Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 50 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Da, o cheamă pe Andra și pe Smiley să pună de un concert, poate se îmbunează documentația și devine "licitabilă".

NGC

Quote from: horatiu.cosma on April 06, 2020, 08:10:16 PM
Deci se mai chinuie 6 luni fără să facă nimic doar ca să scoată proiectare și execuție, rămâi fără cuvinte...

Va mai aduceti aminte de asta?

Quote from: NGC on January 23, 2019, 08:58:30 AM
Sa mai punem paie pe foc. ;)

Quote from: NGC on April 20, 2018, 10:20:33 PM
Quote from: NGC on April 10, 2018, 09:55:31 PM
Maine nu, dar o sa revin si la pisici cat de curand. :D

Informatiile nu sunt inca publice in SICAP, dar avand in vedere ca majoritatea lor vor deveni publice in principiu pana Marti, va zic acum ce au raportat vrabiutele. :p


1) "Proiectare si Executie Autostrada Sibiu - Pitesti: Sectiunea 1, Sibiu – Boita, Lot 2, km 13+170 - km 14+150 si Sectiunea 2, Boita – Cornetu, km 14+150 - km 44+500"

- Deocamdata doar anunt de intentie
- Lansarea licitatiei propriu-zise in principiu in Iulie 2018
- Valoare estimata +/- 4,18 miliarde RON fara TVA
- Se va face in baza SF din 2008
- 18 luni proiectare
- 59 luni executie
- Nu era hotarat definitiv numarul de loturi


2) "Proiectare si Executie Autostrada Sibiu - Pitesti: Sectiunea 3, Cornetu – Tigveni, km 44+500 - km 81+900"

- Deocamdata doar anunt de intentie
- Lansarea licitatiei propriu-zise in principiu in Iulie 2018
- Valoare estimata +/- 4,76 miliarde RON fara TVA
- Valoarea estimata anul trecut era de doar +/- 4,49 miliarde RON fara TVA, asa ca vom avea ceva surprize in valoare de +/- 270 miliarde RON fara TVA
- Se va face in baza SF din 2008
- 18 luni proiectare
- 59 luni executie
- 1 singur lot
- Fara nodurile din capete

Si uite asa intre timp au trecut 9 luni de la "intentia" lansarii (20.04.2018) si tot asteptam ca unii sa isi faca treaba. Dar salariile platite in timpul asta? Alea cum se justifica? :o

Au trecut aproape 2 ani (fara cateva zile) de la intentie si vor mai trece niste luni, dar documentatia exista. ;)
Sunt curios ce va fi diferit fata de documentatia din 2018. O sa incerc sa fac rost de ea si apoi sa vedem pe ce si-au primit astia salariile timp de peste 2 ani.

NGC

Daca tot a deschis cineva subiectul unor facturi achitate pentru diferite contracte, sa zicem atunci ceva si despre un contract care ne intereseaza mult.

Este vorba despre contractul pentru "AUTOSTRADA LUGOJ-DEVA Lot 3, km 56+220 – km 77+361 - EXECUTIE LUCRARI BRETEA IESIRE - DESCARCARE NOD HOLDEA SI MONTARE PANOURI FONOABSORBANTE", care a fost atribuit catre COMSA in 2018.

Pana acum s-a achitat putin peste 70% din contravaloarea contractului.

taifun7993

Salutare tuturor

[url]Confirm faptul că pe lotul 3 Holdea Ilia RESTRICȚIILE DE VITEZA SI TONAJ NU AU FOST RIDICATE.

Nodul grind din ce am văzut era deschis.

Iar la Iesire la Sibiu spre Vestem se vedea ca au început să lucreze la lotul 1 Sibiu Boita

Dacă mai aveți nevoie de alte informatii va stau de dispoziție.



adrian sibiu

#51514
Salutare tuturor, azi am reusit sa vizitez lotul 1 al autostrăzii Pitesti Sibiu. Se lucreza sustinut de la organizarea de santier Mohu pana la Dj Talmaciu Sadu si incepand de maine se va ataca portiunea din drumul tehnologic nerealizata din cauza circuitului birocratic al hartiilor,(avize ale celor de la Romsilva si Apele Romane )care au aparut de cateva zile .Se lucreaza sustinut aproape la toate podetele ,a aparut si o foreza Zublin care lucreza intens la pilotii forati de langa paraul Sărata, la km 6 sa inceput decopertarea aliniamentului autostrazii.Poze mai tarziu.😉😉😉

adrian sibiu

#51515
Imagine din organizarea de santier unde se lucreza intens atat la finalizarea platformelor pentru statia de asfalt cat si la cea de betoane,deasemenea se lucreaza sustinut la finalizarea birourilor celor de la Porr
(GPS)

O imagine sugestiva in care se observa 3 excavatoare in actiune .
(GPS)

In acesta imagine se observa ca sa finalizat si postul de transformare necesar funcționării organizarii de santier.
(GPS)

Camioane asteptand cuminti la încărcat.
(GPS)

Buldozerul pregătind platforma necesara montării stației de betoane si asfalt. (GPS)

Powered by API/PUM imgur uploader

adrian sibiu

#51516
La kilometrul 6 au inceput decopertarea pe aliniamentul autostrazii.
(GPS)

Mai multe basculante asteptand cuminti sa fie încărcate.
(GPS)

La paraul Sarata se turna beton in coloanele de la pilotii forati.
(GPS)

Carcase din fier beton asteptand sa fie folosite
(GPS)

In zona unde se executa pilotii forati se creează un depozit de pamant.
(GPS)

Powered by API/PUM imgur uploader

adrian sibiu

#51517
In continuare spre Talmaciu se executa decopertaripe aliniamentul autostrazii.
(GPS)

Aici lucra un subcontractor din Bistrita
(GPS)

Iar aici se sapa fundația unui podet cu utilaje cu nr de MM
(GPS)

Fundatia unui podet aproape finalizata.
(GPS)

Probe de beton recoltate de la fundatia acestui podet.
(GPS)

Powered by API/PUM imgur uploader

adrian sibiu

#51518
Lucrari la urmatorul podet inspre Talmaciu
(GPS)

Pregatirea unui alt cofrag pentru urmatorul podet.
(GPS)

Aici avem finalizat podetul de peste raul Sadu , la acest podet documentațiile au durat foarte mult ,de maine se va avansa cu drumul tehnologic inspre Dj Talmacel Talmaciu pentru a face jonctiunea cu drumul tehnologic pornit dinspre Boita.Asta a fost vizita de azi ,o seara frumoasă va doresc.
(GPS)

Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

API pe Facebook

Licitația Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești a fost din nou contestată, punând în pericol semnarea contractului în câteva luni și debutul lucrărilor la începutul anului viitor!

Am spus în nenumărate rânduri că aproape toate contestațiile din licitațiile marilor proiecte de infrastructură de transport derivă din documentațiile mediocre sau dezastruoase puse la dispoziție de statul român și din modul defectuos prin care marii beneficiari, în special Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, se ocupă de aceste proceduri.

Însă există și cazuri izolate în care scopul antreprenorilor este răzbunarea împotriva autorităților sau altor competitori, neavând un temei justificat!

Un astfel de exemplu este acțiunea asocierii chinezo-române China Railway-Viaponte pe cei 30 de km dintre Curtea de Argeș și Pitești. După ce în 2019 au fost descalificați definitiv în instanță din cauza unor abateri pe alte proiecte, au apelat la o contestație excepțională cu șanse infime de reușită la Înalta Curte de Casație și Justiție care, previzibil, a fost respinsă.

Dar acum au contestat din nou, de data aceasta câștigătorul desemnat (Astaldi). Motivul este halucinant: "din informațiile care circulă între constructori", câștigătorul ar fi fost preluat de o altă companie (Salini) care are interdicție de a participa la licitații în România timp de doi ani și, prin posibila alianță, Astaldi ar trebui să fie descalificați.

Doar că tranzacția Salini-Astaldi NU este finalizată, NU se cunoaște oficial stadiul ei, NICI NU este cert că va fi dusă la capăt și, în plus, este penibil să argumentezi în instanță bazându-te pe "informații care circulă între constructori".

Este regretabil că există și astfel de comportamente iresponsabile și total neproductive fără șanse de a fi acceptate de judecători, a căror unică finalitate este doar plătirea de polițe și întârzierea nejustificată a proiectelor de infrastructură.

Americanul Clujean

Cât timp durează o asftel de procedură de contestație și la urmă respingere din partea judecătorilor? Adică, estimativ, cât ar putea fi amânată semnarea contractului?

horatiu.cosma

Instanțele au suspendat toate dosarele ne-urgente pe perioada crizei. Deci poate dura oricât de la 0 (retragere contestatie) până la infinit.

Ionut

O să repet. Având în vedere că există cadru legal și ca această contestație e o mizerie, se poate semna contractul imediat (ma rog, Astaldi sa vina cu documentele pentru semnare), însă nu există asumarea răspunderii în CNAIR.

Asa ca, ori chinezii primesc ceva la schimb și renunta la contestație (nu vad ce ar putea primi, dar poate ma insel), ori se va sta X luni/ani pentru judecarea în instanță.

pest1969

Aceeasi lipsa de asumare exista si prin instante. Asa cum vedem noi cat de stupide sunt unele actiuni in instanta, asa cred ca le vad si ei. Dar daca incep sa dea termene de 1-2 luni...
Cred ca ar trebui un thread dedicat despre tergiversarile instantelor pe proiectele de infrastructura mare. Poate vreun ziarist face si vreo ancheta pe baza a ceea ce gasesc forumistii. Nu ca ar fi prima oara.

bogdanstancu

Quote from: Ionut on April 09, 2020, 02:45:21 PM
O să repet. Având în vedere că există cadru legal și ca această contestație e o mizerie, se poate semna contractul imediat (ma rog, Astaldi sa vina cu documentele pentru semnare), însă nu există asumarea răspunderii în CNAIR.
Ionut, de ce nu ati punctat si acest aspect in comunicatul API? Pana nu exista presiune publica, nu isi va asuma nimeni nimic.