Drumul Expres DEx Filiași-Târgu Jiu

Started by rota, February 06, 2019, 10:08:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

adyneamtu

#105
Quote from: adyneamtu on March 19, 2021, 03:37:00 PM
@ultrasbz, @AlexxC, @Vancouver
O harta similara am inceput si eu cu A6 si ramura Pod Calafat. Am mers mai departe si am descarcat siturile SCI de pe natura2000 care s-ar intersecta cu traseele propuse.
Am incercat pe cat posibil sa minimizez siturile protejate si defrisarile. Dealurile mi-au dat batai de cap. Am pus si cateva propuneri de noduri.
Harta din link Proiecte Oltenia/Craiova




Am pus o harta propusa pe topicul de A6.
Pun aici si elevatiile din Google Earth pentru Craiova - Targu Jiu.
Am plecat din Centura Nord cu gandul ca vor largi la 4 benzi Centura cu parapeti medieni pana la DX12, ca sa nu fie nevoie de un drum nou pe dealuri pana la Ghercesti.
Am dus traseul pe la Melinesti fiind o zona cu forta de munca ce face deplasarea la Craiova, in special la fabrica Ford.
Am incercat sa duc traseul pana la Licurici dar e cam dificil de strecurat printre sate, dealuri si rau.
Totusi cred ca din SF va rezulta ca traseul direct Craiova - Filiasi e de preferat fiind mai plat, mai usor si mai ieftin de realizat, chiar daca va dubla un drum cu 2 benzi/sens, iar de la Filiasi urca constant spre Targu Carbunesti cu spatiu suficient.



Sealand01

Foarte buna harta, eu l-as face totusi sa loveasca fix nodul de la Ghercesti, de unde as pleca si cu legatura Dx-Centura de sud, n-ar fi nevoie de dublarea centurii de nord pt ca deja ai crea o noua centura de nord si am pastra-o pe cea actuala mai mult ca strada

naivu

S-a ridicat discutia (nu doar aici dar si pe alte thread-uri) daca, intre doua orase principale, un A/DX nou sa mearga prin apropierea DN-ului (pt ca satele de pe traseu fiind mai dezvoltate genereaza mai mult trafic) sau sa mearga pe un traseu mai departat (pt a crea oportunitati de dezvoltare si pt alte localitati)
Eu personal sunt pt a doua varianta pt ca:
- terenurile expropriate vor fi mai putin valoroase si cu mai putine utilitati de relocat
- majoritatea localitatilor de pe traseu nu vor avea avantajul unui acces direct la A/DX, pt ele drumul de mare viteza va fi doar o sursa de poluare fonica si chimica, un teren agricol pierdut (poate si ceva locuinte) si un obstacol in deplasarea in interiorul UAT; pe un traseu cu localitati mai putin dezvoltate deranjul va fi mai mic iar avantajele mai apreciate
- un DX se face in principal pt traficul dintre orasele din capete si traficul de tranzit; odata mutat traficul de tranzit pe DX, DN-ul poate prelua lejer traficul generat de satele de pe parcurs
- daca DX-ul se face pe un traseu mai indepartat de DN, se vor crea oportunitati de dezvoltare pt o parte din satele de pe noul traseu iar cele de pe DN vor dispune in continuare de DN; daca DX-ul se face pe un traseu apropiat de DN, nu va mai beneficia nimeni in afara satelor de pe DN (care nu prea au nevoie pt ca oricum vor avea legaturi viabile cu sistemul de A/DX-uri prin DN)
- intre cele doua trasee se vor gasi intotdeauna cateva DJ-uri sau se pot face drumuri de legatura

adyneamtu

Intr-adevar Centura Nord a devenit o strada, in viitor cu zone comerciale si rezidentiale pe ambele parti Am adaugat varianta directa cu DX, evitand depozitele de gaz, unde ar trebui corelata cu legatura spre centura Sud ca sa nu avem 2 noduri intr-un kilometru.

GAC

Intrucat se prefigureaza un nod rutier cu 2 DX-uri in nordul Craiovei, singurul lucru pe care nu-l dorim este sa ne gaseasca cu o centura la stadiul de o banda pe sens + giratorii, mai ales daca vom incepe sa vedem si un boom imobiliar in zona.
Planul pentru DX Craiova - Tg. Jiu trebuie sa prevada si extinderea actualei centuri la 2+2 benzi + pasaje denivelate in locul actualelor giratorii.
Intrucat centura trece relativ aproape de oras, inca 2-3 ani ar putea dubla preturile terenurilor in zona. Pe harta ANCPI, culoarul expropriat aferent centurii Craiovei pare cam ingust. De aceea trebuie extins cat mai repede.

adyneamtu

Întâlnire decisivă pentru Drumul Expres Târgu Jiu – Craiova

QuoteProiectantul Drumului Expres Târgu Jiu – Craiova se va afla marți la Târgu Jiu pentru a discuta împreună cu autoritățile locale și județene despre viitorul șoselei care va lega cele două municipii.

Ședința va avea loc la Sala Maură a Prefecturii Gorj, acolo unde vor fi prezenți primari, reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prefectul de Gorj, Corneliu Răducan-Morega și alte autorități. S-a vorbit despre trei posibile trasee pentru Drumul Expres Târgu Jiu – Craiova.

Ministerul Transporturilor a dat însă ca posibilă variantă selectată cea care va trece din Târgu-Cărbunești. Varianta respectivă va avea o lungime de 100 de kilometri și va fi mai scurtă cu 9 kilometri decât cea prin Rovinari. În plus, vor fi mai puține clădiri de expropriat și demolat.

Pe traseul respectiv sunt mai mult terenuri agricole, iar, teoretic, atât etapa de proiectare, cât și cea de execuție vor fi mult înlesnite. Nu este exclus ca proiectantul să anunțe marți autoritățile că se va opta pentru această variantă și se va trece la realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic.

Proiectul costă 20 de milioane de lei
Bugetul pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic este de peste 20 de milioane de lei fără TVA. Termenul de predare este de 20 de luni. Vor trebui să fie întocmite studii geotehnice, arheologice, topografice și obținute avizele de mediu, acorduri, autorizații.
....

Ok, mari sanse sa mearga pe Targu Carbunesti, dar nu se precizeaza in articol ce traseu e intre Craiova si Filiasi, nici daca vor pleca din DX12.
Sper sa ofere mai multe detalii la acea sedinta.

dumbravaandrei

Pfff... frumos ar fi ca intre acest DX sa aiba propria lui intrare in Craiova, sa mai diversifice accesul in oras. Iar acest DX cu DX12 sa fie legat printr-un alt drum de legatura.

snackhunter

Eu sper sa intre in DX12 sau sa faca o centura de nord 2+2 intre dx-uri.

adyneamtu

Exact ceea ce ganditi voi am trasat acum cateva luni in harta din semnatura. :D

AlexxC

@dumbravaandrei  Actuala intrare in Craiova dinspre Filiasi este chiar ok, se face printr-un bulevard cu 3 benzi pe sens...ce vrei mai mult de atat si mai ales pe unde?
A6 spre Calafat/Severin ar trebui sa ocoleasca Craiova prin nordul orasului si din aceasta sa porneasca DX spre Tg-Jiu , altfel varianta vehiculata anterior din DX12.

naivu

Cred ca A6 va ocoli mai degraba prin sudul Craiovei ca sa fie mai aproape de Ford.
Iar DX-ul de TgJiu ar trebui sa fie cat mai separat de Filiasi-Craiova, DN-ul ala e prea bun ca sa-l dublezi cu DX-ul, mai degraba l-as duce prin zona lui DN6B.

hvm

@Adyneamtu,
Eu as sugera ca A6 sa treaca mai aproape de Calafat. Eu as vedea traseul pe la nord de Unirea si sud de Izvoare, iar la Craiova as vedea traseul trecand mai la sud ( sa treaca printre Tuglui si Secui, urmatoarea varianta la intre Badori si bratovoiesti cred ca e prea la sud) cu un drum de legatura pana in Centura Sud care sa mearga in acelasi punct pe care ai pus tu iesirea actuala.

Eu vad o legatura mai directa pe directia est/vest ca sa nu avem si aici o cocoasa a-la-focsani sau a-la-boita. N-as merge pe principiul: "acolo unde sunt doua (cocoase) mai merge si a treia"
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

adyneamtu

Eu am mentionat harta din semnatura pentru a prezenta varianta mea de DX Craiova - Târgu Jiu.
N-a vrea sa ne muștruluiască Ionuț ca aducem in discutie aici si A6.  O:-)

O sa adaug mai multe variante de traseu impreuna cu elevatiile in curand.

adyneamtu

O veste buna, va pleca din DX12 si mari sanse sa fie Craiova - Tg Carbunesti - Tg Jiu :cheers:



Două variante de traseu pentru drumul expres Craiova-Târgu-Jiu
Quote,,S-a venit cu opt variante de traseu, dintre care au rămas în picioare două. Miercuri a avut loc la Craiova o întâlnire similară cu cea de la Gorj și în funcție de aceste discuții se va stabili o variantă optimă de șosea. La Gorj, este o variantă pe Craiova-Filiași-Turceni-Rovinari-Târgu-Jiu, iar cea de-a doua prin Craiova-Melinești-Târgu-Cărbunești-Scoarța-Târgu-Jiu", a anunțat prefectul Corneliu Răducan Morega.

Un traseu care să treacă prin Cărbunești, facilitând astfel drumul turiștilor spre Rânca, pare a fi agreat de către autoritățile județene. Varianta finală ar urma să fie cunoscută în cel mult o lună.

,,Firma de proiectare a cerut tuturor primăriilor planurile urbanistice generale în vigoare și planurile urbanistice zonale, după care se va face o analiză și în funcție de aceasta va rezulta varianta finală. Eu cred că în cel mult trei săptămâni, aceasta va fi definitivată. Punctul meu de vedere personal este că șoseaua ar trebui să treacă prin Târgu-Cărbunești, pentru că de la Craiova la Filiași avem deja o șosea pe patru benzi și ar însemna cumva să dublăm, să venim în paralel de la Craiova la Filiași cu o altă șosea, tot cu aceleași caracteristici, doar că este situată în afara localităților. Rămâne să discutăm", a mai anunțat prefectul Răducan.

snackhunter

Daca va pleca din DX12, nu înseamnă ca tot traficul se va vărsa în oraș si pe centura de nord prin acelasi giratoriu de la Ghercesti?

Sau vor ca dx-ul ce pleaca din dx12 să aibă si un rol de centura de nord pentru câțiva km? Si apoi să continue in centura de sud pana la nodul ce va duce spre Bechet