Soluții pentru descongestionarea traficului pe Valea Prahovei

Started by voicul, January 03, 2020, 10:04:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mirceaeliade

Dupa Waze se aproprie de 6 ore intarziere fata de estimarea initiala. Politistii au stat sa interzica tirurile pe DN1A da nimeni nu a fost interesat de DN1. 5 ore de la iesirea din Comarnic pana la intrarea in Busteni.
Pe langa delasarea sutotilor ma surprinde ca nu am auzit nimic la stiri la radio.

dr4qul4

CHiar au fost interzise tirurile pe DN1A? Nu ca ar fi prima data, dar mi se pare ciudat ca nu exista nici o informare, nici pe starea drumurilor, nici in presa, nici pe facebook
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Pe la ora 21 primaria Sinaia a oprit circulatia pentru deszapezire. Se pare ca inclusiv pe centura, pe la gara...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

#993
Am vazut o singura lama in cele 3 ore petrecute in intravilanul Sinaia. Nu a oprit nimic primaria. Politia din Azuga sau Busteni a oprit circulatia ca sa faca masuratori la 2 accidente si nu a dat drumul pe nici un sens. Centura Sinaia era plina de zeci si zeci de tiruri. Puteau sa le tina pe prima banda inainte de Nistoresti daca vroiau sa ajute traficul.
Am mai vazut o singura lama trimisa dinspre Campina pe contrasens. In rest nimic sa dea senzatia ca se streseaza cineva platit din bugetul statului dupa program. Si dispecerii de la politia din Azuga si Busteni erau relaxati explicand cum ca trebuie facute masuratori la cele 2 accidente. Csf ncsf

oc7avian

Pe site-ul infotrafic nu scrie nimic de nicio restricție pe DN1A, completă ori în funcție de tonaj.

Evident, când tot traficul e bară la bară, că o să vezi rar mașini de deszăpezire pe contrasens. Că și alea vin cu viteza coloanei. Deci pentru frecvență bună trebuie foarte multe.

Asta cu TIR-urile deoparte pentru trafic mai bun e amuzantă. Să stea marfa să aștepte, că noi vrem la zăpadă... O să fie aglomerație când dăm buluc pe DN1 iar alternativele sunt aproape non-existente. Trenurile au circulat pline, dar oferta e derizorie: 2 trenuri între 8am și 12pm*. Măcar astea au circulat bine, acumulând întârzieri semnificative abia la Predeal

*știu că mai există privați între orele alea, dar Softrans și RegioCălători sunt risipă de trasă când e nevoie de capacitate.

mirceaeliade

"de sarbatori" intotdeauna apar restrictionari de weekend pe siteul CNAIR pentru autovehicule cu tonaj.  Ca deh e trafic de sarbatori. Cu cod portocaliu de vreme rea in zona, puteau sa faca program limitat la tiruri, Sau macar sa ii verifice de cauciucuri de iarna.  Ca la 1pm ziua un amiaza mare un tir de Bulgaria a derapat la Azuga si a blocat ambele sensuri.  Au avut ore intregi sa dea alarma la politie si la firmele contractate de deszapezire.  Dar cel putin pe teritoriul judetului Prahova, a fost dezastru istoric.  Csf ncsf, ca nu poti sa te astepti la mai mult.

oc7avian

Și nu vezi contradicție între cod portocaliu de vreme rea și dăm toți buluc cu mașina? Aici e și vina colectivă (populație, autorități) pentru că până nu e închis drumul, noi avem comportament identic de parcă cod portocaliu înseamnă un pet de apă în plus și niște chipsuri extra la drum.

Recomandările la cod portocaliu deobicei sună așa: să evite pornirea la drum pe timp de viscol şi ninsoare puternică. Dacă, totuşi, deplasarea este necesară, să se informeze dacă pe traseul ales nu sunt drumuri blocate. În mod normal recomanzi amânarea călătoriei punct. Iar noi să respectăm.

Mă rog, deja o dau în offtopic. Dar TIR-urile au ultima vină în toată ecuația asta, cât timp nu există restricție de tonaj pentru ele. Esențial e să meargă transporturile când e vreme rea. Și cine are urgențe imposibil de amânat.

dr4qul4

TIR-urile nu aveau ce cauta pe DN1. Si nu aveau voie sa ramana blocate.
Si au principala vina pentru ca nu sunt echipate pentru iarna. Cate tiruri au cauciucuri de iarna? Dar lanturi?
Merg toti dupa waze si google maps, dar nu realizeaza ca ele sunt setate pentru navigatia autoturismelor si trebuie sa se mai uite si dupa semne.
Sau sa foloseasca via michelin sau alte aplciatii dedicate pt tiruri.

Vinovati sunt mereu altii, nu cei care teoretic au dat un examen mai complex pt a deveni "soferi profesionisti", dar habar nu au sa citeasca semnele de circulatie (care sunt destule pe DN1).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Eu tind sa cred că suntem deficitari și la modul de intervenție. Mie îmi pare incredibil de exemplu cat de mare este reticenta administratorilor drumului de a INCHIDE circulația.

Uite, tir răsturnat la Bușteni la ora 13 - pai primul pas trebuia să fie acela de a opri traficul în Sinaia și Azuga. Tocmai pentru a se putea interveni și a elibera zona.

Dar nu are cine sa ia asemenea măsuri, căci sunt nepopulare. Nu și le asumă nici Poliția Rutieră, nici DRDP-ul, nimeni.

Și nu evorba aici numai despre situația de ieri de pe valea Prahovei (situație care probabil ar fi impus doar o închidere temporara scurta, de 1 ora maxim). Mă refer de exemplu și la zonele clasice de viscol, Buzău - Vrancea - Brăila unde știm  că se blochează GARANTAT DN2, DN23, DN2B, DN22. Măcar 12 ore de drum închis, chiar nu cred că murea nimeni daca nu aveam știri cu oameni blocați.

dr4qul4

total de acord. Inchinzand drumul, chiar si pt cateva ore, majoritatea soferilor nepregatiti se vor gandi de 2 ori inainte sa se aventureze.
Dar multi pleaca la drum cu gandul...lasa ca merge si asa, ce mare zapada e asta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

QuoteAu fost depuse astazi ofertele pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate si a Proiectelor pentru Autorizarea Lucrarilor de construire pentru 6 pasaje rutiere. Valoarea totala estimata a contractelor (finantate prin PNRR) este de 4,78 milioane de lei (fara TVA), anunta directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
– Lot 1: Pasaj rutier denivelat la intersectia DN 1 km 20+750 cu DJ 101; [Petresti??]
– Lot 2: Pasaj rutier denivelat la intersectia DN 1 km 95+650 cu DJ 101R; [Cornu de Jos?]
https://infrapress.ro/2023/02/01/oferte-pentru-sase-pasaje-rutiere-de-pe-dn-1-dn-5-dn-12-dn-28-si-dn-2a-valoarea-totala-estimata-a-contractelor-este-de-478-milioane-lei-fara-tva/

zeckesan

Intersecția cu DJ101 este la Balotești/Corbeanca
Intersecția cu DJ101R este la Breaza Sud

mirceaeliade

#1002
QuoteCentura Comarnic: Două oferte pentru construirea drumului de șase kilometri prin Valea Prahovei
1. Asocierea CONI (Leader) – RIA DESIGN CONSULTING SRL – Trace Group Hold
2. Asocierea FRASINUL (Leader) – ARTEHNIS
Centura va ocoli orașul Comarnic și DN1 prin vest, va avea o lungime de aproape șase kilometri și două benzi de circulație. Vor fi construite 3 poduri noi și va fi dublat podul peste râul Prahova de pe DJ101R. În același timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești – Brașov
valoarea lucrărilor este estimată la 249,20 milioane de lei iar durata de execuție va fi de 24 de luni
https://www.economica.net/centura-comarnic-doua-oferte-pentru-construirea-drumului-de-sase-kilometri-prin-valea-prahovei_644558.html

QuoteCNAIR: Două oferte au fost depuse pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru șase pasaje rutiere
pentru pasajul rutier denivelat la intersecţia DN1 cu DJ101, valoarea estimată este de 792.940 de lei (fără TVA); pentru pasajul rutier denivelat la intersecţia DN1 cu DJ101R, valoarea estimată este de 793.620 de lei (fără TVA)
Doi ofertanți și-au arătat interesul pentru licitațiile la toate cele toate cele șase:
1) Asocierea Mega Muhendislik Musavirlik A.S. – Total Business Land S.R.L. și
2) compania Tqm Management S.R.L..
Durata fiecărui contract este de 180 zile, din care 120 zile de zile pentru elaborarea studiilor de fezabilitate (Etapa I) şi 60 de zile pentru elaborarea proiectelor pentru autorizarea lucrărilor de construire (Etapa II).
https://www.economica.net/cnair-doua-oferte-au-fost-depuse-pentru-elaborarea-studiilor-de-fezabilitate-pentru-sase-pasaje-rutiere_644334.html

NGC

^ Pentru VO Comarnic am trecut ofertantii si in topicul dedicat, adica aici.

pasadia

QuotePotrivit datelor furnizate de Poliţia judeţeană Prahova, surparea terasamentului pe o lungime de aproximativ 60 de metri s-a produs în dreptul oraşului Breaza, la kilometrul 99+050, pe sensul de mers Braşov către Ploieşti.

În aceste condiţii, autorităţile anunţă instituirea unei restricţii temporare pe banda numărul unu de la kilometrul 99+200 până la kilometrul 98+850.

SURSA

Din cate imi dau seama, surparea asta e exact in continuarea surparii vechi, cea reparata in 2020 cand a inceput pandemia. Practic au rezolvat acolo o surpare si s-a surpat imediat in aval. Buna treaba!