News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

punmeister

Inseamna ca cel putin o oferta din cele doua a trecut de evaluarea tehnica. Cel mai probabil Astra.

medicul de garda

#136
Quote from: frunzaverde on May 24, 2019, 09:56:32 PM

- 26 - pardon, 1+10, adica refacerea inelarei interne. Doar ca inelara asta e o privire nostalgica inapoi, nu o adaptare la nevoile orasului. E o inelara inutila, si in care s-au bagat multi bani degeaba in refactie totala si constructie noua a ce s-a demolat - M3 si M1 inlocuiesc inelara pe Dristor - Muncii - Iancului - Obor - Victoria - GdN - Basarab - Crangasi - Grozavesti - Politehnica adica pe aproape doua treimi din ruta, si tramvaiul, chiar si modernizat, are atractivitate minimala.

De obicei sunt de acord cu tine fie integral, fie cu ideea generala a afirmatiilor tale, si sunt de acord in mare parte cu mesajul tau (si eu mor de ciuda ca PMB tot tine in sertar proiectul legaturii de tramvai prin piata Unirii  >:( ).
Insa, paragraful de mai sus este o greseala flagranta, ce dovedeste ca nu ai folosit niciodata linia 1/10 si ai tras concluzii strict privind harta. Iti zic ca cetatean al orasului, care a utilizat in mod regulat aceasta linie pe toate portiunile sale, linia respectiva nu are pe nicio portiune a traseului sau incarcare de mai putin de 50%, cea mai slaba incarcare fiind pe sos Progresului, datorita suprapunerii cu multe alte linii de tramvai cu traseu similar, din care linia 25 cu frecventa mare. Cea mai mare incarcare pe traseul liniei 1 are loc fix pe portiunea Dorobanti-Obor, urmata indeaproape de Obor-Dristor, tramvaiele fiind mai mereu pline.

Cum e posibil asa ceva, cand harta ne arata ca se suprapune perfect tramvaiul cu M1? Simplu, aceeasi harta ne arata ca sos Stefan cel Mare pe deoparte are un numar mare de obiective pe traseul sau, printre care 4 complexe spitalicesti mari (Grigore Alexandrescu, Floreasca, Colentina, Bals), complexul sportiv Dinamo, mai multe cladiri de birouri in zona Dorobanti-Roma. Pe langa asta se intersecteaza cu numeroase bulevarde, cel mai important fiind bdul Dorobanti, prin catre trec principalele linii de autobuz spre nord. Din aceeasi harta reiese ca M1 nu acopera absolut nimic din toate aceste obiective, singura statie de pe intreg bulevardul fiind Stefan cel Mare, plasata cel mai putin util fata de realitatile zonei. In mod ironic, si PMB+STB contribuie la inutilitatea statiei, incapatanandu-se sa NU reabiliteze linia lui 5, care ar mai putea prelua din traficul magistralei 2 dinspre Pipera si al liniilor de autobuz de Baneasa... La problema se adauga si faptul ca e imposibil sa faci un transfer civilizat tramvai-metrou la Piata VIctoriei, din cauza impotentei autoritatilor de a realiza o legatura multimodala directa cu statia PROIECTATA din pasajul Victoria, ceea ce determina separarea fluxurilor in functie de zona de interes. Vrei in Piata Victoriei? Metrou. Vrei la Roma? Sau Dr Felix, Banu Manta? Mai bine stai in tramvai, oricum vine bine si merge repede, i-au pus si garduri. Vrei sa prinzi expresul de Otopeni? Ia metroul. Ai treaba la vreun spital, ia tramvaiul. Daca stai in cartierul Tei, obligatoriu iei tramvaiul de la Lizeanu, pentru ca e singura legatura cu transport public posibila, la Barbu Vacarescu nu te duce niciun traseu (alta aberatie).
Bdul Stefan cel Mare e caz de manual pentru ce se intampla cand esuezi proiectarea unei magistrale de metrou la nivel de cartier.

In cazul Obor-Dristor, tramvaiul are statii mai dese la intersectii cu bulevarde importante care nu sunt acoperite de metrou (Ferdinand, Vatra Luminoasa, Baba Novac). Statiile de metrou nu sunt suficient de dese, asa ca tot tramvaiul e preferabil. Mai la sud de Dristor metroul nu exista, Mihai Bravu nu se pune, e o statie plasata pur si simplu prost. Faptul ca 123 e plin la orice ora de la Auchan Vitan pana in Piata Unirii, cu tot traficul aferent, e dovada trista ca metroul evita cu brio intreg cartierul Vitan  >:(.
Pe partea cealalta, Victoriei-Politehnica, traseul nu e deloc acelasi, tramvaiul ofera alte legaturi, chiar mai rapid. Un traseu AFI sau Grozavesti pana la Gara de Nord e mult mai rapid cu tramvaiul, chit ca mergi pe jos sau iei autobuzul de la Basarab o statie (vin foarte des pe Dinicu Golescu).

In concluzie, nu tramvaiul 1/10 e anomalia retelei STB, ci bataia de joc in care s-a construit prelungirea M1 spre Dristor (fostul M3). Si pana nu vine Metrorex cu cateva sute de milioane de euro pentru statii noi, tramvaiele pe Stefan cel Mare vor veni mereu des si vor fi pline.
Trust me, I'm an east-european doctor!

Ionut

Reportaj: Depoul STB Militari sărbătorește 45 de ani de activitate fiind pregătit pentru primirea noilor tramvaie





În cadrul unui eveniment organizat de Sindicatul Transportatorilor București și STB, au fost sărbătoriți cei 45 de ani de exploatare ai depoului Militari și 46 de ai de exploatare a tramvaielor Tatra T4R în București. Evenimentul a fost unul intern, dedicat angajaților, oficialităților și a foștilor angajați ce au fost invitați pentru o scurtă discuție și vizionarea unor filme cu caracter istoric, unde a fost prezentată evoluția depoului Militari, a parcului acestuia, a tramvaielor Tatra T4R și modernizarea depoului. Printre invitații speciali prezenți, care au și avut scurte discursuri, se numără Vasile Petrariu, președinte al Sindicatului Transportatorilor București, Geani Dabu, director în cadrul diviziei transport electric a STB SA, Andrei Creci, directorul general al STB SA, Adrian Sorin Mihail, director Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti – Ilfov și Mihai Teodorescu, director în cadrul direcției de transporturi în cadrul Primăriei Capitalei.

Mai multe poze & ceva info pe Mobilitate.eu

ghrt

Quote from: frunzaverde on May 24, 2019, 09:56:32 PM
Iar povesti cu URAC copiate din monografiile RATB?

Nope, nu poveşti cu URAC, ci ideea de a avea un design exterior şi elemente de design interior comune la toate tramvaiele bucureştene, indiferent cine le fabrică. N-are legătură cu URAC.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

#139
In urma cu aproximativ o ora.
V3A cu numar de parc 095, in statia Ramnicul Sarat Dristorului
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

STB SA continuă reparațiile capitale pentru tramvaie

În așteptarea proiectelor pe termen lung și mediu, licitația pentru 100 de tramvaie aflată în etapa evaluării financiare, modernizarea vagoanelor V3A, aflat în derulare și construcția de tramvaie Bucur LF, proiect relansat în cadrul URAC, STB SA continuă reparațiile capitale la parcul existent de tramvaie, pentru menținerea acestuia în condiții tehnice și estetice bune. Odată cu semnarea contractului pentru noile tramvaie, depoul Militari urmează să primească vagoane pentru liniile 10 și 25.

Astfel, săptămâna aceasta au fost introduse în traseu tramvaiul V3A #182, care va fi exploatat pe liniile 8, 25 și 35 ale depoului Militari, dar și penultimul tramvai Tatra T4R reparat capital în cadrul URAC, #3311. Reparațiile capitale realizate nu aduc îmbunătățiri vagoanelor, doar le aduc într-o stare tehnică și estetică bună, fiind total revopsite, finisajele din interior înlocuite, la fel și întreaga podea a vagonului, treptele și alte componente uzate.

Tramvaiele Tatra T4R au fost retrase din traseu o perioadă în urmă cu o lună, fiind reintroduse temporar până la completarea parcului depoului Militari cu tramvaie V3A și cu tramvaie noi. În prezent tramvaiele Tatra T4R mai deservesc liniile 35, 44 și 47, și doar parțial liniile 8 și 11, urmând ca în următoarea perioadă să fie retrase din liniile 8 și 11. Astfel pot fi regăsite aproximativ 20 de tramvaie Tatra T4R pe traseu în zilele lucrătoare și 14 în zilele de weekend.

În final, mobilitate.eu prezintă câteva imagini cu tramvaiele #182 și #3311.





Mai multe poze pe Mobilitate.eu

Ionut

Aglomeraţie, căldură şi nervi în tramvaiele din București. ,,Este oribil, mai bine mergi pe jos"

Aglomeraţie, căldură şi nervi. Cam aşa arată o călătorie cu tramvaiul în Capitală. A venit vara, temperaturile au crescut, însă în mijloacele de transport în comun aerul condiţionat este un lux. În lipsa lui, oamenii se descurcă aşa cum pot. Evantaiele şi sticlele de apă sunt nelipsite din genţile călătorilor. Altfel, spun ei, nu ar ajunge sănătoşi la destinaţie. Primăria promite şi în această vară că va cumpăra tramvaie noi.

Digi24

Hef

Saptamana trecuta am fost prin Viena si Praga. M-am bucurat la propriu de plimbarile cu tramvaiele pe acolo. Daca tramvaiele din Viena imi erau cunoscute, la Praga am avut o super surpriza. O retea de linii  de tramvaie foarte bine coordonate si foarte echilibrata.
In Viena am experimentat atat Bombardierele noi (si cele de 7 segmente si cele de 5 segmente) dar si vechile tramvaie E, intretinute si restaurate tot de Bombardier.
La Praga, un oras cu un numar de kilometri de linei de tramvai aproximativ egal cu Bucurestiul dar cu un parc de peste 800 de tramvaie, merg vechile Tatre T3 atat de bine si atat de silentios incat te intrebi cum de ale noastre trebuie  casate si ale lor functioneaza in continuare. Si Tatrele construite in anii 80, mai patratoase si mai urate merg ca unse. Skodele ForCity, primul proiect in domeniul tramvaielor al celor de la Skoda sunt SF. Cu Skodele este interesant ca dupa ce au lansat comanda cei de la primaria Praga au vrut si aer conditionat. Dar neavand resurse sa plateasca in plus au negociat cu producatorul sa monteze aer conditionat si sa renunta la tractiunea pe toate cele 4 bughiuri (ele fiind proiectate ca fiind 16x16). Astfel ca bughiul din fata nu are tractiune. Facand aceasta modificare viteza maxima a scazut de la 65km/ora la 55km/ora. Oricum, viteza de croaziera a tramvaielor prin Praga este de 40 - 45 km/ora, iar Praga are destule de multe dealuri si curbe stranse.
Oricum, interesant de citit istoria tramvaielor Tatra, al carui model T3 este modelul de tramvai cu cele mai multe unitati prodsue din lume, aflat in productie timp de 30 de ani. Si ca fapt divers, in fabrica Tatra, in timpul WW2 s-au produs motoare pentru Panzerele germane.
Este de citit si istoria tramvaielor din Viena, unde in anii 60, erau vazute ca un mijloc de transport al trecutului, considerandu-se ca viitorul este al autoturismelor personale si al metroului, perioada in care au si fost dezafectati multi km de linie de tramvai. Acum se refac si se extind vechile linii.
Praga este pe locul 2 in Europa la numarul de tramvaie, iar Viena este pe locul 5. Primul loc este detinut de Budapesta. La numarul de Km de linii de tramvai nici Bucurestiul nu sta prost. Dar degeaba ai linii daca nu le ai modernizate si nu ai tramvaie.
Dar, poate avem norocul sa avem un primar cu viziune si mai opreste din vouchere si subventii si mai face ceva si pentru oras.

TibiV

STB SA investește 6 milioane de euro în proiectul de design și construcția unei noi generații de tramvai Bucur LF

STB SA a lansat licitația pentru ,,AMENAJARE INTERIOARA SI EXTERIOARA TRAMVAIE BUCUR LF-CA (Amenajare interioara si exterioara tramvai Bucur LF - CA, si Servicii de proiectare specializata :proiectare design; matrite, SDV PAFS; proiectare de executie; SDV parbrize; asistenta montaj prototip) conform caietului de sarcini. Contractul se va executa in doua etape aferente anilor 2019 si 2020", contract în valoare de 6,6 milioane de euro și o durată de derulare de 24 de luni. Ofertele pot fi depuse până la data de 09.09.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 09.12.2019. STB SA deține în prezent 16 tramvaie Bucur LF, proiectate și construite exclusiv în cadrul fostei RATB, pentru care se dorește schimbarea designului și modernizarea/simplificarea procesului de construcție și a rezultatului final.

Astfel, STB SA angajează o companie specializată care să realizeze noul design interior și exterior al tramvaiului Bucur LF CA, care apoi să fie predat către STB SA cu drept exclusiv, înregistrat la OSIM, livrând inclusiv matrițele și proiectele tehnice ale componentelor. Prototipul noului tramvai va fi de asemenea construit, asamblat și testat împreună cu prestatorul. Noua construcție va fi realizată modular, cu detalii bine definite și ușor de înlocuit și obținut în caz de avarii, în timp ce toate materialele vor fi rezistente la coroziune și dedicate acestui tip de vehicul feroviar. Mai mult, noile tramvaie vor fi dotate la exterior cu rame pentru reclame, asemeni celor montate pe autobuzele Otokar. Vor fi asigurate semnalizatoare luminoase și reflectorizante, spații pentru bagaje și persoane cu dizabilități, bare din inox sau vopsite și materiale interioare anti-vandalism. Capacitatea va fi de minim 220 călători, din care 40 pe scaune. Toate materialele și subansamblele vor fi garantate minim 8 ani fără intervenții. Farurile și sistemele de iluminat vor fi cu LED și pentru toate serviciile auxiliare vor fi utilizate sisteme economice. Tramvaiele vor fi dotate din construcție cu aer condiționat atât în salon cât și în cabina manipulantului.

https://mobilitate.eu/stbsa-design-bucurlf-2020/

Anuntul pe SEAP: https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100067711
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Puss in Boots

Daca nu se are in vedere o strategie pe termen lung, sunt bani pierduti. De prototipuri am mai avut parte. Ok, stim limitarile URAC si calitatea modernizarilor de pe-acolo dar tinand cont de realitatile din Bucuresti, tot tramvaiele de la URAC au cele mai mari sanse de reusita. Cu tot regretul.

don_napoleon

#145
Servus,

Conform http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100033485 s-a prelungit perioada de evaluare.

Instiintare prelungire perioada evaluare
TIP DOCUMENT:Solicitare clarificare/raspuns la solicitarea de clarificare/clarificare
DATA POSTARE:02.08.2019 02:10
DOCUMENT:[CN1007214/00477] instiintare prelungire evaluare.pdf.p7s

Ionut

^ Vad ca termenul de evaluare este, in acest moment, 15 decembrie.

Ionut

STB SA a lansat licitația pentru instalarea de aer condiționat în alte 23 de tramvaie

STB SA a lansat licitația pentru ,,Modernizare tramvaie cu sistem de climatizare in salonul de calatori . Contract de furnizare multianual cu derulare in anii 2019 si pana in 2020, reprezentand incheierea contractului si respectiv livrarea a 23 buc. Valoarea estimata aferenta pentru modernizarea cu sistem de climatizare in salonul de calatori a 23 buc tramvaie este de 1.871.156 EUR, fara TVA." Ofertele pot fi depuse până la data de 07.10.2020, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 07.01.2019. STB SA a demarat recent procesul de instalare a sistemelor de aer condiționat în 46 de tramvaie V3A-93-CH-PPC. Termenul de instalare este de 14 luni de la semnarea contractului.

În luna iulie, mobilitate.eu a prezentat pentru prima dată primele tramvaie CH PPC, din lotul de 46 de vagoane, ce au fost modernizate și scoase în traseu, la ora actuala fiind aproximativ 12 cu instalații montate.

Conform SEAP, instalațiile vor fi montate în următoarele 23 de tramvaie:
– V3A-M-CA – 2 vagoane
– V3A-PPC-CA – 13 vagoane
– Bucur LF CA – 8 vagoane


Mobilitate.eu

Ionut

INTERVIU Andrei Creci, STB

Spuneați în urmă cu câteva luni că în acest an se va relua producția de tramvaie la URAC. Care este stadiul acestui proiect, ce caracteristici vor avea aceste vehicule și când va ieși pe poarta uzinei primul tramvai? Conform bugetului pentru obiectivele de investiții aprobat de PMB există proiectul de fabricație a 18 tramvaie BUCUR LF-CA cu podea parțial coborâtă, cu acționare în curent alternativ și climatizare în salonul de călători printr-un program multianul pe trei ani începând cu anul 2019. Proiectul presupune realizarea tramvaielor în uzina proprie a STB SA prin realizarea caroseriei în uzina proprie și achiziționarea unor seturi pentru amenajarea interioară și exterioară a tramvaielor. Această amenajare interioară și exterioară se dorește a respecta standardele ridicate de calitate și design și astfel să se creeze un ,,nou tramvai pentru București" care să sporească atractivitatea transportului în comun cu tramvaiul. Procedura de achiziție este în curs de desfășurare iar confecția caroseriei tramvaiului este într-un stadiu avansat de realizare. Noile tramvaie BUCUR-LF vor dispune de un grad de confort sporit pentru călători, respectiv vor fi dotate cu instalații de aer condiționat, instalații de infotainment și sisteme de informare a călătorilor din stații, sisteme de supraveghere video etc și de asemenea vor respecta reglementările naționale și directivele europene privind accesibilizarea transportului în comun pentru persoanele cu diferite dizabilități.

Ce producție anuală aveți în vedere (câte unităti)? Conform listei de buget aprobate de PMB proiectul de realizare a celor 18 tramvaie este prevăzut a se desfășura în perioada 2019 – 2021. Realizarea tramvaielor depinde foarte mult de contractele încheiate cu furnizorii de echipamente și agregate de pe piața europeană cum sunt: sistemele de frânare, sisteme de acționare în curent alternativ, reductoare etc. Durata de realizare a acestor componente pe piața de profil variază între 6 și 12 luni. Orice producător de tramvaie trebuie să țină cont și se lovește de aceste aspecte care influențează major graficul de realizare și punere în funcțiune a tramvaielor.

Se poate extinde linia de producție în vederea majorării numărului de tramvaie care pot fi fabricate anual? STB SA are experiență atât în construcția de tramvaie noi, a realizat în perioada 2007 – 2016 un număr de 16 tramvaie BUCUR-LF cu podea parțial coborâtă, cât și în modernizarea de tramvaie din parcul aflat în exploatare dar care au durata normală de viață depășită și nu îndeplinesc condițiile de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități, realizând transformarea tramvaielor V3A-M în tramvaie cu podea parțial coborâtă și acționare în curent continuu sau curent alternativ. Linia de producție poate fi extinsă în vederea majorării numărului de tramvaie care pot fi fabricate anual în condițiile asigurării bazei materiale și a forței de muncă necesare.

Câte tramvaie sunt dotate în momentul de față cu instalație de aer condiționat? În momentul de față sunt în exploatare cu călători un număr de nouă tramvaie echipate cu instalație de aer condiționat în salonul de călători.

Câte vor fi dotate în acest an cu instalații de climatizare? Pentru tramvaiele V3A-CH-PPC este în derulare un contract pentru instalarea de sisteme de aer condiționat pe un total de 46 de tramvaie în cursul acestui an, din care un număr de circa 10  tramvaie au fost deja echipate. De asemenea, conform listei de buget aprobată de PMB, urmează a fi echipate cu sisteme de aer condiționat în salonul de călători un număr de încă 23 tramvaie (8 Bucur LF, 2 V3A-M-CA, 13 V3A-PPC-CA) pentru care procedura de achiziție este în curs de organizare.

ClubFeroviar.ro

Ionut

#149
UMEB și Sabfil Technology au ofertat pentru motoarele asincron ale tramvaielor modernizate de STB



UMEB și Sabfil Technology au ofertat în cadrul licitației lansată de STB SA pentru achiziția a 12 motoare asincron ce vor fi utilizate pentru modernizarea a 6 tramvaie V3A care vor fi introduse în circulație până la finalul anului. De asemenea, pentru aceleași tramvaie a fost organizată și licitația pentru echipamentele de tracțiune, ce a fost atribuită ICPE-SAERP. STB SA are în derulare un program multi-anual de modernizare a tramvaielor V3A, anul acesta fiind programate până la 12 tramvaie pentru a fi modernizate, 6 fiind în etapă avansată de lucru.

Mobilitate.eu