Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hvm

@alexandru_m

Aia cu Nurol nu o inteleg nici eu, cat despre blocajul in 30 de arbori, e blocaj negenerat de constructor ma gandesc. Ce sa ii faci, nu poti sa dai certificat negativ la Romsilva...... :( Presupun ca asta a fost motivarea....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

alexandru_m

#916
Ideea mea era ca dau certificat negativ unuia care munceste, in timp ce altii care nu muncesc nu au dureri de cap.

Oare doar Romsilva sa fie buba acolo? De atatia ani de cand se stie traseul acolo, de atata timp de cand s-a intrat in santier, chiar numai la Romsilva e buba? Nu ar trebui niste cerrificate negative si pe la Minister? Eu la fiecare alegeri tot dau certificate negative la sleahta asta, dar iata ca nu e de ajuns cand alti conationali se prostitueaza pentru o galeata sau un kil de ulei.

Corect, da certificat negativ la Selina pentru mizeria de la Biharia-Chiribis, da la TS pentru...toate santierele, la fel la Pizza si la Aktor. Dar la Nurol? Pe un lot cu miza 0 pe care daca dau rasol sa-l termine...nici nu-l pot termina ca tot CNAIR nu a lamurit descarcarea dinspre Suplac?

Uita-te la mega-lucrarea numita centura Tecuci, uita-te la centura la Tg Jiu, uita-te la pasaj la Arad, uita-te la podul ala de la Lainici. Sunt atatea lucrari care sunt practic rusini nationale. Acolo nu doare pe nimeni capul de nimic, in schimb facem circ prin presa si ii lovim pe unii dintre aia care mai si fac ceva.

Prost sunt eu ca pun la suflet pentru a milioana oara chestii pe care nu le pot controla. Dar nu am cum sa nu ma revolt cand vad mizeriile astea.

mirceaeliade

QuoteMinistrul Transporturilor şi Infrastructurii, vicepremierul Sorin Grindeanu, a declarat marţi, la Constanţa, că este pentru prima dată de când România este membra a Uniunii Europene când se reuşeşte accesarea a tuturor sumelor prevăzute în Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) cu 10-11 luni înainte de termenul de închidere a exerciţiului financiar european în curs. "Ministerul Transporturilor, pentru prima dată, va încheia undeva cu 10 luni, 11 luni, înainte de termen toate fondurile pe POIM. Ştiţi că avem termen până la sfârşitul anului 2023 să cheltuim toţi banii prevăzuţi în exerciţiul bugetar 2014-2020, noi o să terminăm undeva în ianuarie-februarie toate sumele. E pentru prima dată de când suntem membri ai UE când reuşim să accesăm toate sumele prevăzute pe Infrastructura Mare", a afirmat Grindeanu. Ministrul Transporturilor a precizat că a primit deja acordul Comisiei Europene pentru ca, în cele 10 luni rămase, Ministerul Transporturilor să poată accesa bani de la alte programe care nu reuşesc să facă această absorbţie.
https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/grindeanu-vom-termina-banii-europeni-cu-10-11-luni-inainte-de-termen-e-prima-data-cand-sunt-folositi-toti-2137451

mirceaeliade

QuoteCe nu au spus Grindeanu și Pistol în bilanțul pe 2022: 15 licitații pentru proiectare sau execuție anulate. CNAIR a ratat proiecte importante precum Autostrada Transilvania, Autostrada Sudului Craiova-Lugoj, legătura Uzinei Ford la Drumul Expres sau DN 71 Târgoviște-Sinaia

Evident, ratarea acestor proiecte în 2022 nu s-a regăsit în rezultatele anunțate pentru anul trecut și nici informațiile despre motivele deciziilor sau măsurile pentru remedierea problemelor.
*Lotul 1 Drum Expres Craiova-Pitești
*Pasaj Cernica pe DNCB
*Centura Timișoara Sud
*A 13 Brașov-Bacău
*Drum Expres Pitești-Mioveni
*proiectul Autostrăzii Sudului, Craiova (Filiași) -Lugoj: În martie 2022, procedura a fost anulată (ilegal după cum a decis CNSC), dar la aproape un an de la lansarea licitației niciunul dintre cele patru loturi nu are contract semnat, ba chiar sunt contestații admise. Lotul 4 nici măcar nu are câștigător desemnat
*legătura Uzinei Ford la Drumul Expres Craiova-Pitești: 10 kilometri între Uzina Ford și primul lot al Drumului Expres Craiova -Pitești. Prima licitație a fost lansată în august 2021 și anulată în februarie 2022 pe motiv de oferte neconforme, iar de la începutul anului trecut, alte două licitații au mai fost anulate, acum fiind a patra încercare
*modernizarea DN 71 Bâldana -Târgoviște-Sinaia: proiecte pe care PSD le-au promis încă din 2017, dar contracte nu sunt semnate nici la începutul anului 2023. În martie 2022 s-a anulat licitația pentru modernizarea acestui sector de drum național, în iulie s-a relansat licitație, în septembrie s-a depus o singură ofertă (același constructor cu legături în Rusia care a fost desemnat câștigător tot în septembrie pe dublarea DN71 Bâldana – Târgoviște. Contractul de aprox. un miliard de lei pentru DN 71 Târgoviște-Sinaia nu este semnat nici acum, deși oferta Esta a fost depusă încă de la începutul lunii septembrie 2022. Ultimul termen din SEAP este 5 martie 2023
*trei loturi de pe Autostrada Transilvania cu o lungime totală de 96 km au intrat în 2023 fără contracte semnate, cu largul concurs al CNAIR: Este vorba despre Lotul cu Tunelul Meseș, Poarta Sălajului -Nușfalău, lungime 41 kilometri unde licitația începută în noiembrie 2020 urmează să fie anulată și reluată (detalii aici), Lotul cu viaductul Bechtel de la Suplacu de Barcău la Chribiș ( 26 km.) și lotul Chiribiș -Biharia, contract reziliat cu Selina în mai 2022
*Modernizarea DN 67 B Pitești-Târgu Jiu, una dintre cele mai ciuruite șosele din țară: ar fi trebuit reparat de mulţi ani după ce, în 2010, CNAIR a semnat un contract cu Strabag pentru 370 de milioane lei, estimarea costurilor fiind de 560 milioane lei. Contractul a fost reziliat pentru că finanţarea de la buget nu a mai fost asigurată, iar în noiembrie 2021 s-a încercat o nouă expertiză tehnică, indicatorii tehnico-economici aprobaţi în 2008 fiind prea vechi

https://economedia.ro/ce-nu-au-spus-grindeanu-si-pistol-in-bilantul-pe-2022-15-licitatii-pentru-proiectare-sau-executie-anulate-cnair-a-ratat-proiecte-importante-precum-autostrada-transilvania-autostrada-sudului-craiov.html


TibiV

QuoteComunicat de presă

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii a fost citat, astăzi 17 ianuarie 2023, la sediul Direcție Naționale Anticorupție, în calitate de martor și a dat o declarație în fața procurorilor.
Ministrul a fost întrebat în legătură cu un dosar instrumentat de către DNA.
Sorin Grindeanu a subliniat că, în calitatea sa de  ministru al Transporturilor și Infrastructurii, își dorește o clarificare cât mai rapidă a situației şi aflarea adevărului.
Preocupările și activitățile desfășurate de către ministru se concentrează, de la începutul mandatului, pe dezvoltarea infrastructurii, atragerea de bani europeni și dezvoltarea capacității administrative.
Totodată, Sorin Grindeanu precizează că va da curs cu celeritate tuturor solicitărilor venite din partea organelor statului, pentru clarificarea situației.

Birou de presă al MTI
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ijwtsh


GIV

spune mi si mie un lucru bun de la Grindeanu, ca e gata m6 in 2026? ca e gata podul de la braila la sfarsit de 2022? ca a anulat licitatia pe a6?

ijwtsh

Quote from: ijwtsh on January 30, 2023, 08:12:02 PMNu credeam c-o sa zic asta, dar sper sa ramana Grindeanu, ca nu a fost cel mai rau MT pe care l-a avut tara asta.

Si eu sper la mai bine, dar pe cine are de oferit PNL-ul? Pe Bode?

dargauda

simplu ca buna ziua sa catarat pe reusitele premergatorului de altfe,nici de vorbit nu stie

dr4qul4

totusi e de apreciat ca nu a ingropat tot ce a gasit pregatit!
A facut-o in declaratii, dar in realitate a pastrat aceeasi directie.
Este bine sa primesti totul de-a gata, dar pana acum se obisnuia ingroparea proiectelor predecesorului, pana cand isi primeau si ei "atentia".
Posibil sa fi contat si faptul ca nu s-au mai rotit chiar toate cadrele. Cu siguranta au mai ramas in minister oameni (cu influenta) chiar si de pe timpul lui Drula. Ca sigur avea si atunci PNL-ul oameni in MT.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

cumva Bode avea o autostrada la 99% si a incercat sa o ingroape cu o reziliere?  sincer cred ca sunt foarte multi pe forum care se asteptau de la Grinda sa dea rateu cu A7+PNRR.  inca mai are de rezolvat 4 sectoare (din care 3 suspectez ca se vor rezolva curand) si o sa vedem daca avem noroc cu A8, dar sunt aproape sigur ca acum un an mai nimeni non-partizan nu se astepta ca la inceput de 2023 sa avem 9 contracte deja semnate (poate desemnate, dar sigur prin tribunale cum e PlBz3).

la ce a aratat Bode il vad sa fi fost in stare sa duca banii inapoi la Bruxelles ca sa nu avem santiere deschise pe A7

pest1969

Autostrazile de la noi nu au fost blocate pentru ca le-a blocat un ministru sau altul. Nu cred ca a fost vreun ministru la MT care sa blocheze ceva pentru ca asa a avut el chef.
A fost incompetenta/prostie prin zonele esentiale din CNAIR si MT plus constrangeri bugetare.
Ce era pus pe roate mergea inainte in ritmul dat de banii alocati.
Bode a venit la pachet cu Scriosteanu si dna Ionita si au reusit sa deblocheze multe proiecte.
Drula si H. Cosma au continuat si au incercat sa corecteze ce era de corectat pentru ca le-a pasat de ce se intampla. Si mai ales au reusit sa asigure finantare PNRR pentru multe dintre proiectele in derulare.
Schimbarile operate la CNAIR incepand cu 2019 au dus la imbunatatiri care nu se pierd de pe o zi pe alta. Daca pui macar in unele dintre comissile de licitatii oameni responsabili, ei vor lucra bine si daca vine Grindeanu sau orice alt politician care nu are habar de domeniu.
Grindeanu a venit gasind multe proiecte puse pe roate si avand finantare la ele. Nu a imbunatatit nimic.
Daca era sa imbunatateasca ceva, trebuia sa avem terminate licitatiile pe A7 de 6 luni si la fel cele de pe A0 nord. A3 se misca cu incetinitorul. Cazul Tirrena a fost taraganat, nu s-a reusit o reziliere amiabila mai rapida.
Fara PNRR nu se putea lucra la A7 pe toate loturile, ca aveai un deficit bugetar de nu-l puteai duce. 

oneLess

Acum s-a făcut o reziliere amiabilă cu Tirenna ? Nu spune nimeni nimic.

pest1969

E bine ca s-a facut. Ideea era ca daca era un ministru care schimba lucrurile cu adevarat, o facea mai repede.
Bineinteles, se putea si mai rau. Sa o faca peste un an, de exemplu.
Un minister sau o companie publica functioneaza si fara un ministru sau fara un director general. Daca ministrul sau DG-ul au competenta si curaj, lucurile pot merge mai repede.
Daca ministrul si DG-ul pun doar prosti prin functii, pot merge doar mai incet.
Daca nu fac nimic, totul merge in virtutea inertiei.

Din punctul meu de vedere, cu Grindeanu sau fara, lucurile ar fi mers absolut la fel.
Daca Grindeanu venea dupa Cuc, mergeau la fel de prost ca pe vremea lui Cuc.
Daca Grindeanu venea inainte de aprobarea PNRR, am dubii ca reusea sa includa A7,A8 si A3 in PNRR. Dadea vina pe UE avea si subiect de propaganda electorala.