News:

.

Main Menu

[B] Troleibuze STB

Started by RaduC, July 01, 2017, 04:18:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

miahi

"Suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine" , parca zicea intelepciunea populara. Oricum in Bucuresti daca nu ar fi capusat si devalizat bugetul local ar avea bani sa cumpere orice troleu VanHool.

voicul

^De ce cerut ar putea sa ceara.
De circulat ar putea sa circule articulate pe traseele de troleu (care sunt si foarte fixe) din cauza masinilor parcate?

Nu e acelasi lucru dar un exemplu: acum doar 330 circula pe linia lui 1, pentru ca 335 are articulate care ar intra cu greu pe linia de tramvai si ar face depasiri si mai greu in caz de ceva.


AlexxC

Vad ca tintim sus , si e foarte bine. In caietele de sarcini ale acestor licitatii avem ceva conditii ca intretinerea sa se faca in Romania? sau alte criterii de genu' care sa tina banii in tara si sa creeze locuri de munca aici si nu in Turcia sau mai stiu eu pe unde?
Cum ar arata un astfel de contract? Ma gandesc ca o parte din productie ,piese sau macar asamblarea sa se faca la noi...e posibil dpdv legal?

panzer

Nou director, noi promisiuni de la STB, in Economica.

Quote
Proiectul mai are în vedere transformarea a încă 150 de autobuze Mercedes vechi în troleibuze, precum și extinderea rețelei de transport în zonele deficitare: Gara de Nord, Bd. Ion Ionescu-Sisești, Berceni.

Daca transforma Citaro in trolee de ce mai e nevoie de altele noi? Sau asa se explica licitatiile anulate.

voicul

#49
Combinat si cu ideea magica de transformare a Citaro pe motorina in Citaro pe CNG ...  :((
Sa tot mergi in rable STB!

Si dupa se mira ca lumea prefera masina personala.

----

Primul autobuz al STB pe gaz, în teste. Vor fi adaptate peste 600 de mijloace de transport :((

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/primul-autobuz-al-stb-pe-gaz-in-teste-vor-fi-adaptate-peste-600-de-mijloace-de-transport-1402821

oc7avian

Colegii de la Metrou Ușor au prins o intenție PMB/STB care mă încântă: consultarea pieței pentru troleibuze de 18m cu autonomie. Un vis pe care personal îl aveam pentru transportul public local era să scăpăm de fobia articulatelor măcar la nivel de "gând" instituțional. Evident, e doar o consultare a pieței, deci mai e până la licitație lansată. Ori semnarea finanțării.

https://e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100110237

Pe MU este și PDF-ul cu cerințe tehnice minimale decriptat

dr4qul4

Soferii de troleibuz sunt adevarati maestri.
Ieri ma uitam la unul cum "schimba macazul". in nici 30 de secunde (cat a stat la smeafor) s-a dat jos si a si nimerit pantograful pe firele de contact.
Totusi, sunt curios cu fac "schimbarea de macaz" atunci cand ploua? banuiesc ca nu e chiar indicat sa lucrezi cu betele alea cand sunt ude si tu stai in apa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

Sunt din fibra de sticla. Perfect izolante.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Cristi N

Teoretic macazele sunt automate si nu ar trebui sa se dea jos pentru a-si muta "antenele", practic majoritatea sunt defecte la fel ca la tramvaie.

dr4qul4

la tramvai baga ranga in gaura, aplica putina forta, si gata schimbarea de macaz.
La troleibuz trebuie dexteritate sa asezi prajina de 5 m lungime pe firul ala care se mai si misca putin. Automate zici? Poate doar pe hartie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Cristi N

Am intrebat intre timp pe cineva mai in tema de la electrici si majoritatea macazelor sunt functionale. Se actioneaza electric prin accelerarea sub patina, cazul vazut de tine este o exceptie.

medicul de garda

Schimburile astea manuale de captatori de troleibuz se fac in situatii rare, ori cand ai un defect la comanda de schimbare a directiei la un macaz (destul de rar, ele cand se strica mai degraba sar cu totul captatorii), ori, mult mai des, cand e nevoie sa foloseasca o bucla tehnica care nu e legata de restul retelei prin macazuri. Se practica pentru segmente scurte acolo unde ai in rare situatii nevoie de schimbare a directiei de pe firul principal, cel mai adesea pentru trasee de acces/retragere fara sa parcurgi tot traseul "normal", sau bucle de intoarcere folosite doar in diverse situatii de avarie. Au avantajul ca nu incurca deloc traficul normal de troleibuze, stiind cat de degradate sunt elementele de retea bucuresteana, care trebuie abordate cu maxim 15 km/h. Sunt destul de intalnite portiunile astea prin oras. Colegul mai degraba a vazut o situatia de genul.

NB: cea mai tare manevra de genul asta are loc la retragerea lui 76 dinspre cartier. Ca sa nu ocoleasca pana la mama naibii, la Vacaresti, multi soferi pur si simplu se opresc in mijlocul intersectiei si muta captatorii pe reteaua lui 74 spre Emil Racovita, ca e fix langa, ca mai apoi sa intre direct in depou. Eficienta maxima  :lol:
Trust me, I'm an east-european doctor!

AndreiB

E interesant de considerat strategic reteaua de troleibuze. Cu mici exceptii (Berceni, Dacia), cam toata reteaua depinde de axa istorica est-vest si va fi enorm afectata de constructia M5 (cand, cum se va face tronsonul central). Dupa deschiderea M5, nu stiu daca va mai fi nevoie de toate liniile de pe Kogalniceanu-Elisabeta-Carol.

Sunt ferm convins ca troleibuzul e o solutie excelenta pentru mobilitate, dar cred ca trebuie gandita evolutia strategica a retelei in timp - cu obiectivul de a inlocui rutele de autobuze.

dr4qul4

In rondul de la Nitu Vasile ii vezi mereu cum schimba manual. Si se misca atat de natural incat pare exersata manevra.
La fel, si vatmanii se incadreaza perfect in timpul de la semafor cand folosesc ranga pt a schimba macazul la Calea vitan cu Mihai Bravu
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

punktnet

Pana la urma nu a fost semnat in 2020 un contract de 100 troleibuze cu Bozankaya Otomotiv?
Ar fi deja timpul sa vina din ele daca s-a semnat.
Just kidding.