Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

punktnet

Pai si daca ala nu e bun, ala nu e bun, atunci pe cine sa asteptam la biroul de ministru?
O fi mai bine PNL-ist sau PSD-ist? Hmmm
De ce nu ungur?
Just kidding.

pest1969

N-am zis ca nu e bun. Am zis ca nu are merite deosebite si ca nu a stricat ceva ce functiona deja. Putea sa dea afara DG-ul din CNAIR si sa-l aduca pe Neaga. Atunci ar fi fost chiar rau intentionat, pentru ca Neaga isi "dovedise" competentele deja. De mai multe ori.
Ministrii PSD au cam facut asta.
Pe rutier, omul care misca lucrurile in MT pare Scriosteanu.
Practic, venirea lui acolo a schimbat lucrurile. A deblocat pasajul Domnesti, de exemplu. Plus multe alte proiecte.
Daca el ramane acolo, nu mai conteaza ministrul. Lucrurile nu pot merge mai rau decat in ultimii 3 ani.
Nu putem spune ca un ministru e determinant. E determinanta echipa pe care o promoveaza.
Iar "echipa" lui Grindeanu e acolo dinaintea lui.
Drula era mult mai putin eficient daca nu-l avea alaturi pe H. Cosma si in locul lui era un habarnist.

Impresia mea in timplul guvernarilor Dragnea a fost ca ei au pus habarnisti acolo astfel incat sa nu cheltuiasca prea multi bani si mai tarziu sa-i poata realoca la chestii gen PNDL.

tom_sawyer

Grindeanu la ora 20:00 la Prima News, pentru cine are chef.

nicolaem

Quote from: pest1969 on January 31, 2023, 12:28:49 PMNu cred ca a fost vreun ministru la MT care sa blocheze ceva pentru ca asa a avut el chef.

oh, ba da!!!
Au fost si au avut sustinere puternica direct de la PM.
Dan Sova-Ponta.
Cuc-Dragnea.
Uitam prea repede.

incompetenti is Bode si Grindeanu dar astia au dat un pic din coate unu pe A3 altu pe A7.

ovicor

Am urmarit finalul Grindeanu+Urdache pe Prima News. N-as fi crezut c-o sa pot sa urmaresc pe vreunul din ei, darmite pe amandoi deodata. Incompetenta si ticalosie la patrat! Grinda se lauda cu cat a semnat in 2022, dar cand este intrebat cat se va deschide in anii urmatori, are nerusinarea sa spuna ca la aceste lucrari roadele se culeg in cativa ani! Si, bine, mai, dar ce-ai semnat tu n-a fost pregatit de predecesorul?!?!!!

zone_rider

Afirmația de mai sus "Si, bine, mai, dar ce-ai semnat tu n-a fost pregatit de predecesorul?!?!!!" se aplică și lui Drula, Bode etc. deși văd că asta nu convine.

georgec

Este clar ca 2022 a fost cel mai bun pentru infrastructura din Romania, am cont de mulți ani pe acest forum si cred ca atat cifrele despre licitatii, semnari de contracte de executie, sume decontate pentru lucrari, etc  sunt chiar impresionante in 2022. Este o evidență si nu o putem contrazice  ca e matematica, asta nu inseamna ca nu sunt constient ca Drula si echipa a avut un rol spre aceasta evolutie dar la fel asta arata si ca in perioada Grindeanu lucrurile merg foarte bine fata de orice a fost inainte. Menționez si ca nu il simpatizez pe Grindeanu.

nicolaem

schimbarea adevarata pe rutier a fost facuta de dna Ionita. in 2020 si 2021 s-au semnat si licitat cred cei mai multi km/an

pest1969

Licitatiile finalizate in 2022 au fost puse pe roate in 2020-2021. Putea sa fie si o maimuta ministru, contractele alea ar fi fost semnate la fel de previzibil iar banii atrasi ar fi fost tot aia.
Grindeanu nu a facut diferenta cu nimic. Daca debloca un proiect dintre cele care nu prea merg ar fi putut avea vreun merit. Drept dovada, avem A0N1 si A0N3 nesemnate.
Cazul Tirena a fost tergiversat prea mult. Pe A3 unele decizii se puteau lua mai rapid. Pe A7 inca avem un lot nesemnat.
Mariana Ionita a schimbat modul de lucru in CNAIR. Nu performeaza perfect, dar sunt mult peste ce a fost in perioada 2012-2019.
Grindeanu si partidul lui vor avea insa o mare bila neagra daca rateaza PNRR din motive de pensii speciale. Ca daca se opresc banii, nu mai poti finaliza nici macar proiectele care merg bine dpdv birocratic.

mirceaeliade

Cel mai mult s-a semnat in 2022. De departe.  Dar proiectele alea semnate au fost preparate de cei dinainte. Grinda comenteaza ca Drula nu a deschis nici un km de autostrada, dar ce a semnat el acum si si ce a deschis a fost 100% pus la cale de Drula si Ionita. Problema lu Grinda e ca desi ca prin miracol a lasat A7 si A1 pregatiti de altii sa mearga de la sine (totusi PloiestiBuzau3 e blocat de 1+ an sub tutela lui), el a supervizat mocirla de pe Ploiesti-Brasov, de pe A0, si a lasat totul in paragina pe Brasov-Buzau; plus ca a batut apa in piua si pe A6. Si inca nu mi-e clar daca a reusit sa atraga mai multi bani EU decat erau deja angajati de la Bruxelles, doar ca a zis ca a cerut sa se mute bani necheltuiti de la late ministere (nu cred ca s-a confirmat vreo mutare).  A semnat dar sa vedem cu bani de unde

TibiV

Aici avem un "cerc vicios" de ordin politic...

Nici un proiect bine pregatit NU poate dura mai putin de 4 ani.
(Vorbesc despre proiecte adevarate, nu de repararea unui pod pe un DJ amarat, care se prabuseste oricum ca a batut vantul mai tare...)

Durata medie a mandatului unui ministru al Transporturilor in ultimii 30 de ani a fost undeva la 2 ani...
Asa ca aproape fiecare ministru se lauda cu finalizarea proiectelor incepute de predecesorul/predecesorii sau...

In fond este normal sa fie asa, tocmai daca tinem seama de durata reala a unui proiect de la decizie pana la panglica...
(Problema este ca "se dau mari" ministri care "au pus piedica" unor proiecte aproape gata, doar ca sa arate ca "canta Cucul"...)

Dar, deh, uite asa - "ia uite ce am semnat/inaugurat eu" - pare ca unii au facut mare lucru.

Iar "omul de rand" tine minte cine era sef la "pamblica", nu cine a ajutat sa apara "pamblica" mai repede...

Ca sa nu mai vorbim despre reglementarile legale (proceduri, normative samd) schimbate in binele soferilor, dar pe care le stim doar astia de pe forum...

Pe scurt: un ministru bun face tot posibilul sa le usureze munca succesorilor sai, chiar daca stie "by default" ca nu va prinde in functie proiectele incepute de el. Mai ales cand succesorii se grabesc sa le ingroape (DEx Bucuresti-Targoviste de exemplu...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

La chestia asta țin sa te corectez - media unui mandat de la revoluție încoace e de 1 an de zile (32 de mandate in cei 33 de ani scurși). Lista completa a mandatelor si durata lor o poți consulta aici. E adevărat o parte dintre aceste mandate au fost foarte scurte (3 dintre ele sub 100 de zile). Si totodată au fost câteva cazuri in care o persoana a deținut 2 mandate (si astfel a creat o oarecare impresie de continuitate).

Si ca sa fiu on-topic, după cum am mai spus si eu si alții - problema nu e neapărat durata mandatului cat faptul ca deținătorii acestuia nu înțeleg NIMIC din domeniu si ajung sa fie jucați pe degete de mult mai versații stake-holderi din domeniu (directorii de companii, membrii AGA, CA, CEO de firme private cu interese in zona respectiva, etc...). Din cauza asta cel care e ministru ajunge să spună cu seninătate prostii (nici măcar minciuni, caci el nu e conștient ca minte repetând o minciuna care i-a fost transmisa si o preia ca fiind adevărată). Din cauza asta, nici macar daca ar incerca ministru, nu poate exista o strategie publica (adica gestionata de factorul politic, una in care negocierea si suportul public sa fie obtinut si asumat prin intermediul unor dezbateri politice) si se ajunge la o prioritizare stabilita pe ascuns intre diverșii stake-holderi mai devreme mentionati (de exemplu ce decide CEO Consitrans e cu muuuuult mai important decat orice ar decide ministru transporturilor). 

carutasul

dacă mandatul ar fi mai lung ar apuca și ei să prindă șmecheriile :)
Bineînțeles, soluția e ca fiecare partid să dezvolte niște competențe "in house" ca atunci când vine la putere să știe pe cine pune ministru la portofoliul "x" ( 2-3 variante ca să aibă și loc de negociere) și atunci nu ar mai lua-o de la zero de fiecare dată. Însă din păcate poziția executivă trebuie să reflecte și o poziție în ierarhia de putere a partidului și atunci mereu se schimbă, mai ales că și partidele se schimbă mereu ( nu e mare legătură între PNL 2023 și PNL 2006 sau PNL1996, la PSD nu mai zic că și numele l-au tot schimbat...) Până la urmă o să se mai stabilizeze, dar vorba bancului "nu în timpul mandatului nostru" :)

tom_sawyer


mirceaeliade

^In afara de tema Bistroe si politica, despre MT Grinda zice:
-da vina pe Drula ca CoBra cat costa [8 miliarde?] si ca nu se face nimic din cauza ca SFul semnat e de 4 ani [nu mai zice 5 ani]; zice ca mai sunt 2 ani de contract deci nu poate face nimic [desi parca macar 1 din cei ramasi e pt PT]
-Braila: se asteapta ca WeBuild sa se tina de promisiunile lor si ca vor deschide in primavara [incearca sa ii faca sa se rusineze]
-despre A7 uita ca Ploiesti-Buzau #3 inca nu e semnat
-anul asta deschideri >100 km pe A3, 2 pe A02, pe CraPi3
-pe A10 constructorul lucreaza pe banii proprii in garantie, si DRSP? [sau alt acronim] urmeaza sa faca investigatii [in sensul daca s-au facut verificari ok in trecut, dar nu pare convingator]
-cat mai are mandat [implicarea e ca nu va mai sta prea mult] va lucra sa salveze Tarom [cu ajutorul de stat de la UE]