News:

.

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

O asociere de firme din ingineria feroviară a depus ofertă pentru designul noului tramvai Bucur LF



ASOCIEREA INGENIOUS MACHINERY SOLUTIONS – SUPORT REAL IFN – RAILTEC SYSTEMS INTEGRATIONS a depus ofertă în cadrul licitației pentru ,,AMENAJARE INTERIOARA SI EXTERIOARA TRAMVAIE BUCUR LF-CA (Amenajare interioara si exterioara tramvai Bucur LF – CA, si Servicii de proiectare specializata :proiectare design; matrite, SDV PAFS; proiectare de executie; SDV parbrize; asistenta montaj prototip) conform caietului de sarcini. Contractul se va executa in doua etape aferente anilor 2019 si 2020", lansată de STB SA în luna august.

STB SA deține în prezent 16 tramvaie Bucur LF, proiectate și construite exclusiv în cadrul fostei RATB, pentru care se dorește schimbarea designului și modernizarea/simplificarea procesului de construcție și a rezultatului final.

Astfel, STB SA angajează o companie specializată care să realizeze noul design interior și exterior al tramvaiului Bucur LF CA, care apoi să fie predat către STB SA cu drept exclusiv, înregistrat la OSIM, livrând inclusiv matrițele și proiectele tehnice ale componentelor. Prototipul noului tramvai va fi de asemenea construit, asamblat și testat împreună cu prestatorul. Noua construcție va fi realizată modular, cu detalii bine definite și ușor de înlocuit și obținut în caz de avarii, în timp ce toate materialele vor fi rezistente la coroziune și dedicate acestui tip de vehicul feroviar. Mai mult, noile tramvaie vor fi dotate la exterior cu rame pentru reclame, asemeni celor montate pe autobuzele Otokar. Vor fi asigurate semnalizatoare luminoase și reflectorizante, spații pentru bagaje și persoane cu dizabilități, bare din inox sau vopsite și materiale interioare anti-vandalism. Capacitatea va fi de minim 220 călători, din care 40 pe scaune. Toate materialele și subansamblele vor fi garantate minim 8 ani fără intervenții. Farurile și sistemele de iluminat vor fi cu LED și pentru toate serviciile auxiliare vor fi utilizate sisteme economice. Tramvaiele vor fi dotate din construcție cu aer condiționat atât în salon cât și în cabina manipulantului.

Mobilitate.eu

subway

#151
E pentru cele 16 existente sau pentru viitoarele experimente hobby, unul pe an?
O fi epuizat Uracul desaga cu idei traznite pe bani publici si are nevoie de ajutoare externe ca sa-i praduiasca in continuare???
;)

razvan96

Licitatia pentru tramvaie a intrat in sfarsit in evaluare financiara :horse:.Nu se stie inca cine a trecut de evaluarea tehnica.

razvan96

Inca o licitatie de tramvaie, de data asta nu pe POR ci pe fonduri bugetare.

[CN1015498] - Tramvaie noi din gama de 18 m cu podea total coborata

QuoteAchizitie Tramvaie noi din gama de 18 m cu podea total coborata . Contractul de furnizare multianual cu derulare in anii 2019 si pana in 2022, reprezentand incheierea contractului si respectiv livrarea a 40 buc. tramvai si posibilitatea incheierii unui act aditional de prelungire a valabilitatii maxim pana in 2024 si de suplimentare a cantitatii cu pana la maxim 60 de buc. Valoarea estimata aferenta pentru 40 buc tramvaie este de 307.600.000 RON fara TVA. In cazul suplimentarii cu pana la maxim 60 buc. tramvaie (respectiv cu suma de 461.400.000 RON fara TVA), valoarea estimata maxima totala devine 769.000.000 RON faraTVA

Termen:36 de luni/60 de luni daca se incheie actul aditional

Valoare estimata:307.600.000 RON (40 de tramvaie)/769.000.000 RON (100 de tramvaie)

Termen de depunere:02.12.2019

Ionut

Asta e o veste buna, dar daca avem si finantare...

TibiV

Finantare este usor de obtinut - taie Primarul General 2-3 agape (festivaluri) si s-a rezolvat...

Partea proasta este ca tramvaiele de 18 metri sunt de capacitate mica/medie, si au rolul de inlocui Tatrele....

Pe rute mai solicitate (gen 1/10, 21, 36, 41) vei indesa publicul calator ca pe sardele... Ca frecventa nu ai cum sa o cresti in conditiile  de trafic din Bucuresti, si mai ales pe reteau devastata (pe OR-uri tot cu 30-40 km/h se va circula...) :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Valentin

1/10, 21, 32, 41, etc. vor avea de 36 m asta daca terminam odata cu licitatia. In caz de avarie din ce am inteles, cele de 18m vor putea fi cuplate, deci vor putea circula si pe linii importante daca e nevoie. Acum trebuie vazut in CS daca s-a mentinut cererea de a fi posibila cuplarea. Din pacate, ar cam trebui investitii si in infrastructura de tramvai.

razvan96

Exact, rutele importante primesc de 36 de m.Cu finantarea nu cred sa aiba probleme din moment ce e comanda ferma de 40 de tramvaie, daca nu erau siguri faceau achizitia sub forma de acord cadru "faceti de cat avem sa va platim".

TibiV

 :lol: :lol: :lol:
Ce inseamna "rutele importante primesc de 36 de m" ?!?!...
Rutele importante au cumva alt ecartament si mi-a scapat mie asta?...

Nu era vorba ca tramvaiele noi de la URAC  (noi in urma cu un deceniu) vor circula doar pe linii reabilitate?... Si vedeti unde circula acum...
Vedeti ce au spus in urma cu un an despre destinatia Otokar C10, si vedeti unde circula astazi in mod real...

La fel va fi cu noile tramvaie. Unde va fi gaura, acolo le vor muta....

Voi credeti ca blondisima suprema va respecta vreun angajament/promisiune ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

razvan96

Daca e gaura pe un alt traseu in afara celor scrise de tine, o sa ia un tramvai de 36 de m sa il puna pe traseul ala doar pentru ca asta sa creeze o gaura pe linia 1/21/36/41 pe care sa o umple cu unul de 18 m?Da, suna logic.

TibiV

Nu, nu este logic.
Dar aproape nimic din ceea ce fac PMB & STB ex-RATB nu este logic.

Uita-te la "electrici", care cunosc fiecare vehicul dupa numarul de parc....
Te ia cu durerea de cap...
Aia trimit tramvaie abia iesite din RK pe linii facute praf si pulbere, si trimit cazaturi cu roti patrate pe linii reabilitate, sa le faca praf si pe alea...
Ceea ce este foarte "logic"...  :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

miahi

^^ Ce zici tu Tibi aici e foarte logic din punctul lor de vedere. Cooperativa munca in zadar, isi dau singuri de munca la modu' perpetuu . Plus comisoane si atentii de la multe contracte si licitatii de reabilitari si reparatii.

Ionut

Licitația pentru 100 de tramvaie la București a ajuns la final fiind aproape de atribuire

Licitația pentru cele 100 de tramvaie noi la București a trecut zilele acestea de etapa de evaluare financiară, conform avizului conform necondiționat eliberat de ANAP după ce autoritatea contractantă a notificat finalizarea etapei. În prezent procedura va trece la etapa de deliberări, urmând procesul verbal de atribuire și finalizarea contractului, după soluționarea unor eventuale contestații. La licitația au participat turcii de la Durmazlar și Astra Arad în asociere cu CRRC. Rămâne ca Primăria Capitalei să anunțe care ofertă a fost aleasă.

După mai multe amânări și deliberări ale comisiei tehnice, evaluarea tehnica a ofertelor Durmazlar și Astra CRRC a fost finalizata pe 25 septembrie, de atunci fiind demarată evaluarea financiară. în data de 15 martie 201, ora 15.00, a expirat termenul pentru depunerea ofertelor pentru achizitia acestora. Desi in cadrul procedurii s-au inscris un numar de 20 de operatori economici, au depus oferta doar 2, respectiv ASTRA VAGOANE CALATORI SA si DURMAZLAR MAKINE SAN VE TIC A.S.

Reamintim ca Primaria Municipiului Bucuresti a publicat in SICAP, pe data de 11 decembrie 2018, anuntul pentru achizita celor 100 de tramvaie, valoarea estimata a contractului fiind de 845,68 milioane lei (180 de milioane de euro). Este vorba despre achizitionarea a 100 de tramvaie si echipamente necesare imbunatatirii transportului public de calatori pe traseele 1, 10, 21, 25, 32,40, 41 si 55.

Cele 100 de tramvaie noi vor avea podeaua complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, din gama de 36 m, cu minim 5 uşi duble, dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii salonului pasageri. Sistemul va oferi posibilitatea reglarii, atât a temperaturii, cât şi a debitului de aer. De asemenea, prin documentația de achiziție s-a solicitat ca tramvaiele să aibă o capacitate de cel puțin 220 de călători total, din care minim 56 pe scaune, sa aiba nivel de zgomot redus, instalatie de supraveghere video, echipamente pentru validarea cardurilor. Pentru persoanele cu dizabilităţi care folosesc scaune cu rotile, se va prevedea o platforma rabatabila sau culisanta cu actionare manuala şi se vor amenaja 2 locuri speciale la cea mai apropiata uşa dubla de acces fata de postul de conducere. De asemenea, în apropierea acestor spaţii trebuie prevăzute bare de sustinere, dispozitive de asigurare, butoane de comanda şi comunicare etc.

Mobilitate.eu

Ionut

STB SA își pregătește tramvaiele pentru deszăpezire pentru sezonul de iarnă

STB SA prin URAC lucrează la repararea capitală și realizarea lucrărilor de întreținere la mai multe tramvaie pentru deszăpezire ce vor fi utilizate în sezonul rece pentru curățarea căii de rulare de zăpadă. Mai multe pluguri au realizat probe în ultimele săptămâni, urmând ca cel puțin două să fie funcționale și gata de intervenție din fiecare depou de tramvaie.







Mobilitate.eu

Ionut

STB SA nu mai repară capital tramvaiele Tatra T4R iar ultimul vagon reparat a ieșit la traseu



A venit sfârșitul procedurilor de reparație capitală a tramvaielor Tatra T4R din București, după ce acestea au fost trecute prin mai multe reparații capitale din 1973-1975 când au sosit noi de la producătorul CKD Praga. Ultimii ani au marcat retragerea etapizată din circulație a acestui tip de vagon, în anul 2017 fiind retrase din circulație toate garniturile de câte două tramvaie care mai circulau pe linia 25. În prezent în zilele lucrătoare pot fi găsite pe trasee aproximativ 23 de tramvaie de acest tip, urmând ca perioada următoare să aducă o continuare a retragerii etapizate a acestui tip de vagon. În primăvara acestui an, în urma mai multor incidente, tramvaiele au fost retrase în totalitate pentru mai multe săptămâni, fiind trecute printr-o revizie amănunțită în depoul Militari, depou unde sunt exploatate de la sosirea din 1973.

Ultimul tramvai scos din procesul de reparație capitală este vagonul #3321, reparațiile din ultimii ani fiind făcute mai simplu, doar cu revopsirea, reparația caroseriei și înlocuirea unor elemente electrice uzate. Ultimele reparații capitale cu recablare totală și recarosare al acestui tip de tramvai s-au realizat în perioada 2005-2008, când toată seria de atunci, 116 tramvaie, a fost trecută prin acest tip de reparație.

Mobilitate.eu