Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 21 Guests are viewing this topic.

cristi5

#49065
"E absurdistan, îi suspectez de rea intenție" - Orban, despre rezilierea contractului pe lotul 3 din autostrada Lugoj - Deva

E interesant ca la ST3 n-a zis opozitia mai nimic.

http://mobile.hotnews.ro/stire/23346663

Futerman

#49066
Vreau sa te luminez un pic adrian rosca:

CNAIR a reziliat contractul cf 15.2 alin (a) invocand mai multe instiintari de remedire ( majoritatea emise de consultant in perioada 25.06.2019-02.07.2019), pentru lucrari care atat la data convocarii comisiei pentru RTL (IR mentionate in referatul consultantului) cat si la data rezilierii, erau realizate incomplet si/sau partial neconform.
Restul deduci tu...

horatiu.cosma

Vorbim despre șanțuri, rigole, garduri exterioare. Și doar o minte bolnavă și injectată de ură pentru "coloniștii care au venit să ne fure bogațiile" poate considera normal că din asemenea înștiințări de remediere (necesare pentru recepția la terminarea lucrărilor) se poate naște rezilierea lucrărilor.

GDPR

#49068
Aha, deci ceneairul s-a folosit de notificarile consultantului ca sa justifice rezilierea. Sa vedem ce spune sub-clauza 15.1: "Dacă Antreprenorul nu reuşeşte să-şi îndeplinească oricare dintre obligaţiile care îi revin potrivit prevederilor Contractului, Inginerul poate să solicite Antreprenorului, printr-o înştiinţare, să corecteze această neîndeplinire şi să-o remedieze într-o perioadă rezonabilă şi specificată."

Aici sunt doua aspecte:

1. Perioada de remediere solicitata de Inginerul FIDIC trebuie sa fie in toate cazurile rezonabila;

2. Conform clauzei 15, rezilierea aparent poate fi facuta pentru orice fel de abateri de la contract din partea executantului, inclusiv pentru abateri nesemnificative (de ex. contractul cere ca executantul sa poarte sepcuta rosie, iar acesta o uita acasa). Insa conform jurisprudentei europene, incalcarile contractuale nesemnificative sau de minimis nu sunt motive justificate pentru rezilierea contractului, vezi de exemplu:

http://corbett.co.uk/wp-content/uploads/Clause-15.pdf

https://www.fenwickelliott.com/research-insight/newsletters/international-quarterly/10/termination-employer-fidic-form-contract

Din pacate, in acest caz instanta va decide daca rezilierea a fost abuziva sau nu, insa auspiciile nu sunt favorabile companiei antiinfrastructura.

horatiu.cosma

Se aude ca e foarte aproape o decizie dura pentru statul roman pentru OS3, unde parea ca e mai 50-50 vina. Va dati seama ce va fi pe LD3.

adrian sibiu

O sa plateasca romanii din buzunarele lor pana o să-i cada cucului toate penele.

infraAdi_ro

Cica e forfota mare pe LD 3...Au mobilizat echipe de la DRDP Cluj si TM pentru masuratori complete la asfalt si Cestrinul face carote.Pregatesc documentatia pentru proces..... sa o dea in circulatie nu ii intereseaza prea repede. >:(
Romania are un viitor doar daca are prezent!

horatiu.cosma

Relax, carotele alea o să fie fix hârtie igienică în tribunal. Chiar dacă prin absurd se găsesc zone unde există toleranțe față de proiect, niciun judecător nu o să se lase prostit de povestea "noi am tras, apoi am pus întrebări", adică "noi am reziliat fără motiv, apoi am găsit totuși ceva care să justifice cumva rezilierea anterioară".

Ionut

Eu unul nu stau linistit in niciun fel. Noi pierdem in toate scenariile posibile. Vom plati pentru mizeriile facute de cretinii astia si va mai trece mult timp pana cand se va deschide circulatia. Nu vad unde e linistea.

alin2pas

Singurul mod în care vom avea ceva de câștigat va fi ca aceste decizii defavorabile CNAIR și statului român să fie popularizate cât mai mult, poate vor conduce la reformarea CNAIR și la modificarea unor legi în domeniu. Răul cel mare a fost deja făcut, acum ce putem face e să învățăm din el și să luăm măsuri să nu mai poată să se întâmple.

cristi5

#49075
E posibil sa nu mai existe CNAIR cand vin hotararile definitive in cazul LD3. Reformarea sau desfiintarea CNAIR nu trebuie sa astepte dupa un proces ci trebuie facuta cat mai curand posibil.

Si eu am zis ca asa cum monitorizam santiere trebuie sa monitorizam si procese in instanta pt claim-uri si alte dispute cu fosti constructori. Dar impactul la public va fi mai redus pt ca lucrarea va fi deja in exploatare.

Aceste decizii in instanta vor veni peste cativa ani si daunele le vor plati guvernele de atunci. La ora aia probabil se va circula si nu va mai sti nimeni unde incepea LD3. Probabil se va vedea clar ca se termina la Holdea, ca tunelurile vor fi in lucru (optimism exagerat?)...

Sunt curios daca s-a executat scrisoarea de garantie si daca asta afecteaza credit-rating-ul pt Comsa. Si daca poate fi atacata scrisoarea de garantie cumva in instanta, ca parte a atacarii rezilierii.

Eventualele probleme financiare cauzate Comsa de reziliere vor fi adaugate probabil la despagubiri.

Personal nu cred ca abuzul rezilierii va putea fi imputat lui Cuc si Scarlat cand vin despagubirile. Dar poate se gaseste un procuror mai vigilent.

GDPR

#49076
@infraAdi_ro, nu cred ca se pregatesc pentru proces, ci ca sa gaseasca motive sa nu deschida autostrada si sa-si acopere in acest fel fundurile. Cel mai probabil Cuc s-a bazat pe spusele lor cand a zis: "Eu am solicitat CNAIR sa faca receptia in termenii legali si cei mai benefici pentru statul roman. Asa ca ei vor prelua autostrada si vor face lucrarile, care dureaza 2-3 saptamani, dam drumul la trafic si restul lucrarilor le vom face sub trafic".

Ar trebui acum presiune maxima pe ceneair sa termine lucrarile in regie proprie sau cu terti cat de repede posibil, asta daca rezilierea nu va fi contestata in instanta, cum a facut Romstrade la Transalpina. Va amintesc ca procesul a inceput in 2014 si se judeca in continuare, iar ceneairul nici pana acum nu a putut prelua drumul.

Iar cei care au generat situatia, sa raspunda pe persoana fizica.

voicul

Totusi ... pe Transalpina se circula.

Ionut

Nu va amagiti. Nu va răspunde nimeni.
Mai întreb o chestie: cum vor face recepția?

GDPR

#49079
^Cel mai probabil in baza unei expertize tehnice. Care si asta dureaza. Sa nu uitam ca la OS3 nu a fost niciun musteriu cand s-a facut licitatia pentru expertiza.

@voicul, Transalpina a fost predata provizoriu catre ceneair pana la finalizarea procesului, dar in afara de intretinerea de stricta necesitate nu pot sa faca nimic, desi mai sunt lucrari de finalizat, vezi aici: http://cdep.ro/interpel/2019/r7711A.pdf