News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Troleibuze STB

Started by RaduC, July 01, 2017, 04:18:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduC

Dar reteaua de trolee ce bai are? Extinderea ei nu e fezabila? Imi scapa mie ceva?

dr4qul4

iti scapa masinile parcate pe prima banda care blocheaza troleele.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

#2
Sunt cateva probleme mari cu troleibuzele:

1. reteaua electrica este foarte scumpa. Nu e vorba doar de firele de contact si de prinderi ci si de substatii de transformare, sisteme de alimentare electrica etc..

2. vehiculele au autonomie extrem de limitata, fiind blocate pe o singura banda de circulatie. Mai mult, exista probleme de fiabilitate cu contactul electric; captatorii de curent sunt foarte sensibili, avand deseori loc "deraieri" care nu se pot solutiona decat manual, prin coborarea soferului si reinstalarea captatorilor pe fir. Flexibilitatea lor este la fel de redusa cu ale tramvaielor.

3. vehiculele sunt foarte scumpe, la fel daca nu chiar mai scumpe ca autobuzele hibrid diesel-electrice sau autobuzele tot-electric. Se produc foarte, foarte putine troleibuze pe plan mondial, orice element fiind foarte scump, pentru ca practic toata industria nu e "serie" ci manufactura. Un troleibuz trece usor de 600.000 euro, si ai foarte putini fabricanti europeni capabili sa-ti echipeze vehiculul.

Se pot evita problemele 1+2 cu hibrizi troleibuz-autobuz, asa cum exista la Timisoara de exemplu: troleibuze cu motor diesel care pot circula (cu viteza si autonomie restransa) in afara retelelor. Dar sunt ai dracu de scumpi; o asemenea solutie, fiind extrem de exotica, e in momentul asta mult mai scumpa decat un autobuz cu biogaz (care e cu 5-10% mai scump ca unul diesel; dar o uzina de biogaz se amortizeaza pe sine si costurile cu autobuze in 25-30 de ani), un autobuz hibrid diesel+electric sau electric simplu ,(care e cu in jur de 60% mai scump).

Troleele au dezavantajele autobuzelor (capacitate redusa, confort redus in trafic, separare redusa de trafic) si dezavantajele tramvaielor (lipsa de flexibilitate). Avantajele sunt mici - urca pante rapid, sunt silentioase. Nici macar "nepoluante" nu sunt cu adevarat dat fiind mixul de electricitate in care 50% sunt hidrocarburi si carbune...

De asta troleibuzele au fost complet ignorate in "renasterea" transportului in comun care se intampla in multe parti ale lumii (America de Nord, Europa, Asia de Sud-Est, Asia de Est, etc.). Si de asta chiar si azi dispar retele, chiar si in tari foarte dezvoltate - in Elvetia au fost desfiintate retelele din Lugano si Basel, si e foarte posibila o desfiintare in La Chaux-de-Fonds; si Elvetia are probabil cea mai dezvoltata industrie de suport a troleibuzelor din lume; deci pentru ei costurile relative sunt probabil cele mai joase in comparatie cu autobuzele sau tramvaiele.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Speranțe pe termen mediu: Troleibuzele RATB vor avea aer condiționat, dar peste 2 ani

Asocierea formată din Icom Trading & Consulting Arad și Astra Bus Arad va dota cu aparate de aer condiționat 100 de troleibuze ale Regiei Autonome de Transport București (RATB) pentru 2,52 milioane de euro, fără TVA. Aparatele de aer condiționat vor fi montate în termen de 2 ani de la data atribuirii contractului, respectiv decembrie 2017. Asocierea formată din Icom Trading & Consulting Arad și Astra Bus Arad a fost singurul ofertant în cadrul procedurii de atribuire, inițiată în octombrie 2017.

Profit.ro

punmeister

#4
Azi a fost lansata licitatia pentru 100 de troleibuze noi de 12 metri cu autonomie de 20km si cu minim 4 ani de garantie full-warranty + 4 ani de garantie extinsa (ca la Otokar).
QuotePrimăria Municipiului București a lansat licitația pentru ,,Achizitionarea a 100 de troleibuze noi, solo, din gama de 12 m, cu podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, conform tuturor cerințelor din caietul de sarcini. Livrarea SDV-urile si echipamentele specifice, soft-urile de aplicație (cu licența nelimitata in timp), piesele de schimb si materialele de prima dotare, agregatele și unitățile electronice de comanda de prima dotare, reperele consumabile si de mare uzura, materialele consumabile si de mare uzura prevăzute in anexele la contract. Asigurarea activităților de service, de remediere a defecțiunilor, sa furnizeze ansamble, subansamble, piese si materiale in perioada de garanție, conform specificațiilor caietului de sarcini."

Valoarea totală a troleibuzelor este de 214 milioane lei, urmând ca toate troleibuzele să fie livrate în termen de 24 de luni de la semnarea contractului. Ofertele pot fi depuse până la data de 15.04.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 15.09.2019.

Conform caietului de sarcini troleibuzele vor avea podea coborâtă pe toată lungimea vehiculelor, trapă mecanică pentru persoane cu dizabilități, echipamente de tracțiune cu invertor și motor asincron. Troleibuzele vor avea un sistem de stocare a energiei electrice, garantat 480.000 km sau 8 ani de circulație. Autonomia va fi de 20 km pentru fiecare cursă, cu posibilitatea de încărcare rapidă și lentă a bateriilor de stocare. Sistemul de încărcare și stocare a energiei va avea ,,full waranty" 8 ani de zile. Noile troleibuze vor avea instalație HVAC de climatizare pentru întreg vehiculul și sistem SIGDE de gestionare electronică, diagnoză și monitorizare. La fel ca modernele autobuze sosite în parcul STB începând cu 2018, troleibuzele vor avea două monitoare pentru informarea călătorilor. Captatorii vor avea sistem de retragere automată cu acționare pneumatică și repunere pe fir cu frânghii. Garanția va fi ,,full waranty", minim 240.000 km sau 4 ani de funcționare. De asemenea, ulterior primilor 4 ani, se va aplica garanția extinsă pentru încă minim 4 ani sau 240.000 km, fiind asigurate toate piesele ce țin de uzură normală și defecte. Troleibuzele vor avea prize USB în salonul călătorilor. Ca temă de vopsire, ofertantul va prezenta 6 planuri de vopsire monocoloră și alte 7 nuanțe de vopsire.
http://mobilitate.eu/pmb-licitatie-troleibuze-noi/
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100046565

voicul

Troleibuze cu autonomie?
Hmm.
Cum vine asta? Sa iasa din retea si sa mearga 20 de m sa poate ocoli o masina parcata? Asta ar fi logica?

Cristi N

La 20 km nu e vorba numai de o masina parcata, cu autonomia aia pot face jumatate de traseu clasic si jumatate in afara retelei. Ar inlocui autobuzele care au traseu partial suprapus cu reteaua de troleibuze.

dr4qul4

Mi se pare cea mai buna varianta. Asa pot sa si extinda liniile de troleibuz cu 1-2 statii si nu mai raman blocate in trafic cand sar de pe firul de contact sau cand acesta se rupe.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

@punmeister (si altii care sunt interesati)

Urmaresti licitatia asta si altele? Ma refer la depunere oferte, contestatii, tot ciclul procedural. Asa cum face @NGC pe rutier si feroviar (si eu le urmaresc). Pe Bucuresti nu am timp/energie, dar ar fi super daca ai putea tu si/sau altcineva.

punmeister

#9
Cu aceste troleibuze cu autonomie se vor extinde urmatoarele trasee:















@Ionut
Da, am sa urmaresc licitatia, idem si cea pentru tramvaie.
In perioada urmatoare ar trebui sa fie urcate pe SICAP si licitatiile pentru 100 de autobuze electrice de 12 metri si pentru 130 de autobuze hibrid fara Plug-In de 12 metri.

razvan96

Asocierea Bozankaya-Sileo este singurul participant la licitatie.

Ionut

Capitala se înnoieşte cu 100 de troleibuze, 230 de autobuze hibride şi electrice şi 100 de tramvaie

Astfel, în luna februarie a fost demarată procedura de achiziţie pentru atribuirea contractului de furnizare a 100 de troleibuze noi, din gama de 12 metri, cu o valoare totală a achiziţiei de 214.488.800 lei fără TVA, pentru ca în data de 15 aprilie să se deschidă oferta de achiziţie, urmând ca documentaţia depusă să intre în analiza comisiei de evaluare, anunţă primăria Capitalei. În cadrul procedurii a depus ofertă un singur operator economic, respectiv asocierea dintre Bozankaya Otomotiv Makina İmalat İthalat ve İhracat A.Ş., din Turcia, şi SILEO GmbH, din Germania. Finanţarea provine din fonduri nerambursabile, Municipiul Bucureşti având încheiat cu Administraţia Fondului pentru Mediu, în acest scop, un contract de finanţare care vizează achiziţionarea a 100 de troleibuze şi a 130 de autobuze hibride.

ZF

Vlad94

Aceste troleibuze vor fi la indemana cand vor incepe lucrarile de extinderea a M5.

razvan96

Din nefericire, cel mai probabil singura oferta depusa nu va fi conforma (99%, restul de 1% tin de o interpretare a unei conditii din CS)  :) In principiu urmeaza anulare.

punmeister

Pentru ca turcaletii de la Salzgitter nu au troleibuze de 12m in catalog. Cel mai probabil ei se bazeaza pe autobuzul electric Sileo S12 transformat in troleibuz, iar asta intra la categoria prototipuri/serie mica. Deci da, 100% va fi anulata licitatia.