Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 24 Guests are viewing this topic.

alecu26

Da, e absolut obligatoriu ca in zonele cu grosimi mai mici ca in proiect sa fie frezat si refacut. Altfel ce au facut? Ar da dreptate la Comsa ca merge si asa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

paulmare

^ asta se putea face in garantie
ok iei radarul ala minunat, inspectezi "nedistructiv", unde arata ca ar fi mai subtire, sondezi si iei carota, trimiti nota daca e intr-adevar neconform, e viciu ascuns al constructiei, fa-o comsa pe garantie cum e normal

Dar daca o iei pe aratura ca minunatul radar a aratat nu-sh ce si socotesti cu regula de 3 cat sa scazi din banii constructorului, arati ca merge si asa cu straturi mai subtirele, si ca autostrada e circulabila, dar te dai ranit inainte de receptie

alecu26

Evident. Dar ce vreau sa zic e ca odata dovedite aceste neconfirmitati ar fi culmea sa zica....hai ca de fapt merge si asa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

O să facă fix ca la ST3 cu Tirrena. Scobesc 2 km de asfalt și aia e. Niste idioți.

GDPR

^^^Deja prima infatisare e stabilita pentru maine.

ivladbogdan

"Oricum e mai bine decât să mergem pe drumul ăla ocolitor (DN68A - n.r.)", a declarat deputatul PSD Alfred Simonis.

Un circ cum numai la noi in Romania a posibil.
Deci si prin urmare, autostrada e buna, dar sunt probleme in afara partii carosabile, dar defapt totusi nu e buna, ca e asfaltul subtire, dar defapt totusi e mai buna decat DN68A, deci o deschidem in septembrie.
Eu refuz sa cred asa ceva... Isi bat joc de noi maxim.


alecu26

http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000890180&id_inst=3

au cerut ordonanta presidentiala. E si normal. Dar asa mai greu vedem deschiderea pana pe 30 Septembrie. In principiu...daca judecatorul le va da dreptate, CNAIR nu se va putea atinge de lot. Imi dau si eu cu parerea....posibil sa gresesc.

Ce este ordonanţa preşedinţială?
Este o procedură specială în temeiul căreia, instanţa de judecată poate dispune măsuri vremelnice, în cazuri urgente, pentru:
•   păstrarea unui drept care s-ar păgubi prin întârziere;
•   prevenirea unei pagube iminente şi care nu s-ar putea repara;
•   înlăturarea piedicilor ce s-ar ivi cu prilejul unei executări.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

#49103
Sursele spun ca ordonanta presidentiala a fost ceruta de Comsa doar pt garantia de buna executie. Daca e asa, sunt niste domni, puteau sa ceara "nu va atingeti de lucrare ca stricati dovezi".

Chiar, cred c-ar trebui sa observam ca pt soferul roman Comsa au fost niste domni.
- au fost receptivi la Holdea, fix pt soferi sa mai aiba 10-20 km de autostrada.
- au avut mereu ca prioritate sa lucreze. Chiar si daca situatia unor obiective (nod, ecoduct) a fost neclara. Chiar daca unul din partnerii din asociatie a dat faliment de la bun inceput.
- au vrut sa deschida cat mai repede, urmand sa repare pe margini dupa deschidere.

Iar noi ne legam de ei ca nu e farmacie. Chestie de prioritati.

Ca au lucrar mediocru e alta discutie. Eu am spus si mai spun: as fi bucuros sa mai avem inca 2000 km la fel de mediocri. Mai ales cand calitatea e folosita de CNAIR ca pretext, si cand rafuiala lor cu Comsa are prioritate fata de soferi, mi-e greata.

Ca s-au increzut in promisiuni de la Bucuresti despre nod si ecoduct, e iar alta discutie. Bine ca au oprit in 2017-2018 la nodul Holdea, altfel ramaneau si cu nodul neplatit.

Comparati cu Pizzarotti: li s-a cerut o modificare la nodul Sebes (nu un nod nou) si au lalait-o cativa ani, au intarziat cat au putut AM si alte hartii, sa iasa AC cat mai tarziu. Iar de lucrat vedeti in ce ritm lucreaza. Poate calitate mai buna decat Comsa dar de circulat tot nu se va circula prea curand.

timisoreanul

Garantia de buna executie este o suma pe care o retine beneficiarul din valoarea facturilor pentru lucrarile efectuate pentru a se efectua eventuale reparatii. Ea se elibereaza doar dupa ce trece un anumit termen de la receptie. Problema e ca aici nu s-a facut receptie. Comsa ar putea cere contravaloarea lucrarilor neplatite (s-a scris pe aici ca li s-a achitat 95% din contract), contravaloarea ecoductului, unde iar este o mare problema ca nu apare in contract si eventual despagubiri pentru anumite prejudicii de imagine.
Dar, repet, nu pare Comsa sa piarda prea mult, avand in vedere banii incasati deja. Noi pierdem, daca intr-adevar exista probleme (si de regula apar probleme, aici ar putea chiar mai mari) si nu avem garantia de 4 ani. Sigur ca si CNAIR-ul ar putea sa ceara despagubiri daca valoarea reparatiilor depaseste garantia de buna executie.
In concluzie, va fi o lupta de durata prin instante, cu final incert. Cert este ca noi nu circulam pe autostrada. Asa cum bine s-a spus, peste ani si ani, cand litigiile se vor fi transat, oamenii vor si uita cine a reziliat acest contract si in ce conditii. Poate vreun ziarist cu memorie de elefant va scrie un articol despre istoria autostrazii.
Problema este ca in Romania de multe ori ajung in functii foarte importante oameni fie incompetenti, fie de rea-credinta. Nu generalizez, sunt si oameni de valoare, care au o munca dificila si o aduc la indeplinire cu constiinciozitate si cu maxima buna-credinta. Dar, trebuie sa ajungem si noi la o societate a meritocratiei, in care ocuparea functiilor sa se faca exclusiv prin concursuri si pe criterii de competenta si integritate. Pana atunci, asemenea episoade se vor intampla in mod frecvent. Omul sfiinteste locul si nu am spus eu asta.

dr4qul4

garantia de buna executie este o scrisoare de garantie bancara si se depune inainte de semnarea contractului.
Nu se retine nici o suma din valoarea facturilor pt asta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

georgec

Legea permite mai multe variante pentru garantia de buna executie. Una din ele este retinerea succesiva din facturi.

nrb

 :lol:Din ciclul ,,Cuc, încă una şi mă duc": ministrul Transporturilor promite alt termen pentru deschiderea lotului 4 de pe autostrada Lugoj – Deva, https://glasul-hd.ro/din-ciclul-cuc-inca-una-si-ma-duc-ministrul-transporturilor-promite-alt-termen-pentru-deschiderea-lotului-4-de-pe-autostrada-lugoj-deva/ :lol: :lol:

alecu26

@timisoreanul: confunzi putin garantiile bancare. Garantia de buna executie este cea ce in engleza se numeste performance bond, si acopera mai degraba riscul de a nu executa contractul in conformitate cu termenii prevazuti. Nu doar calitate. In principal are scopul de a despagubi beneficiarul in cazul falimentului antreprenorului, sau efectiv lipsei lui de performanta in santier. Gen Maltauro sau Corsam Corviam. Aia nu prea au executat nimic ca sa aiba ce sa repare...dar un prejudiciu a fost creat, ca uite...stam dupa atatia ani fara autostrada. Dupa receptia la terminarea lucrarilor, intradevar...aceasta garantie se transforma intr-una calitativa...prin care Beneficiarul are o parghie prin care sa forteze antreprenorul sa vina sa repare ce se degradeaza in perioada de garantie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mmv1

E ceva adevar in povestea cu "certificat constatator negativ" pentru Comsa?