[B] Infrastructura velo in Bucuresti

Started by voicul, January 03, 2018, 03:13:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Astia ar fi niste zeci de km. Chiar as vrea o astfel de schimbare:

"Totodată, pe benzile unice dedicate tramvaielor vor putea circula autobuzele și chiar și bicicliștii, dar după modificarea Codului Rutier." - Firea

elcraft

Imi si imaginez biciclisti urmariti de un tramvai care le sufla in ceafa la 20 km/h, in tarcul dintre 2 garduri. Nu pot sa inteleg logica DUamnei :|

Time-and-Space

e foarte ok se practica cam peste tot in regiune si europa combinatia pista bicicleta/  sine tramvai mai ales daca nu pot fi implementate piste separate fizic altundeva pe acelasi traseu.

KenyaSong

^ Ai nişte exemple concrete de oraşe, în care pistele de biciclete se suprapun cu şinele de tramvai şi sunt îngrădite de garduri?

Nu pare deloc o soluţie sigură pentru biciclişti sau eficientă pentru transportul public.

TibiV

Soluţie sigură ?!?!...

Este o gluma proasta spre sinistra...
De cati biciclisti facuti "taieteti" are nevoie blonda de la primarie sa isi dea seama ca ar fi doar alt experiment esuat...
Doar ca asta ar fi mult mai sangeros decat "banda unica" la care a renuntat dupa o saptamana...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Eu bicicleta pe linia de tramvai nu-mi amintesc sa fi vazut. Mi-am rupt o mana la Cluj ca mi-a intrat roata in sina...

Time-and-Space

#6
gardurile ar putea fi o problema. intr-adevar se poate incetini tramvaiul din cauza asta, asta inseamna training pentru vatmani sa pastreze o distanta. viena, budapesta praga au piste pe linii de tramvai dar nu kilometrice ci doar unde dicteaza necesitatile de obicei distante mai spre foarte scurte. puteti consulta materialele OPTAR pe aceasta tema, de exemplu documentarea lor din viena. am vazut personal aceste situatii, cu toate ca parca nu si acum in video.  standardele internationale pentru asta, trebuie gasit aici ce ar fi aplicabil https://nacto.org/publication/urban-bikeway-design-guide/bike-lanes/

poate fi o solutie, dar nu este optim. in timisoara la fel ar fi potential. deja se practica informal in piata libertatii pe propria raspundere si pe bulevardul revolutiei. fata de masini vajaind la centimetri, poate fi un loc aproape gol si sigur.

si mai importante ar fi pistele contra-flow e revoltator ca nu sunt inca incetatenite. OPTAR spune ca , codul rutier le permite ( contra-flow)

elcraft

Eu credeam ca vrem sa facem un transport in comun in care sa ne si miscam, care sa fie o alternativa mai buna la masina (de-aia punem si garduri la tramvai), nu sa-l ingreunam si incetinim si mai mult prin acest scenariu de Hunger Games. Ne dam cu stangu-n dreptul. Fara o aberatie pe luna, duamna nu se simte bine. In Praga nu am vazut nicaieri asa ceva, in schimb unde era carosabilul mai stramt am vazut piste pe trotuar si nu facea nimeni smiorc ca la noi ca "noi suntem vehicule, numai kinderii merg pe trotuar".

Time-and-Space

#8
tot ce n-ai vazut tu nu exista....
uite aici Praga ingust, circulat cu masini,  dar banda velo tot nu e pe trotuar. oricum nu e ce trebuie dar nu e batjocura din ro. aici vin multe tramvaie de la gara, de remarcat ca benzile velo nu sunt pe traseul sinei, ar ingreuna mult optiunile in intersectie. nu trebuie reinventata roata, trebuie doar implementat cu cap.

harta


dr4qul4

Cineva ar trebui sa masoare distanta dinstre sina de tramvai si gard. Pe Colentina am impresia ca este calculata ca sa aibe loc sa treaca 2 masini de pompieri din sensuri opuse.  O masina de pompieri este mult mai lata ca un tramvai, asa ca este posibil (nu am masurat) sa fie loc de o bicicleta pe langa tramvai.
Dar inainte sa se poata circula cu bicicleta pe acolo, ar trebui sa se reasfalteze.
Ideea nu e chiar atat de rea, dar nu se poate aplica direct pe infrastructura existenta. Ar putea in schimb fi luata in considerare la viitoarele modernizari.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#10
^

Loc pentru o bicicleta intre tramvai si gard ?!?!?!...
Sau intre tramvaie ?!...

Sper ca glumesti...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

#11
In Marsilia este un bulevard numai pentru tramvaie si biciclete ( ceva gen Rue de Rome). Dar pe acolo nu mai au acces decat autovehiculele pentru aprovizionare marfa. E un fel de shared space dar cu foarte putine masini, fiind o zona comerciala. Ce vrea doamna e o aberatie. Cum sa bagi si autobuzele pe linia de tramvai? Acolo unde e tramvai nu are rost sa mai fie autobuze...

Edit: am gasit locul pe GE si are si street map, sa va faceti o idee. Sunt si zone unde se poate si cu masina, dar vedeti cam cum se pune problema. Transportul public e la 30 ani distanta.





Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Strada din prima poza este mai ingusta decat Lizeanu...
Si NU este gard, biciclistii au unde sa se fereasca cand trece un tramvai.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

#13
E aceeasi strada din poza 2 dar putin mai in fata. Evident ca nu sunt garduri, doar mici borduri pe alocuri.
Am zis ca e shared space. Ceva ce la noi va ajunge poate in 20 de ani daca avem noroc. Si la ei a fost nebunie cu masinile pana acum 10-15 ani pana cand si-au dat o palma peste frunte si au realizat care e solutia.

Edit: tot street view imi da sansa de a vedea aceeasi strada inainte si dupa reorganizare cu tramvai, cum va place mai mult?



Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

#14
Nimeni nu o sa mearga la pas de bicicleta pe acolo.
Eu am vazut cum merg pe Victoriei. Nu toata lumea are cursiera sa mearga cu 40km lejer, dar undeva la 20 - 30 km/h cred ca e ok pentru biciclisti.
Tinand cont ca distantele intre statii nu sunt infinite ... nu e asa rau precum suna.

Am luat la intamplare:
"În principiu, viteza comercială e cam 20 km/h pe liniile bune", a explicat Adrian Mihai Câmpurean, directorul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), pentru B365.ro."

Deci nu prea cred ca o sa tina biciclistii ("pe loc") tramvaiul.
Mici neplaceri si pierderi de timp vor parea intradevar.

L.E Da, eu consider ca e mai sigur asa decat pe strada. (pentru ca benzi de biciclete, adevarate, nu vom vedea prea curand).
Vopsitul pe trotuar ... nu e banda reala de biciclete!