News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx Filiași-Târgu Jiu

Started by rota, February 06, 2019, 10:08:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adyneamtu

Sigur vor gandi si un nod cu Centura nord in vest langa pasajul peste CF pentru a intra ori pe Calea Severinului, ori pe DN6B in Craiova.
Nu se vede in video foarte bine dar probabil de asta au dus traseul pe la sud de Albesti. Poate reuseste cineva sa faca rost de variantele complete.

PlayStation

E foarte bine ca e propusa varianta asta, daca se aproba asa, masinile care vin dinspre pitesti o sa aiba mai multe variante de intrat in oras

AlexxC

Analiza trafic in zona de influenta a drumului expres Craiova-Targu Jiu

Legenda:
Galben-zona de influenta Autostrada A6
Rosu-bazin trafic DX Craiova-Targu Jiu
Roz-bazin trafic E70
Albastru-bazin trafic E79

Scopul analizei: Cresterea zonei de influenta a drumului expres Craiova - Targu Jiu prin redirectionarea traficului din bazinele E70 si E79.
Avand in vedere faptul ca marea majoritate a drumurilor din Oltenia urmeaza vaile raurilor pe directia nord-sud, accesibilitatea traficului pe directia est-vest este extrem de scazuta ducand la o slaba atractivitate a viitorului drum expres pe segmentele central si sudic(vezi valori de trafic DN6B).
Solutia nr1 : Constructie a 17 km drum de legatura intre Filiasi si Melinesti .
Contra: Relief dificil, distanta mai mare , costuri ridicate;
Pro: Cresterea sigurantei rutiere intre Filiasi si Craiova,conectivitate imbunatatita,reducere timp de mers, scapa orasul Filiasi de nevoia unei centuri,reducerea poluarii;
Solutia nr2 : Modificarea variantei de traseu de pe Valea Amaradiei pe Valea Gilortului (propunere adyneamtu)
Quote from: adyneamtu on March 19, 2021, 03:37:00 PM
@ultrasbz, @AlexxC, @Vancouver
O harta similara am inceput si eu cu A6 si ramura Pod Calafat. Am mers mai departe si am descarcat siturile SCI de pe natura2000 care s-ar intersecta cu traseele propuse.
Am incercat pe cat posibil sa minimizez siturile protejate si defrisarile. Dealurile mi-au dat batai de cap. Am pus si cateva propuneri de noduri.
Harta din link Proiecte Oltenia/Craiova


cosss

Nu știu ce se zic de cocoasa asta...
După părerea mea, indiferent de soluția aleasa, Filiașiul o sa aibă în continuare nevoie de o centura. La Filiași se intersectează doua drumuri importante, ambele generatoare de trafic greu. Deja este fratele mai mic Balșului.

AlexxC

Se pare ca ambele variante ramase in analiza pentru acest drum expres trec pe langa Tg-Carbunesti:
https://www.gds.ro/Local/Gorj/2021-11-04/doua-variante-pentru-drumul-expres-targu-jiu-craiova/

Varianta rosie in zona Carbunesti ar trebui modificata astfel incat sa ocoleasca orasul prin est. S-ar evita defrisari destul de multe si ar imbunatati si mai mult conexiunea spre Ranca.



Alutus

#125
Se pare ca ramane doar varianta Rosie in cele din urma

https://www.igj.ro/actualitate/o-singura-varianta-pentru-drumul-expres-craiova-targu-jiu-ce-s-a-decis.html

Valea Gilortului e mai larga si mai accesibila decat cea a Amaradiei, constructia ar necesita mai putine lucrari de arta. Plus traversarea Hurezani - Tg. Carbunesti mai dificila pe varianta Roz
Alea iacta est

snackhunter

Traseul rosu mi se pare ca este prea aproape de Craiova. Acolo deja se construieste extrem de mult, poate ar merge mutata putin mai la nord. Sa ocoleasca Mischii, Urechesti, Lesile si Isalnita prin nord.

dr4qul4

daca ar fi facut asa, ar fi fost mult prea departe de Craiova. Pentru ca legatura prin nordul orasului este rudimentara, asa ca au nevoie sa conecteze acest DX la DN6. De asta fac si cocoasa pt ocolirea Albestiului, dupa care tb sa urce inapoi pt a ocoli Statiunea de cercetare...
Nu sunt adeptul cocoaselor, dar alternativa ar fi insemnat demolarea multor case si o conexiune proasta intre Filiasi si Craiova. Indulcirea cocoasei ar fi insemnat demolari de case exact la nord de Craiova si blocarea zonei.

Desi pe mine m-ar fi avantajat un traseu mai scurt catre Tg Jiu, consider ca varianta aleasa este cea optima. Ocolirea Filiasului ar fi fost o greseala (chiar daca avem 2+2 pe dn acolo).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

snackhunter

10km de Craiova nu este asa departe. In zona se construieste foarte mult, Albestiul este aproape cartier al Craiovei. Daca tragi un dx intre Albesti si Craiova opresti dezvoltarea zonei. Intre Albesti si Craiova ar trebui latit drumul, facut bulevard si piste de biciclete. La fel si din Simnicul de Jos spre oras.

Si eu am spus ca e ok traseul rosu, dar sa ocoleasca mai la nord in zona Craiovei. Hai sa ne gandim cum ar arata zona aia peste 10-20 de ani cu dx pe acolo sau cu dx mai la nord.

Da, accesul la nordul orasului este foarte prost facut. Aici ar trebui sa intervina si primaria.

dr4qul4

10km sunt multi, mai ales daca tb sa-i strabati prin sate interminabile. Asa ca tot ai nevoie sa-l conectezi la DN6, intre Craiova si Isalnita. 
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

^^^

Traseul roz din harta de mai sus nu il inteleg deloc. Daca e sa faci o trecere din valea Amaradia in valea Gilortului, optiunea normala de studiat cred ca ar fi fost undeva intre satele Cornetu si Vladimir (mult mai la sud decat optiunea aia dusa prin dealurile de langa Carbunesti Sat). Cateodata am impresia ca unele variante sunt propuse intentionat pentru a fi usor de respins apoi, nu pentru ca ar cauta cineva cea mai buna varianta. 

dr4qul4

probabil s-au uitat pe o harta si au vazut un DN pe acolo si au zis sa deseneze pe langa el.
Trebuie sa mentionam ca de la Frasin (cam pe la Bibesti pe harta) si pana aproape de Tg Jiu, varianta rosie se suprapune peste BRUA. Se observa destul de clar si din satelitul google..
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlexxC

Faptul ca merge pe langa conducta BRUA face ca exproprierile sa decurga mai usor,cunoscandu-se deja proprietarii terenurilor.
Cred ca varianta rosie a fost trasa prin vestul orasului Carbunesti din comoditate ,pentru evitarea expropierilor.

cosss

Varianta roșie este perfectă pentru Filiași. Însă traseul amețește înainte de Isalnita :lol:

alexiedb