News:

.

Main Menu

[B] Troleibuze STB

Started by RaduC, July 01, 2017, 04:18:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Solutie: cresti bugetul de achizitie, prin taxarea masinii personale. Win-win.

Earthchild

@frunzaverde singura predictibilitate poate fi asociată deci doar tramvaielor cu traseul separat de cel auto.

frunzaverde

@Earthchild - Fara benzi dedicate pe un procent mare din retea, la nivelul curent de trafic auto din Bucuresti, nu ai cum avea predictibilitate. De altfel, lipsa de predictibilitate in transport e comuna in Bucuresti - de cate ori am auzit "poate facem 20 minute, poate facem o ora" sau "stiu cand plec, nu stiu cand ajung".

Plus ca apoi va trebui schimbata gandirea STB, care pana acum cativa ani, niciodata nu a operat la orar, ci la frecventa si interval de succedare (inclusiv ranforsari si eliminari). Plus gandirea bucuresteanului, care nu a fost niciodata expus la "autobuz la orar" ci doar la frecventa ("41 vine la 3 minute, 385 vine la 10, 90 e fantoma etc.").

@AndreiB - De acord, dar taxarea proprietatii (sau orice alta forma de taxare dincolo de nivelul de paradis fiscal din Romania curenta) este in momentul asta neacceptabila nici politic, nici de catre cetateni. Esecul taxei Oxigen face ca o taxa de poluare in Bucuresti sa fie improbabila in viitorul apropiat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

copiii mei se orientează după aplicația STB cu succes destul de rezonabil... E drept că e altă frecvență ca în oraș, vorbim de 2 autobuze pe oră, cam așa, și de cele mai multe ori necorelate cu orarul școlilor. Problema "la noi în suburbii" e că autobuzele au devenit victima propriului succes și sunt mereu aglomerate - sincer mă gândesc că poate ar trebui să plătească abonament și ei (elevii au gratuit) dar oricum mă îndoiesc că există o formă de "piață" la STB - în sensul ca liniile cu mai multe încasări să primească mașini suplimentare.

nirolf

#94
Asta vroiam să zic si eu, aplicația a făcut chiar si liniile cu frecvențe mai proaste utilizabile. Și chiar si pentru restul, te uiți dacă nu e vreun gol între tramvaie, de exemplu. E destul de rudimentară, dar își face treaba. Singura problemă e că de când au trecut pe Digi mai sunt probleme cu semnalul prin unele zone și autobuzele dispar/apar în aplicație când sunt zone cu acoperire slabă (de obicei printre blocuri).

[mention]carutasul [/mention]
Încercați o petiție la TPBI pentru creșterea frecvenței și/sau îmbunătățirea programului de circulație, am înțeles că sunt destul de ok și țin cont de cereri (ideal ar fi să facă mai multă lume):

https://tpbi.ro/contact/

AndreiB

Eu din contra cred ca autobuzele in suburbii sunt folosite apropape doar de cei care nu au alta alternativa.

O metoda sa le faca mai populare ar fi sa le ruleze in regim expres - i.e. sa opreasca in comuna normal, si dupa ce intra pe soseaua arteriala sa mearga aproape non-stop pana in Bucuresti.

Si sa depaseasca limita de viteza de 40km/h. Culmea in oras autobuzele circula cu 60km/h, dar Citaro de pe regionale se taraie cu 40km/h pe DN1.

GIV

@AndreiB de ce taraie (exista limita) cu 40 ? nu s din bucuresti

carutasul

@AndreiB Depinde ce înțelegi prin "alternativă". Chiar și la nivel de middle class există copii (de fapt unii se mută în zonă tocmai pentru că vor să aibă copii și nu vor să se înghesuie cu ei într-un apartament de bloc) și acei copii trebuie să meargă la școală. Deci da, nu au alternativă, alternativa e să îi ducă un părinte care lucrează în oraș și merge cu mașina. Există și alternativa microbuzelor, însă microbuzele nu au "aplicație" și nu știi la ce oră trec. În fine. Oricum e offtopic pe aici, am intervenit doar apropo de "lipsa de predictibilitate". Cred că în oraș e altfel dar la astea rare cu aplicația lucrurile au devenit relativ predictibile. Am avut vreo 2-3 cazuri în doi ani de când a mers cel mare la liceu în care cursa s-a anulat (presupun că mașină defectă) și l-am dus cu mașina personală. Mi se pare un procent destul de bun.

AndreiB

Eu merg des cu autobuzul la Corbeanca. Copii cum spui tu, si oameni de conditie mai modesta. Toti cei middle class sunt in masina.

Si e normal — autobuzul face dublu cat masina pana la PPL.

@GIV

Nu stiu de ce, dar asa se intampla. Rutele regionale circula cu 40km/h, alea urbane cu viteza normala.

De ce? Habar nu am.

panzer

Limitator la cele Euro 3?

reiny2000

Primele randări cu troleibuzele Solaris. Sursa: Primăria Municipiului Bucureşti/Facebook









carutasul

zice la gazetă că vin în ianuarie primele 15:
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26759746-foto-primele-15-troleibuze-din-lotul-100-cumparate-primaria-capitalei-vor-livrate-ianuarie.htm

EU sunt curios dacă se vor putea înființa noi trasee folosind autonomia dată de baterie. Mă gândesc că dacă se pot încărca de pe linie se pot adapta și autobuzele electrice (sau înlocui în timp) , ar câștiga un timp folositor în loc să se încarce la depou, că asta cred că e principala problemă cu ele, ai un timp în care sunt indisponibile ... Altfel, mai ales la lipsa noastră de întreținere, nu tu schimbat ulei, nu tu furat motorină, par ideale pentru STB :)

reiny2000

Asociatia Metrou Usor a propus niste modificari de trasee, astfel incat sa se profite la maxim de reteaua de troleibuz si de autonomia noilor vehicule. Vezi mai jos:

AMU nr.73 din 08.12.2023 Propuneri pentru operarea noilor troleibuze cu autonomie din București.pdf

GAC

intrebarea este daca noile troleibuze cu autonomie se pot cupla / decupla automat la retea? Partea cu decuplarea e mai facila, dar cuplarea nu, mai ales daca sunt masini parcate sub retea. totusi, nu cred ca e o tragedie daca se da soferul jos si cupleaza captatorii la prima statie unde reteaua devine disponibila.

carutasul

se mai dezmorțește și el un pic :) Nu știu dacă tot așa dificil e cu captatorii, or mai fi făcut și ei vreo șmecherie să îi facă mai manevrabili ...