Drumul Expres DEx Filiași-Târgu Jiu

Started by rota, February 06, 2019, 10:08:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexxC

Fac traseul Aeroport Craiova-Tg-Jiu saptamanal si pot confirma spusele colegilor:
-intre Craiova si Filiasi drumul are 4 benzi si se circula excelent, similar cu Bucuresti-Giurgiu
-acum este nevoie de drum expres pe sectoarele cu rol de centura pentru Craiova (aprox 10-12km) si  Filiasi (aprox 5-6km)...macar half profile. Probabil doar pentru aceste doua sectoare a fost pornita licitatia.
-sectorul Filiasi-Tg Jiu inca nu are trafic suficient pentru un drum cu 4 benzi. Aici problema nu este traficul intens ci faptul ca drumul merge prin localitati pe mai mult de 90% din lungime.
Este usor de concluzionat ce trebuie facut si mai ales cand!     Prin interventii punctuale, cu 20% efort putem rezolva 80% din problema  :vroomvroom:

dr4qul4

Noi circulam bine intre Craiova si Filiasi. Dar localnicii ar fi de alta parere. Cred ca e o aventura sa traverseze DN-ul pe care se circula "cu o viteza similara cu cea de pe un DX" . Nu e o acuzatie, toata lumea circula cu 110+ pe acolo, eventual scadem pe la 70-80 la trecerile de pietoni.
Dar asta este realitatea in Romania (de asta sunt impotriva dublarii DN-urilor pe amplasamentul existent) si chiar nu putem veni cu DX/A paralel cu un DN cu 4 benzi. Asadar va trebui sa ne multumim cu o centura pentru Filiasi. Peste 5-7 ani acolo va fi un blocaj major. Dar centura Filiasi ar trebui sa faca parte din DX Craiova-Drobeta TS, nu din DX Craiova-Tg Jiu.
Sper sa nu ne trezim cu un SF care ocoleste Filiasiul, unde avem cea mai mare nevoie de centura.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

zuma80

#77
Si eu merg des in Gorj si cunosc cat de cat problemele legate de infrastructura.
Cred ca o dublare a drumului existent cu drum 1+1 construit in tadem cu linia CF de la Filiasi la Rovinari ar rezolva foarte bine problema acolo a vitezei de deplasare si a sigurantei in localitati. Ar rezulta un drum asemanator celui dintre Caransebes si Lugoj unde se circula bine iar acolo sunt alte valori de trafic. Si mie un DX imi pare fortat pentru moment.
Personal as impinge mai mult un DX Drobeta Turnu Severin - Rm Valcea (DN 67). Este un cosmar zona de drum intre D T Severin (centura) si Calnic (Gorj) si zona intre Milostea (Valcea) si Rm Valcea, iar aici din ce observ traficul este in crestere.
Pentru A6!

RaduI

#78
Eu personal am preferat mult timp de la Nadlac la Bucuresti de multe ori ruta Lugoj - Craiova DN6 si apoi Craiova-Pitesti DN65. DN6 acolo are in 100km adunate doar cateva localitati de-a lungul drumului si centura de la DTS a fost bine gandita. Adunat cu 2+2 benzi Filiiasi-Craiova si centura de nord, a durat mult timp pana la deschiderile recente sa fie mult mai atractiva alternativa A1 (si timp si siguranta).

La deschiderea completa a DX12 cred ca va deveni din nou atractiva aceasta alternativa la A1. Poate se anticipeaza si prioriteaza ce propune @AlexxC intre Craiova si Filiasi.

alecu26

Da, din pacate sau din fericire, pe acest corridor s-a lucrat din anii 2000 constant. Cred ca singurele lucrari ramase restante sunt centura Mihailesti si tunelul de la Plugova.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

carutasul

și fostul lot Romstrade : Mihăești-Caracal

ion59


carutasul

nu "s-a uitat" chiar de tot, periodic se mai face și desface câte o licitație, inițial am crezut că poate nu a câștigat cine trebuie  :)

AlexxC

Se aude ceva de vreo intentie de semnare aici?...a trecut deja o luna de la desemnarea castigatorului care este unicul ofertant ramas.
Sectoarele ce servesc drept centuri pentru Craiova si Filiasi daca sunt predate beneficiarului in avans au potential de PNRR  :excited:

Vlad94

O intrebare, DX Craiova-Filiasi nu se suprapune A/DX 6?

alin2pas

Vom vedea după ce vom avea măcar un studiu de prefezabilitate. Trebuie să se țină cont și de legătura cu Calafat și de aici apar mai multe variante posibile. Deocamdată nu e nici măcar la stadiul de cariocă, cel mult niște linii trasate ușor cu creionul.

naivu

^Exact! Ținând cont că A6 ar veni dinspre sudul Craiovei, dinspre Caracal și necesitatea de a împăca și Calafatul și Severinul, poate ar fi mai fezabil ca A6 să ocolească Craiova pe la S, chiar dacă Pitești-Craiova-Filiasi ocolește pe la N și astfel vor fi in vestul Craiovei două drumuri de viteză paralele aproape unul lângă altul.

alin2pas

Depinde cum vor vrea să facă traseul, fie cu o ramificație din A6 spre Calafat undeva dintre Craiova și Drobeta T. Severin, fie sub forma unui triunghi Craiova - Calafat - DTS. În prima variantă DX Craiova - Filiași - Tg. Jiu ar fi aproape paralel cu A6 și la mică distanță de ea exact pe porțiunea cu trafic mai mare, deci nu s-ar justifica, iar în a doua variantă ar fi o lungime foarte mare de drumuri rapide de construit.
O altă variantă posibilă ar fi A6 Craiova - Filiași - DTS și DX doar DTS - Calafat, întrucât drumul Craiova - Calafat nu e aglomerat și a fost modernizat recent, fiind unul dintre puținele drumuri din lume care are șanțuri antitanc pe post de șanțuri de scurgere a apelor  :lol:

rocklee

Ce bune erau aceste legaturi cu podul de la calafat facute cand sa construit podul....
Dar asai romanul ...nici cand ii face alcineva jumatate din lucru nui in stare sasi faca treaba pana la capat...
>:(

danpandrea

Quote✔️ Drumul expres Craiova - Târgu Jiu
Azi am participat, la sediul CNAIR, la semnarea contractului pentru proiectarea ,,la cheie" (studii geotehnice, arheologice, topografice, de mediu, avize, acorduri, autorizații) pentru drumul expres Craiova - Târgu Jiu (cu o lungime de circa 100 km).
Acesta va uni două dintre cele mai importante municipii din Oltenia. Este legătura Gorjului la rețeaua de drumuri rapide a României, dar beneficiile acestei noi legături se extind spre Valea Jiului/Petroșani, Mehedinți/Baia de Aramă și alte zone.
Contractul valorează 20 de milioane de lei și beneficiază de finanțare europeană, iar durata acestuia este de 24 de luni (14 luni studiu de fezabilitate, 3 luni autorizație de construire, 3 luni proiectul tehnic, 4 luni pregătirea documentației pentru licitația de execuție).
Acesta este un alt exemplu de proiect important pentru dezvoltarea economică a unei zone a țării prin conectare la rețeaua de drumuri rapide. Drumul expres are separatoare de sens, 2 benzi pe sens, noduri denivelate și nu mai tranzitează localitățile.

Cătălin Drulă, pe Facebook.