[B] Infrastructura velo in Bucuresti

Started by voicul, January 03, 2018, 03:13:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


voicul

"Pistele de biciclete trasate cu vopsea vara trecută de Primăria Capitalei, pe Splaiului Independenței, între Piața Națiunile Unite și Podul Grozăvești, au început deja să se degradeze. Lucrările au fost executate de Compania Municipală Străzi, Drumuri și Pasaje București și costă 1,5 milioane lei. Potrivit informațiilor obținute de HotNews.ro, banii nu au fost însă plătiți, iar lucrarea nu a fost recepționată."

Poate am inteles eu gresit:
Deci PMB da contract unei firme a PMB si tot PMB nu plateste o frima a PMB?

Duta C

Da,asa este...lucrari marca psd....sa stea in opozitie pina la sfirsitul lumii!!!!
Sper ca ND sa inceapa mai repede lucraril la noile piste si sa le refaca bataia asta de joc de marcaj de mai sus,sa o faca cum trebuie!

Valentin

#183
Cel putin pe tronsonul respectiv trebuie putin regandita solutia, ma refer, daca se poate implementa fie pe ambele sensuri bike+bus (trebuie studiat la latime si daca se mai poate "fura" din benzile auto sau din trotuar) sau pe sensul spre centru sa fie instaurata inapoi banda BUS pe toata lungimea pe care e acum pista (evident acolo pe unde circula STB), iar spre cartier sa fie pista de biciclete dublu sens (ca pe Calea Victoriei), astea sunt solutiile pentru splai, bine, pot sa fiu mai agresiv si sa propun ca pe banda unica stb+bike sa circule singurele vehicule de pe splai si restul spatiu verde si solutii peisagistice pentru punerea in valoare a Dambovitei (pe modelul cafenelelor de la Unirii), dar intrec masura, nu suntem asa "avansati" inca.

oc7avian

Eu zic că se poate "fura" lejer fără să ne atingem de trotuar. Am ales 2 puncte aleatorii: unul de pe Splai, unul de pe A2. Cred că zice mai multe decât orice numere care reprezintă lățimea benzilor.







Powered by API/PUM imgur uploader


elcraft


Cristiano

Poate le mai curata sau asteptam ploiile!?

Goldmund

Quote from: Duta C on April 13, 2021, 07:37:13 PM
Da,asa este...lucrari marca psd....sa stea in opozitie pina la sfirsitul lumii!!!!
Sper ca ND sa inceapa mai repede lucraril la noile piste si sa le refaca bataia asta de joc de marcaj de mai sus,sa o faca cum trebuie!
Partea din exterior a pistei pentru biciclisti este calcata destul de des de autobuze si troleibuze, dar ca ceva ar fi "distrus" acolo eu nu vad, dar prietenii velo din Stuttgart(cel mai verde oras mare din Germania!) ar fi multumiti sa aiba piste ca cele de pe Splai....


voicul

Am fost pe pista de biciclete Victoriei - Splai si nu pot sa zic decat - LUX.
Chiar nuse baga nimeni pe banda aia, nici macar la semafor!

ionut_16

Un nou tip de marcaj rutier în Capitală. Ce vor fi obligați șoferii să facă
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/un-nou-tip-de-marcaj-rutier-in-capitala-ce-vor-fi-obligati-soferii-sa-faca.html

QuoteÎn acest fel, bicicliştii vor sta la stop înaintea maşinilor, într-un pătrat special. Marcajul numit în vest ,,Bike Box" a fost aprobat deja de Comisia Tehnică Rutieră din Primăria Capitalei şi va apărea doar pe bulevardele mari.

În special în centrul Bucureştiului, bicicliştii circulă pe totuare, pentru că nu au piste, deşi, conform Codului Rutier, ar trebuie să conducă pe carosabil. Cei care sunt printre maşini nu stau oricum la semafor şi trec pe culoarea roşie.

Plecarea de la semafor odată cu maşinile este periculoasă, spun bicicliştii, dar şi cei care circulă pe trotinete. Se plâng că pot fi acroşaţi de autoturismele care demarează în trombă. În plus, sunt nevoiţi să inhaleze gaze de eşapament.

Primăria Capitalei a aprobat noile marcaje pentru biciclete şi trotinete ca să-i încurajeze pe localnici să circule mai mult pe două roţi. În plus, autorităţile vor să îi împiedice pe şoferi să blocheze intersecțiile.

Iniţiatorii proiectului s-au inspirat de la Viena, unde marcajele sunt numite ,,Bike Box".

Marcajele vor apărea chiar înainte de semafoare. Sunt nişte pătrate cu o bicicletă desenată în mijloc. Bicicliştii vor putea trece printre maşini, se vor opri în spaţiile destinate lor, chiar în fruntea coloanei. Aşa că vor pleca primii, iar şoferii vor fi nevoiţi să-i aştepte.

Reporter: ,,Ce se întâmplă dacă un biciclist nu apucă să plece când se pune verde la semafor?"
Radu Mititean, preşedintele Federaţiei Bicicliştilor din România: ,,Cu siguranţă va fi claxonat din spate de şoferi. E o întârziere de câteva secunde. Dar abordarea de a prioritiza autovehiculele nu are cum să fie o soluţie pentru oraşele mari".

Noul tip de marcaj va apărea pe bulevardele mari, administrate de Primăria Capitalei, acolo pe unde trec şi mijloacele de transport în comun.

Zona pentru biciclete de la semafor înseamnă spaţiul pe care îl ocupa prima maşină care opreşte la culoarea roşie. Marcajul, când va fi gata, va avea o lungime de trei metri, iar şoferii nu vor avea voie să îl încalce. Altfel, risca să fie sancţionaţi de poliţişti, spun iniţiatorii proiectului.

Nicorel Nicorescu, consilier general, iniţiatorul proiectului: ,,Linia de stop mutându-se mai în spate, poliţia naţională şi locală va trebui să aplice sancţiuni dacă nu vor fi respectate regulile".

Potrivit Codului Rutier, cei care trec de marcajul de stop la culoarea roşie a semaforului, risca o amendă de până la 725 de lei şi suspendarea permisului pentru 30 de zile.

Noile marcaje vor apărea în intersecţiile din Bucureşti într-o lună sau două, când se va termina şi licitaţia pentru aplicarea lor pe asfalt.

Fred

Sunt curios care e baza legala pentru care marcajele respective au vreo relevanta. Nu am nimic impotriva, stiu ca exista si in alte tari, dar acolo au baza legala, in Codul Rutier nu existau acum cativa ani, a aparut ceva intre timp? Altfel sunt doar desene pe asfalt, primaria nu face legi, in special nu modifica codul rutier si conventiile internationale privind regulile si marcajele pe drumuri publice.

oc7avian

Scrie fix în știre care e trucul:

"Zona pentru biciclete de la semafor înseamnă spaţiul pe care îl ocupa prima maşină care opreşte la culoarea roşie. Marcajul, când va fi gata, va avea o lungime de trei metri, iar şoferii nu vor avea voie să îl încalce. Altfel, risca să fie sancţionaţi de poliţişti, spun iniţiatorii proiectului.

Nicorel Nicorescu, consilier general, iniţiatorul proiectului: ,,Linia de stop mutându-se mai în spate, poliţia naţională şi locală va trebui să aplice sancţiuni dacă nu vor fi respectate regulile".

Potrivit Codului Rutier, cei care trec de marcajul de stop la culoarea roşie a semaforului, risca o amendă de până la 725 de lei şi suspendarea permisului pentru 30 de zile"

Fred

Conform acelei explicatii si biciclistii pot fi amendati pentru trecere pe rosu daca trec de semafor in cutia de pe asfalt, deci tot nu imi e clar cum functioneaza.