News:

.

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

voicul

Cum arata tramvaiul turcilor la interior:


Cristi N

Toata solutia e proasta si daca te apuci sa faci deranjul unei reconstructii mai bine alegi solutia corecta cu sina tip CF. Ca alegi varianta cu pat de beton continuu si asfalt deasupra ca pe Stefan cel Mare sau ca in loc de asfalt vii cu o hidroizolatie si gazon sau solutia CF adevarata cu piatra sparta nu prea conteaza.

cezar-mario2012

 Arată bine tramvaiul, dar gândindu-mă mai bine nu merge la spărgători de semințe din București :-[

TibiV

Video pus de voicul este dintr-un articol Wall-Street, care are si o galerie foto generoasa.
Turcii care "propun calitate germană la un preţ mult mai mic" au organizat un eveniment la fabrica lor din Bursa, unde au invitat ziaristi romani.
https://www.wall-street.ro/articol/Companii/240402/foto-video-tramvaiele-pe-care-turcii-de-la-durmazlar-vor-sa-le-vanda-primariei-bucuresti.html

Cum arata tramvaiele pe care turcii de la Durmazlar vor sa le vanda Primariei Bucuresti

Compania turceasca Durmaray, parte a grupului Durmazlar, a prezentat modelul de tramvai "Panorama", vandut in prezent Primariei Istanbul si care in curand ar putea ajunge pe strazile Capitalei, daca firma va reusi sa castige licitatia estimata la cel mult 845 mil. lei (177 mil. euro) de Primaria Bucuresti.


Primaria Bucuresti vrea sa achizitioneze 100 de tramvaie noi, in acest scop fiind lansata o licitatie care a avut ca termen limita pentru depunerea ofertelor data de 14 februarie 2019. Castigatorul licitatiei va fi anuntat pana cel tarziu in luna august 2019.

Doua companii s-au inscris in cursa de 177 mil. euro lansata de Primaria Bucuresti: compania turceasca Durmazlar si asocierea dintre Astra Arad si chinezii de la Qingdao Sifang. Astra a avut nevoie de aceasta asociere pentru a indeplini criteriul eliminatoriu privind cifra de afaceri din caietul de sarcini (280 mil. lei), dar si din cauza ca nivelul capacitatii de productie anuala ar fi facut imposibila indeplinirea termenului de livrare cerut de Primarie (primele livrari la maxim 12 luni de la omologarea capului de serie).

Modelul prezentat in fotografii/clipurile video este cel de baza propus de Durmazlar. In cazul castigarii licitatiei, modelul final livrat poate suferi modificari minore (dotari, latimea culoarului interior, vopsea, etc.) in functie de cerintele Primariei Bucuresti.


Intrarea tramvaiului demonstrativ cu afisajul "Bine ati venit"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Earthchild

Pe mine nici designul nu ma da pe spate. Si nici tepele alea din sigla (minarete?).

PS: am citit ca "bursierii" sunt totusi printre liderii mondiali in producerea de masini-unelte cu sigla Durma.

frunzaverde

^
Sigla cu minarete nu o sa apara. Este sigla Municipalitatii Istanbul - clientul tramvaiului din poza:

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Sorinus

Am mers luna trecuta cu tramvaiul la Istanbul pe linia 1 si mi s-a parut ok, are ceva capacitate. Nu mi s-a parut ieftinache, dar nu stiu daca acesta era modelul.

Ionut

STB achiziționează sistemele de tracțiune pentru modernizarea a 12 tramvaie V3A



STB a lansat licitația pentru ,,Sistem de actionare cu invertoare trifazate si motoare asincrone pentru vagoane de tramvai", cu o valoare de 6,3 milioane lei. Ofertele pot fi depuse până la data de 18.06.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 18.09.2019. Contractul prevede livrarea a până la 12 seturi de sisteme de tracțiune pentru vagoanele V3A aflate în curs de modernizare în cadrul uzinelor STB. Setul cuprinde invertoarele de tracțiune, sistemele de control și comandă, motoarele asincrone, traductoarele și controlerele tramvaielor. Garanția echipamentelor va fi de 60 de luni de la punerea în exploatare a tramvaielor.

Mobilitate.eu

Goldmund

Quote from: cezar-mario2012 on April 22, 2019, 10:15:05 AM
Arată bine tramvaiul, dar gândindu-mă mai bine nu merge la spărgători de semințe din București :-[

Asa este, tot ce punem langa tramvaiele STB "modernizate", pare de un design superb. Ca si la autobuze, PMB are o politica anti UE clara, iar tramvaiele turcesti or fi cea mai buna optiune pt. actualii politicieni.
M-am uitat la Oradea si Cluj si stiu ca sunt doua orase mult mai indepartate de Turcia decat Bucuresti, dar acele orase au tramvaie moderne si totusi, acele tramvaie nu sunt turcesti...Or fi mai bogate primariile din provincie, nu stiu.
Am observat tramvaiele din multe orase germane(8-10 orase) si ce am observat este ca , indiferent ce tip de tramvaie au, de vechimea lor, unele tramvaie sunt efectiv silentioase, altele, nu prea! Interiorul, la fel, unele sunt f.comode, altele nu chiar.
La noi nu se poate pune mereu, la infinit vina pe "nesimtirea unor calatori", pentru avea doar scaune din fier/lemn prest, plastic, pentru ca asa niciodata capitala nu va intra in randul oraselor cu o oarecare calitate a vietii, cu o oarecare civilizatie. Exista multe camere de luat vederi, se pot pune "pandari" in civil(ca la metrou, pe ramele noi), se poate face educatie  in scoli, aplicarea legilor in vigoare, etc..

voicul

Stau sa ma intreb daca daca tramvaiele astea vor avea carcteristici si norme de siguranta peste anul 1970?!
----

Fabrica de tramvaie din Bucureşti va fi repornită. Anul viitor ar putea produce 2-3 tramvaie

Primăria Capitalei a prevăzut în bugetul pe 2019 fonduri pentru modernizarea fabricii URAC, care anul viitor ar putea produce 2-3 tramvaie, spune Aura Răducu, directorul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București - Ilfov (ADITPBI).

"Fabrica URAC trebuie modernizată", a spus miercuri Aura Răducu la conferința de presă Focus București, organizată de Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București.

Ea a precizat că în bugetul Primăriei Capitalei pentru acest an sunt prevăzute fonduri pentru modernizarea uzinei.

Aura Răducu mai estimează că URAC ar putea produce 2-3 tramvaie anul viitor.

Reprezentanta Asociației de transport public a dat aceste detalii despre URAC după ce un participant la conferință a întrebat de ce nu se impune la licitațiile din România ca mijloacele de transport în comun cumpărate să fie asamblate aici.

Ca și Societatea de Transport București (STB), Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC) împlinește anul acesta 110 ani.

În anul 1909, în perimetrul în care astăzi îşi desfăşoară activitatea Uzina de Reparaţii ,,Atelierele Centrale" din cadrul Societatii de Transport Bucuresti STB SA, ia fiinţă Societatea de Tramvaie Bucureşti (STB).

La început, această societate utiliza pentru transportul călătorilor tramvaie fabricate în afara graniţelor ţării. Odată cu dezvoltarea reţelei de transport feroviar de suprafaţă în Bucureşti, în interiorul uzinei au debutat activităţile de modernizare a parcului aflat deja în exploatare, construcţie de vagoane-remorcă şi chiar asamblare de vagoane motoare.

În anii '70, URAC a demarat producția modelului V3A. În perioada comunistă, a produs circa 600 de vagoane de tramvai V3A pentru Bucureşti şi alte oraşe din România, precum Braşov, Constanţa, Iaşi.

În 2009, URAC a finalizat construcţia prototipului tramvaiului BUCUR LF-CC cu podea parţial coborâtă (60%).

Rămâne de văzut ce tramvaie va produce URAC anul viitor, în contextul în care mai nou se cumpără tramvaie cu podeaua coborâtă integral.

Spre exemplu, chiar Primăria București a cerut la licitația pentru cele 100 de tramvaie de 36 metri ca acestea să fie cu podeaua coborâtă integral.

https://www.economica.net/fabrica-de-tramvaie-din-bucuresti-va-fi-repornita--anul-viitor-ar-putea-produce-2-3-tramvaie_169086.html

ghrt

Cred că altceva decât URAC ar fi interesant, şi anume menţinută ultima iteraţie a design-ul actual, Bucur Low Floor sau cum îi spune. Restul probabil trebuie proiectat şi construit unde e mai eficient, iar liniile vechi refăcute integral ca să se poată folosi soluţii moderne şi mai rapide, dar cred că ar fi frumos ca designul să fie unul proprietar al municipiului Bucureşti şi să evolueze în timp, fie in-house fie prin concursuri de proiecte de upgrade. Mă refer în special la aspectul exterior.
Cont (aproape) inactiv.

frunzaverde

#131
Iar povesti cu URAC copiate din monografiile RATB? Sunt foarte penibile...

URAC este un atelier - o manufactura mica cu doua hale de marimi modeste, cu dotari minimale, multe vechi de 50-80 de ani. Un atelier aflat in centrul Bucurestiului, fara spatiu de extindere. Nu o fabrica, nu o uzina - ci un atelier botezat pompos uzina.

V3A e o combinatie intre un furtisag nesimtit si rusinos facut de comunisti si o improvizatie proasta. La inceptul anilor 70 au cumparat un tramvai tri-articulat de la LHB (cu promisiunea ca mai cumpara 100 kituri CKD), l-au dezasamblat, si l-au copiat cu piesa cu piesa. Doar ca n-au fost in stare sa copieze electronica (nu-i nimic, au folosit o solutie primitiva, de secolul XIX cu contactori) si nici caroseria moderna, de fibra de sticla. Asa ca au dublat greutatea cu tabla. Si in locul formelor rotunjite a iesit un paralelipiped. Si asta e V3A - tramvaiul furtisaguit si copiat "din topor si ciocan".

Tot ce au facut de-atunci e o carpaceala - nu au cum face ceva nici macar la nivelul anilor '90. Si Bucur-Tatra si Bucur-LF sunt improvizatii.

Quote from: Goldmund on May 21, 2019, 09:15:14 PM
scaune din fier/lemn prest, plastic, pentru ca asa niciodata capitala nu va intra in randul oraselor cu o oarecare calitate a vietii

Nu exista absolut nicio problema cu scaunele de plastic si nu arata lipsa de calitate a vietii. Arata doar faptul ca... Bucurestiul e un oras cu clima calda si foarte umeda! Orase cu clima similara, si cu transport in comun "lider global", date de exemplu de confort, functionalitate, uz sau atractivitate, au solutii similare - cu scaune de plastic sau chiar metal. De exemplu - New York, Singapore, Madrid, Seul, Hong Kong, Taipei - toate au scaune necapitonate pe transport in comun (ori in parte ori complet) - si toate au transport in comun la nivel de lider global. Si multe din retelele astea sunt superbe, si apreciate de calatori, si date de exemplu pozitiv de planificare si implementare urbana, si de calitate, in toata lumea.

De ce se folosesc scaune necapitonate in clime calde si umede? Pentru ca vara, pe caldura, se poarta tricouri cu maneci scurte, pantaloni scurti, fuste scurte si rochii cu decolteuri. Rezultat? Transpiratia de afara, din caldura umeda se depune pe scaune. Si nu conteaza daca e aer conditionat inauntru, in tren, sau nu - pentru ca transpiratia vine de afara (si afara nu e AC, doar in Singapore am vazut aer conditionat "afara", dar numai in zone ultra-restranse, de ex. in Clarke Quay), si nu se duce pana in tren.

Pe scaune capitonate, de obicei cu panza anti-vandalism, e o problema masiva de igiena. Care nu se poate rezolva in traseu - ca nu se pot curata dupa fiecare pasager - si de la un cap la altul de linie, dupa 5 pasageri devin imbibate si absolut scarboase. Vinilinul sau pielea au alta problema - se incing si devin alunecoase si scarboase pentru pasageri. Plasticul sau metalul sunt cel mai bun compromis de igiena si comfort. Bineinteles, pentru metrou/tramvai/autobuz local), unde utilizatorul sta pe scaun 5-10 minute. La distante mai lungi e altceva.

Quote from: ghrt on May 24, 2019, 06:45:14 PMliniile vechi refăcute integral ca să se poată folosi soluţii moderne şi mai rapide.

Liniile vechi nu sunt prima problema la tramvaiul bucurestean. Reteaua este prima problema.

Uitati-va la retea:
http://stbsa.ro/maps1/Tramvaie.pdf

Ce vedeti interesant? Nu-i asa ca pare ca lipseste ceva? Tramvaiele ajung tangential in centru, dar nu doar nu-l traverseaza deloc, pe nicaieri, ci nici macar nu intra in centru - doar il ating pe cate o margine, de obicei in locuri neconvenabile, departe de punctele de atractie, si inconvenabil pentru transfer la alt mijloc mai de transport (metrou, autobuz, chiar si tren). Si multe rute fac lucruri ciudate, de exemplu 23, 19,  care evita cu incredere orice punct de transfer central, practic ocoleste "nodurile" de transfer si centru pe niste bulevarde laturalnice. Multe linii se termina brusc in locuri deloc convenabile, gen Gara Basarab sau Sf. Gheorghe.

De ce reteaua asta dubioasa, care parca incearca sa evite centrul cu orice pret? Pentru ca reteaua a fost in mare parte demolata si ciopartita in anii '80. Asa arata inainte de ciopartirea masiva (nota - ciopartirea deja incepuse - asta nu e reteaua "inainte", ci undeva dupa prima etapa de restrangeri): http://harti.tramclub.org/bucuresti-1970.pdf. Puteti recunoaste multe linii de azi, de altfel. De ce a fost ciopartita? Pentru ca nu placea  partidului, ca arata "desuet" in centru.

In anii '90 s-au incercat repararea portiunilor cele mai absurde din ciopartire (de exemplu prin reintroducerea tramvaiului pe Buzesti - Piata Victoriei - Mihalache - Piata 1 Mai; constructia buclei de intoarcere la Unirii pentru tramvaiul 32 - care nu exista, ideea to'arasilor era ca tramvaiul sa nu mai ajunga la Unirii dupa finalizarea "sistematizari").

Chestia e ca in afara masurilor astora reteaua ciopartita nu a fost niciodata rationalizata si adaptata nevoilor orasului. Adica nu a fost ajustata pentru metrou, nu a fost trasa spre zonele noi de atractie, nu a fost trasata spre nodurile de trafic. Lipsa unor traversari centrale a dus la rute cu ocoluri absurde - de exemplu 15, 2, 3, 37, 12 care 20 de ani au ocolit pe rute inutile, prin tot felul de margini de oras ca sa isi lege capetele dupa disparitia segmentelor centrale... Doar ca ocolul a alungat calatorii, si au ajuns sa circule cu 2-3 calatori. Au disparut unul cate unul din lipsa de trafic. Altele, in loc sa lege doua cartiere de centru (de exemplu 8 sau 14 sau 20) au ajuns ciopartite la un terminus dubios sau au ajuns sa lege doua cartiere via periferii (cu utilitate minimala, gen 8 ).

Exista doua exceptii in care s-a facut ceva :
- 41 - constructie de anii '80, facuta cu gandul de a lega inelar zone semi-exterioare ale orasului de linii radiale de metrou.
- 26 - pardon, 1+10, adica refacerea inelarei interne. Doar ca inelara asta e o privire nostalgica inapoi, nu o adaptare la nevoile orasului. E o inelara inutila, si in care s-au bagat multi bani degeaba in refactie totala si constructie noua a ce s-a demolat - M3 si M1 inlocuiesc inelara pe Dristor - Muncii - Iancului - Obor - Victoria - GdN - Basarab - Crangasi - Grozavesti - Politehnica adica pe aproape doua treimi din ruta, si tramvaiul, chiar si modernizat, are atractivitate minimala.

De asta tramvaiele (cu cateva exceptii notabile - adica 41, 32, 21 si intr-o mica masura 16 si 36) circula mai mult goale! Si schimband flota si schimband liniile pe amplasamentul curent nu facem nimic - e nevoie inainte de sapat, de regandit de la zero reteaua. Cu o gramada de linii scoase, dar si o gramada de linii noi, pe amplasamente noi. Dar cine sa faca asta?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Cand am vizitat Parisul (acum 6-7 ani) am preferat sa stau in picioare decat sa ma asez pe scaunele lor capitonate cu panza. Era luna Iulie, foarte cald afara...iar cand se ridica cineva mai corpolent, ramanea o urma imensa de transpiratie. Mi-a ramas in minte o faza din metrou  (si nu avea/mergea aerul conditionat)  :(
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Si nu uitati de "oamenii strazii" care se "cuibaresc" pe scaunele alea ore in sir.
Nu sunt nici curati, nici deparazitati... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Din ce inteleg eu, printre randuri, ambele oferte au fost declarate admisibile la faza de evaluare tehnica. Poate sa confirme cineva?




Licitația pentru 100 de tramvaie noi în București a trecut de etapa de evaluare tehnică a ofertelor Astra/Durmazlar

Primăria Capitalei anunță că licitația pentru 100 de tramvaie noi a depășit etapa de evaluare tehnică. În cadrul licitației au depus oferta doar două companii, respectiv ASTRA VAGOANE CALATORI SA si DURMAZLAR MAKINE SAN VE TIC A.S. Depășirea etapei înseamnă că cel puțin un ofertant s-a calificat pentru a intra în evaluarea financiara. În prezent, a fost elaborat Procesul verbal de evaluare a propunerilor tehnice şi încărcat în SICAP, în vederea validării de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP). Imediat ce se va obţine validarea de către ANAP, Comisia de evaluare va continua evaluarea ofertelor admisibile prin evaluarea propunerilor financiare, mai spune comunicatul PMB.

Reamintim ca Primaria Municipiului Bucuresti a publicat in SICAP, pe data de 11 decembrie 2018, anuntul pentru achizita celor 100 de tramvaie, valoarea estimata a contractului fiind de 845,68 milioane lei (180 de milioane de euro). Este vorba despre achizitionarea a 100 de tramvaie si echipamente necesare imbunatatirii transportului public de calatori pe traseele 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 si 55. Cele 100 de tramvaie noi vor avea podeaua complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, din gama de 36 m, cu minim 5 uşi duble, dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii salonului pasageri. Sistemul va oferi posibilitatea reglarii, atât a temperaturii, cât şi a debitului de aer. De asemenea, prin documentația de achiziție s-a solicitat ca tramvaiele să aibă o capacitate de cel puțin 220 de călători total, din care minim 56 pe scaune, sa aiba nivel de zgomot redus, instalatie de supraveghere video, echipamente pentru validarea cardurilor.

Mobilitate.eu