Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 72 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

De fiecare data cand aparea cate un procent fizic pe LD 2, parea destul de mic, in comparatie cu celelalte loturi de pe LD sau cu ce vedeam in teren. Dar ideea e ca procentul era calculat la intregul lot, unde multe procente sunt inspre zona cu tuneluri, neatacata. Pana la urma nu prea conteaza cifrele, ci mai degraba filmarea aeriana.

rocklee

#27931

:o :) CONCLUZIE ... :)

de lotul 4 ...pot sa spun ca e cam slaba miscarea ....si pe portiunile cu AC....de la ultima mea vizita ...sau miscat ceva mai mult ....la ecoduct ...vad ca sau apucat de terasament si de o parte si de cealalta ...

dealul bretea muresana ...unde  piloti forati au fost rupti ...sa ridicat terasmentul si sa refacut dealul in totalitate ...din ce se vede  a prins contur si vitorul terasament...

sa avansat destul de mult ...la spatile de servici ...

si finisajele la terasament intre bacea si nodul ilia sa lucrat mult la ele ...


lotul 2 ...din ce vad de la ultima vizita ...

nodul ilia ..a avansat incet  dar sigur ...au aparut rigole de jur in prejurul nodului si bretelelor ...sa ridicat terasamentul langa pasjul care trece peste dn7 ...a prins contur si giratoriul dinspre ilia ....sa avansat destul de mult ....la viaductul peste cf deva arad ...

podul peste mures sau pus toate grinzile ...aici o buna perioada de timp vi se va parea ca nu  se va lucra ....dar baieti au de sudat la greu :)

nodul grind ...a inceput sa prinda contur ...i

in rest asfalt ..si terasamente unde ..sau putut lucra ....
zona ohaba cosevita ...aici treba sta cam ...asa si asa ...

DAR  sa nu uitam ca din aceasta zona constructorul extrage materialul pentru terasamente ... :D

:o

in schimb am ramas inpresionat de lotul 2 ...cat de mult au avansat pe intreg lotul ...

in mod deosebit intre nodul marginea si zona tunelelor ...

IN REST SUNT OPTIMIST ... daca lasau umb ..sa lucreze  la umpluturi si la structuri pina la un anumit nivel aveam speranta pe pe 23 .12.2016 ...dar asa nu sunt sperante ....lotul 2 pote in acest an....daca trece  testul calitati .... :)
....lotul 3 ....cu un mare optimism si cu multa daruire din partea constructorului ...si a cnadnreului  ...poate da 15 .12. 2016

bogdix

În prima mea postare aş dori să încep cu un salut. Aşa că "SALUT !".

Citesc forumul de câţiva ani, cu regularitate, din "umbră". Aş veni acum "la lumină", fiindcă cred că pot să vă răspund şi eu la mai multe întrebări, fiind specialist în domeniu (am studiile încheiate cu specializarea Căi Ferate Drumuri şi Poduri) şi activând în domeniul rutier de peste 15 ani. Am uitat să mă prezint. Mă numesc Bogdan.

Şi dacă tot a apărut proaspăta filmare aeriană de pe Lugoj-Deva, au apărut şi comentarii legate de finalizarea în acest an a unor "bucăţi".

Înainte să vă pronunţaţi cu privire la termenul de finalizare, vă rog să ţineţi cont de următoarele lucruri:
- deşi s-au făcut exproprierile suplimentare, s-a predat posesia şantierului către Antreprenori, pe aceste zone, nu există Autorizaţii de Construire. Vă spun cu certitudine că astăzi, nimeni nu mai "bagă sapa în pământ" fără autorizaţie;
- Autorizaţiile de Construire depind exclusiv de revizuirea Acordului de Mediu (aici părerile sunt împărţite cu privire la momentul emiterii acestei revizuiri);
- pe loturile 2 şi 4, după cum se vede foarte bine din filmarea aeriană, sunt multe relocări de reţele electrice, unele chiar de înaltă tensiune. Relocarile de reţele de înaltă tensiune (de obicei deţinătorul e TransElectrica, dar sunt şi alţi deţinători) se fac aproximativ la fel cu cele de la medie sau joasă tensiune, cu menţiunea că trebuie obţinută o programare (de obicei cu 3 luni înainte) pentru întreruperea de curent (aceste reţele sunt de obicei de interes naţional şi nu se poate "opri" curentul oricând).

Nu mai departe de aceste lucruri, v-aş mai da un exemplu, care poate să întârzie foarte mult lucrările: parapetul.
Gândiţi-vă că pe un lot de să zicem 25 de km, trebuie instalat (groso-modo) 25 km x 4 (2 părţi parapet lateral şi 2 părţi de parapet pe zona mediană) = 100 km de parapet. Acest parapet, înainte de a fi instalat, trebuie aprovizionat de la producătorii din domeniu, care sunt majoritatea din afara ţării. Mai mult, productivitatea unei echipe de "bătut stâlpi de parapet", este de cca. 1,5 km pe zi (adică se pot bate stâlpii aferenţi la 1,5 km/zi). Sigur, nu se va lucra cu o echipă, dar v-am dat aceste date ca să puteţi estima orientativ nişte termene.
Bun, să trecem rapid prin etapele instalării parapetului: întocmire proiect, avizare proiect de către Beneficiar (CTE), solicitare aprobare furnizor şi materiale, aprovizionare materiale, instalare materiale. Pentru instalare, e nevoie ca pe zona mediană să fie aşternut stratul de uzură, respectiv pe partea exterioară benzii de staţionare de urgenţă siguranţă, fâşia de amplasare a parapetului să fie finalizată (să fie aşternut ultimul strat de pământ vegetal şi rigola de acostament, dacă e prevăzută, să fie realizată, fiindcă odată instalat parapetul aceasta nu se mai poate realiza foarte uşor).

Dacă v-am răspuns la unele întrebări sau dacă v-am dat de gândit în alte privinţe, aştept cu interes "provocări" tehnice din partea voastră.

TibiV

Quote from: rocklee on April 08, 2016, 05:31:47 PM
de lotul 4 ...pot sa spun ca e cam slaba miscarea ....si pe portiunile cu AC....

Ati uitat postarea asta de pe A3 ?
Quote from: ciprebbe on April 05, 2016, 04:24:58 PM
De maine seara e liber pana luni la UMB.
Sunt convins ca UMB-istii de pe A1 au acelasi program cu cei de pe A3. :)
Haideti sa vedem de luni incolo ce va fi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Nu au acelasi program. Exista un decalaj intre echipe de 1 sapt.

Sorry pt A1 dar de luni vin utilaje si cateva zeci de oameni in plus de la Deva la Gilau. La Deva se asteapta sa iasa AC-ul prin iunie-iulie sa poata relua in forta cat se mai poate in 2016.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vancouver

Nu cred ca-si face cineva griji legat de capacitatea de lucru a UMB. Sunt o forta. Daca au tot ce le trebuie vor face treaba in timpul minim posibil tehnologic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Bogdan, nu de etapele tehnologice ale instalării parapetului sau turnării rigole de acostament ne facem griji. Sa ne vedem ajunși acolo. Acele echipe sunt ultraspecializare și se mișcă foarte rapid. Se pot face și marcajele cvasi în paralele. Odată pusă uzură. ..restul lucrărilor vin foarte repede din spate, la distante de câteva zile și în câteva săptămânii e gata totul.
Și dacă e Boc prim ministru se deschide și fără ele, chiar cu prețul vieții la câțiva amărâți.  Vezi cazul Arad Timișoara.

PS: rigola de acostament e obligatorie în ultima vreme.  Nu se mai tine cont de înălțimea acostament ului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

carutasul

Da, problema mea cu lotul patru e ca eternele probleme par in continuare nerezolvate; sunt sigur ca in doua luni o sa puna si pomisori in spatiile de parcare pe zonele unde au lucrat... dar daca sunt zone in care nici nu s-a atins pamantul, tot degeaba. Eurocopter trece la fiecare filmare Muresul in partea cealalta la Soimus, daca n-are repere in teren :)

TibiV

#27938
Am revăzut ultimele filmări aeriene cu foarte mare atenție, cu harta alături. Mi-a luat vreo două ore...

Am observat cât de clar se vede limita dintre L4 şi L3  la 06:05.
Cred că s-ar fi văzut şi mai şi dacă L4 s-ar fi învecinat cu L2... : D

Şi acum o întrebare pentru specialiştii noştri legată de pasajul pe care DC153 supratraversează autostrada.
Pe filmare este la 05:14, iar pe hartă este aici: https://www.google.ro/maps/@45.9461097,22.669124,18z/data=!3m1!1e3

Intrebarea este: de ce nu s-a facut pasajul pe actualul traseu al DJ-ului?
Se putea devia DJ-ul pe timpul lucarilor (1 an sau 2) si dupa aia se revenea pe vechiul traseu.
Inteleg ca se muta aceste pasaje atunci cand unghiul drumului face un unghi mare cu axul autostrazii si mentinerea traseului ar  necesita grinzi prea lungi.

Dar in acest caz este o incrucisare la 90 de grade.
Nu ar fi fost mai logica devierea DJ-ului, construirea pasajului pe traseul vechi si revenirea la traseul initial ? Atunci DJ-ul ar fi facut  o bucla doar pe timpul constructiei, acum bucla va fi definitiva, "forever", iar cei care circula pe acolo vor trebui sa faca mereu acel stanga-dreapta-dreapta-stanga.

Intreb, nu dau cu parul... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

^
Acea bucla stanga-dreapta-dreapta-stanga va avea niste unghiuri mici si poate o usoara frana inainte de pasaj e benefica. Poate e oprit cineva imediat dupa varf, un sofer vine tare, incearca sa evite in ultimul moment si se trezeste pe autostrada.

TibiV

Sa nu imi spui ca asta este motivul pentru ca nu te cred.
Are logica si ce spui tu, dar asta ar putea fi motivul intr-o tara in care siguranta rutiera este pe primul loc. Si tara aia nu este Romania.

Quote from: horatiu.cosma on April 08, 2016, 11:24:10 PM
Acea bucla stanga-dreapta-dreapta-stanga va avea niste unghiuri mici si poate o usoara frana inainte de pasaj e benefica.
Si daca bizonul rateaza fix acea frana usoara ?... Si mi se pare cam nashpa sa obligi soferii la un zig-zag pe o categorie de drum care in mod sigur nu vede niciodata pluguri de zapada sau sararite...

(Iar daca asta ar fi ideea, nu vreau sa ma gandesc cum ar fi trebuit sa arate DN1 intre Baneasa si Otopeni, cu vreo 5 "cocoase" de pasaje, daca ar trebui sa faci manevra aia la fiecare dintre ele... :lol:)

Basca vorbim de un DC in cazul aratat de mine, nici macar de un DJ (acum am observat, ma intorc sa corectez), asa ca ce mare viteza crezi ca poti avea?
Parca pe TL2 era o intersectie de genul asta, cu limitare de viteza la 70km/h, care dadea direct in niste boscheti... Poza este undeva in urma, chiar pe thread-ul asta...
Si oricum in manual scrie ca nu ai voie sa opresti pe pod. Si chiar daca ai oprit, la vale e usor chiar si cu boii mici... :)
(Bine, cu exceptia cazului in care esti forumist oprit pentru poze...)

Oricum, in situatii de genul asta mi se pare mult mai normal sa faci cum am zis eu. Deviezi, faci pasajul pe traseul initial, apoi muti traficul la loc.

OK, mai astept 5 minute si postez alta observatie, mai ingrijoratoare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

#27941
Fără sa văd proiectul final, și proiectul lui DIWI:
1. vadă acolo un canal paralel cu drumul...și necesita deviere.
2. Case înainte și după.  Posibil sa se urce rambleu pe ele.
3. Costuri: trebuia făcut by pass pe bani la constructor. Așa face direct drumul.
4. Expropieri: pt by pass temporar nu expropriaza nimeni. Trebuie sa închiriezi și e suficient un nebun sa nu vrea. Așa face moca expropieri statul roman.
5. Costuri. Acei câțiva zeci de cm distanta mai mare contează.  Forțele ( fără sa intru în amănunte) cresc cu pătratul deschiderii. Q arie la culmi oblice și poduri oblice se complica. Imediat se strânge un 10.000 euro.
E interesant care era soluția DIWI acolo. Sa mă amintești sa verific.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

esendy

lot 2 2016 trim3; 3 si 4 2017 trim3

TibiV

Bine, văd că sunteți pe fază...

Acum pun adevărata problemă:

Nu a observat nimeni alunecările de teren (taluzuri) de pe LD3 , de la 10:54 ?!?!

Locul este aici: https://www.google.ro/maps/@45.8818781,22.4636883,17z/data=!3m1!1e3
 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Este o alunecare mica. Si e doar de suprafata.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist