Drumul Expres DEx Filiași-Târgu Jiu

Started by rota, February 06, 2019, 10:08:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


alin2pas

Și aici e informația din link:
QuoteA fost semnat contractul de finanțare pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic necesare realizării Drumului Expres Târgu Jiu – Craiova.

Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, bugetul pentru întocmirea documentațiilor este de peste 27 de milioane de lei.

,,Am semnat astăzi contractul pentru finanțarea din fonduri europene a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru Drumul Expres Craiova-Târgu Jiu.

Valoarea angajamentului din POIM (2014 -2020) este de 27,5 milioane de lei. Este un pas important pentru proiect deoarece arată decizia Comisiei Europene de a finanța și construcția acestui drum de mare viteză", potrivit unei postări de pe pagina de socializare a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

adyneamtu

Quote from: adyneamtu on March 19, 2021, 03:47:56 PM

Harta din link Proiecte Oltenia/Craiova
....

Am plecat din Centura Nord cu gandul ca vor largi la 4 benzi Centura cu parapeti medieni pana la DX12, ca sa nu fie nevoie de un drum nou pe dealuri pana la Ghercesti.
Am dus traseul pe la Melinesti fiind o zona cu forta de munca ce face deplasarea la Craiova, in special la fabrica Ford.
Am incercat sa duc traseul pana la Licurici dar e cam dificil de strecurat printre sate, dealuri si rau.
Totusi cred ca din SF va rezulta ca traseul direct Craiova - Filiasi e de preferat fiind mai plat, mai usor si mai ieftin de realizat, chiar daca va dubla un drum cu 2 benzi/sens, iar de la Filiasi urca constant spre Targu Carbunesti cu spatiu suficient.



S-a ajuns la a se alege varianta roșie din poza din articolul de aici Gorj Express
Care in mare parte corespunde cu presupunerea mea de anul trecut și propunerile voastre ca traseul sa fie prelungit pana la DEx12 ca o nouă centură.




Cu ocazia asta am pus propunerea de traseu și in OSM plus legătura DEx12 cu Centura Sud într-un nod comun.
E deja vizibil la proiecte propuse pe harta API.

miahi

^ Daca aleg variata rosie via Filiasi, atunci teoretic SF-ul pentru Craiova - Lugoj va avea mana libera sa treaca cu traseul spre Severin cat mai aproape de Vidin  ?
Nu prea imi e clar cum vor impaca 2 proiectanti de SF-uri cu traseu comun Craiova - Filiasi ? Oare daca se aproba Tg.Jiu - Craiova primul, cel de Craiova - Lugoj va fi obligat sa aleaga traseul via Filiasi din motive economice ? Semi incurcata situatia ...

adyneamtu

Varianta roșie e mai mult ca sigur cea aleasă. Vezi articolele de pe pagina anterioară.
Dacă le trece prin gând să facă traseu comun A6 cu DEx Craiova Târgu Jiu, atunci lotul Filiași-Craiova trebuie gândit din start autostradă.

Craiova - Lugoj trebuie obligatoriu dusă spre Calafat. Trebuie legat Podul Calafat-Vidin de A6, atras traficul de tranzit care aduce și bani din taxe.
Că "imediat" vin bulgarii cu DEx Botevgrad - Vidin și apoi stau în coloană în România.


miahi

^De acord cu ce ai zis, dar daca "urci" Craiova - Lugoj pe la Filiasi, slabe sa o mai aduci aproape de Vidin, poate o ramura noua, un proiect separat si nou Vidin -> A6 . Avand in vedere viziunea si capacitatea de planificare pe viitoar a celor din MT/CNAIR mai mult ca sigur ca A6 va avea acelasi amplasament ca si DN6 de la Craiova la Severin.

tom_sawyer

De pe harta CESTRIN:

IN DATA DE 21.01.2022 A FOST AVIZATA IN CTE CNAIR SA AMC2, VARIANTA DE TRASEU CE VA FI STUDIATA IN CADRUL STUDIULUI DE FEZABILITATE. S-A AVIZAT PROFILUL TIP AL DRUMULUI: INTRE CRAIOVA SI FILIASI PROFIL DE AUTOSTRADA, IAR INTRE FILIASI SI TARGU JIU DRUM EXPRES. TRASEUL SE VA DESFASURA PE VALEA JIULUI.

hvm

Deci e clar ca vom avea Craiova - Lugoj prin Filiasi. :)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Ionut

Păi stai. Pe unde să ai Craiova-Severin, nu prin Filiași?

oneLess

Era o idee că s-ar face un Y Craiova-Calafat-Severin prin Plenița sau pe acolo pe undeva
și ar ieși Filiașul din schema asta. Era o idee apărută. Cred că la asta s-a gândit.

hvm

#145
@Ionut: La Y cu calafat prin sud ma refeream. Eu deja eram aproape sigur ca pe filiqsi o sa fie fiindca am inteles logica: Mai bine se construiesc 50 km in plus de A intr-un triunghi decat sa se faca 10-20 km in plus pe orice direcție.

Dar inca se mai spera ca o sa se faca totul odata pe sud, data decat decalat spre nord si apoi drobeta calafat si apoi calafat Craiova....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

nitz

#146
^
Asta inseamna ca trece prin Rovinari si nu prin Targu Carbunesti?

dr4qul4

De cand sunt de incredere informatiile de pe CESTRIN?
Momentan nu se stie pe unde va fi. Craiova-Filiasi va fi pe Valea Jiului... Dupa aceea vom vedea. Eu unul nu cred ca se va merge pe langa DN66. Si va spun si de ce:
- la nord Filiasi pe stanga avem Turceniul
- pe ambele parti la mai putin de 1 km avem sate liniare iar intre ele si rau avem o gramada de meandre. In exteriorul satelor avem dealuri.
- La Plopsoru, Pesteana, Rosia avem cariere...unele inundate
- putin mai la nord avem Rovinariul si 2 cariere imense (acolo chiar nu vad pe unde ar trece DX-ul)
- la nord de Rovinari ar fi trebuit sa avem acel lac imens de acumulare (care aparea in manualul de geografie de acum 30 de ani). Nu exista lacul, dar terenul este mlastinos.


Sper sa nu ne trezim cu un traseu desenat din birou

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlexxC

La AMC2 ramasesera 2 variante, ambele prin Tg-Carbunesti: una pe valea Amaradiei si una pe valea Jiului pana la Filiasi si mai departe pe valea Gilortului.
Varianta prin Rovinari fusese exclusa chiar de la AMC1. Interesant de stiut prin ce parte va fi ocolit orasul Tg-Carbunesti (nu am gasit nicaieri informatia) si ce noduri au fost propuse.

Prin faptul ca va fi autostrada pana la Filiasi ni se confirma ca A6 va merge pe traseul clasic Filiasi - Strehaia si din Drobeta spre Calafat va fi cel mai probabil un DX (la fel ca cel in constructie la vecinii bulgari ) pentru ca avem un MZA de sub 5000 veh/zi in proportie ridicata camioane.

O legatura la nivel de "drum de mare viteza" intre Craiova si Calafat nu stiu cat de fezabila este in prezent; valorile de trafic sunt modeste pe aceasta relatie MZA = 2500-5000 veh/zi.


Ionescu Marius

#149
Salutare!
Am atașat 3 imagini cu amplasarea DEx in raza UAT Brădești, primite de la un coleg ce locuiește in comuna. Se pare ca este conform cu traseul Roșu desenat de "adineamtu"!