante

@alin2pas Cand te bagi sa ii iei apararea lui vancouver, ca nu e prima oara, sa zici si ce relatie exista intre voi de dragul obiectivitatii unui comentariu. Nu vad de unde ai inteles tu aia din ce a scris vancouver.

Si pana la urma lasa omul sa scrie ca vad ca ii place mult sa comenteze de dragul de a scrie ceva.

@vancouver Ti-am eliberat calea, poti posta linisitit
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.