Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

11 Members and 33 Guests are viewing this topic.

RaduG

#52845
Mișto filmarea cu Tigveni - Curtea de Arges, ati trecut pe langa casa bunicilor mei. Lotul incepe de langa casa unui văr și se termina langa casa unui unchi.
Am copilărit pe dealul Momaia, nu am auzit să fi fost vreodată urși acolo. Dar, mă rog, s-or fi schimbat lucrurile între timp.

Dacă vreți să aveți semnal la dronă, pentru zona tunelului, în punctul cel mai înalt al DN73C, pe Momaia, este o troiță din dreptul căreia se face un drum de pământ în dreapta (pe sensul de mers spre Tigveni) către satul Blaj. Mergeți câteva sute de metri pe coama dealului și aveți vedere neobstrucționată (și semnal la dronă) pe km întregi: https://www.google.ro/maps/@45.1415421,24.6008524,3a,90y,49.2h,86.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-ooq2yEdkA6VuDAgQi56lQ!2e0!7i13312!8i6656

V-am pus aici traseul de la troiță la intersecția virtuală cu tunelul:





Powered by API/PUM imgur uploader

Mai mult, dacă vreți un drum de acces paralel cu autostrada, de după ieșirea din tunelul Momaia, vă recomand de la Tigveni drumul 239 spre satul Blaj. E pietruit și accesibil cu orice tip de vehicul: https://www.google.ro/maps/@45.1511394,24.5640843,3a,90y,30.62h,83.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQ5YO_DO_tsZKr0OM3FA7ow!2e0!7i13312!8i6656

naivu

Cred ca situatia de pe LD2 Holdea-Margina e cam prea complicata ca sa se rezolve sub un guvern fara sustinere parlamentara cu 2 luni inainte de alegeri. Va fi nevoie mai intai de o oarecare curatenie la CNAIR (nu te poti duce la negocieri cu Salini sau UE cu oamenii care i-au sfidat in 2012-17 sau cu habarnisti care se vor trezi sa argumenteze cu "nu exista ursi pe acolo"), apoi discutat franc cu ei (nu ar fi rau ca partea romana sa inceapa prin a-si prezenta scuze pt epoca Cuc), iar la urma adoptata solutia gasita, oricat de atacabila si inconvenabila va fi (iar pt asta, zic eu, trebuie un guvern bine sustinut politic, nu un guvern minoritar aflat inainte de alegeri).
Salut iminenta semnare pt PiSi4 cu chinezii, sau ca sa citez o zicatoare chinezeasca: "Nu conteaza culoarea pisicii care prinde soareci"!  :) :) :)
@RaduG, motivul principal pt tunelul de sub Momaia este evitarea serpentinelor necesare traversarii peste.

cristi5

@naivu
In momentul in care X vine la guvernare, X trebuie sa apere interesele statului, cu toata mostenirea de decizii aberante a lui Y care a fost la guvernare inainte.

Si interesele statului acum sunt *impotriva* Salini... va fi greu din pozitia asta sa negocieze cu ei. Asteptam decizia CAB dar din cate vad acum va fi o negociere in genunchi.

Cat despre curatarea CNAIR pe legislatia actuala e imposibila din cate inteleg. Dar e perfect legal sa mute CNAIR la Ditrău.

gruiarew

Asta cu turismul e cam răsuflată. Fără supărare, ca să ai turism mai trebuie și altceva în afară de un drum. Și sincer, am văzut cum a luat avânt turismul la mine în zonă de când s-au asfaltat județenele și comunalele. Înainte era drum rău și sălbăticie. Acum e drum cu asfalt și PET-uri și gunoi peste tot. Ăsta nu e turism.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

naivu

@cristi5, ai dreptate, deciziile aberante din trecut ne pun in situatia sa negociem din genunchi cu oameni pe care ni i-am facut dusmani, dar pornesc de la idea ca negocierea se va face cu participarea UE (pt ca fara acordul lor orice intelegere ar fi zero) iar interesul lor e autostrada nu profitul sau mandria ranita a lui Salini; poate nu va duce nicaieri, dar merita incercata, altfel alternativa este inca niste ani de intarziere!

dr4qul4

Misto filmarea. Asta e pentru cei care credeau ca e doar un tunel si restul campie.
Dealul Momaia, asa impadurit cum il vedeti, o tot ia la vale.
Eu abia astept sa vad chinezii la lucru aici. Daca o dau in bara, macar o vor face pe un lot care si relicitat, va fi gata inaintea celorlalte 2. Dar am sperante ca vor aduce cateva utilaje moderne, si le vor lasa aici.
Doar sa nu ne manace ursii (mai coboara cate unul pe Topolog, atras de stana de pe dealul din dreapta raului)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Feri

 :cheers: +1 @ciprebbe pentru filmare

Da, si eu sunt pentru semnarea cu chinezii pe PiSi4 cat mai repede si sa vedem cum se mobilizeaza.

Daca motivul sicanelor este anuntarea lor ca si castigatori dupa alegeri atunci este cam exagerat, ca nu cred sa-i influenteze votul cuiva asta. 
Si oricum nu e ca si cand marii constructori europeni se inghesuie sa liciteze autostrazi la noi deci nu sunt multe alternative, mai ales pentru sectoarele montane.

Parca planul este sa scoata PiSi3 la licitatie pana la sfarsitul anului? Si sa se lucreze/termine PiSi3&4 relativ concomitent (lungimile loturilor sunt diferite dar relieful este asemanator si au fiecare cate un singur tunel de +1km).

Va fi un castig de timp major cand Cornetu-Pitesti va fi gata.

Kimi

#52852
Stie cineva care e diferenta de costuri dintre varianta cu deblee si cea cu tuneluri? Estimativ.

Pentru ca o solutie eleganta, dar improbabila, ar fi ca CNAIR si Saligni sa ajunga la un acord in instanta relativ benefic pentru ambele parti:
CNAIR sa plateasca prostia cucului si, pentru banii respecitvi, saligni sa continue lotul cu tuneluri. Evident, probabil ca diferenta nu poate fi decontata din fonduri UE, dar mai bine sa fie platita din bugetul de stat decat sa fie returnati toti banii pentru Lugoj-Deva.


Chinezii au castigat deja centura Zalau, care nu e chiar usoara. Eu as fi preferat sa ii vedem cum lucreaza acolo inainte sa castige un lot de A, mai ales pe PiSi.

dr4qul4

PiSi3 e comparabil cu PiSi4?  :lol:
Tunelul Poiana este tunel prin munte, nu pe sub un deal cu drum de acces pe coama. In plus Valea Baiasului este ingusta. Vorbim practic de un parau intre munti.
Si bomboana de pe coliva este ecoductul Calinesti. Pisi 3 este mai greu decat PiSi 2. Daca pe Valea Oltului poti transporta  usor materiale si utilaje, pe PiSi3 accesul este f prost. Si nici podurile in lungul Topologului (cati km de poduri avem?) nu sunt asa simple. Topolog care nu este regularizat si care are momente in care se umfla si ajunge pana la sosea( Pt un rau de deal inalt/munte are o albie f lata)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Sun chinezi si chinezi. Cei de la Zalau nu sunt ca cei de la PISI 4.
Nu prea putem sa ii punem in aceeasi oala, ca si EKO a ratat pe A7, dar pe A0 lucruile par ca misca.

rizzuh

@Kimi, este Salini, nu Saligni.

Valoarea (estimata) a tunelurilor este de fo' 296 de milioane de euro, conform licitatiei lansate de CNAIR anul trecut. Valoarea contractului pentru intregul lot 2 Lugoj - Deva este de 562.730.584 lei, adica fo' 116 milioane de euro la cursul BNR de astazi.

horatiu.cosma

^^
Licitația aia nu conține doar tunelurile, ci toată secțiunea E (9 km), finalizarea secțiunii D (4 km) și CIC-ul din nod Margina.

rizzuh


cristi5

Pretul tunelurilor se poate reduce mult cu half-profile pt inceput. Traficul din zona incape pe DN68A 360+ zile din an (avem timelapse google traffic acolo), deci va incapea si pe un semiprofil cu geometrie mult mai buna.

RaduG

#52859
Tocmai am discutat cu un unchi care are o ferma de capre în Blaju. Într-adevăr se pare că acum 2 ani ar fi fost un atac la o stână de oi în Valea Danului, puțin mai la nord de traseul autostrăzii. Se pare că bazinele carpatice și subcarpatice ale Argeșului, Topologului și Oltului ar fi fost zone de relocări ale populației de urși în special din județul Sibiu și nu numai, iar faptul că este specie protejată a dus la creșterea numărului de exemplare.
Dar asta nu ar trebui să descurajeze filmările. Vestea bună este că drumul 239 Tigveni-Blaju, paralel cu traseul autostrăzii după ieșirea vestică din tunelul Momaia, este proaspăt re-pietruit.
Cât despre alunecări de teren, toți subcarpații Argeșului au la suprafață un strat de nisip de zeci de metri, super-instabil, fiind un fost fund de mare. Chiar e distractiv să mergi prin zonă prin râpe și să vezi pe pereții lor verticali fosile preistorice de melci și alte viețuitoare marine. Tot lotul 4 va trebui serios stabilizat, iar fundațiile viaductelor pilotate zeci de metri buni.

EDIT: Ca să fie edificator pentru profilul geologic al zonei, iată cum arată o captură street view chiar din giratoriul în care se descarcă traficul de pe autostradă, la Tigveni, pe DJ 678A, din fericire acolo autostrada e proiectată prin lunca Topologului (care este tot un teren dificil și aluvionar)




Powered by API/PUM imgur uploader

Linkul de street view: https://www.google.ro/maps/@45.1620535,24.566514,3a,21.3y,247.07h,89.85t/data=!3m10!1e1!3m8!1spo496_Ao7vXNs5U2mVtr8A!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Dpo496_Ao7vXNs5U2mVtr8A%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D232.61082%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i28