News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Infrastructura velo in Bucuresti

Started by voicul, January 03, 2018, 03:13:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristiano

Daca a facut o prostie, de ce nu a facut o pana  la capat, sa continue pana la podul nou Ciurel!?

Duta C

deja marcajul a inceput sa se stearga in cam o sapt......Firea face totul in bataie de joc.....marcaj de 2 lei si 32 de bani!
:(

Xed

Tot proiectul velo de pe Splai a fost facut in bataie de joc.

In intersectia de la Eroilor, cea cu Spitalul Universitar, ai impresia ca marcajele au fost trasate acum 10 ani. Sincer, ma asteptam ca proiectul sa continue in stilul celui de pe Calea Victoriei unde banda de bicicleta este separata de sosea. Macar atat de ar fi gandit.

Totusi, punctul de pe traseu care pentru mine este cel mai prost gandit este la Grozavesti unde ies de la Carrefour pe breteaua dinspre Splai. Trebuie sa fi extrem de atent atat ca biciclist sa nu dea cineva peste tine atat de pe Splai cat si de pe breteaua de iesire de la Carrefour, dar si pentru conducatorii auto.

voicul

Pai nu se pun stalpi intr-un viitor oarecare? Eu asa stiam.

Duta C

Poi coana mare sia dat seamaca se duce pe dambovita si incearca pe ultima suta ce na facut 4 ani dar nu-i iese.Asta arata cita indolenta,nepasare,batjocura are fata de orasul asta mare......mai este putin pina in septembrie!
p.s-viitorul primar trebuie sa reia toata pista cap coada si sa o faca cum trebuie si asta urgent!

Cristiano

Noaptea tie cam frica sa mergi, multi vitezomani!

ionut_16

Bucharest bine traffic în discuție cu Nicușor Dan despre infrastructura velo din București:


BogdanTea

#157
Pe B-dul. Iuliu Maniu se pare ca au ascultat feedback-ul si au mutat stalpii din calea pistei, iar acum rectifica rampele.







Duta C

ce sa zic ......asta e bine daca le intra in cap ca trecerea de la trotuar la sosea trebuie sa fie lina ca roata la troti e mica si zbori cu ea ......acum sa se duca si pe traseul de la guvern spre herastrau ca si acolo e la fel......

Cristiano

Cine a initiat, a proiectat si a validat proiectul a mers macar o data pe luna cu bicicleta sau a vazut cum este o pista de biciclete, adevarata?!
Se pare ca se multumesc cu bifat ul si cu luat ul baniilor!!!

BogdanTea

#160
Strict legat de B-dul. Iuliu Maniu unde locuiesc de 4 ani si unde sunt atat biciclist cat si sofer pot spune doua lucruri.

Am mers cu bicicleta pe carosabil, iar intr-o zi m-a acrosat o dubita cu oglinda, desi mergeam pe linia dintre banda unu si banda de parcare. De atunci nu mai calc pe partea carosabila. Am mers apoi doar pe trotuar si fiind destul de lat pe mare parte din traseu nu pot spune ca au fost probleme cu pietonii. Bine, sa mergi cu viteza adecvata si sa ii tratezi cu respect. Cum este pista noua gandita pentru mine va fi acceptabila.

Iar, referitor la mutarea pistei pe partea carosabila mi se pare un plan imposibil din mai multe motive:

- Nu sunt suficiente locuri de parcare pe mari portiuni din bulevard, iar eliminarea acestora ar crea mari probleme pe strazile laturalnice si asa sufocate. Sunt sigur ca in momentul doi soferii ar rupe stalpi si ar intra din nou pe trotuar.
- Lipsa centurii Capitalei face ca mare parte din tranzitul Pitesti - Bucuresti sa intre prin B-dul. Iuliu Maniu. Sunt zile/ ore cand nici trei benzi pe sens nu sunt suficiente si iti ia zeci de minute sa parcurgi tot bulevardul. La intersectia de la Lujerului unde stau, sunt ambulante care asteapta si doua semafoare ca sa se poata strecura in intersectie, unele chiar intra direct pe contrasens.

Dupa finalizarea centurilor (inel 1 si 2) si a strapungerilor B-dul. Timisoara - Centura/ Ciurel - Centura, se poate reconfigura si numarul benzilor.

elcraft

Am mers si eu pe pista de pe Iuliu Maniu.
In primul rand e doar pe o parte a bulevardului si e lata cat pentru o bicicleta, deci bicicletele care vin din sensuri opuse nu incap.
In al doilea rand te cam lovesti de pietoni.
Bordurile am inteles ca se rezolva, deci nu mai comentez si de ele.

E mai bine sa fie decat nimic.

Totusi, e atat de stupid ca au reabilitat/reconfigurat bulevardul si nu au gandit de la bun inceput includerea unei piste de biciclete decente, de la un capat la celalalt al acestui bulevard sufocat de masini. Au preferat o carpeala jenanta in perioada electorala.

Cristiano

Pistele de biciclete nu au ce cauta pe trotuar!!!
Pe pista de pe Splai am vazut ca este un destept sau mai multi de la firma de salubrizare, :) care o uda, macar sa o curete daca se poate!

thefrenzybudgeter

Fereasca sfintii de cum se construieste in Romania. Oamenii acestia de la urbanism sunt un dezastru. Avem acele separatoare de sens de 4m, parcarile laterale ce nu au ce cauta decat in numar extrem de mic. Uite asa nu ai cum sa construiesti piste de biciclete pe fiecare parte fara stalpi in centrul acestora, cu o latime de 1,25m sa poti depasi lejer pe cineva pe bicicleta.
Ma ingrozesc cand aud si pe aici ...dar ce facem cu cei ce au masina?. Simplu, faci un parc auto de 2000 de autobuze electrice/hibride sa impanzesti orasul si mai apoi tai din locurile de parcare, din benzile de circulatie. Altfel oricat de mult incercam sa fluidizam pana cand nu restrictionam prin cantitatea de spatiu alocat masinilor, oamenii nu vor renunta la acestea. Iar daca nu nu tai din benzi, ca sa poti face niste piste normale si utilizabile trebuie sa tai din trotuar ceea ce este fix ca :)). Orasudl este construit/proiectat de asa natura incat nu ai spatiu de acelasi numar de benzi de circulatie, trotuare largi + 2 piste de bicicleta. Pe Iuliu Maniu
este o groaza de spatiu. Trotuarele ar trebuii sa fie mult mai mari decat ce avem acum. Desfiintate liniile de tramvai acolo unde se dubleaza cu metroul.
Atfel fizic nu avem spatiu pentru atat de multe masini iar pentru velo nici atat. Ori eliminam din benzile de circulatie si construim piste + trotuare mai largi ori ne sufocam in marea de masini.

elcraft

Quote from: Cristiano on September 17, 2020, 10:09:03 AM
Pistele de biciclete nu au ce cauta pe trotuar!!!
Nu e cea mai eleganta idee dar nu suntem singura tara unde am vazut piste pe trotuar. De exemplu pe bd. Aviatorilor nu mi se pare atat de deranjant fiindca e spatiu larg. Pana la urma conteaza mai putin ca bicicleta e de o parte sau de alta a bordurii trotuarului (daca e deja acolo), cat mai degraba sa aibe o cale libera si sa fie gandita decent (nu bataia de joc de pe Iuliu Maniu!! unde a taiat Mutu din trotuare ca sa faca parcari dar nu s-a gandit dinainte la niste piste si a venit acum sa toarne niste vopsea inainte de alegeri). Da, ideal e o infrastructura dedicata pentru pista, separare de auto cat si de pietoni, dar asta inseamna timp, reconfigurare, santiere pe artere intregi, semaforizare chiar... Ceea ce pana acum nu s-a vrut, iar acum cred ca se vrea dar oricum va dura si cred ca vor fi omise sau lasate la urma ca intotdeauna anumite cartiere din sectoarele 2-6 care nu prea pupa niciodata planurile de piste desi sunt sufocate de masini si nevoia e crunta. In lipsa ei sau pana cand trec secolele pana cand se face, nevoia de cicleala exista si prefer sa mai stiu legal si in siguranta (fata de masini) pe o cale a mea.