Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 62 Guests are viewing this topic.

pitsigoi

pod peste canal Zigoneni: 493m și alături de 322,5m





Powered by API/PUM imgur uploader

pitsigoi

#52876


Vlad94

Ce se întâmplă în acest moment pe Margina-Holdea? A făcut CNAIR recurs sau s-a conformat cu decizia? Dacă este al doilea caz, care sunt pașii următori? Revine Salini?

cristi5

#52879
^ CNAIR a atacat la CAB decizia arbitrala de la Paris. Se judeca prin octombrie, parca zicea @NGC. Asta e pasul urmator.

Inteleg ca la CAB se poate ataca asa ceva doar pe procedura... Sanse mici din cate inteleg.

——

Arbitrajul de la Paris nu e o instanta de judecata in sens juridic. E o instanta comerciala privata, agreata de ambele parti. Sedintele si deciziile nu sunt publice. In conditiile astea chiar nu inteleg ce ataca CNAIR. Ataca sa nu zica curtea de conturi ca a platit fara sa atace?

A mai castigat cineva (stat sau constructor) un atac la CAB a astfel de arbitraje?

Exista cateva contracte semnate pe O600/2017 in care constructorul renunta explicit la dreptul de a se adresa curtii de arbitraj de la Paris. Din cate inteleg acest drept a fost reinstituit prin "noul contract national" HG1/2018?

alecu26

Un pod foarte greu de construit este unde intre canal si o linie CF. Autostrada are loc la limita acolo. Nu poti nici macare pune macaralele in lateral sa montezi grinzile. Nu mai tin minte kilometrii.

In rest multe poduri in constructive cu tehnologie speciala.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

#52881
^^

HG 1 / 2018

Quote
70.3. Arbitraj

Exceptând cazurile în care disputele se soluționează pe cale amiabilă, potrivit subclauzei 70.2 [Soluționare amiabilă], orice dispută rezultată din prezentul Contract sau în legătură cu acesta se soluționează prin arbitraj, potrivit regulilor de procedură arbitrală ale Curții de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României. Legea aplicabilă va fi cea stabilită la clauza 71 [Legea].

[...]

70.5. Locul și limba în care se va desfășura arbitrajul

Cu excepția cazului în care este prevăzut altfel în Acordul Contractual, locul arbitrajului va fi București și arbitrajul va fi condus în limba română.

OMT 600 / 2017 si HG 1 / 2018 nu se aplica la contractele care au fost lansate in baza altor conditii generale si speciale.


Vreti si un exemplu concret de decizie a CAB referitoare la o decizie a ICC? Nu trebuie sa ne uitam mai departe de OS3. :lol:

Quote from: NGC on July 07, 2020, 01:32:55 PM
Dupa cum ziceam, SALINI a atacat decizia CIA si sa vedem acum ce a decis CAB saptamana trecuta. :lol:

02.07.2020

Quote
Tip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Hotărâre/02.07.2020/Respinge excepţia inadmisibilităţii. Admite acţiunea. Anulează sentinţa arbitrală finală din 22 octombrie 2019 pronunţată de ICC International Court of Arbitration în dosarul arbitral nr. 21328/MHM/2015 şi trimite cauza spre rejudecare la Curtea de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României. Cu recurs în 15 zile de la comunicare. Recursul se depune la Curtea de Apel Bucureşti. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 2.07.2020.

Deocamdata se pare ca CNAIR s-a laudat un pic prea repede, asa ca sa vedem ce va face CNAIR acum. :p
Io oricum de-abia astept un comunicat pe tema asta, dar cred ca o sa astept mult si bine. Nu prea cred ca au ei atata onoare incat sa zica public ceva, chiar daca acum se misca lucrurile mai bine cu noua doamna director.

Inca astept comunicatul. :p :lol:

horatiu.cosma

Păi contractul pentru LD2 nu era pe HG 1/2018, ci pe alte condiții. Retroactivează HG1 prevederile din 2012 de când s-a semnat cu Salini?

NGC

#52883
In timp ce scriai am adaugat asta mai sus.

OMT 600 / 2017 si HG 1 / 2018 nu se aplica la contractele care au fost lansate in baza altor conditii generale si speciale.

NGC

OS3

Si daca tot am adus vorba despre OS3, sa spunem ca decizia CAB de mai jos a fost atacata de CNAIR.

Quote from: NGC on July 07, 2020, 01:32:55 PM
Dupa cum ziceam, SALINI a atacat decizia CIA si sa vedem acum ce a decis CAB saptamana trecuta. :lol:

02.07.2020

Quote
Tip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Hotărâre/02.07.2020/Respinge excepţia inadmisibilităţii. Admite acţiunea. Anulează sentinţa arbitrală finală din 22 octombrie 2019 pronunţată de ICC International Court of Arbitration în dosarul arbitral nr. 21328/MHM/2015 şi trimite cauza spre rejudecare la Curtea de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României. Cu recurs în 15 zile de la comunicare. Recursul se depune la Curtea de Apel Bucureşti. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 2.07.2020.

Nu prea cred ca vom avea o solutie mai devreme de primavara 2021.

cristi5

Multimim @NGC!

Deci pe OS3 CNAIR a castigat la Curtea Internationala de Arbitraj (CIA). Adica Salini a pierdut.

Salini a atacat la CAB, si a obtinut anularea deciziei CIA si rejudecare la curtea Camerei de Comert a Romaniei

——

Deci pe LD2 se poate intampla invers, sau? Salini a castigat la CIA si CNAIR poate obtine anularea la CAB.

Probabil depinde de conditiile contractuale OS3 respectiv LD2

goldorak

^^
Quote from: cristi5 on September 09, 2020, 06:16:45 PM
...
... In conditiile astea chiar nu inteleg ce ataca CNAIR. Ataca sa nu zica curtea de conturi ca a platit fara sa atace?
...

Atunci cand vor trebui dati inapoi 1 MILIARD de euro din buget la Comisia Europeana pentru nerespectarea termenului de implementare a proiectului de autostrada Lugoj-Deva, ce va zice Curtea de Conturi?

naivu

#52887
Sunt constient ca-mi dau cu parerea cam cu aceeasi competenta cu care as vorbi despre mariajul printului Harry, dar decizia CIA pt LD2 mi se pare exagerat in defavoarea CNAIR, atat prin valoarea sumei (cam cat valoarea a jumatate din lot) cat mai ales prin incertitudinea creata de ramanerea in vigoare a contractului. Ce anume se va mai executa din contract? Ca nu poti sa-i lasi sa se apuce sa sape debleele prevazute in licitatia din 2012! Care va fi noul termen de finalizare? Fara termen de finalizare se pot intinde la nesfarsit fara teama de penalizari sau reziliere! Arata ca si cum la CIA nu ne-a reprezentat nimeni! In general sunt de parere ca penalizarile trebuie platite cat mai rapid (eventual chiar negociate inainte de pronuntarea primei decizii), nu trenate prin tribunale pana la ultimul apel posibil (si platite apoi cu nu stiu cate majorari), dar aici chiar cred ca trebuie revenit in tribunal cu o echipa profesionista de avocati!

alecu26

de ce nu ii poti lasa se apuce de deblee? Se pare ca in afara de ONG istii de la mediu, nimeni nu mai vede ursi pe acolo (sunt ironic).. Si repunerea in contract e pe contractual initial, adica ala de deblee.
Pfai...ce complicat e. Daca nu ar fi pe baza de nervi in traffic si vieti puse in pericol ar fi chiar amuzant si ai avea nevoie doar de popcorn.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

#52889
^^ Mai este un CIC de construit,  mai sunt cativa km buni pe LD2E1 pana la tuneluri etc.

Dar nu asta e important, ci faptul ca nu se poate rezilia asa cum vrea gasca Ionita-Scarlat si bufonul lor Cuc. Daca reziliezi abuziv CIA te pune cu botul pe labe si te trimite inapoi in contract. Chiar si intr-un contract stupid ca asta, fara AM pe o portiune majora.

E clar ca CNAIR scrie contracte proaste, vedem asta pe ST1 si ST2. Dar semnarea LD2 a fost o enormitate. Si ei credeau ca o rezolva cu rezilierea. Nu cred c-a mers.