News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx Filiași-Târgu Jiu

Started by rota, February 06, 2019, 10:08:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bogdymol

In harta lui Cătălin de pe facebook am remarcat ca viitorul DX Craiova - Tg. Jiu nu va merge cu culoarul drumului principal actual (DN6 / DN66), ci pe culoarul DN6B / DN67B / DN67:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

pasadia

Eu ma bucur de aceasta solutie. Asa cum am mai spus si in trecut mi se pare o prostie sa investim intr-un drum rapid care sa urmeze traseul unui drum modernizat cu fidelitate, la 2-3 km in paralel. Acolo unde e posibil tehnic nu vad nici o problema in a deschide un acces sigur si rapid si catre alte zone rurale din Romania.

Pe de alta parte banuiesc ca nu asta e motivatia lor. Mai degraba cred ca zonele insemnate cu roz sunt rezevatii sau SPA/SCI-uri si traseul propus doar incearca sa ocoleasca cat mai mult zonele cu potentiale probleme de mediu.

horatiu.cosma


raulbogdan23

@horatiu.cosma exista sansa ca o parte din acest DX sa fie la comun cu DX/A Craiova - Lugoj ? Asta evident dupa ce sunt terminate studiile de fezabilitate

Sealand01

Dar in acelasi timp, o varianta de drum prin filiasi, ar da unda verde pt un DX Lugoj Calafat, fara ocolire prin Craiova si peste cativa ani sa avem si un dx Filiasi-Severin.
Si ar descongestiona centura de Nord a Craiovei, unde se va face si spitalul regional, practic, DX Tg Jiu-Craiova ar lovi Dx Craiova Pitesti.
Prezinta avataje si dezavantaje ambele trasee

naivu

Eu zic ca e pozitionat ideal; zona de la S de DN6 va fi traversata de A6 Craiova-Lugoj si, daca trageau DX-ul mai langa DN6, cele doua proiecte ar fi devenit cam apropiate. Eu unul as pleca cu A6 de la 5-10km S de Craiova spre DTS cu o derivatie (cat mai scurta) spre podul Vidin-Calafat. Daca DX-ul va fi pe culoarul DN6B iar A6 la S de culoarul DN6, nu va mai intreba nimeni de ce nu merg impreuna pana la Filiasi  :).

ultrasbz

Sper ca DX Craiova-Tg.Jiu, DX Craiova-Pitesti si A6 Craiova-DTS sa fie corelate si conectate in asa fel in cat sa poti trece de pe unul pe altul in orice directie fara sa iesi de pe A/DX.

Cu atatea proiecte in paralel sa nu se ajunga in situatia de la Braila unde nici acum nu e clar daca vom avea cu adevarat continuitate intre DX Buzau-Braila, DX Braila-Galati, DX Braila-Focsani, DX Pod peste Dunare si DX Braila-Tulcea, fara sa trecem prin vreun sens giratoriu sau pe vreun drum 1+1 pentru "cateva sute de metri".

horatiu.cosma

^
Le-am atras deja atenția pe subiectul ăsta.

Gorjanul

Am vazut ca ocoleste traseul FILIASI-TURCENI-ROVINARI. Deci aceste localitati raman in afara traseului ceeace mi se pare aiurea .Va fi pe latura estica a judetului si deci v-a ocoli zonele industriale ale judetului si va trece prin Melinesti, Hurezani, Tg-Carbunesti. Mi se pare un traseu neinspirat ales deoarece zonele cele mai dezvoltate economic si ca populatie din Gorj, nu vor avea acces la acest drum. Sau poate e cineva "sus pus" de pe traseul ales si atunci exista o explicatie.Eu stiu catraseul prin zonele populate sau prin apropierea de ele e dificil , dar acest drum ar trebui sa fie speranta de a exista a zonei dupa "moartea " mineritului si tinand cont de accesul unui numar cat mai mare de populatie la el care se gaseste pe albia Jiului . Gorjul are nevoie de o cruce de drumuri expres cu intersectia la Tg jiu si care sa inparta judetul cat mai egal ca populatie in 4 parti. O axa pe directia Filiasi -TGjiu-Petrosani si o axa Severin -Motru- Tg jiu-R.Valcea.

Mersul trenurilor

Probabil li s-au urcat "Licurici"-i la cap :lol: ca nu vad nicio logica sa alegi varianta aia, prin Filiasi ai numai campie, asa pe acolo ai o paduri, dealuri, "Licurici".. Probabil va fi doar o alternativa acolo la misto..

Licurici este localitatea unde se termina "campia" din traseu.

SniperGuy

Quote from: horatiu.cosma on March 17, 2021, 07:21:35 PM
E un traseu orientativ.
@dinamogabry, @Gorjanul, s-a mai postat de cateva ori faptul ca acel traseu din imagine este unul informal. Dupa ce se va face SF-ul, vor fi din ce am inteles 3 trasee prezentate si se va alege unul din cele 3.

zuma80

Traseul Filiasi - Rovinari - Tg.Jiu este clar cel mai scurt, dar are o mare problema, exploatarile miniere de suprafata din zona care fac grea/scumpa traversarea.
O ruta prin Tg.Carbunesti ar aduce un beneficiu si turismului pe ruta Novaci - Ranca (Transalpina).
Sunt multe aspecte cu plususri si minusuri. Pentru Tg. Carbunesti este cel mai bun lucru, el fiind printre cele mai sarace orase din Gorj daca nu chiar din Oltenia.
Pentru A6!

adyneamtu

^^ Sper sa fie ales si dupa o dezbatere publica, nu sa avem "cocoase a la Focsani" si rute care nu sunt interconectate.

Gorjanul

Turismul din zona Ranca , ar putea fi accesat de pe drumul Targu jiu-R Valcea (daca si asta ar transformat in expres) . In schimb este putin mai greu pentru craioveni de a ajunge la Ranca. Despre zona Rovinari , pe care o cunosc, pot spune ca e dificila dar nu imposibila. De exemplu , traseul ar putea veni pe lunca jiului , pe partea cu Turceniul si in zona Rovinari ar intersecta actualul drum european si ar continua tot pe lunca Jiului pana la Targu jiu. Nu ar trece prin localitati si ar avea multe conexiuni cu drumul european  si cu localitatile adiacente: Turceni, Rovinari, Ticleni(prin Pesteana) etc. Dupa incheierea activitatii miniere , zona fiind si mai populata , cu acest drum exista o seansa de a nu colapsa total. Oricum trebuie analizate toate variantele

Sealand01

Eu cred ca trebuie ales in functie de A/DX 6
Traseul ideal pe care il vad eu ->> Craiova-Filiasi (Tantareni)--> Carbunesti (sa urmeze traseul Dj 661--> Tg jiu.
Sunt cateva minusuri (raul gilort care serpuieste foarte mult) +multe treceri de CF, dar avantajeaza si zona Turceni si zona spre Ranca, Novaci/ Baia de fier
Si in acelasi timp A6 va merge direct Severin-Calafat si va ramane sa facem peste cativa ani Dx Filiasi-Severin (cea mai putin aglomerata sectiune) si DX craiova Filiasi

Nu are niciun sens sa facem A6 via Craiova si DX Craiova-Tg Jiu Via Filiasi, ar insemna 3 drumuri 2x2 iar traficul greu nu va ocoli niciodata prin craiova, va merge direct Severin-Calafat pe actualul DN