News:

.

Main Menu

[B] Troleibuze STB

Started by RaduC, July 01, 2017, 04:18:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.


carutasul


panzer

Intr-adevar. Sa specificam nu este ideea autoritatii ci a colegilor de dincolo.

TVlad

#108
Fara colegii grijulii de la metrouusor am fi pierduti. In structurile de specialitate ale primariei si STB-ului lucreaza pesemne numai amatori...

Nici nu s-a anuntat oficial pe care trasee vor fi folosite ca hop si astia cu propunerile. Daca intimplator o parte din trasee coincid cu ideile lor, se pot umfla in pene ca i-a luat si pe ei cineva in serios.

carutasul

nu am mai intrat dincolo de mult dar e foarte bine că fac propuneri. Dacă de la STB nu auzim nimic... Ideea e că mi se pare o variantă foarte bună încărcarea de la linia de contact, poate ar merge extinsă și la autobuze. Citisem recent nu mai știu pe unde că o municipalitate germană ar fi renunțat la parcul de electrice din cauza problemelor legate de necesitatea încărcării și în general mi se pare o limitare majoră, dacă pierzi câteva ore pe zi pentru încărcare eficiența mijloacelor scade, ai nevoie de trei autobuze electrice în loc de două pe motorină, dar noi avem linii destul de extinse de troleu și cumva am putea să scăpăm de problema asta, dacă tot stă mașina în trafic câte o oră de la Kogălniceanu la Izvorul Rece de pildă măcar s-ar încărca bateria :) Iar ideea de a "uni" zonele fără continuitate e destul de evidentă, nu cred că trebuie să o revendice musai cineva, dacă s-au comandat cu baterii înseamnă că deja cineva de la STB s-a gândit la asta...

BGP2597

^^ Se cunosc traseele pe care vor circula, pentru că aceste troleibuze s-au achiziționat în baza unui studiu de oportunitate. Propunerile făcute sunt total diferite față de ce are în gând PMB / STB, care sunt:

Linia 62: Gara de Nord - Militari Residence (prelungită de la Liceul Auto de pe Iuliu Maniu)
Linia 70: Vasile Pârvan - Republice (prelungită de la capătul actual de la intersecția Basarabia cu Morarilor)
Linia 73: Turnu Măgurele - Gara de Nord (prelungită de la Piața Unirii pe Magheru, apoi de la Romană pe rețeaua exitentă)
Linia 74: Bd. Alexandru Obregia - Timpuri Noi (scurtată și deviată de la Pasaj Mihai Bravu prin Splai)
Linia 76: Piața Reșița - Piața Alba Iulia (prelungită de la Unirii pe Bd. Unirii)
Linia 93: Gara de Nord - Cartier Constantin Brâncuși (prelungită de la Valea Argeșului)
Linia 97: Străulești - Piața Romană (prelungită de la Sfinții Voievozi, zona căminelor Moxa ale ASE)

Ce propune PMB sunt niște prelungiri doar de dragul de a spune că folosesc autonomia troleibuzelor. Pentru Linia 97 lipsesc undeva la 20 de metri de rețea ca să poată întoarce în rond la Romană, e absolut absurd să irosească troleibuze cu autonomie pentru câteva zeci de metri de fir. Ca să nu mai spunem că varianta PMB nu elimină niciun autobuz diesel.


carutasul

sincer "prelungirile" astea mi se par o prostie pentru că troleul va sta la capăt pe baterie, că nu are linie de contact, adică fix pe dos decât ar fi ideal, să stea la încărcat (sau le bagă în priză, dar e o investiție aiurea, mai bine prelungesc linia). Ideal mi se pare să traversezi zonele fără linie pentru a lega extremitațile orașului traversând zona centrală (sigur că mai precis ar rezulta din studiile de trafic). Piața Unirii zic eu că e clar o zonă de interes, să aduci legăturile din Berceni la Universitate  de pildă. În zona de periferie, de blocuri, e mai simplu să prelungești linia, în centru chiar ar fi de dorit să o scoți, altfel ar arăta Universitatea fără cabluri iar troleele ar fi mai manevrabile...

BGP2597

Da, sunt fix degeaba acele prelungiri. Nu aduc pic de valoare rețelei de transport, ci doar încearcă să justifice nevoia de troleibuze cu autonomie. Unele dintre propunerile făcute de colegii de la MetrouUșor sunt chiar foarte de bun simț și mai ales urmăresc un obiectiv clar - înlocuirea unor linii de autobuz cu troleibuze.

Vlad94

Mai e o problema si anume ca vechile troleibuze vor trebui candva inlocuite, pentru ca au o anumita varsta. Practic, noile troleibuze trebuie sa faca acest lucru inainte sa deserveasca noi rute.

BGP2597

Cu siguranță, dar o problemă n-o exclude pe cealaltă. Multe din liniile de troleibuz actuale nu mai corespund nevoilor de mobilitate exact din cauza constrângerilor legate de rețea. Tocmai de aceea ar trebui profitat de aceste troleibuze care au 20km autonomie și IMC (in motion charging), deci se alimentează în timpul deplasării când sunt conectate la rețea, putând să staționeze fără probleme la capăt fără fir.

voicul

#115
https://www.facebook.com/watch/?v=2645390988944184

Pregătim troleibuzele pentru primul traseu optimizat: linia 61, pe axa Vest - Centru
"Astăzi am testat primele troleibuze Solaris în traseu. Le pregătim pentru a le introduce pe linia care face legătura Vestul și Centrul Capitalei. Noile troleibuze răspund tuturor cerințelor tehnologice, iar călătoria se va desfășura în condiții de confort sporit și în siguranță.", a declarat directorul general al STB S.A., Daniel Istrate.
În timpul testelor de anduranță au fost verificate:
✔️ noua tehnologie - cuplare/decuplare de la cabluri electrice din cabină, prin acționarea unei comenzi din panoul de comandă de la bord;
✔️ autonomia pe trasee neelectrificate;
✔️ acționare uși pentru acces călători și sisteme de siguranță;
✔️ funcționarea sistemului digital de plată.
_______
🔜 Primele nouă (9) troleibuze - din cele 15 care sosesc în luna ianuarie - vor circula pe linia 61.
Acum, capătul de linie al troleibuzului 61 este la "Master" (fosta autogară Militari). Din februarie, troleibuzele noi vor putea circula și pe trasee neelectrificate. Noul capăt al liniei 61 va fi centrul Comercial Apusului (actual capăt linie 336).
🤝🏻 Lucrăm, zi de zi, pentru a crește calitatea serviciului de transport public.
Îți mulțumesc că mergi cu STB!

---
Deci acum ca poate merge independent au facut linia mai scurta? :o

TVlad

Daca il duc pe 61 la Apusului, nu se va suprapune perfect cu 336? Era o idee sa il transforme pe 336 in linie de troleibuz.

Nu stiu daca cei care locuiesc in zona Master SA vor fi incintati. Daca merg mai departe de Cotroceni, va trebui sa schimbe.

reiny2000

Poate îl desființează pe 336 și măresc numărul de ture ale lui 61 (eventual cu autobuze electrice dacă nu le ajung troleibuzele).

oc7avian

Se suprapun aproape perfect: doar în zona Cotroceni au traseu diferit pe un sens. Problema cu 61 îi că e semnificativ mai lent decât 336 din cauza rețelei (limite de viteză la încrucișări, macazuri). De aceea 336 e mai sardiniadă ca 61. Însă oricum se ranforsează, fiind o linie cu cerere mare.

La linia 336 nu se poate renunța pentru că e inclusă în planul original de autobuze electrice. Da, lipsa de rațiune din trecut poate bântui un deceniu după. Și 61 cu numărul actual de ture n-ar duce traficul oricum.

De fapt soluția reală pe traseul ăsta sunt articulatele.

reiny2000

Facebook Nicușor Dan:
Quote🟢 🚎 Noile troleibuze Solaris ies pe traseu începând cu data de 03 februarie.
🟢 🚎 Acestea vor circula pe linia 61, care va prelua traseul liniei  de autobuz 336 între Complex Comercial Apusului și Piața Rosetti.
🟢🚎 Astfel, linia de autobuz 336 devine linia de troleibuz 61.
🟢🚎 Linia 61 va funcționa între terminalele ,,Complex Comercial Apusului" și ,,Piața Rosetti", pe traseul: ,,Complex Comercial Apusului", Str. Apusului, Bd. Iuliu Maniu, Șos. Cotroceni, Bd. Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, Bd. Eroii Sanitari, Bd. Mihail Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Bulevardul Carol I, ,,Piața Rosetti", cu întoarcere pe Bd. Carol I, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Mihail Kogălniceanu, Splaiul Independenței, Piața Operei, Bd. Eroii, Bd. Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, Șos. Cotroceni, Bd. Iuliu Maniu, Str. Apusului, terminal ,,Complex Comercial Apusului".
🟢🚎 Autonomia de 20 km de care beneficiază troleibuzele Solaris le va permite să circule pe baterii pe tronsonul cuprins între stația ,,Apusului" și capătul de linie ,,Complex Comercial Apusului", unde nu există rețea electrică.
🟢🚎 Linia 61 va fi asigurată temporar cu vehicule mixte, troleibuze noi și autobuze preluate de pe linia 336.
🟢🚎 Pe măsura livrării celor 100 de troleibuze, acestea vor înlocui treptat autobuzele, astfel încât pe linia 61 vor circula numai vehicule nepoluante.
Cum era aia că nu se poate desființa?