Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 71 Guests are viewing this topic.

Ionut

Am sters alte porcarii din articol.

Încă 2 milioane euro pentru studiul de fezabilitate ,,invizibil" al autostrăzii Sibiu-Piteşti

Potrivit registrului de plăţi al CNAIR, Spea Engineering SA Roma Italia Sucursala Bucureşti-TecnicConsulting Engineering Romania, asocierea care s-a ocupat de revizuire/actualizare SF autostrada Sibiu-Piteşti a înregistrat încă două facturi, în valoare totală de aproximativ 1,8 milioane lei pentr reviuuire studiu de fezabilitate autostrada Sibiu-Piteşti.

Spea-Tecninc Consulting (România) a predat doar  studiul de fezabilitate pentru două tronsoane din cele cinci ale autostrăzii. Asocierea a câştigat contractul pentru revizuire/actualizare SF autostrada Sibiu-Piteşti, în valoare de 29.075.308,91 lei fără TVA, în vara anului 2015. Anul trecut, Asocierea Spea Engineering SA Roma Italia Sucursala Bucureşti-TecnicConsulting Engineering Romania a încasat aproximativ 3,6 milioane lei, avans pentru actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti.

Capital

wifi

La dealul fara de lilieci nu se prea pune problema daca tine, este ceva piatra si nu argila lunecoasa. Intrebarea este cat trebuie sapat ca sa fie lucrarea stabila. Dealul este relativ sterp, nu are ceva cumsecade pe el, asezari, linii de curent, conducte, culturi agricole, poate teoretic sa fie complet transportat. Vine insa scump, la fel ca si zgura de Hundoara. Este ideala pt. terasamente, ajunge pentru multe santiere, transportul ei costa, de aceea se cauta sa se foloseasca materiale locale.

cmd

Quote from: Quest on November 20, 2017, 10:55:41 PM
Daca de teama DNA, atunci chiar avem probleme majore in legislatie, mari de tot, daca DNA poate duce dupa gratii conducerea Companiei ptr cererea de suplimentare financiara legitima pe LD3.

Eu cred ca DNA va intra peste ei la un moment dat TOCMAI pentru ca nu au facut nimic ca sa deblocheze situatia si isi bat joc de contracte dincolo de bun simt si asta e o situatie generalizata.  Numai cand ma gandesc ca in loc sa fie finalizata autostrada si sa nu mai moara oameni pe drumuri, nici nu se finalizeaza, dar statul va si plati bani degeaba in claim-uri. Cum ar fi sa se dea si o lege - daca statul pierde procese din claim-uri, sa le ia din banii celor care n-au fost in stare sa gestioneze contractul ca lumea s-au l-au tergiversat.....

wifi

Ma tem ca vor fi trasi la raspundere precum si cei cu povestea asta cu liliecii, adica deloc. Ani pierduti pe sema noastra, facem sir indian pe niste drumuri ce au fost construite la vremea aceea pentru carute.

cristi5

#37249
Quote from: Ionut on November 20, 2017, 07:58:00 AM
Daca tot discutam despre o solutie temporara pentru LD4, haideti sa vedem ce se poate face. Unde si ce.

Eu propun asa ceva. Ideea e ca e acceptabil ca DJul sa aiba prioritate foarte redusa fata de fluxurile A1, deci nu e nevoie de giratoriu. Riscul scade pt ca se cedeaza la o banda odata, si cu loc de accelerare scade si mai mult.



La pasajul triplu de aici, unde A si DJ sunt la aceeasi cota

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=17/45.923/22.828/0

Avantaje:
- nu necesita exproprieri
- necesita doar linii pe asfaltul definitiv al A (asta depinde care e panta DJ spre pasajul peste condutele de cenusa, vezi dezavantajul de mai jos) si legaturi intre asfaltul DJ si asfaltul A pe terasamentul care in zona e comun.
- daca avantajul de mai sus se materializeaza, deschiderea completa Ilia-Soimus presupune doar stergerea liniilor
- costurile fiind minime nu sunt probleme cu Curtea de Conturi
- nu necesita proiectare majora, caracter de lucrare temporara (se adauga niste fundatie + asfalt intre 2 drumuri existente + se traseaza linii)

Dezavantaje
- intersectia DJ706A cu DN76 e foarte lenta dar se poate schimba temporar prioritatea pt DJ. Fluxul e oricum lent pentru ca e incetinit de sensul giratoriu de la Soimus
- daca panta DJ in urcare pe pasajul peste conducte e mare, va trebui ca bretelel A-DJ sa fie in coborare, deci nu se poate folosi direct corpul autostrazii.
- asta inseamna ca la deschiderea completa Ilia-Soimus trebuie oprit traficul, etc. Dar cred ca se poate deschide o banda pe sens mai intai (banda 1 pe ambele sensuri), pana la terminarea lucrarii la aceasta noua intersectie.

Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Daca poti desena solutia si pe harta ar fi super. :cheers:

cristi5

#37251
Faptul ca e autostrada nu inseamna ca are sau va avea trafic care sa nu permita unui vehicul sa traverseze o banda de 4m latime. Daca ar fi asa, giratoriul Soimus de azi ar fi complet blocat.

La traficul pe care l-am vazut duminica si luni, chiar si dublat pot sa-ti promit ca mai mult de un minut nu s-ar sta la acel cedeaza-trecerea. Pentru un DJ e absolut acceptabil.

Sigur ca pe DN68A de ex sunt azi coloane si cand esti in coloana tinzi sa crezi ca tot drumul e o coloana. Dar daca stai pe margine cum am stat noi cu rocklee ieri vezi ca intre coloane trec minute bune fata niciun vehicul.

adiarc

pur si simplu nu le pasa celor din CNAIR...si la fel celor care ar putea sa-i sanctioneze

asa ca probabil o vor lasa asa in doru lelii,daca cineva nu va pune presiune si probabil Comsa,pe buna dreptate si dupa parerea mea ,va lua cateva zeci de mil de euro in instanta,pe care nu ii vor platii gunoiele din CNAIR..ci noi..toti contribuabilii...si bineanteles lotul nu va fii terminat,ceea ce va genera alte costuri,alte vieti pierdute si familii distruse ,alte oportunitati pierdute si alti romani care emigreaza

eterna si fascinanta Romanie
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

#37253
Quote from: gruiarew on November 21, 2017, 01:22:50 PM
În desenul tău se stă de două ori la cedează trecerea. Eu zic că-i destul de aiurea să stai să intri pe un drum unde se circulă cu 90 și prin fața și prin spatele tău. N-am zis că-i imposibil, doar că e cam riscant pentru toți.

Nu se circula neaparat cu 90, limitarea cred ca trebuie sa fie 30 ca la sensuri giratorii (dar poate merge si 90, vezi mai jos).

E foarte bine ca se cedeaza de doua ori in loc de o singura data pentru ca:

1) probabilitatea sa vina un vehicul pe o banda e mai mica decat pe doua benzi. Efortul cognitiv de asigurare din 2 directii e mai mare (mai mult de dublu) decat pe o banda, la fel si posibilitatea de eroare umana (nu observa, greseala de apreciere a vitezei etc). Banda dinspre soferul care se asigura se vede mai bine decat cea "indepartata" etc.

2) al doilea cedeaza e o banda de accelerare, se intra mai usor, daca nu ar fi separat de primul cedeaza s-ar pierde acest efect.

Primul cedeaza poate fi de fapt STOP.

Ionut

Tu fa o schita cat de cat, cu limitari. Si trimit eu catre experti in siguranta rutiera (auditori), sa ne dea un punct de opinie.

ciprinel

#37255
Quote from: rocklee on November 20, 2017, 08:33:27 PM


Oare cum s-au gandit ca vor umple si compacta sub betonul respectiv? Ori vor face umplere cu beton caci altfel nu vad cum balastul stabilizat nu va fugi dedesubt si atunci vor fi probleme. Sau vor turna placa peste tot?

cristi5

#37256
Quote from: Ionut on November 21, 2017, 02:42:55 PM
Tu fa o schita cat de cat, cu limitari. Si trimit eu catre experti in siguranta rutiera (auditori), sa ne dea un punct de opinie.

Nu am inventat-o eu, e o varianta de curba spaniola de intrare (majoritatea sunt de iesire). La curba spaniola clasica sensul DJ Ilia-Deva ar fi traversat perpendicular (adica cu vizibilitate buna si rapid) ambele sensuri A1, dupa care ar fi facut jonctiunea cu sensul Ilia-Deva al A1 prin banda de accelerare cu intrare spre stanga.

Asta e o optimizare, in sensul ca se traverseaza perpendicular un singur sens (Deva-Ilia) apoi banda de accelerare cu intrare spre dreapta, care e un pic mai riscanta decat cea spre stanga dar e mult mai sigura decat o intrare cu curba la 90 de grade.

Traversarea perpendiculara merge si cu limitare la 90 a drumului prioritar. Asta se vede la multe curbe spaniole de iesire. Totul e ca traficul drumului secundar sa fie mult mai mic decat a celui principal. Daca banda de accelerare e suficient de lunga, nici la o curba spaniola de intrare nu trebuie limitat drumul prioritar f mult.

Curba spaniola fiind putin cunoscuta la noi, am ceva emotii Nici banda de accelerare spre stanga nu e chiar rutina, ce sa mai vorbim de cea spre dreapta. Sau unirea benzilor de tip "fermoar" care ar fi ideala aici dar nu exista in legislatie... Dar fac o schita mai completa pe baza intrebarilor si parerilor de aici. O sa desenez si parapeti

Tavi

^^Ciprinel, la aia ma uitam si eu cat de urat arata acolo. Sper ca nu baga spuma poliuretanica  :-[

cristi5

Se intreba si rocklee ca siguranta... daca pica cineva prin parapete in râpa aia artificiala... o fi problema de exproprieri?

Ionut

Vor fi sigur puse niste parapete solide acolo. Asa ce se intampla daca rupe cineva parapetul pe viaductul Aciliu? Pila centrala acolo este inalta de vreo 70 de metri... Taluzul acela nu ramane asa, sigur va fi protejat de ceva geogrila sau "plasa". Nu ma pricep la terminologie.