Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

stefanudrea

Daca te uiti pe google map, daca e asa atunci e numai deal si munte in zona aia. Mare minune sa faca ei asa ceva.

MNU

@vancouver... de unde stii? A iesit SPF? Poti sa dai detalii?

NGC

#287
^^^ SPF a fost facut deja in 2013.
Vezi punctul 7 din acest raspuns si punctul 2 din acest raspuns, respectiv aici.
Ultimul raspuns legat de aceasta tema il gasiti la punctul 6 aici.

MNU

Multumesc de raspuns...

Doar ca, conform acestui raspuns, se mentioneaza ca traseul va parcurge traseul urmarind DN6 si ocolind localitatile Breznita-Ocol, Varciorova, Coramnic si Toplet. Asta inseamna ca traseul stabilit in SPF trece exact prin defileul Dunarii, chiar pe langa Orsova.

Pellady

Părerea mea ar fi ca A6 sa aibă un curs care sa treacă in apropiere de Reșița. Acesta este cel mai mare oraș din zona cu un potențial ridicat. Iar in perspectiva ar putea fi făcută o legătură cu Serbia spre Belgrad mult mai optima.

vancouver

Nu, nu, nu m-ati inteles. Eu va spun din experienta mea de inginer si din trasarea autostrazilor vazuta pe la altii, dar chiar si la noi (exemplul cu Valea Prahovei sau Valea Oltului, dar desigur si A3 de la Turda la Gilau). Ceea ce scrie in nu stiu ce studiu este la un nivel incipient, dar exclus sa ramâna asa. Este INFINIT mai ieftin sa se mearga pe traseul propus de mine, decat prin / pe langa defileul Dunarii. Numai daca ne gandim la intersectia cu celelalte cai de comunicatii de langa defileu: DN6, cale ferata, linii de tensiune, etc... Prin spate nu exista nici un impediment de acest tip.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Adica ceva de genul asta:







Stiu, e foarte primitiv facuta, dar chiar am fost curios sa vad si cota terenului in zona respectiva. Insa nu stiu exact pana unde sunt limitele Parcului Natural Domogled, probabil o sa fie probleme cu avizul de mediu.

vancouver

M-am uitat pe street-view. Sunteti hilari cu muntii vostri. Iata cum arata "muntii"  :lol: :

1.



2.



3. Din mijlocul "muntilor", privire spre Drobeta. Locatia: https://www.google.ro/maps/@44.756448,22.442009,3a,75y,65.5h,71.57t/data=!3m4!1e1!3m2!1srLXOE7IN-7kcfKTsF8E6KA!2e0



4. Din acelasi punct o privire spre Caransebes.



5. Punctul posibil de revenire langa Dn6, in departare se vad "piscurile" carpatine pe care va trece autostrada.



Primele 2 poze sunt de pe DJ607B. Puteti intra pe street-view. Posibil autostrada sa mearga paralel cu acest DJ. Nu are serpentine, este doar usor valurit, semn ca relieful este lin. O urcare usoara, de la cota 200 (pe centura DTS) la cota 500. Dupa ce se termina acest DJ avem pozele 3 si 4, apoi doar revenirea pe Valea Cernei ar putea fi usor mai abrupta, dar mai degraba autostrada oricum nu va coborî efectiv in vale, ci o va traversa pe un viaduct si va trece pe dealurile de pe partea cealalta, cea cu calea ferata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Parcul national este semnificativ mai la nord, incepe la Baile Herculane si merge de acolo spre nord - est, fara dezvoltare spre sud. Se vede in google.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dorian

Salutare, eu zic sa lasi steertview si goggle si sa dai o tura pana in zona acolo; iti GARANTEZ ca pe unde zici tu ca o sa fie parcursul autostrazii NU ARE cum, exista dealuri cu aspect muntos iar ca sa ajungi pana acolo este impracticabil, nu este o solutie buna. Din poze nu iti dai seama, dar este un relief foarte neprimitor :)

Quest

NGC20 esti o forta ! Mersi ptr linkurile relevante. Nu stiam ca CNADNR a dat traseul aproximativ si intersectiile A6 cu DN6 de pe Drobeta-Lugoj.

Din raspunsul CNADNR dat lui Disney aici ce nu prea inteleg eu inca in privinta traseului A6 Drobeta-Lugoj este bucata de dupa Breznita-Ocol (periferia Drobeta) si pina la Coramnic (periferia Orsova).
Compania spune ca A6 (km 322+200) se va intersecta cu DN67 (km 5+000) punct care e la Halanga (44.667877, 22.692566).
Urmatoarea intersectie o da A6 (km 351+500) cu DN6 (km 372+000) care e pe la Cerna dupa Coramnic. Intre cele 2 puncte nu spune decit ca ocoleste Breznita-Ocol, Varciorova, Coramnic.
Dar portiunea e exact Defileul Dunarii dintre Portile de Fier si Orsova, tronson pe care nu cred ca-l va face deasupra de DN6 ptr c-ar fi in plina stinca. Fabulos de scump. E adevarat ca pe A6 Drobeta-Lugoj s-au prevazut 16 tuneluri cu un total de 29 km, dar de citeva tuneluri e nevoie si dupa Orsova (la Plugova, Domasnea, Armenis) pina la Sadova Veche de unde valea intr-adevar se largeste definitiv catre Caransebes.

Cred ca pe Drobeta-Orsova avem o situatie similara cu cea din Dalmatia/Croatia unde A1 nu merge pe malul Adriaticii ptr ca e stincaraie abrupta chiar si de 1300 m inaltime (la Makarska de ex.), ci merge prin spatele acestui front de munti intr-o zona de podis mai prietenoasa ptr o autostrada. Vancouver & Pasadia propun si ei asa ceva, iar imaginile de StreetView cu DJ607B sint relevante in privinta dificultatii scazute a zonei.
Asa incit de la Drobeta, A6 cred ca va merge indeaproape de DJ607B pe la Jidostita, dupa care iese de pe acest DJ si trece prin munte pe linga Bahna, Ilovita, si coboara jos la Coramnic-Cerna la intersectia cu DN6 de care am pomenit mai sus.

Ar fi bun SPF facut in 2013 sa vedem cum s-au gindit lucrurile si daca presupunerile ne sint corecte.
Common sense will get you far !

stefanudrea

#296
Vancouver, eu cunosc perfect zona fiind de aici. Cum se face ca ai ales pozele "cele mai line" din tot acest traseu? Va invit in zona sa facem o plimbare pe acest traseu si veti vedea cum se increteste natura in comparatie cu ce vedem aici. Promit ca revin cu poze!

Chiar si un filmulet al zonei va va elucida. Voi face si asa ceva!

vancouver

Zonele "periculoase" sunt vai taiate de apele din zona, care nu reprezinta mare lucru pentru o autostrada. Relieful este cel mult la fel de "rau" precum pe Gilau-Nadaselu sau mai departe Nadaselu-Mihaiesti. Sunt necesare viaducte pentru a trece de pe un deal pe altul peste aceste vai (dar nici unul de dimensiunea "Aciliu").

Mergand acum pe acolo, prin padure, cu vizibilitate redusa din cauza aceasta - da, se coboara prin diverse vai si pare cine stie ce. Dar atentie: autostrada nu trebuie sa treaca prin cea mai dificila zona cu putinta de acolo, ci prin cea mai simpla, exact asa cum eu am ales zonele cele mai line.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Quest

Stefanudrea, am avut rabdarea sa 'merg' 20 km cu Streetview de la inceputul lui DJ607B (Centura Drobeta) prin Breznita-Ocol -> Jidostita -> pina aici (aproape de Bunoaica).
https://www.google.ro/maps/@44.773971,22.528111,3a,75y,317.81h,68.38t/data=!3m4!1e1!3m2!1sH2j2_AdKge8bPeuTGjJSzA!2e0

Asa arata peste tot (poti sa juri ca e pe la Cosevita-Holdea), pozele lui Vancouver nu sint o situatie punctuala. Dar dupa acest punct (44.774024, 22.528111) A6 n-ar mai trebui sa mearga pe aliniamentul lui DJ607B catre nord (Bunoaica), ci sa coboare catre sud-vest pe linga Bahna, Ilovita, Padurea Mehedinti, ptr a ajunge la Toplet unde mie imi da intersectia DN6 (km 372+000) cu A6 mentionata de CNADNR.
Common sense will get you far !

horatiu.cosma

Chiar si prioritara pentru UE, A6 tot o sa vine cel mai devreme dupa PiSi si dupa A0 Nord. Inca nu avem nici licitatie pentru SF, deci nu traseu, nu prioritizare, nu costuri... Cel mai bine sa lasam discutiile pentru cand o sa avem ceva concret.