Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

14 Members and 66 Guests are viewing this topic.

SPECTR-2

#51450
Într-adevăr, a fost semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru tronsonul Sibiu - Boița. Vă prezint un articol de la Economica pe această temă:
QuoteMinisterul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicaților prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță începerea lucrărilor la lotul 1 al secțiunii 1, Sibiu – Boița din cadrul autostrăzii Sibiu – Pitești.

A fost semnat ordinul de începere al lucrărilor pentru lotul 1 al secțiunii 1, Sibiu – Boița din cadrul autostrăzii Sibiu – Pitești.

Contractul de proiectare și execuție pentru acest lot, cu o valoare de 612.647.863,28 lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR și Compania Porr Construct SRL.

Potrivit prevederilor contractului a fost stabilită o perioadă de 12 luni pentru proiectare, 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție.

"Menținerea șantierelor deschise și accelerarea proiectelor majore de infrastructură sunt primordiale în această perioadă. Prin ordinul de începerea a lucrărilor se garantează continuarea acestui obiectiv atât de important pentru infrastructura rutieră din România. Putem spune cu certitudine că au început lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești. Obiectivul este vital pentru economia României, pentru dezvoltarea agenților economici din zonă, dar și prin atragerea de noi investiții", a spus ministrul Lucian Bode.

Constructorul austriac Porr a intrat pe teren încă din toamna anului trecut, când a început lucrările premergătoare precum cele la drumul tehnologic. În această primăvară a primit și autorizația de construire, pentru a demara oficial lucrările la prima secțiune a celui mai important proiect rutier al României.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către una dintre cele mai mari companii din România, Dacia – Renault.

adiarc

^ordin de incepere la un an de la semnarea contractului si va mai si laudati cu asta >:(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasiune pt infrastrucura

E normal ca a fost perioada de proiectare dar ce nu e normal e faptul ca dupa ani intregi de asteptare incep lucrarile de atunci trebuia ca Romania sa fie conectata cap coada

adiarc

nu este deloc normal....se putea face proiectarea mult mai repede si cu exceptia AC ( care si ea se putea face muuuuult mai repede ) ,tot ce s-a facut dupa semnarea ctr ,trebuia facut inainte - exproprieri,arheologie,relocari sau birocrația.

peste tot in lumea civilizata aceste lucruri sunt deja finalizate la semnarea ctr ,drept urmare se lucreaza in plin din primele zile ( de ex foraje ) si nu exista nici un motiv de claimuri sau tergiversari
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasiune pt infrastrucura

Pana cand nu se face curatenie in companie , aduce muncitori bine formati nu muncitori cu burta batrani care habar n-au ce fac care nu sunt bine echipati , utilaje moderne  , oameni competenti in toate institutile nu vom avea nimic !!  :(( :((

vancouver

La un contract FIDIC GALBEN este absolut normal un an de la semnare pana la ordinul de incepere. Daca vreti altceva, pledati pentru FIDIC ROSU. Atunci in total o sa dureze la fel de mult, doar ca o sa fie contract doar de executie, si dupa semnarea contractului imediat se poate da si ordinul de incepere. Perioada asta de un an de la semnare la ordin o sa se mute pe contractul de SF+proiectare.

Asa ca eu zic ca lucrurile se misca bine pe PiSi1.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

Deci o concluzie e ca nu functionam ca o lume civilizata.

Cu toatea astea, mie mi se pare ca ritmul de pe acest lot este unul incredibil (comparativ cu altele, adica cam restul). Se mai putea castiga timp, dar eu zic ca stam bine (in mare pentru ca nu au fost contestatii).

danutzu_1069

Video-ul de la drdp bv este acum disponibil...
Cei care l-au vazut pe cel initial, au editat ceva??
https://www.facebook.com/drdpbv/videos/638859786999325/

Ionut

^^ Nu stiu daca e chiar "incredibil" ritmul de lucru. E decent, normal. PORR e unul din constructorii seriosi, plus ca mai-marii din proiectul asta sunt oameni care vor sa faca treaba, nu hoti si leneși ca pe la altii. Vedem cat timp le ia, lotul pare simplu dar nu e chiar asa floare la ureche.

Sa vedem cat de bine stau debleele alea. Nici cu podurile nu imi e rusine, nu sunt de lepădat (vezi zona Talmaciu-Boita). Plus podete cacalau (treceri animale) și terasamente.

Eu zic ca este mai dificil decât ST4 (nu luam in calcul nodul Turda).

adrian sibiu

Vancouver ai perfecta dreptate lucrurile pe lotul 1 merg bine si ar fi mers mult mai bine daca autoritățile statului si -ar fi facut treaba atunci cand trebuia sa si-o faca, vezi eliberarea cu mare intarziere a avizelor de la Romsilva si Apele Romane ,ca sa nu mai vorbim de Ministerul Transporturilor ,care a întârziat foarte mult cu AC-ul,va aduc aminte ca subcontractorul celor de la Porr era gata inca din toamna cu aprope toate platformele necesare forajelor .

adrian sibiu

Astazi pentru mine a fost o zi trista pentru ca datorita acestei situatii nu am putut fi in teren, de unde sa va incant cu poze si informatii,dar pe de alta parte ma bucur, ca in sfarsit vor  incepe sa se miste lucrurile pe aceasta autostrada,poate cea mai importantă pentru România.

NGC

Quote from: horatiu.cosma on March 25, 2020, 12:14:14 PM
Eu nu înțeleg o chestiune legată de PiSi5, poate ne ajută NGC să ne lămurim. A existat anul trecut un raport al comisiei de evaluare CNAIR în care Astaldi era câștigătoare și chinezii erau descalificați. După CNSC, CAB, ICCJ contestația chinezilor a fost respinsă. Eu din asta înțeleg că acel raport de anul trecut rămâne definitiv și pe baza lui se poate semna cu Astaldi. De ce e nevoie acum de un alt raport care să desemneze (din nou) pe Astaldi câștigător? În cazul ăsta se poate contesta din nou.

Nu stiu sa fi existat un alt raport al procedurii decat cel de acum. ASTALDI a fost stabilita castigator in urma aplicarii factorilor de evaluare (dupa ce au respins pe TIRRENA si mai apoi pe CHINA RAILWAYS (ca ei erau pe locul 1)), dar pana la emiterea raportului procedurii mai sunt niste pasi, printre care si verificarea documentelor DUAE. O sa rog vrabiutele sa mai afle ceva detalii.

ladposta

danutzu - pare ca nu au editat nimic in video

Europiu

Apropos de ordinul de incepere, stati asa fratilor, ca eu ceva nu pricep: Proiectarea face parte din contract, corect? Partea asta se face *fara* a se da ordinul de incepere? Cu alte cuvinte: daca eu am un contract de X ani, din care Y proiectarea si Z executia, intervalul de asteptare intre Y si Z poate fi indefinit de lung? Iar "ordin de incepere a lucrarilor" se refera doar la "lucrari de executie"? Hm...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

horatiu.cosma

Au fost 2 ordine de incepere, unul pentru proiectare și unul pentru executie.