News:

.

Main Menu

[B] Troleibuze STB

Started by RaduC, July 01, 2017, 04:18:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

În urma contestațiilor de mai sus PMB a acționat preventiv cu măsuri de remediere: acum la tracțiune se cer minim 160kW

SPECTR-2

...și a fost depusă o singură ofertă, din partea Solaris.

oc7avian

Excelentă veste! Sunt niște produse calitative. Fiind singurul ofertant, e o veste bună și legat de viteza cu care se va semna contractul.

Și când ne gândim că era să avem niște prototipuri turcești... Trist să zic că a meritat așteptarea. Ca idee, în decembrie 2016 s-a propus proiectul de hotărâre al CGMB pentru achiziționarea lor

Avantajul autonomiei e că se pot optimiza punctual traseele cărora vor fi alocate.

AndreiB

Plus depasirea obstacolelor in caz de deranjamente.

Dar uneori asta se poate rezolva lejer cu extinderea retelei care se incapataneaza sa nu apara - vezi capul inutil de la Sf Voievozi.

Lyvyoo

"Solaris intră în premieră în transportul public din București câștigând contractul pentru 100 de troleibuze cu autonomie

Polonezii de la Solaris ajung și în București, după câștigarea licitației pentru 100 de troleibuze noi, cu autonomie. Valoarea estimată a troleibuzelor este de 273 milioane lei, urmând ca toate troleibuzele să fie livrate cât mai repede, finanțarea fiind valabilă până în anul 2024."

https://mobilitate.eu/solaris-100-troleibuze-autonomie/?fbclid=IwAR3lD0q8E2Kyuva6YTkphd7_M1i2qMyCVAQ3yZ9JIiHo_V-UvSqKT5nu36w

oc7avian

Pentru consemnare, s-a semnat pe 29 decembrie pentru 100 de bucăți Solaris de 12m

panzer

Tot ca sa ramana:

Troleu Solaris 2022: ~475.000€ / bucata. Am gasit putine referinte, dar pare pret fara TVA.
Autobus Mercedes Hybrid 2019: ~317.000€ + tva.

(e mai greu de gasit un pret la Otokar-uri pt ca sunt mai multe modele in oferta)

tom_sawyer

Troleibuze pe caroserie Solaris livrate/în curs de livrare în orașele din România unde există rețea:

- Baia Mare: 8 buc.
- Brașov: 51
- București: 100
- Cluj-Napoca: 50
- Galați: 17
- Mediaș: 3
- Ploiești: 20
- Târgu Jiu: 35
- Timișoara: -
- Vaslui: 10

Total: 294

La Timișoara urmează să fie cumpărate 25 de troleibuze noi.

Dido

#83
Tot de pe Facebook, o postare de pe pagina lui Stelian Bujduveanu:

QuoteAvem, în premieră, imagini cu noile tipuri de troleibuze care vor circula în București!
O delegație formată din specialiști în transporturi și mobilitate urbană se află astăzi la Fabrica Solaris Bus & Coach din Polonia, acolo unde se stabilesc ultimele detalii tehnice pentru livrarea celor 100 de troleibuze pentru București.
📌 Echipa noastră este formată din consilierii generali Florin Melciu, Președintele Comisiei de Transporturi și Mobilitate Urbană, Răzvan Mitu, președintele de ședință din CGMB și reprezentanți ai Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.
➡️ Din martie 2024, vom avea la București troleibuze noi, din gama de 12 m. Acestea vor avea podeaua complet coborâtă și spațiu destinat cărucioarelor pentru persoanele cu dizabilități. Vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și vor avea o autonomie minimă de 20 de km.
Garanția funcționării este de 300.000 km de la data recepției sau 5 ani pentru fiecare troleibuz în ansamblu.
______
ℹ️ În perioada imediat următoare, vom lansa procedura de achiziție pentru celelalte 22 de troleibuze pentru care am obținut fonduri prin Programul Național de Redresare și Reziliență.


survola

Le așteptăm să apară pe străzile din București în ianuarie 2024, după ultimele promisiuni.
Nu mai este mult.

AndreiB

Pe ce rute urmeaza sa intre?


Earthchild

Eu tot nu înțeleg de ce nu cumpără și troleibuze de capacitate mare, cu burduf.

reiny2000

E orașul mic, nu au loc pe stradă, ne put, lipsește sporul de burduf și nu ar avea cine să le conducă.

frunzaverde

E o problema simpla - capacitate vs. frecventa.

Daca cumperi articulate, cu acelasi buget vei putea cumpara mai putine vehicule, si prin urmare vei avea mai putine curse pe fiecare linie, dar fiecare vehicul va avea o capacitate mai mare. Daca cumperi simple, vei avea ture mai multe, deci frecvente mai bune, dar capacitatea per vehicul mai mica. Costul pe pasager transportat este cam la fel (desi nu pare ca exista foarte multe studii).

In Bucuresti, ITB/RATB/STB nu au fost niciodata capabili sa ofere un orar functional, in parte din cauza traficului cauzat de densitatea uriasa a populatiei. Nici macar in anii '60-'70. Tot ce au putut oferi vreodata e un interval de succedare, un numar de ture, iar in epoca in care au pus un orar pe site, a fost (si este) intotdeauna science-fiction pur.

Cum nu exista orar (respectabil) pentru un utilizator, tot ce conteaza e frecventa - cum vehiculele vin in statie fara orar, pasagerii vor veni in statie aleator, iar atractivitatea creste pe masura ce numarul de minute intre vehicule scade. De asta au sens autobuzele scurte - un interval de succedare de 5 minute este mult mai atractiv ca unul de 8-10 minute, iar un interval de 10 minute e acceptabil, pe cand unul de 17-20 de minute face ca vehiculul sa nu fie folosit de nimeni (e considerat "fantoma").

Cand Bucurestiul va avea o infrastructura care sa permita orare respectabile pe scara larga, atunci vom putea vorbi si de articulate pe scara larga.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!