News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Goldmund

"......Edilul şef al Capitalei a mai arătat că speră ca, în viitor, să existe o colaborare în producţia de tramvaie între inginerii români şi cehi, precizând că, de 60 de ani, circulă în Bucureşti tramvaie făcute în fosta Cehoslovacie."...
http://www.zf.ro/auto/in-bucuresti-circula-de-60-de-ani-tramvaie-din-cehoslovacia-12642358

Poza articolului nu are de-a face cu tramvaiele Tatra T4 care intr-adevar au circulat mult timp prin Bucuresti, dar ca de obicei nu are importanta un detaliu(important!)in aceste articole.
Nedumerirea vine din alta parte:
nu lipsa cooperarii inginerilor romani cu inginerii straini  a dus la situatia dramatica actuala in care avem tramvaie vechi, foarte vechi, care si atunci cand au fost 'noi' aratau parca din alt secol(majoritatea, mai putin T4). Din contra! La Arad Siemens construieste unul dintre cele mai moderne tramvaie din Europa de Est...Si?! Pe cine intereseaza? Pe cine intereseaza cum circula milioanele de calatori ale RATB, zilnic? Si nici nu voi comenta starea de sanatate a primarului capitalei, dar Bucuresti are nevoie de cateva sute de tramvaie moderne(si nu e ca la metrou, unde doar unele trenuri trebuie inlocuite cu unele noi, aici toate tramvaiele trebuie inlocuite

cezar-mario2012

 Problema la RATB este de finanțare, tramvaiele pe care le avem sunt făcute aici la URAC. Bugetul regiei nu permite achitia de mijloace de transport noi. Nu au bani nici de reparații curente,  nepotul meu este șofer pe troleibuz si unele mici reparații le face din bani sai. Marea majoritate a călătorilor nu plătesc abonament sau bilet, pensionari au gratuit (pe unde am fost in afară aveau redus, nu gratuit), s-a întâmplat ca in unele situații sa nu pot ajunge la aparat pentru a valida călătoria, datorita aglomerației. Degeaba face Astra tramvaie,  daca regia nu are bani. Poate sa încerce cu fonduri europene nerambursabile dacă se poate,  nu știu dacă este posibil.

Ionut

Apar primele tramvaie RATB cu aer condiţionat pentru pasageri, în Bucureşti
Potrivit unui anunţ de participare lansat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) de către Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), instituţia de transport public intenţionează să doteze o parte din tramvaiele din parcul circulant cu aparate de aer condiţionat în saloanele pentru pasageri. Astfel, persoanele care utilizează mijloacele de transport în comun ale RATB vor scăpa de temperaturile ridicate din vagoane şi vor putea beneficia de un transport civilizat.

Conform sursei citate, echipamentele de climatizare salon pasageri vor fi instalate în tramvaiele BUCUR LF-CA . De altfel, directorul general al RATB, Vincenţiu Daniel Antonescu, a anunţat încă din primăvară că Regia va dota cu aer condiţionat trei dintre tramvaiele RATB care vor fi modernizate în acest an. "Pe partea de investiţii vom avea trei tramvaie noi pe anul 2015, iar alte trei tramvaie din parc, model V3A, vor fi modernizate. În aceste tramvaie care vor fi modernizate se va monta aer condiţionat, se va coborî podeaua la 85% din suprafaţa de utilizare şi vor avea trapă pentru persoane cu dizabilităţi. Tramvaiele noi vor fi livrate spre sfârşitul anului, pentru că achiziţia pieselor este de durată", a declarat, pentru B365.ro, şeful RATB, Vincenţiu Daniel Antonescu.

B365

cezar-mario2012

RATB- ul este varza la ora actuala,  tramvaiele actuale au cam 20 de ani si cade rugina din ele. Nepotul meu este șofer pe troleibuz
a fost in concediu si i-au dezmembrat vehiculul sa puna pe altele piese. Nu au bani pentru piese de schimb, anvelopele sunt uzate... Dacă s-ar face un control RAR, mai mult de jumătate din vehicule nu ar mai ieși pe strada.Tramvaiele ar trebui schimbate in totalitate si nu modernizate la URAC.

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

E vecinul meu !
Are "casa" pe strada din spate...
Şi este foarte activ, iese la plimbare aproape zilnic.

Noroc cu postarea ta, că nu mai mişcase nimic pe topicul ăsta de juma' de an... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

100 de tramvaie pentru Bucuresti

După mulți ani de așteptări și cu proiecte amânate, autoritățile de la București au decis că este nevoie de modernizarea parcului de tramvaie din capitală. Potrivit unui proiect inițiat de către Regia Autonomă de Transport București (RATB), capitala României ar putea beneficia de 100 de tramvaie noi. Prin urmare, RATB va achizitiona un număr de 60 de tramvaie cu lungimea de 45 m, cu podea total coborâtă, 30 de tramvaie cu lungimea de 35m, cu podea total coborâtă și încă 10 tramvaie cu lungimea de 27m, bidirecționale, acestea din urmă cu podea parțial coborâtă.



Potrivit proiectului inițiat de către RATB, prețul ofertei pe care o vor transmite producătorii de material rulant va fi total și va include integral toate componentele și serviciile auxiliare necesare pentru întreținerea și exploatarea parcului de tramvaie care fac obiectul specificației tehnice până la încheierea perioadei de garanție.

Municipiul București este cel mai mare oraș al României, cu peste 2 milioane de locuitori. Orașul beneficiază de cea mai mare rețea de transport cu tramvaiul, 143 km cale dublă, rețeaua fiind administrată de către RATB. În prezent, în București sunt operaționale 24 de linii de tramvai iar Bucur LF (Bucur Low Floor), cu 60% podea coborâtă, este singurul tramvai modernizat la URAC, uzina de reparații a RATB. Municipiul București beneficiază și de o rețea light rail însă pentru aceasta este nevoie urgentă de achiziție de material rulant nou.

În 2015, parcul de tramvaie al RATB însuma 483 de vehicule dintre care 279 în circulație, restul fiind într-o stare avansată de uzură. Majoritatea tramvaielor din totalul de 483 de vehicule au durata de viață depășită, unele având peste 40 de ani de circulație. În ceea ce privește calea de rulare, mai mult de jumătate din cei 143 km de rețea sunt modernizați, alături de patru depouri, toate acestea printr-un împrumut contract în 2001 de la Banca Europeană pentru Investiții (BEI).

ClubFeroviar.ro

__dir

^ Ar fi minunat, din pacate la 2-3-4 ani se promit aceleasi lucruri.

In ianuarie 2015:

"Sorin Oprescu: RATB are nevoie de circa 400 de tramvaie noi, o investitie de aproape 1 miliard de euro. Vrem sa cumparam 80-90 autobuze electrice"

Sursa

Ionut

#8
Tramvaie colorate cu graffiti în Capitală la cererea RATB

Sătui să tot vadă tramvaiele mâzgălite cu graffiti, directorii Regiei de Transport Bucureşti au chemat nişte tineri să ,,picteze" vagoanele, dar așa cum vor ei. Aşa că acum simbolurile Capitalei, Ateneul, Arcul de Triumf şi Lupoaica, se ,,plimbă" pe una dintre cele mai aglomerate linii din metropolă, spre încântarea călătorilor, potrivit Digi24. Tramvaiele cu graffiti merg pe linia 1 de la Şura Mare spre Şoseaua Ştefan cel Mare. Directorii Regiei de Transport vor să împuşte doi iepuri dintr-un foc: să atragă mai mulţi călători şi să scape de vandali.



,,Avem scaune, interiorul vehiculelor vandalizate cu graffiti şi de aceea am încheiat acest protocol pentru a aduce o stare de control asupra acestui fenomen", afirmă Constantin Tobescu, purtător de cuvânt RATB. Dacă vreţi să vă plimbaţi cu tramvaiul cu graffiti să ştiţi că vagoanele rămân vopsite până în aprilie, după care vor fi deveni din nou albe.

Digi24

Ionut

'Facem paşi concreţi pentru a pune în aplicare prevederile cuprinse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, document strategic care vizează modernizarea infrastructurii de transport în regiunea Bucureşti-Ilfov. Astfel, avem în pregătire proiecte importante de fluidizare a traficului şi îmbunătăţirea transportului în comun în Capitală, cu aplicaţii de peste 200 de milioane de euro. Pe lângă achiziţionarea a 100 de tramvaie şi modernizarea altor 50, pentru care vom lansa licitaţia în luna februarie, avem în lucru proiecte de modernizare a şapte linii de tramvai (1, 10, 21, 25, 32, 41 şi 55), reabilitarea depoului de tramvaie Titan şi upgradarea sistemului de semaforizare. Ne dorim, de asemenea, să obţinem fonduri europene pentru achiziţionarea de sisteme şi aplicaţii software pentru managementul traficului', a spus Firea.

Economica.net

Ionut

La vară nu scăpăm de căldura din tramvaie.
RATB a anulat licitația pentru sistemele de climatizare


Regia Autonomă de Transport București (RATB) a anulat licitația pentru dotarea cu sisteme de climatizare a 259 tramvaie, contract estimat la 17,56 milioane de euro, fără TVA. Transportatorul public își justifică decizia prin faptul că niciuna dintre ofertele depuse nu au fost admisibilă. Ofertanții înscriși la procedură au fost Termoport București, Meximpex București și asocierea formată din Astra Vehicule Arad și Icom Trading & Consulting Arad.

RATB are în derulare o licitație pentru modernizarea a 100 de troleibuze cu sisteme de climatizare, procedură estimată la 2,6 milioane de euro, fără TVA. În cazul acestei licitații, al cărei status este "în desfășurare", singura ofertă a fost depusă de asocierea formată din Icom Trading & Consulting Arad și Astra Bus Arad.

Profit.ro

Ionut

Bugetul RATB prevede investitii semnificative pentru reteaua de tramvai

In cadrul proiectelor de modernizare de tramvaie sunt prevazute: 7,6 milioane lei pentru 4 tramvaie V3A-93; 16 milioane lei pentru 6 tramvaie V3A 93; 9,6 milioane lei pentru reconstructia si imbunatatirea a altor 3 tramvaie. Pentru dotarea cu sisteme de climatizare a tramvaielor bugetul include 17 milioane lei pentru un numar de 46 de tramvaie; 2,7 milioane lei pentru 8 tramvaie Bucur LF; 22 milioane lei pentru 60 de tramvaie V3A M; 1 milion lei pentru 3 tramvaie V3AM CA; 3,3 milioane lei pentru 9 tramvaie V3A PPC CA; 4,4 milioane lei pentru 12 tramvaie V3A M 2s; 1,7 milioane lei pentru 5 tramvaie Bucur LF.

De asemenea, in bugetul Societatii de Transport Bucuresti pe 2018 este inclusa si achizitia a 100 de tramvaie noi.

ClubFeroviar.ro

__dir

Dar tramvaie mai noi pe cand? Ca e o placere vara/iarna sa mergi in cele vechi.
Iar fac lucrurile fix pe dos. Bani aruncati aiurea...

voicul

Eu stiu ca e un plan pentru 100 noi. Totusi, sa vedem 400 de autobuze noi si dupa, poate, mai vedem.

Ionut

Ia vedeți voi stirea de mai sus. :)
Poate se oferă cineva sa urmărească licitațiile astea.