News:

.

Main Menu

[B] Troleibuze STB

Started by RaduC, July 01, 2017, 04:18:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vladfero

Pana sa ne anunte asta ND, chiar ma intrebam unde vor avea loc si troleibuzele 61 la Complex Comercial Apusului, pentru stationarea la final de traseu?
Si btw, daca tot au autonomie, pe sensul Militari - centru le-as fi dus pe traseul lui 336, cu trecere pe Splai prin fata Spitalului Municipal.

P.S.: scuze ca sunt un pic offtopic

TVlad

Mai bine construiesc retea pina la Apusului si folosesc autonomia doar pentru a-i depasi pe cretinii care blocheaza calea.

silviu1987

#122
Bun,practic au ingropat acest traseu. Va fi captiv pe banda 1 pe Iuliu maniu la care se adauga ce s-a mai zis: limite de viteză la încrucișări, macazuri.
Parca vad ca scot si 136 care oricum venea rar.
De cand s-a inchis Podul Grant mereu e coada de la benzinarie pana la Leu sensul spre AFI

Xenos

Mie mi se pare o aberatie, la ce capacitate de transport e necesara acolo e nevoie si de 336.
Nu toate lucrurile care arata bine pe hartie sunt bune in practica.
La fel, comasarea lui 300 cu 381 a afectat grav capacitatea fostei linii 300.

BGP2597

Conform unei declarații a viceprimarului, linia 62 care rămâne pe Iuliu Maniu va fi suplimentată.

Pe noul 61 nu vor putea circula vechile troleibuze, ci doar cele noi + autobuze. Inițial vor circulă 9 troleibuze + 11 autobuze pe noul 61, adică fix turația lui 336 de azi. Pe măsură ce se mai livrează troleibuze, se vor mai înlocui din autobuze.

Dacă 62 se va suplimenta cu troleibuzele de pe vechiul 61, atunci nu se va pierde deloc capacitate.

oc7avian

Quote from: reiny2000 on January 30, 2024, 05:24:39 PMCum era aia că nu se poate desființa?

Troleibuzele fiind prind fonduri AFM, ai o oarecare flexibilitate. Electricele sunt pe Fonduri Europene, unde în principiu sunt stricți cu tabelul de trasee. Înseamnă că au reușit o negociere bine justificată, ceea ce mă bucură. Să vedem că asigură și capacitatea necesară, pentru că 336 era o linie foarte încărcată, cu frecvență bună.

voicul

Zice 15 Martie, dar sper ca e Februarie.

Noile troleibuze STB care ar fi trebuit să iasă pe traseu la începutul lunii, întârzie din cauza unor nereguli depistate la teste

Troleibuzele anunțate cu surle și trâmbițe de primarul general Nicușor Dan sunt blocate în depou. Edilul a anunțat anterior că vehiculele urmau să intre pe traseu pe 3 februarie. Însă la testele făcute pentru recepția acestora, au fost depistate unele probleme. Valoarea celor 100 de troleibuze electrice cumpărate de municipalitate este de 290 de milioane de lei. Președintele Comisiei de Transport și Mobilitate Urbană, Florin Melciu, a detaliat problemele identificate.

Video: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/noile-troleibuze-stb-care-ar-fi-trebuit-sa-iasa-pe-traseu-la-inceputul-lunii-intarzie-din-cauza-unor-nereguli-depistate-la-teste-2679575

panzer

An electoral. Comunica niste date total anapoda la inceput.

Nu cred sa fi fost rama de metrou/tramvai/troleu pe traseu la data comunicata initial. Fie ca a fost vorba de Bucuresti/Cluj/Brasov, etc.

Toate au avut nevoie de teste, training, ajustari, etc. Absolut normal pentru cineva din tehnic.

Nu si pentru politicieni. Ei comunica "Au ajuns in Portul Constanta. Maine le vedeti pe traseu!".


zeckesan

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan, transmite Agerpres.

"15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei. Astfel, 6 noi troleibuze vor circula pe linia 93, care merge de la Valea Argeşului până la Gara de Nord, iar de luni alte 9 mijloace de transport noi vor intra şi pe linia 61 (care leagă cartierul Militari de Piaţa Rosetti)", informează edilul general pe pagina sa de socializare.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

https://www.g4media.ro/15-troleibuze-solaris-din-cele-100-au-fost-scoase-pe-strazile-capitalei-anunta-nicusor-dan.html

https://tpbi.ro/tpbi-noile-troleibuze-solaris-intra-in-circulatie-sambata-pe-linia-93-iar-de-luni-pe-linia-61/

Rodeo

Știți ceva de o linie de troleibuz deviată prin cartierul Cotroceni? Zilele trecute s-au efectuat marcaje rutiere și au fost amplasate indicatoare pentru 3 stații (intrare Carol Davila dinspre Eroilor; intersecție Carol Davila cu Lister; ieșire Lister în Piața Operei). Nu se efectuează lucrări pentru montaj linie de contact deci probabil segmentul va fi parcurs pe baterii. Eu am bănuit că ar fi o deviere a traseului 69 (sensul spre centru) dar cineva spunea că a vorbit cu muncitorii iar ei știau de traseul 70, ceea ce sugerează prelungirea capătului de la Vasile Pârvan pe Splai cu buclă prin Eroilor-Davila-Lister-Operei.
Conjugat, s-a instituit sens unic pe Carol Davila dinspre Eroilor spre Lister (excepție bucata din fața stației Petrom).
Normal că imediat s-a organizat un grup de nimby care protestează pentru vibrații (închipuite și improbabile) și pentru blocarea accesului în cartier (din nou, improbabil). În realitate îi deranjează sensul unic de pe Davila care le limitează accesul cu mașina la Mega Image-ul de la Piața Cotroceni.

tom_sawyer

Asociația de transport public București-Ilfov (TPBI) informează, într-un răspuns la o solicitare G4Media, de ce este important să fie introdusă linia 70 de troleibuz în cartierul Cotroceni. Subiectul a generat discuții, în urma petiției ,,Fără autobuze în Cotroceni" inițiate de un locuitor din zonă, în care acesta ridică multe semne de întrebare.

În zona mixtă de vile și blocuri din cartierul Cotroceni, în apropierea Bisericii Elefterie și a gurii de metrou Erorilor, municipalitatea Bucureștiului a început în martie 2024 să traseze benzi galbene, semn distinct de transport în comun de suprafață. Inițiativa ce are ca scop creșterea mobilității persoanelor în vârstă din zonă – după cum afirmă Asociația de transport public București-Ilfov (TPBI), autoritatea care a avizat proiectul – a devenit ușor de aplicat datorită noilor troleibuze Solaris cu autonomie, introduse în circulație de la începutul anului, și care își pot prelungi traseul prin decuplarea de la firele electrice și funcționarea pe baterii.

La scurt timp însă, după marcajele pe asfalt, o petiție inițiată de un locuitor al Cotroceniului a reușit să mobilizeze populația din zonă cu argumente care privesc în special vechimea clădirilor și caracterul rezidențial. Lansată la finalul lunii martie, petiția a strâns în două săptămâni aproape 700 de semnături. Cele două străzi vizate de noul traseu al liniei 70 de troleibuz sunt Dr. Carol Davila și Dr. Joseph Lister.

https://www.g4media.ro/ce-argumente-are-asociatia-de-transport-public-in-fata-celor-700-de-semnatari-ai-petitiei-fara-autobuze-in-cotroceni-ce-se-opun-ca-linia-70-de-troleibuz-sa-circule-pe-strazile-din-ca.html


În articol argumentele pro și contra.

TibiV

https://mobilitate.eu/primaria-capitalei-100-trole/

Primăria Capitalei consultă piața pentru achiziția a 100 de troleibuze articulate cu autonomie
18 septembrie 2024

Primăria Capitalei consultă piața pentru achiziția a 100 de troleibuze articulate cu autonomie
Primăria Capitalei a lansat o consultare de piață în vederea obținerii de informații pentru lansarea unei licitații pentru achiziția a 100 de troleibuze noi, articulate, cu autonomie. Astfel se cere o autonomie de minim 20 Km cu utilizarea încălzirii și a climatizării, precum și a serviciilor auxiliare la fel ca în modul de mers alimentat de la rețea. Durata de viață a bateriilor trebuie să fie de minim 3000 de cicluri complete de încărcare-descărcare. Troleibuzele vor avea sistem de alimentare și încărcare IMC, cu captatoare cu decuplare și cuplare automată.

Se cer troleibuze cu o capacitate de 140 călători, dintre care 42 pe scaune, cu o durată de exploatare de minim 15 ani, cu reparații generale necesare la minim 8 ani sau 560.000 km. Se cere o garanție full de 350.000 km sau minim 5 ani, cu o durată de utilizare a bateriilor de minim 8 ani. Lungimea troleibuzului va fi de 18 metri cu o abatere permisă de maxim +-80 cm.

Troleibuzele vor fi echipate cu calculator de bord și toate dotările normale pentru vehiculele moderne, dar și cu o serie de protecții la tensiune periculoasă. În consultarea pieței se solicită informații despre un cost estimativ al celor 100 de troleibuze și un grafic de livrare. Troleibuze articulate similare cu cele cerute de PMB sunt utilizate cu succes în Brașov din anul 2020.

Foto: mobilitate.eu
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rt25

#132
Eu tot nu intelegeaqm de ce nu cumpara Bucurestiul troleibuze lungi si autobuze articulate asa cum e la Brasov. Nu cred ca fundamental ai mai mult trafic de calatori la BV sau situatia strazilor mult mai permisiva. Chiar la BV ai chinuri cu giratoriile. Iar pe vremuri troleibuzele articulate mergeau chiar pana la Poarta Schei, deci strazile inguste nu cred ca sunt o justificare (trebuie doar sa cureti bizonii care lasa masinile parcate pe colt, dar cum poate PS4 sa curete chiar si in cartiere pe stradute nu vad de ce nu s-ar putea in general)

Cele din poza de mai sus sunt chiar foarte faine, iar cuplarea si decluplarea de la retea e rapida. Nu prea simti fiind calator ca ai trecut de pe retea pe baterie.