Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 73 Guests are viewing this topic.

rocklee

imagini cu zidul de sprijin dinspre ilia ...unde se lucra si se pare ca au ajuns cu umplutura la cota 









Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

imagini cu zidul de sprijin dinspre mintia ...





















Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee


rocklee

si ultimile imagini cu lucralile din zona barajului mintia ...















Powered by API/PUM imgur uploader



atat a fost acest foto reportaj ...data vitoare mai mult si mai frumos ... :D


in continuare ii dam cuvintul ...aducatoru de vesti bune ..NGC... 8)

NGC

Doar ca de data asta nu e neaparat o veste buna.

"Proiectare si executie autostrada Sibiu - Pitesti, Sectiunea 1 Sibiu - Boita, km. 0+000 - km. 14+150 - Lot 1 km. 0+000 – km. 13+170"

Dupa cum era de asteptat, termenul pentru evaluarea ofertelor nu a putut fi respectat.

Noul termen este 15.02.2018.

Ionut

Maine este rândul Secțiunii 5... amânări amânări amânări.

flashu74

Tronsonul ilia-holdea traverseaza un an horror. Parca a regresat in acest an.
Am vazut azi traseul Hunedoara-Deva portocaliu de camioane ce duceau zgura. Rocklee nu ai vazut unde duceau atata zgura?

Liviu_udr

E incredibil ce se întâmplă pe LD3! De ce nu o fi lucrat azi? Cei de pe LD4 au schimbat relieful anul acesta. Eu mâine i-aș da afară și aș trimite UMB- ul pe LD3.

pasadia

Si apropo - piatra din dealul soimus unde o duc?

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


flashu74

Piatra din dealul Soimus se pune in terasament intre baraj Mintia si deal.

Quest

Multumim Iuli ptr filmarea Nod Grind - Ecoduct Ohaba 1. Eu am crezut ca refuzul de-a plati ptr Holdea al Companiei e o sopirlita ca multele din presa autohtona, dar deschiderea surprinzatoare de care a dat dovada Comsa in sustinerea filmarii tale, (interpretabila doar in cheia "iata noi am lucrat, dar nu sintem platiti") dovedeste ca lucrurile chiar sint serioase.

Eu stiu ca pe LD3 exista 2 devieri de la proiectul initial, una fiind giratoriul + breteaua catre A de la Holdea, care duce inevitabil la nevoia suplimentarii finantarii initiale, evident cu un Act Aditional. Iar suplimentarea trebuie ceruta la Bruxelles pe baza unui dosar de argumentatie, pe care Bruxelles-ul nu-l va refuza, intrucit nu sintem nici primii, nici ultimii care am intrat intr-o asemenea conjunctura. Asadar, de ce nu se face acel dosar ? Daca de teama DNA, atunci chiar avem probleme majore in legislatie, mari de tot, daca DNA poate duce dupa gratii conducerea Companiei ptr cererea de suplimentare financiara legitima pe LD3.
Common sense will get you far !

horatiu.cosma

#37241
Felicitari rocklee pentru reportaj, tine-o tot asa  :gj:. In alta ordine de idei, e cam clar ca cei de la Comsa au tras frana de mana. Si inainte sa le sariti la gat, incercati pentru o secunda sa va puneti, in pielea lor:
1. Acordul de mediu a prevazut ca e nevoie de al doilea ecoduct, CNAIR le-a spus sa il proiecteze, l-au proiectat, au primit autorizatie pentru el, l-au construit si se implineste imediat un an de cand e gata, insa CNAIR se face ca ploua si nu semneaza actul aditional de introducere a ecoductului in contract, astfel incat sa poata fi platit (e vorba de vreo 14 milioane de lei).
2. Acum aproximativ 2 ani au inceput discutiile concrete despre nodul Holdea. CNAIR a instructat constructorul sa propuna solutii de nod, acesta a propus, CNAIR a ales si a avizat solutia in CTE (unde sef era Ionita), a facut exproprierile pentru noua solutie, a solicitat AC, MT a emis AC. Imediat dupa AC, CNAIR a inceput sa puna presiune publica pe constructor sa se apuce de lucru cat mai rapid si sa bage viteza, desi nici aici nu a semnat actul aditional pentru a putea plati constructorul pentru lucrarile executate (#StatulPartenerSerios). Costructorul, de buna credinta, s-a apucat de lucru si aici tot pe banii lui, doar ca in cazul acesta suma e semnificativ mai mare decat la ecoduct.

Deci e clar ca era doar o chestiune de timp pana cand CNAIR trebuia sa faca ceva referitor la aditionale, ca doar Comsa nu va lucra pe banii lor de 60-70 de milioane de lei fara nicio garantie ca ii va recupera. Si raspunsul CNAIR: nu mai recunoaste lucrarile suplimentare de la Holdea, de parca nu ei le-au cerut, avizat, expropriat, autorizat. Ba mai mult, vrabiutele vad la orizont o potentiala factura de penalitati stalinisto-bolsevice de vreo 50 de milioane de lei pentru "gunoaie in santier".

Din toate astea eu inteleg ca fie astia din cnair nu is in stare sa isi asume nimic de frica bau bau si atunci mai bine sa lase pe cineva care e in stare sa o faca (sigur se gasesc si altii care sa tina in brate Teldrumul), fie unii de pe la departamentul de achizitii (H.N.) asteapta niste cadouri pentru deblocarea situatiei, cu acceptul tacit al conducerii.

Daca as fi eu constructorul, as opri complet lucrarile, m-as aseza tacticos pe margine si as crapa linistit seminte, contorizand cu fiecare zi banii de claim.

Vice33

#37242
Ar putea să facă conferință de presă în care să arate clar cum stau lucrurile și să pună prin mass-media presiune pe CNAIR să se facă de râs...

Cu siguranță COMSA are avocați specializați în asemenea situații și cu siguranță dacă CNAIR nu plătește nimic vor fi dați în judecată, și eu aș face la fel, nu înainte să fac și o conferință de presă publică.

Că sunt bani, că nu sunt la CNAIR, e problema lor. Un contract semnat trebuie onorat de ambele părți. Cum spunea Cuc celebra frază "noi ne-am onorat obligațiile financiare către constructor", însă "bărbosul" se face că plouă sau îi este frică să ceară bani suplimentari la "tata Felix".

Europiu

Quote from: horatiu.cosma on November 20, 2017, 11:40:46 PM
Daca as fi eu constructorul, as opri complet lucrarile, m-as aseza tacticos pe margine si as crapa linistit seminte, contorizand cu fiecare zi banii de claim.

Total de acord cu tot ce ai scris, Horațiu. Și se pare că asta au și făcut mai tot anul băieții de la Comsa. :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cristi5

Quote from: pasadia on November 20, 2017, 08:55:52 AM
Deci va intre pe voi, care ati fost in "interiorul" dealului - exista posibilitatea sa foloseasca terasele ce le construiesc acum pentru sensuri distincte. Au loc pe unde sa mai "urce" sensul spre Timisoara inca 7-8 metri astfel incat in partea vestica, cel putin, sa nu fie nevoiti sa sape la fel de mult in interiorul dealului (senzatia mea fiind ca panta dinspre vest e mai mare, si deci o sapatura adanca acolo ar necesita si mai multe lucrari).

E ceva mai abrupt dealul in vest si traseul din SF e mai aproape de DN decat in capatul estic dar la cat s-a sapat in est eu nu am nicio emotie :) Daca mai creeaza front de lucru si terase in vest, poate mai aduc utilaje. O sa vedem in cateva saptamani.

Sapatura nu e o problema. Cum se aseaza autostrada pe sapatura, acela e marele mister, mai ales la vest.

O separare de sensuri la 8m diferenta de cota inseamna cateva sute de metri de urcare si coborare, si nu rezolva locul cel mai problematic care cred ca e cel mai problematic. Oricum cred ca s-a proiectat traseul ca in SF asa ca discutia despre sensuri separate cred ca e teoretica.