News:

.

Main Menu

[B] Troleibuze STB

Started by RaduC, July 01, 2017, 04:18:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oc7avian

A fost anulat contractul pe final de mandat (chiar 2-3 zile înainte de tranziție). O întreagă epopee în care lucrurile erau cusute cu ață albă. Acum lucrurile sunt în instanță și finanțarea blocată.


Dragosdimitrescu

Pe partea de aspect nu ma pot pronunta. Aceste vehicule au facut istorie in Bucuresti. Imi aduc aminte ca au fost primele troleibuze la care puteai sa apesi un buton ca sa se deschida usile in statie. Era un progres imens. Erau oameni mai in varsta care odata ce ajungea troleul in statie si oprea, usile nu se mai deschideau automat, si ei asteptau sa se deschida. Soc si groaza pentru ei, dar mereu era cineva care sa le spuna: "apasati pe buton"!
Orice plecare la munte incepea in troleul de gara (71, 93 care venea primul)!
Orice drum spre Cismigiu incepea cu troleul de Universitate (69, 90 care venea primul)!
Si aveau si incalzire! Wow pe atunci!
Ce sa mai zic... Istoria isi are locul ei. Din pacate STB-ul nu face nimic ca sa intinereasca parcul de troleibuze si asta ma supara... bine ca are Brasovul troleibuze noi, ca acolo sunt bani!

b1

Primăria Capitalei aprobă demararea procedurilor de achiziție a 200 de troleibuze noi cu autonomie de 20 km

Primăria Capitalei urmează să discute și să voteze în ședința CGMB din 28.04.2022 un proiect de aprobare a demarării procedurilor pentru achiziția a 200 de troleibuze noi. Cele 200 de troleibuze vor fi împărțite în două loturi, 100 de 18 metri și 100 de 12 metri, toate urmând să aibă o autonomie de 20 km. Valoarea estimată este de 590.000 euro pentru un vehicul de 12 metri și 620.000 euro pentru un vehicul articulat de 18 metri. Ca sursă de finanțare este prevăzută solicitarea de fonduri prin PNRR și POR 2021-2027. După aprobarea studiului de oportunitate urmează realizarea caietelor de sarcini, aprobarea proiectelor de finanțare și demararea efectivă a licitației pentru achiziția noilor troleibuze.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

lucian

Pe la Mănăstire in emisiune s-a spus ceva de genul ca Nicușor vrea sa ia de la prietenul sau Blidar,dar si al lui Orban după tramvaie si troleibuze.Daca este așa,întrebarea ar fi Astra produce troleibuze si mai ales cu autonomie???

tom_sawyer

#65
Da, vezi pe site-ul lor oficial: https://avcactive.com/troleibuze/

Andrei I

Sper sa nu cumpere asa ceva. Am vazut si la tramvaie. Bozankaya e peste Imperio, de exemplu. Poate vor cumpara si ei ceva serios, nu doar facem licitatie si cine castiga de la el cumparam, noi nu stim, nu ne intereseaza. Cand iei ceva pentru oras, trebuie sa te implici, sa stii ce vrei, sa iei ceva reprezentativ, important, care sa insemne ceva. Nu la misto, orice e pe piata, ca e nou sau ca e facut in Romania sau, repet, noi nu stim, asta a iesit lalicitatie. Ca si cum gust, estetica, functionalitate, confort, simbol pentru oras, in fond, nu ar exista.

b1

Primăria Capitalei va cumpăra 22 de troleibuze noi. Investiția de 11 milioane de euro va fi finanțată din PNRR

Primăria Capitalei poate lansa procedura de achiziție pentru 22 troleibuze noi cu finanțare prin PNRR după ce Consiliul General al Municipiului București a votat vineri un Proiect pentru investiția de 11 milioane Euro. Primăria explică în nota de fundamentare că, parcul de troleibuze a tot scăzut în ultimii ani și a ajuns la doar 227 de vehicule, iar din cauza numărului redus, STB trebuie să crească timpul de așteptare din stații : ,,Parcul de vehicule al operatorului STB SA este format dintr-un număr de 2159 de vehicule, din care 1527 autobuze, 227 troleibuze si 405 tramvaie. Rețeaua de troleibuze reprezintă o parte minoră față de restul rețelei operate de STB S.A., cu 16 trasee și 150 km lungime de rețea, cale dublă de rulare. Întreaga rețea este situată pe teritoriul Municipiului București. Rețeaua cuprinde câteva linii radiate si include o secțiune în centrul orașului 0 a doua rețea, mai restrânsă, cuprinde trei linii pe distante scurte în zona periferică de sud-est. Actualul parc de troleibuze, cu o vechime medie de aproximativ 18,46 de ani, face fata cu greu la necesitățile unui transport sustenabil. În decursul ultimilor ani, parcul de troleibuze a scăzut drastic de la 302 troleibuze în 2017 la 227 de troleibuze în inventarul actual al operatorului de transport. Astfel, din cauza numărului redus de troleibuze din parcul de vehicule, a frecventelor defecte si a reparațiilor care trebuie efectuate, la anumite intervale orare operatorul public STB SA este nevoit sa reducă frecventa în stațiile de transport întrucât nu dispune de parc care sa înlocuiască troleibuzele nefuncționale /care se defectează pe trasee."

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

panzer

Unde gasesc astia troleibuze cu 0.5 mil € / bucata?

cezar-mario2012

^ La Astra poate, a fost pe acolo și probabil s-au înțeles.... :D

oc7avian

Poate fi inclusiv Solaris, dar la limită. Depinde de structura licitației. Poate e una cadru, iar 22 sunt lotul inițial. Mai ales că una din liniile vizate are declarată o frecvență de 40min cu troleele astea noi :o

Să nu uităm că ținta e de 200 de troleibuze, pe lângă cele deja cu finanțare prin Fondul de Mediu.

Deci cel mai bine așteptăm un pic până se clarifică situația.

lucian

Quote from: cezar-mario2012 on May 15, 2022, 03:46:26 PM^ La Astra poate, a fost pe acolo și probabil s-au înțeles.... :D
Bine ghicit,Mănăstire spunea într-una din emisiuni ca va lua si troleibuzele de la prietenul sau Blidar.

oc7avian


Earthchild

#73
De ce cumpără doar troleibuze de capacitate mică și nu pregătesc o licitație și pentru unele de capacitate mai mare, cu burduf?

PS: am impresia că cerința cu puterea motorului de 200 kw rămăsese de la dedicația fostei pentru Bozankaya.

oc7avian

Pentru că pentru proiectul ăsta avem finanțarea asigurată de hăt și riscă să se piardă.

Da, cerința aia complică situația pentru unii producători. Deși oferă opționale de dotare, se împiedică în omologare care trebuie existentă la depunerea ofertei.

Solaris și Skoda au contestat licitația, ambele criticând printre altele puterea motorului.