Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

delacroix

Un loc ideal pentru o autostrada: Bahna

stefanudrea

#301
Da, asta e Bahna! E lin?

Ionut

#302
Deci ar trebui sa nu facem autostrada deloc. Sau care e ideea? Cred ca discutiile sunt utile atat timp cat venim si cu solutii. Daca doar suntem impotriva, nu cred ca ajungem nicaieri.

Eu am mers de mai multe ori de la Bucuresti la Timisoara pe "jos", prin sud. Si in zona Drobeta-Orsova a fost jale de aglomerat. Plus ca este o falsa presupunere asta cu traficul. Ce-a fost mai intai, traficul sau autostrada? Pentru ca va garantez ca autostrada va atrage muuuult trafic de pe nord (A1). Evident, daca nu e autostrada, cei mai multi vor incarca A1. Dar daca A6 exista, va degreva A1 de foarte mult trafic. A6 si Craiova-Pitesti, e drept. Pentru ca pierzi enorm in Bals si Slatina.

Evident ca acum varianta sudica nu este aglomerata pentru ca Bucuresti-Vest si Constanta-Vest se face pe nord, pe VO si VP. Si noi tot uitam ca autostrazile aduc investitii, nu invers. OK, si invers, dar mai greu. Mai intai infrastructura, apoi dezvoltare. Facem ca-n Pipera: intai ne facem case de sute de mii de euro si apoi drumuri si canalizare. Suntem pe dos, imi vine sa rup in doua laptopul. Lasa ca e munte pe-acolo, nu facem nimic, stam cu mana in fund.

radutm

Este o zicala la romani: calul de dar nu se cauta la dinti. Uniunea Europeana plateste pentru constructia coridoarelor europene si noi facem pe interesantii...
cont inchis

stefanudrea

Quote from: radutm on March 29, 2015, 10:19:59 AM
Este o zicala la romani: calul de dar nu se cauta la dinti. Uniunea Europeana plateste pentru constructia coridoarelor europene si noi facem pe interesantii...
Sunt perfect doritor de A6 pentru ca ma priveste direct si am nevoie de ea. Dar, ideea pe care vreau sa o scot in evidenta este aceea ca traseul actual al DN e mai pretabil unei autostrazi decat a trage linii prin zone dificile. Voi reveni curand cu poze ale acestor zone mult hulite. In plus, termenul de coridor nu ne prea place noua romanilor.

Ionut

Terenul din zona se poate observa foarte usor in Google Maps - Terrain Overlay sau Earth View.



Se poate strecura autostrada pe-acolo pe langa DN. In zona Orsova nu e musai sa fie pe Clisura Dunarii. Adica gata, avem munti, nu mai facem autostrazi ca e relieful naspa. Nu zic sa facem maine, insa trebuie facuta autostrada pe-acolo. La fel cum trebuie Tg Mures-Iasi. Si iar o dam in "ce e de facut mai intai". Asta e alta discutie. Ce zic eu e ca trebuie pe-acolo autostrada. Oltenia trebuie legata de Banat printr-o autostrada! Oltenia de Muntenia, la fel. Muntenia de Moldova. Moldova de Ardeal. Adica WTF, e chiar atat de greu de inteles? Nu 10 autostrazi, una.

Quest

Da Delacroix, la Bahna e 'ideal' ptr o autostrada, dar zona (nu vatra satului aflata la h=170 m unde pe o distanta in line dreapta de 2,4 km ar trebui ajuns de la cota h=527 m !!) era doar o ipoteza de traseu posibil. Streetview mi-a tot lasat impresia ca dupa Jidostita DJ607B merge pe culme de deal, poate ca si A6 va urma un traseu pe acelasi principiu.
Face cineva un pustiu de bine si da un link la SPF ptr A6 din 2013 ? :)

Da Ionut, ne trebuie autostrazi iar regiunile aflate pe o parte si cealalta a Carpatilor trebuie legate intre ele (Gheorghieni - Piatra Neamt, Sibiu - Pitesti, Caransebes - Drobeta).
Common sense will get you far !

vancouver

#307
M-am uitat un pic pe relief. Este de o mie de ori mai usor decat pe Valea Oltului, unde stim sigur ca se face autostrada. Pe Valea Oltului avem dealuri / munti pana la 1300m langa râpe aflate la cota 400 sau 300. Aici, de ex. putin la nord de Bahna, avem o vale la cota 200 ci dealuri marginale la cota 500 (st) si  600 (dr). Intre dealuri avem 400-500 de m de viaduct. Este un mizilic. Fara probleme autostrada poate sa mearga aprox. la cota 400-450, cu tunel de cateva sute de m dreapta stanga vaii si un pod de max. 500 m lungime peste vale. Alt impediment este revenirea la cota 200-300 in Valea Cernei, dar si aici exista posibilitati de coborare destul de lina.

Varianta direct pe malul Dunarii este gresita dupa parerea mea, acolo nu se pot respecta razele normale ale unei autostrazi (pentru 100-120 km/h), in plus este necesara o succesiune permanenta de tuneluri si viaducte. Nu mai vorbim ca se taie dealul si trebuie facute stabilizari importante. Traseul este si mai lung cu 3-5 km fata de unul direct, ceea ce duce inca o data la cresterea costurilor. Singurul avantaj ar fi, ca se urca numai pana la cota 200-300, ceea ce inseamna consum redus de carburant si risc mai mic de ninsoare.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

danutzu_1069

#308
Ca sa va edificati cat de cat cu forma terenului, intrati in google maps, earth view, si apoi "inclinati" vizualizarea. (buton in partea dreapta-jos, sub "busola"
Relieful va aparea destul de sugestiv.
https://goo.gl/maps/ovlWs

Singura problema la traseul autostrazii nu e numai relieful ci si rezervatiile din zona, si nu sunt putine.
Hai sa vedem ce rezervatii sunt in zona si cum pot fi ocolite.

NordKapp

Se poate descarca de undeva varianta de traseu rezultata din SPF? Cum e gandita continuarea A6 in zona Lugojului, pe la nord sau pe la vest si sud de oras? Logic pare sa fie pe la nord, dar atunci raman intrebarile unde se v-a intersecta cu DN 68A  si in continuare spre Caransebes traseul e la nord sau la sud de Timis si cu cate traversari ale acestuia?

delacroix

Mai aveti rabdare 5 ani. Atunci o sa randez traseele, 3 sau 4 variante inclusiv cele cu lift la Toplet si skydiving la Herculane gara.

NordKapp

Pana atunci, poți răspunde la întrebările mele? Sau nu exista încă pe internet eventualele variante?

nicolaem

mica recomandare, cand va uitati in GEarth la relief, din "3D options" schimbati "Elevation Exaggeration" la o valoare de 1.5 sau chiar 2. Se vad mai bine diferentele de nivel.

rocklee

Quote from: delacroix on March 29, 2015, 03:52:59 PM
Mai aveti rabdare 5 ani. Atunci o sa randez traseele, 3 sau 4 variante inclusiv cele cu lift la Toplet si skydiving la Herculane gara.

eu cred ca va trebui sa faci randarea mai repede ...sar putea ca cei de la CE ..sa ne dea bani in fuctie de prioritatile ..lor nu dupa cum vrem noi ...nu degeaba au facut podul de la calafat ...fara sa nu conecteze o autostrada la el [A6].... :)

rocklee

DACA imi aduc bine aminte studiul de prefezabilitate sa facut in anul cind a venit ponta la putere ....vestita autostrada a sudului bucuresti- lugoj