Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 51 Guests are viewing this topic.

nohablaespanol

La nodul CdA sunt inca probleme cu exproprieri nerezolvate?

Ionut

@paullie
Nu știu exact de metri dar au trecut cu vreo... câțiva dincolo de prima galerie de legătură pietonală. Se vede din filmare.

@nohablaespanol
Înțeleg că au rezolvat pe-acolo cu exproprierile, parcă așa am auzit. Nu e grav, pe drumul ăla de legătură nu e mare lucru de făcut.

Emoțiile sunt la structurile mari cu deschideri pe tablier metalic.

paulmare

^ Ce interesant e la tunel, si cum fac galeriile de legatura, si excavatorul ala cu un grad de libertate mai mult care il folosesc unde e frontul de lucru
De ce scot materialul cu incarcator frontal ? asa ochiometric are vreo 7-8 mc cupa, si tunelul e deja adanc, nu ar fi fost mai rentabil sa incarce intr-un camion care sa il scoata afara dn galerie ?

cpanoiu

Care este distanta intre doua corpuri de iluminat? putem sa le numaram in filmare si obtinem o estimare destul de buna legat de adancimea tunelului :)

danutzu_1069

#60559
Filmarea s-a făcut in tunelul "mai scurt" (mai putin sapat) adică Alina (nord). In celălalt, lungimea săpata este mai mare si s-a trecut demult de pasajul pietonal (daca nu greșesc, este intr-o filmare a lui raducu).

Cred ca lungimile săpate sunt: Alina (Nord) cca 450M si Daniela (Sud) cca 600M
Cam pe la jumatate este pasajul auto.

dr4qul4

Uitandu-ma la cum evolueaza constructia primului tunel de autostrada din Romania, nu ma pot intreba de ce naiba s-a ferit CNAIR-ul de ele? Pare mult mai predictibil si usor de facut decat saparea unor deblee gigantice. Bine ca nu s-au gandit si aici la debleu, ca nisipul ala nu ar fi stat locului fara consolidari colosale.

Avem probleme (mici) cu exproprierile intre 1:59 si 2:19. Probabil sunt facute, dar terenul inca nu e eliberat.
Insa observ ca Webuild s-a apucat de eliberarea traseului si de drumul de santier. Iar lotul lor incepe cu vila aceea de la 13;07 unde nu stiu daca s-a rezolvat exproprierea... Si mai e o casa noua imediat dupa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Da, observație corectă, filmarea e pe firul spre Sibiu, început după firul spre CdA.

@dr4qul4
Porr face să pară simplu. NU ESTE.

dr4qul4

Este usor cand stii ce ai de facut si ai licitat corect.
Pe langa Porr, mai exista si altii care s-ar fi descurcat bine. Probabil si Strabag si Astaldi s-ar fi descurcat. Astaldi (webuild) va avea curand sansa sa arate ce poate.
Sa-i vedem pe UMB cu se vor descurca. De ei imi e cel mai teama (sa nu se intample vreun accident in tunel).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

miahi

@dr4qul4 probabil nu partea de proiectare / construire a fost "drobul de sare" la CNAIR, cat partea de intretinere.

alecu26

Singura explicatie logica care am.gasit-o mai demult a fost frica de intretinere.
La tunel nu merge ca pui restrictie de viteza, ca lasi ventilatorul nefunctional, ca lasi becurile arse. Sau ca la prima restrictie bugetara faci cine stie ce reduceri de personal sau echipamentul se lasa nereparat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

pai si la un debleu cu 3 randuri de consolidari poti sa ignori o mica alunecare care a fisurat putin grinda de beton?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

danutzu_1069

@dr4qul4, cum s-a spus, problema lor este la întreținere, si as adauga si la intervenii in caz de incendiu / accident... Nu este de loc simplu. Trebuie sa existe echipaje de intervenție specializate pentru activitatea asta..

dr4qul4

Daca grecii si croatii se descurca desi au sute de tuneluri, ne descurcam si noi cu cateva zeci.
Suntem o tara cu munti in mijloc. Nu avem cum sa construim fara tuneluri.
Si daca CFR se descurca cu intretinerea lor, ar trebui sa o poata face si CNAIR
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cetatean

Singura explicatie e durerea in basca. Indolenta si tot ce vreti voi. Am scris de n ori,s-a tot sters.
Sa ai minerit de subteran,scoli si know how despre cum se face un tunel,dar sa o tot dai cotita 30 de ani...e de porc. Trebuia importata tehnica si pusi baietii la lucru.
In loc sa le dea ordonante mai bine ii recalificau.
De tunele Brasov ce s-a ales? S-a "surpat"?
Avem sute,daca nu mii de km de tunel pentru minerit executat si ne mimunam de 1.5 km la calea ferata facuti in ultimii 30 de ani si acu' vedem lumina si pe rutier.
Intretinere...glumiti! Uitati-va cat dureaza sa inlocuiasca 6 lise de parapete,dupa un accident. Drdp-urile alea sunt doar o alta gaura in care bagam bani.

Ba si avem si ghinion. Primul "mare" tunel e sapat intr-un deal cu "felii" de nisip...fantastic. Macar de era granit sau ceva roca tare. Spor la treaba!

StefanCelMare

Și slovacii și bulgarii au tuneluri serioase.
Am rămas ultimii.

În altă ordine de idei, am dat și eu subscribe pe Patreon.
Văd că fluxul de filmări a devenit constant, și merită susținut.
Vă recomand să verificați și voi, sunt opțiuni pentru toate buzunarele.
Nu știu despre voi, dar eu urmăresc cam toate filmările mereu, deci cred că 25-30 de lei pe lună pot să contribui, dat fiind că orele lunar petrecute urmărind filmările API se bat cap la cap cu cele din platformele de streaming de seriale.