Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


TibiV

Sursa articolului este asta, dar nu spune de unde au luat informatia:

http://adevarul.ro/locale/timisoara/comisia-europeana-impune-autostrada-noua-banat-nefiind-interesata-cea-moldova-promovata-intens-ministerul-transporturilor-1_5517cd54448e03c0fd03d846/index.html

Comisia Europeană impune autostradă nouă în Banat, nefiind interesată de cea din Moldova, promovată intens de Ministerul TransporturilorComisia Europenă a transmis oficialilor de la Bucureşti să revizuească planul în ceea ce priveşte autostrăzile. C.E. a respins planul prezentat de Ministerul Transporturilor cu autostrăzile din Moldova şi cere urgentarea realizării Autostrăzii A6.
Comisia Europeană a respins planul prezentat de Ministerul Transporturilor cu autostrăzile din Moldova.
Europenii consideră că nu drumurile moldoveneşti sunt importante, ci Autostrada A6, de la Lugoj la Calataf, care va face parte din coridorul care leagă Grecia şi Bulgaria de Ungaria, prin oraşele Igoumenitsa/Patra-Atena-Sofia-Budapesta.
Pentru cei din Ministerului Transporturilor, Autostrada A6 nu mai reprezenta niciun interes, astfel că în Master Planul întocmit de mai marii din minister, drumul rapid care leagă Lugojul de Calafat, pe la Caransebeş şi Turnu Severin, nici nu exista ca autostradă. Acesta a fost tranformat în drum expres şi avea un orizont de realizare extrem de îndepărtat.
Comisia Europeană a cerut astfel revizuirea Masterl Planului şi introducerea autostrăzii A6 printre priorităţi.
Europenii vor şi linie de tren de la Atena la Dresda
Un alt proiect în care a fost nevoie de intervenţia Comisiei Europene o reprezintă un drum feroviar care trece tot prin vestul României şi care leagă Balcanii de Europa de Occidentală. Este vorba de calea ferată Atena – Sofia- Budapesta – Viena –Praga –Nürnberg/Drasda. Trenul rapid va traversa în România, vama Curtici, Arad, Timişoara, Caransebeş şi Calafat.
,,Prin includerea proiectului de dezvoltare a căii ferate Atena-Sofia-Timişoara-Budapesta-Praga-Dresda între proiectele europene prioritare de infrastructură, Timişoara va fi situată pe o magistrală de mare importanţă. Dincolo de lungimea impresionantă a traseului, peste 3.500 kilometri, faptul ca acesta traversează şapte state arată importanţa europeană a acestei legături. Standardele impuse pentru realizarea proiectului sunt dintre cele mai înalte: viteza asigurată de 160 km/h şi linii duble de cale ferată de-a lungul întregii axe. Amploarea acestui proiect ne obligă să gândim pentru Timişoara soluţiile cele mai potrivite de dezvoltare a infrastructurii astfel încât în acest context oraşul nostru să poată fructifica la maxim beneficiile proiectului", a comentat consilierul local Ştefan Sandu, pe Facebook.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MHN

#317
Quote from: imike on April 02, 2015, 09:39:40 AM
Poate cineva sa confirme stirea asta???
http://redesteptarea.ro/ue-cere-romaniei-urgentarea-autostrazii-a6-care-are-punct-terminus-la-lugoj_1834038.html

Pentru cine intelege printre randuri, un mesaj postat de catre colegul delacroix (pe SSC) sintetizeaza foarte bine, dupa parerea mea, starea de fapt:
Quote from: delacroixConfirmare de la tion.ro. In curand va confirma si tocmai.ro.

Cu alte cuvinte, recomand "tratarea cu moderatie" a articolelor de presa care nu precizeaza sursa informatiei.

Shhhh


adiarc

#319
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

frunzaverde

Quote from: adiarc on April 06, 2015, 08:53:03 PM
http://www.promotor.ro/masini-noi/news/ford-romania-vreti-sa-faca-ford-autostrazi-in-romania-14105131

Cateva comentarii:

- Nu cerem ajutor financiar din partea statului.

Dupa care se plange tot restul articolului despre cum ar vrea diverse forme de ajutor de stat. Asta ca sa nu mai spunem ca Ford a beneficiat de ajutor de stat inca din ziua in care a preluat uzina (intai, prin preluarea la pret sub-evaluat, declarata de CE ca ajutor de stat ilegal; Ford trebuia sa plateasca diferenta pana la evaluarea valorii fabricii; n-a facut-o, cei 17 milioane de EUR fiind ceruti la compensare cu un ajutor de stat ulterior; apoi, garantii de stat la BEI in 2009, si apoi 75 milioane de EUR ajutor de stat in 2012).

La fel partea cu cumparatul de masini. Statul roman plateste masinile respective din bani proprii, pentru interesul propriu. Pare ca interesul statului este ca masina sa fie produsa in Romania (pe principiul ca i se intorc bani inapoi prin taxe si impozite). Ford nu poate oferi decat B-Max respectand aceasta cerinta. In conditiile in care B-Max nu corespunde cerintelor tipice guvernamentale (politie, ambulanta, transport personal), statul nu va cumpara de la Ford. Cele zece mii de masini de care vorbeste directorasul nostru ar fi, in conditiile astea, produse in alta parte, obiectivul statului roman nefiind atins. Daca considera ca modul in care statul isi face procurementul, si cerinta "Fabricat in Romania" e neconcurentiala, UE ii asteapta. Si Consiliul Concurentei. Desi de "Buy American/America Act" nu se plange nimeni de prin Ford.

La fel, partea cu autostrada, pe care Ford o tot reclama, nu e inclusa in contractul de vanzare-cumparare, si nici in vreun document aditional (lege, ordonanta). Daca simteau nevoia atat de mult de autostrada, de ce nu au pus-o conditie in contractul de vanzare-cumparare? In locul / in parte in locul celor 143 de milioane de EUR ajutor de stat promise initial (care nu au fost platite in totalitate pentru ca Ford nu si-a tinut promisiunile)? 143 milioane de EUR ar fi fost cam 40%-50% dintr-o autostrada de 110 km. Pana si cei 75 de milioane ar fi fost o mare parte din finantarea unui drum nou Pitesti - Craiova.

- descrierea euro 6 ca model eco.

Euro 6, conform legislatiei europene este considerat standardul minimal in Europa pentru autoturisme, incepand cu 1 septembrie 2014. Si va fi tot standardul minimal pentru automobile mici comerciale din 1 septembrie 2015. Legea romana si comunitara spune asta (EC 715/2007 art. 10 al. 4). La fel, 100 g CO2/km este considerat o tinta de standard minimal (de fapt 95/98) pentru 2018-2020 (pentru 2021, intentia este ca 98 g CO2/km sa fie media pentru parcul in circulatie).

In conditiile in care asta e standardul minimal admis de poluare in clipa asta si orice motor care nu respecta standardul asta nu se mai poate omologa in UE, si o masina noua care nu respecta standardul e descrisa ca neconforma si nu se poate inmatricula, cum naiba sa consideri motoarele pe care le produci care respecta standardul si nimic mai mult ca "eco"? Bineinteles ca nu vei primi avantaje fiscale pentru productia "in standard" ci pentru ceva substantial peste standard. Care, in clipa asta, in UE, inseamna practic hibride si electrice, vrem-nu-vrem.

- BS precum "autostrada intr-un an in Portugalia" / "transport naval" / "nu ne putem transporta masinile" sunt pur si simplu BS.

In Portugalia, Ford a avut 2 capacitati de productie, una la Setubal (AutoEuropa) si una la Azambuja.

Ambele sunt abandonate de Ford (AutoEuropa, un JV VW-Ford, a fost cedata VW; Azambuja a fost vanduta GM, care a inchis-o in 2006). AutoEuropa a fost facuta, cu ajutor de stat si ajutor UE, incepand cu 1991. Autostrada pe langa care trece era construita din 1978, si lega fabrica atat la portul Lisabona cat si la portul Setubal. Restul autostrazilor din zona fabricii sau direct conectate cu fabrica erau ori in faza avansata de constructie (un segment de 20 km din A2, inceput in 1989), ori au fost finalizate dupa 1997-8, la 7-8 ani de la intrarea Ford/VW. Fabrica de la Azambuja, inceputa in 1963, nu a fost niciodata legata la vreo autostrada. Nu este nici astazi - sunt 10 km pana la  nodul cu A1, care e gata de prin '76 pana la nodul ala.

"Nu ne putem transporta masinile" - Ford are acces la cale ferata dubla si electrificata din interiorul fabricii pana la Constanta. Pana la Constanta, cu putina vointa si investitii in vagoane si locomotive, pot scoate timpi de transport de sub 6h30 la navete, fiind una din putinele relatii din Romania in care se pot scoate viteze comerciale la marfa la acelasi nivel cu oriunde altundeva in Europa de Vest. Bineinteles, cu tonaje adecvate, vagoane noi, etc. Vorbim din curtea fabricii pana in interiorul Port Constanta. Bineinteles, nu au nevoie de asemenea timpi de tranzit, dar infrastructura exista, linia Craiova - Videle - Bucuresti fiind una din putinele decente nereabilitate din Romania.

Daca spui ca iti trebuie viteza spre Constanta, si ca te costa mai putin feroviar decat rutier, si ca vrei sa produci nivel trainload, atunci care e problema cu CF-ul? In conditiile in care nici cea mai buna autostrada, vreodata, nu-ti va putea bate CF-ul la cost SAU la viteza de transport naveta...

Ford mai are acces si la doua linii electrificate spre Curtici si vestul Europei. Vitezele sunt mai modeste, intr-adevar, dar capacitatea nu este o problema. Daca e dispus sa foloseasca barje si timpii de transport sunt clar neesentiali, CF-ul ar trebui sa fie ok.

Cat despre barje, daca directia ta e vest, intai convinge Serbia sa investeasca bani in dragat; apoi vezi exact ce capacitati pot ecluzele de la Portile de Fier, si abia apoi vorbim de RO+BG. Iar daca tinta ta e Constanta (ca mai departe cu barje fluviale nu poti merge), arata-mi si mie, dl. director, cum dracu poate sa fie mai ieftin sa duci masinile cu trenul 110 km, sa le dai jos de pe tren, sa le urci pe barje, sa le duci pe barje 900 km (ca daca nu-i merg pe Dunare acum barjele, nici prin Canal nu or sa intre fara reconstructie totala; exista deja trafic pe Dunare care nu poate intra pe canal), si sa le transbordezi la Constanta din nou pe alt vapor fata de a le duce 428 km pe cale ferata direct din poarta fabricii?

Iar daca dl. director e serios legat de un camion/minut, l-as sfatui sa se consulte cu sefii lui ai mari; poate au aia idei mai putin crete la Detroit ca el la Craiova.

Dacia are, din punctul asta de vedere, mult mai multe cosmaruri logistice - spre vest trebuie sa circule pe cai ferate simple, neelectrificatee, cu viteze modeste (30-40 la marfa); spre est, linia e la fel, neelectrificata, necesitand schimb de locomotiva la Bucuresti; vitezele sunt mai modeste ca pe Bucuresti - Craiova, facand timpii de transport Pitesti - Constanta pe CF mai mari ca Craiova - Constanta. Pana acum 2 ani, last mile-ul la Dacia era un drum aproape impracticabil!

Da, o autostrada ar fi avantajoasa pentru toata lumea, si e clar ca solutia actuala nu e optima. Insa, era clar in 2007, ca Craiova nu urma sa fie legata la retea in viitorul foarte apropiat. La fel, e clar si azi. Pur si simplu, prioritatile de trafic sunt mult mai mari in alta parte. Deficitul de infrastructura in Romania e mult prea mare pentru ca o autostrada Craiova - Pitesti sa poata fi prioritizata.

In momentul in care ai luat o fabrica functionala printr-un M/A la un pret foarte mic, ai primit pe langa asta ajutor de stat imens (0.1% din PIB la privatizare!) si nu te-ai tinut, in doua randuri, de promisiunile contractual facute (si nu au cum sa reuseasca pana in 2017 sa se tina nici de schema curenta), mi-ar fi greu sa tip "nu am autostrada" ca motiv pentru probleme. Si pun pariu ca daca statul roman ar arunca inca 100-150 milioane de EUR in "ajutor de stat", ar ajunge fabrica imediat la capacitate, prin transferul unui model din alta parte.

PS. Partea cu Nokia e cu adevarat penibila. Nokia a inchis pe principiul LIFO, odata cu inceperea prabusirii grupului. Mai ales ca produsul pentru care a fost gandit Jucu (feature phones mid-end/lower-end) a cedat printre primele in fata ofensivei smart-phone-urilor ieftine cu Android. In conditiile in care doi ani mai tarziu Nokia a inchis si trimis la fier vechi/vandut pe bucati fabrica cea mai mare din Europa (Komarom), si doi ani jumatate mai tarziu inclusiv marca a disparut, mi-e imposibil sa cred ca iesirea a avut ceva de-a face cu "jumatatea de sosea". Combinatia magica de incapacitate a producatorilor traditionali (Nokia, Alcatel, Siemens, Sony-Ericsson) de a face fata producatorilor noi (Apple, HTC, Samsung), mutarea pietelor principale in Asia, combinata cu costurile fortei de munca in Romania/Ungaria si mutarea paradigmei inspre fabless de la nivel de chip la nivel de produs finit (si subcontractarea intregului produs, inclusiv asamblare finala catre fab-uri specializate, multi-brand, cu 100+ de mii de angajati gen Foxconn sau Pegatron) a omorit toata industria in Europa. Simplul fapt ca Nokia a deschis la Jucu arata ca n-avea habar de ce se intampla in jurul ei...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ioan76

Quote from: frunzaverde on April 07, 2015, 02:48:40 AM
{...}Cateva comentarii:
{...}

Excelente comentarii - în treacăt fie spus. :)

Nu cred că va contesta nimeni cu scaun la cap ideea că nu ar fi ideal să avem câteva mii de kilometri de autostradă în România ( drace ... măcar orașele de ~100.000 de locuitori să fie conectate prin segmente de autostradă ! ) dar genul acesta de plângeri sunt penibile.

Iar mențiunea industriei de telefonie mobilă m-a uns la suflet ... am trăit pe viu în 2008 - 2010 cvasi-prăbușirea producătorilor producătorilor "clasici" și rapida creștere a celor noi ( și procesul nu e încheiat 100% - chinezii încă vin taaare din urmă, nu m-ar mira ca inclusiv Apple să ajungă să aibă probleme serioase în 3-4 ani ) și fenomenul e excelent surprins.  :gj:

Ionut

Sunt discutii conexe, aveti Parcarea si Piata auto... :cheers:


dr4qul4

nu e asa ca vor ocoli peste 200 de km?
Dar stai, Ford nici nu are de gand sa duca masini catre Europa, doar au fabrica in Germania.
Pe ei ii intereseaza doar Craiova-Calafat.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TEO73H11

Pe Ford ii intereseaza atat Craiova Calafat pentru piata din vest,cat si Craiova Pitesti si A0 NORD,SUD nu conteaza. pentru a ajunge in portul Constanta pentru restul pietelor.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on April 14, 2015, 09:40:40 PM
stai, Ford nici nu are de gand sa duca masini catre Europa, doar au fabrica in Germania.

Sigur... Ford produce in Germania si la Craiova aceleași modele...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

La Craiova produc doar B-Max, care nu e chiar atat de cautat. Ca sa aiba crestere de productie sijngura varianta ar fi aducerea unui alt model.
Asa cum spunea si Frunzaverde, Ford are varianta trenului si catre timisoara si catre constanta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

istvan78

Eu am convingerea ca probleme fabricii Ford de la Craiova sunt cu totul altundeva decat la caile de transport. In consecinta nu voi comenta asta mai departe aici.

Dar, ramane intrebarea: mai este relevant pentru CE coridorul Lugoj-Severin-Calafat? Ce aleg transoprtatorii internationali? Eu personal observ ca drumul asta e azi practic o caravana continua de camioane, nu stiu sigur daca are a face cu podul de la Calafat, cu lucrarile pe defileul Jiului, sau cu alti factori, dar transportul de marfa a crescut exploziv in ultimii cativa ani pe aceasta ruta. Si nu-mi aratati masuratori de trafic din 2006, ca nu mai corespund realitatii!

Parerea mea e ca, fie DX, fie AT, drumul asta are nevoie de cresterea capacitatii in urmatorii 5-10 ani. Ar trebui incepute macar SF-uri in acest sens, de acum.

rocklee

ma intreb si eu pe ce se bazeaza stirea aceasta din
cum ca CE nu mai vrea lugoj calafat ...pe ce se bazeaza ...dor pe prezumtia ca prioritar e sibiu pitesti ...e vriun comunicat sau simple speculati ... :( :( ???