Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cetatean

^ ok sunt de acord. Ce putem face noi sa nu mai avem situatii de genu asta?
Cum sa facem sa:
- nu mai stea constructorii pana primesc aprobabre sa taie 5 copaci
- avem tot expropriat,liber de sarcini sau sa grabim acest proces (de la identificat problema pana la rezolvare, sa treaca sa zicem maxim 2 luni)
- reusim sa descarcam un sit arheologic la timp
- identificam toate utilittile de pe un traseu
- eventual chiar sa le mutam inainte sa intre la lucru constructorul
- nu mai dea primariile autorizatii de construire in zonele sau mai rau pe coridoarele pe care se va construi
- stiu N+X situatii penibile.

Rezolvarea o vad in supervizarea tuturor lucrarilor la stadiul de proiect,sf de catre o comisie sau ceva organizatie apolitica,a ce vreti voi da specializata sau care sa aibe specialisti care au lucrat in infrastructura.

Va dau un exemplu banal de pe o lucrare.
Cfr isi face masuratori, isi stabileste un coridor de expropiere in 2005-2009? Bun. Proprietarul unui teren, a carui parcela musca o bucata care intra in coridor se gandeste sa isi faca un gard. Gard cu fundatie de beton,stalpi metalici,tapan. Masuratorile au fost facute da? El nu isi ia autorizatie pentru gard de la primarie ca na,Romania nu? Trec anii, vine coridorul si ce sa vezi. Proprietarul se trezeste ca a bagat X mii de euro intr-un gard si zice,taty, eu vreau gard nou. Ce facem?

GIV

@cristi5  nu am vrut sa spun ca asta a fost motivul, pentru a face claim, dar au experienta in a analiza orice detaliu din contract si a-l transforma in avantaj propriu

rizzuh

Tocmai de aceea statul ar trebui sa isi indeplineasca obligatiile din contract, iar contractul sa fie beton, nu cu gauri precum branza elvetiana facute de fiecare ministru care s-a perindat prin functie.

NGC

"Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții "Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor", Lot 1 Cluj-Napoca - Aghireș"

Vrabiutele feroviare au transmis ca aici castigatorul initial este asocierea condusa de ALSTOM.

dejanes

Există vreun orizont de timp în care se vor anunțat câștigătorii?

cristi5

#305
Exproprieri. N-am studiat documentul dar cica suprafata e destul de mare. Variante de viteza sunt putine, probabil la dublari e necesar terenul. Plus cateva cladiri care-s prea aproape de CF acum (Poieni?)

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4194-hg11102022dtf

dan tm

Plus ca de cînd s-a facut documentația și ,,a fost pe circuit" lucrurile s-au mai schimbat în teren, s-au mai sistat unele cărți funciare ca urmare a dezmembrărilor.Cînd o fi la plata despăgubirilor și la execuție, ia-o de la început.

lighthotspot

 Anexa 1 stie cineva unde o gasesc? Sunt direct interesat.

dan tm

scrie acolo in proiectul de hotarîre

*) Anexa nr. 1 se comunică persoanelor fizice şi juridice interesate, la solicitarea acestora, de către Compania Naţională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A., care este depozitarul acesteia, imposibilitatea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hărţii topografice fiind determinată de impedimente de natură tehnico - redacţională.

shift2rail

ma tem ca s-a ratat o ocazie rara (pnrr) pentru a dubla capacitatea liniei pe tronsonul critic Poeni-Alesd din defileul Crisului.

cristi5

#310
@shift2rail dublarea Poieni - Alesd ar fi urcat pretul proiectului cu cateva miliarde de euro

Iar sansele de a respecta termenul-limita PNRR din 2026 sunt si asa subtiri

Mai departe in Ungaria capacitatea va fi gatuita de un tronson de linie simpla, in plin camp.

Politica pe trasee grele ca Alesd-Cluj si Balota-Caransebes a fost de pastrare a traseului si vitezei actuale, dublat unde se poate, si imbunatatit declivitatea cu traseu nou de viteza "mare" (Balota 160, Domasnea 120). Dar pe Cj-Alesd nu sunt probleme de declivitate

Viteze mai mari pe linie dubla vor fi doar pe traseul HSR, care va folosi tunelurile de mai sus (Balota, Predeal). Peste decenii.

shift2rail

merci!

ref HSR potential via Valea Prahovei: inteleg ca s-a renuntat la idea unui tunel de baza Comarnic-Darste (aprox 45 km at bird's fly) preferandu-se un tunel mult mai limitat intre Predeal-Timisul de Sus(7 km)? este aceasta solutie compatibila cu o linie de mare viteza adevarata?

AndreiB

Ideea de tunel de baza Comarnic - Darste nu a fost niciodata luata in serios. Ar fi fost doar cu 10km mai scurt ca Gotthardul... sa pastram totusi proportiile.

Singurele dezbateri erau despre lungimea tunelului in Predeal.

Compatibilitatea nu prea conteaza - se pot face imbunatatiri mult mai punctuale pe restul vaii. Nu HSR, dar cat sa creasca vmax e perfect posibil - upgrade-ul Campina - Predeal a fost incredibil de modest.

Xenos

Nu mi se pare asa modest, s-au schimbat toate podurile si podetele, infrastructura este ok si linia in stare buna chiar dupa 12 ani. Se circula oricum  mai bine ca inainte de reabilitare.
Singurul minus real este ca nu s-au reabilitat si garile, Poiana Tapului e o ruina, Azuga la fel. Si ca nu s-a facut reabilitarea pana la intrarea in gara Predeal, se opreste complet aiurea la cateva sute de m inainte.

motorzbh

Au fost mai multe considerente. Primul tunelul. al doilea Predealul este pe alta regionala si s-a vrut sa se facă separat sa nu implice 2 regionale. Nu au fost bani de gări banii au fost dați exclusiv pentru linie. CFR a făcut niște reabilitări cu firmele lui Necolaiciuc dar au fost de mântuială.
Acum Predealul va fi șuntat.