Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

antonelu

Tipic la români: nu știe stânga de ce face dreapta între instituțiile statului. Interesant este și faptul că CFR a postat licitația pe SEAP deși nu avea indicatorii tehnico - economici încă aprobați de guvern prin HG. Nu era obligat prin lege să procedeze invers?
Oricum, având în vedere vitezele din planșe, cele precizate în HG par mai realiste decât cele din anunțul CFR (160 km/h călători, respectiv 120 kn marfă  cam lipsind din SF, acesta având destule zone cu 80km/h marfă, respectiv 120 km/h călători). De asemenea sunt zone unde chiar călătorii sunt limitați la max. 80km/h.
Mă întreb dacă nu vor fi probleme de eligibilitate la deconturile din fonduri UE, deoarece în revizia aflată lucru a Regulamentului privind Coridoarele Europene, acest Coridor va trece în categoria TEN-T core și acolo viteza minimă admisă la marfă este de 100km/h pe toată lungimea acestuia.

dargauda

Licitațiile pentru electrificarea căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca, suspendate din cauza unei contestații

Abia lansată la începutul anului, pe 6 ianuarie, procedura de desemnare pentru proiectarea şi executarea modernizării celor 166 kilometri de cale ferată între Cluj Napoca şi Episcopia Bihor a fost suspendată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, după ce firma bucureşteană Metroul SA a depus o contestaţie.

Potrivit site-ului de specialitate clubferoviar.ro, CNSC a suspendat continuarea licitaţiilor pentru tronsoanele 3 şi 4, adică cele între Poieni (judeţul Cluj) şi Aleşd (Bihor), dar pentru că SC Metroul SA a depus contestaţii şi pentru tronsoanele 1 şi 2, cele între Cluj Napoca – Aghireş şi Aghireş – Poieni, licitaţiile vor fi suspendate şi pentru acestea din urmă. 

Motivele invocate în contestaţii se referă la obligarea CFR SA de a extinde termenul limită pentru depunerea ofertelor şi acceptarea ca "experienţă similară" şi experienţa din domeniul proiectării lucrărilor de metrou.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat pe 7 ianuarie că a lansat licitaţia de modernizare în cadrul obiectivului "Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Episcopia Bihorˮ, în valoare de 9,49 miliarde lei, echivalentul a 1,98 miliarde euro.

Aşa cum BIHOREANUL a mai scris, investiţia urmează să fie finalizată în 4 ani, din fonduri nerambursabile (inclusiv din PNRR) şi de la bugetul de stat. Proiectul magistralei prevede modernizarea liniilor, electrificarea traseului şi reabilitarea mai multor staţii.

De acest proiect este legată şi realizarea la Oradea a unui terminal intermodal rutier-feroviar, în zona dintre Şoseaua Borşului şi gara Episcopia Bihor, proiectarea şi execuţia acestuia urmând să fie scoase la licitaţie de Primăria Oradea la începutul anului viitor.

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/licitatiilepentru-electrificarea-caii-ferate-episcopia-bihor-cluj-napoca-suspendate-din-cauza-unei-contestatii-168931.html

ciulpanescu

Quote from: dargauda on February 01, 2022, 09:02:16 PM
De acest proiect este legată şi realizarea la Oradea a unui terminal intermodal rutier-feroviar, în zona dintre Şoseaua Borşului şi gara Episcopia Bihor, proiectarea şi execuţia acestuia urmând să fie scoase la licitaţie de Primăria Oradea la începutul anului viitor.
Sunt proiecte independente; proiectul intermodalului a fost demarat prin 2014 si nu este dependent de electrificarea garii Episcopia; in intermodal nu intri cu cai electrificate; nu poti ridica containere peste retea.


ciulpanescu

Da, este altul; locatia proiectului este un amplasament situat intre zona garii C.F.R. din Episcopia Bihor, pentru acces feroviar, si soseaua Borsului/DN1 pentru acces auto. In zona sunt amplasate parcurile industriale I si III administrate de ADLO Oradea si un parc administrat de primaria Bors.

Din 2014 se tot face si desface documentatia, se duc lupte cu Ministerul Finantelor pentru cedarea imobilelor(acum acolo este sediul Directiei Judetene pentru Accize si Operatiuni Vamale Bihor), se fac exproprieri etc.

Proiectul initial prevedea amenajarea a patru linii de cale ferata si o valoare a intregului proiect estimata la 25 milioane euro; acum proiectul este redus la doua linii si la la o valoare de 15 milioane euro; finantare POIM 2014-2020.
Bineinteles, proiectul nu se rezuma doar la linii ferate ci cuprinde platforme, cladiri administrative, parcari, cantare etc.

In paralel cu acesta au demarat alte doua proiecte; un pasaj suprateran peste sensul giratoriu de la intrarea în parcul industrial I si un drum de colectore traficului greu in lungime de 2,1 km, de la pasaj pana la intrarea in centru.
Ambele au documentatii si licitatii pentru executie anulate.

sorin57

     
     Nici bine nu a demarat procedura de licitatie, ca a si fost contestata. Experienta de la Metrou e relevanta pentru CFR?

MarianD

Știți ce cred eu?
Ca au fost puși sa conteste, pentru ca în realitate NU VOR (a se citi nomenclatura de la butoane) sa finanțeze acest contract de modernizare.
Ce treaba are proiectarea unei incinte subterane cu proiectarea unor  edificii supraterane? Trag de timp doar, ii doare-n basca!

florin74


MarianD


NGC

"Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca"

O cotofana feroviara a transmis ca dupa reevaluare noul castigator este vechiul castigator, adica asocierea condusa de TPF INGINERIE.

TheStig

^
Se pare ca s-a semnat contractul cu asocierea condusa de TPF Inginerie.
QuoteCompania Naţională de Căi Ferate ,,CFR" SA a semnat vineri cu Asocierea TPF Inginerie SRL - SC ISPCF SA - SC Baicons Impex SRL contractul, în valoare de 41,842 milioane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei de cale ferată Coşlariu - Cluj-Napoca, pentru viteza maximă de circulaţie de 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv de 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Sursa

TibiV

Nu doar "se pare"....

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/5488876817813808

Bucureşti, 9 aprilie 2022
📢 𝐒𝐭𝐮𝐝𝐢𝐮 𝐝𝐞 𝐟𝐞𝐳𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 ș𝐢 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭 𝐭𝐞𝐡𝐧𝐢𝐜 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐦𝐨𝐝𝐞𝐫𝐧𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐞𝐢 𝐂𝐅 𝐂𝐎Ș𝐋𝐀𝐑𝐈𝐔 - 𝐂𝐋𝐔𝐉-𝐍𝐀𝐏𝐎𝐂𝐀 (99 km)
‼ Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA și Asocierea TPF Inginerie SRL – SC ISPCF  SA – SC BAICONS IMPEX SRL au semnat 𝒄𝒐𝒏𝒕𝒓𝒂𝒄𝒕𝒖𝒍, î𝒏 𝒗𝒂𝒍𝒐𝒂𝒓𝒆 𝒅𝒆 41.842.445 𝑹𝑶𝑵 (𝒇ă𝒓ă 𝑻𝑽𝑨), pentru elaborarea 𝑠𝑡𝑢𝑑𝑖𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑑𝑒 𝑓𝑒𝑧𝑎𝑏𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑡𝑒 ș𝑖 𝑎 𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑡𝑒h𝑛𝑖𝑐, în vederea modernizării liniei de cale ferată COȘLARIU – CLUJ-NAPOCA, pentru viteza maximă de circulație de 160 𝑘𝑚/h 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑡𝑟𝑒𝑛𝑢𝑟𝑖𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑐ă𝑙ă𝑡𝑜𝑟𝑖, 𝑟𝑒𝑠𝑝𝑒𝑐𝑡𝑖𝑣 𝑑𝑒 120 𝑘𝑚/h 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑡𝑟𝑒𝑛𝑢𝑟𝑖𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑚𝑎𝑟𝑓ă.
🚆 Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe 𝐶𝑂Ș𝐿𝐴𝑅𝐼𝑈 - 𝐶𝐿𝑈𝐽-𝑁𝐴𝑃𝑂𝐶𝐴, î𝑛 𝑙𝑢𝑛𝑔𝑖𝑚𝑒 𝑑𝑒 𝑎𝑝𝑟𝑜𝑥𝑖𝑚𝑎𝑡𝑖𝑣 99 𝑘𝑚, au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, economic și operațional pentru modernizarea liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca, ținând cont de conformarea în relație cu standardele europene și cerințele de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești.
✅ Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între COȘLARIU și CLUJ-NAPOCA pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
► creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secțiune;
► creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști;
► creșterea volumului de mărfuri transportate la nivel intern și internațional;
► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.
✅𝑽𝒂𝒍𝒐𝒂𝒓𝒆 𝒄𝒐𝒏𝒕𝒓𝒂𝒄𝒕:  41.842.445 RON (fără TVA)
✅𝑺𝒖𝒓𝒔ă 𝒅𝒆 𝒇𝒊𝒏𝒂𝒏ţ𝒂𝒓𝒆: Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, și Bugetul de Stat (15%).
✅ 𝑫𝒖𝒓𝒂𝒕𝒂 𝒄𝒐𝒏𝒕𝒓𝒂𝒄𝒕𝒖𝒍𝒖𝒊: 23 de luni.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MarianD

Intrebare de om prost (adica yo).
23 de luni?  :o
Zici ca il construiesc dracu... Nu vi se pare cam...mult? Inteleg un 12 luni...hai 15.. dar 23?

horatiu.cosma

Poți sa te documentezi pe zona de rutier despre importanta pregătirii proiectelor și despre durata unor studii făcute pe bune. Acolo s-a depășit nivelul "da ce durează atâta studiile astea, sunt doar niște hârtii".

cristi5

#284
@MarianD, pe Cluj-Coslariu (mai precis Apahida-Campia) chiar s-ar putea studia niste trasee mai bune decat cel din 1880. A pus aici pe topic @vancouver niste idei.

In plus, e SF+PT, 2 ani ar fi chiar putin daca s-ar face serios.