Ministrii Transporturilor: propuneri, promisiuni, rezultate

Started by Ionut, November 19, 2018, 11:52:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

etravel

Quote from: Ionut on July 23, 2022, 07:14:38 AMDeviați FOARTE mult de la subiect.
Scrie foarte bine si foarte interesant. Lasa si tu topicul sa curga.

carutasul

și eu l-aș ruga pe Ionuț să lase topicul. În definitiv forumul ăsta a dat deja un ministru și câțiva consilieri, nu aș exclude deloc să mai dea și alții ( cum speranța e tanti aia care moare ultima, vom mai avea partide noi ) iar experiența despre care e vorba e inedită. Chiar dacă unele nuanțe sunt cam dure și poate nedrepte, nici noi nu suntem tocmai fete de pension, și avem ocazia să disecăm o situație plină de învățăminte... Dar nu mai zic nimic până nu zice Ionuț "go" :)

horatiu.cosma

#902
QuoteSi da, politica este o arta si stiinta a compromisului - dar tocmai pentru ca e o arta a compromisului, trebuie sa ai, inainte sa vii la "scaun", totul gata pentru a negocia din clipa 0. Daca ai plecat la drum nepregatit, fara o baza ultra-solida, nu o sa iti iasa nimic, ca n-ai timp sa faci nimic, nimic. Nu pe incercate si pe facutelea, democratia nu functioneaza asa!

Ce zici tu aici se numește program de guvernare cu care USR a candidat, care a fost rezultatul a câțiva ani de dezbateri publice, mii de ore de muncă, inclusiv cu expertiză tehnică externă implicată. Găsiți documentul aici sau mai condensat aici. Acuma că e ultra-solid sau mai puțin solid se poate dezbate, dar până la urmă e rezultatul muncii unui grup de oameni (adevărat, diverși) care s-au implicat în primul rând fiindcă nu mai suportau modul banditesc în care s-a făcut politică în România atâta timp. Parte din documentul ăsta e și rezultatul dezbaterilor de aici de pe forum, sau din cadrul API. Dacă cineva consideră că e dezastru/neprofesionist și așa mai departe, până la urmă ar însemna că atât poate produce partea din societatea românească care vrea să se implice. Că documentul ăla perfect cu politici publice ideale nu pică din cer, nu îl aduce Harap Alb, ci îl fac oameni care vor să se implice, să dezbată idei, să propună politici publice care să ajungă în documentul final, sau să lase de la ei dacă majoritatea colegilor nu își dorește asta, democrație pe scurt.

O fi un exemplu de politică publică adoptarea rapidă a legii cota unică, însă în perioada aia și nu numai nivelul corupției era la cote imense și rezultatul tragic a fost că sute de mii de oameni au plecat definitiv peste hotare. Hemoragie mai mare pentru un stat nu poate exista, depășește orice dezbatere despre "au furat, dar au și făcut".

QuoteIar faza cu "banii sunt la altcineva" suna a gol, cam ca un harbuz. Daca n-ai reusit sa negociezi resurse (asta e arta guvernarii), atunci ce cauti in scaun? Faci umbra ficusului din birou, sau care-i faza? Politica e stiinta impartirii puterii, si puterea e formata din resurse. Daca n-ai resurse, si esti de forma pe scaun (ca "Marea Adunare Nationala" comunista), atunci mai bine pleci acasa, nu-ti pierzi timpul fiind apendicele altcuiva. Asta o stie oricine a avut orice functie de raspundere in orice.

Exact, politica e arta negocierii, a împărțirii puterii și a resurselor. Iar la negociere premierul și ministerul finanțelor au ajuns la PNL. Iar propunerea "dacă nu ai reușit să scoți toți banii de care ai nevoie, ce cauți în funcție?" e nerealistă, așa o să mai așteptăm 50 de ani până se aliniază toate planetele, când deja vor fi plecat din țară în ritmul actual încă n milioane de oameni.

Dacă pui în bugetul României toate constrângerile hard despre care vorbești tu (contracte de autostrăzi, căi ferate, PNDL-uri, școli, spitale contractate, subvenții, salarii, pensii, legea personalului feroviar care se tot amâna de la an la altul și alte legi similare date populist de unii și tot amânate), depășești cu foarte mult veniturile. Cum împarți un tort când pe hard budget ai nevoie de 2 torturi? Evident că nu se poate. Te uiți în trecut și le zici de bine celor care ți-au pus în spinare povara extra și încerci să întinzi plapuma cumva. Sigur, cel mai simplu e să pleci, dar se va rezolva problema? Am rămas și am încercat să facem maximul posibil cu ce aveam, presând constant cu argumente și cifre pentru acoperirea găurii prin suplimentări de la Finanțe. Ce pot să spun e că noi nu am cascadat poveri extra pentru cei care au venit după noi, ba chiar dimpotrivă, am reușit să scădem din povară prin reduceri de personal, prin eficientizare de activități, prin eliminare de găuri negre în buget.

Și mai trebuie să ne uităm și pe partea astalaltă a banilor, spre exemplu la Metrorex, dacă tot de la asta a pornit discuția. În contractul de performanță MTI-Metrorex nu există vreo limitare la subvenția cerută de Metrorex ministerului. Adică dacă ei cresc salarii, angajează noi oameni, încheie contracte de servicii, le cad veniturile din bilete în cap, ei pur și simplu vin cu mâna întinsă și cer mai mult de la bugetul de stat în contul subvenției.

Asta s-a întâmplat în 2020 după ce au crescut salariile cu 18%, veniturile au căzut din cauza pandemiei, brusc în 2021 au venit la noi că trebuie subvenție dublă față de 2020. Iar Cîțu a zis că nu se poate mai mult decât în 2020, că e presiune pe bugetul național. Sigur, varianta facilă enunțată și de frunzăverde e să pleci, dacă nu reușești să negociezi mai mult. Însă cum ar fi arătat USR ieșit de la guvernare după o lună, sau în timpul negocierilor inițiale pentru formarea guvernului? În condițiile în care în septembrie când a ieșit după 8,5 luni, lumea ne-a luat în balon că de ce nu am mai stat cât mai puteam, după ce PNL ne dăduse afară ministru după ministru, PNL-iștii promiteau prin teritoriu că o să ia curând Transporturile înapoi, ne așteptau după fiecare colț și ne ardeau cu banii, sau cu alte chestiuni.

Am încercat să găsim un echilibru între a ne face treaba cât mai bine pentru cei care ne-au trimis acolo și a rezista cumva alături de niște "parteneri" lipsiți de onestitate care nu ne doreau. Nici nu știți câte discuții au fost în coaliție în format extins sau One-on-one în care ne puneam la masă cu ei, discutam matur și responsabil o treabă, ei ziceau "ok, așa facem" și a doua zi "ce, am zis noi așa ceva, glumiți?" Nu mi-am putut imagina vreodată că la nivelul ăsta de vârf al statului să existe atâta minciună, duplicitate, indiferență față de lucruri serioase, politici publice sau pur și simplu față de cuvântul dat. De câte ori am zis "ok, mai înghițim o broască, suntem de unii singuri aici, hai să vedem totuși ce putem face". Spre exemplu desființarea unor pensii speciale sau reformarea legilor justiției erau chiar în programul de guvernare și ne-a spus PNL și UDMR să ne luăm gândul, nu vor să le implementeze chiar dacă au semnat chiar ei respectivul program, le zic public pe gură, însă pe la spate o să le blocheze. Au fost n momente în care conform scenariului ideal enunțat de frunzaverde ar fi trebuit să plecăm, însă am zis că poate totuși dacă mai rămânem, poate avem o șansă mai bună față de alții să facem din rahat bici pe unele subiecte.

Și da, de acord că la modul ideal guvernarea în România ar trebui să arate cu totul altfel, discuții serioase pe politici publice, măsuri curajoase, reforme legislative pe conducerea companiilor de stat, contracte de performanță pe bune, cu asigurarea multi-anuală a resurselor financiare, reformă constituțională, administrativă, reformă a pensiilor, reforma muncii și așa mai departe. Însă când ești singurul care vrea (și nu ești cel mai mare), când ceilalți sunt ca o piatră de moară de piciorul tău, oportunitățile se limitează mult. Iar ideea lui frunzaverde că dacă nu poți, să pleci, sau să aștepți 20 de ani până se creează premisele, promițând oamenilor "nu ne băgăm de data asta, că nu ne-ați dat 50% din voturi ca să fim majoritari și să putem face 100% din ce am promis în campanie, mai tragem un loz peste 4 ani" nu are cum să funcționeze. Oamenii nu au răbdare și nu așteaptă până toate planetele sunt aliniate, vor rezultate ieri.

GIV

https://www.profit.ro/insider/actualitate/video-grindeanu-daca-mi-arata-cineva-un-urs-in-banat-imi-dau-demisia-20801239

"VIDEO Grindeanu: Dacă-mi arată cineva un urs în Banat, îmi dau demisia"

platesc eu relocarea unui urs numai sa-si de demisia :))


frunzaverde

Este plin de ursi si in Timis si in Caras, nu-i nevoie de platit nimic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Duta C

Spre Caransebes au fost omoriti si de tren ursi! Sunt poze si stiri din banat! Poate se referea la partea din serbia ministrul......

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

De pe FB Grindeanu:
QuoteA început monitorizarea aeriană a șantierelor, obiectiv pe care mi l-am asumat încă de la preluarea mandatului!
În perioada 11-15 iulie mai multe aeronave au survolat și au cules date din următoarele șantiere în lucru:
- Centura București (DNCB),
- Autostrada de Centură București (A0),
- Centura Giurgiu,
- Drumul expres Craiova-Pitești,
- Autostrada Sibiu-Pitești, secțiunea 5.
Toate datele captate au fost procesate în laborator pentru a realiza ortofotoplanuri, modele digitale de suprafață și modele tridimensionale.
În baza acestor misiuni de zbor se realizează inclusiv o radiografie a mobilizării din cadrul șantierelor!
De exemplu, în data de 15.07.2022, la momentul zborului, pe șantierul Drumului Expres Craiova- Pitești au fost identificate următoarele:
- 226 muncitori,
- 164 autobasculante,
- 22 betoniere,
- 24 macarale,
- 3 nacele,
- 88 buldo-excavatoare,
- 38 compactoare,
- 3 utilaje de forare,
- 3 utilaje de asfaltare.
Zborurile de supraveghere au fost efectuate în baza unui protocolul încheiat între Institutul Național de Cercetare Dezvoltare Aero-Spațială (INCAS) și Ministerul Transporturilor.
Aceste zboruri de supraveghere a șantierelor se vor desfășura periodic, în toate zonele.
Sper ca asta inseamna de facto ca se pot face notificari de intarziere si fara vizite oficiale cu cameramani.  Dar sper ca nu o sa insemne o vigilenta prea acerba a constructorilor care se simt cu musca pe caciula in a incerca sa "demotiveze" pe cei care incearca sa le filmeze santierul din drona.

mirceaeliade

Din declaratiile lu Grindeanu la EVZ:
-tinteste sa semneze contracte de 8 miliarde pe 2022, cand recordul anterior a fost de 1.7mld intr-un an
-se finalizeaza PiSi1 in Decembrie
-PiSi complet in 2027
-Pl-Bv: (din nou) a zis ca SF+PT a fost semnat pe 4-5 ani [se ia de Drula dar nu zice nimic de Sibiu-Fagaras care a durat vreo 6 ani]; a dat vina pe autoritatile locale (din turism) ca jumatate din proiectul actual (de 8 mld euro) in lucru e pe hartie ca tunel; ca solutie pare sa implice ca va cere sa reia discutiile cu autoritatile locale pentru a reduce costurile;  va incepe executia in 5 ani, cu executie de 3-4 ani.
-Podul Braila va vi dat in circulatie in 2022
-primele inaugurari A0 vor fi in primavara
-despre ce penalitati a dat [pe A0] cuvintele lui: "sa stiti ca nu sunt putini bani" (o chestie de 0.3% din contract)
-saptamana viitoare [pana 2 Septembrie] se semneaza T1+T4 pe Buzau-Focsani
-la sfarsitul 2022 va da un raport pe an
-vrea sa aplice ordonanta 109 (selectarea consiliului de administratie prin concurs) inclusiv la CFR
-TAROMul risca sa se inchida daca nu se respecta planul agreat cu EU;  va fi selectat directorul general si CA prin OUG109 [doar LOTul Polonez a mai ramas companie nationala in Europa de Est]
-e dispus sa discute cedarea METROREX la Primaria Buc daca prezinta un plan primarul; si aici prin septembire sunt concursuri cu OUG109
-pe la jumatatea lui Sep sunt primele termene de concurs pentru conducerile: CNAIR, CNIR, CFR Infrastructura, CFR Calatori, METROREX; restul [in afara de astea 5] au calendar in toamna
-primele vreo 35 linii de cale ferate renovate in portul constanta vor fi predate in cam o luna
-aeroportul Timisoara pe zona cargo se renoveaza
-A0N3 e blocat cu "problema Chineza"
-metroul de la Cluj: se va face pana in 2026
https://www.facebook.com/MinisterulTransporturilor/videos/435205998641189/

naivu

Am ascultat si eu azi dimineata interviul. Stiam de Grindeanu ca e slab informat si tendentios, dar (desi nu trebuia) m-a surprins cat de nepregatit si in afara subiectului era interlocutorul lui, omul de media. Romania are totusi si cativa jurnalisti de infrastructura de la care s-ar fi putut informa; nu mi l-as inchipui pe Victor Cozmei, de exemplu, dandu-si ochii peste cap cand i s-ar spune ca pregatirea proiectului pt un traseu montan dureaza 4-5ani!!! (O intrebare de bun simt ar fi fost, cum de nu a fost pregatit proiectul pana acum de a ajuns sa depinda de contractul pe 4-5ani semnat de Drula in 2021; iar un jurnalist competent l-ar fi putut intreba de proiectul cu BancaMondiala de pe CoBra ingropat in 2018 in guvernarea Dancila  8) ). M-a deranjat mult tehnica subliminala de a tine afisata pe ecran o fotografie mai putin reusita a lui Drula in timp ce vorbeau cum nu se va realiza autostrada Ploiesti-Brasov.
Pe partea lui Grindeanu apreciez un pic ca a schimbat discursul "sunt la putere fac ce vreau" (al lui Cuc&alti PSDisti) in "respectam contractul desi l-am fi vrut altfel".

cutter

S-a mai scris, dar pentru că suntem totuși pe un forum de infrastructură și minciunile lui Grindeanu par să fie luate de bune:

1) Termenul pe Ploiești-Brașov nu e de 5 ani (altă dată a zis 7 ani), ci de 3 ani și jumătate (42 de luni) pentru SF+PT.

2) Termenul pentru SF este de 2 ani și jumătate (30 de luni). Ordinul de începere a fost dat pe 11 martie 2021, asta înseamnă că pe 11 septembrie 2023 ar trebui să avem gata SF-ul. Adică PESTE UN AN. Adică din cele 30 de luni au trecut deja 18 luni.

3) Termenele nu sunt stabilite DE MINE sau în mandatul meu. Licitația a fost lansată în 2020 în mandatul lui Bode și când am venit la minister ofertele (de fapt oferta, una singură) erau deja depuse și pe final de evaluare. Termenele contractuale se stabilesc (și sunt ferme) ÎNAINTE de depunerea/deschiderea ofertelor (la momentul lansării licitației).

4) Problema n-a fost niciodată de când am plecat de la minister (adică la T0+6 luni al acestui contract, acum aflându-ne la T0+18 luni) durata contractului ci faptul că nu s-a mai întâmplat NIMIC pe contract. La finalul lui 2021 (adică acum 9 luni!) trebuia să avem gata: traseul final (adica Analiza Multi-Criterială (AMC) faza 1, AMC2), investigații de teren conform studiu geotehnic preliminar pe varianta aprobată, studiu topo, studiu de trafic, arheologie preliminară. Din toate astea nu e gata nici măcar primul pas: AMC1!

5) Dacă calendarul contractual ar fi fost respectat o strategie inteligentă de implementare a proiectului (dată fiind lansarea sa în forma curentă pe vremea lui Bode) ar fi putut fi:
a) 11 septembrie 2023 - recepționare SF
b) încheiere amiabilă contract după recepționarea SF
c) sfârșit 2023: licitație design & build Ploiești-Brașov împărțit în 3-4 loturi
d) 2024: contracte semnate
e) 2025: primele lucrări în teren
Este că nu mai pare așa mult?

Dar cât de departe suntem de așa ceva, cu un ministru care a aruncat prosopul pe acest proiect din ziua 1 la minister...





mirceaeliade

Multe surse media explicit il corecteaza pe Grindeanu cand baga bazaconii cu SFuri de 5 ani, dar la cum incepe sa iasa proiectarea asta pe Ploiesti-Brasov incep sa cred ca defapt ori se pregateste o tergiversare deliberata de tipul la cum a fost Fagaras-Brasov [unde s-au bagat la sertar ani bun hartiile in loc sa se faca ceva], or niste gogonomanii aberante cum a iesit la cocoasa de la Focsani.

mirceaeliade

Quote"Protocolul semnat astazi este cel de al 40-lea document semnat cu autoritatile locale, de cand am preluat mandatul de ministru al Transporturilor si Infrastructurii", adauga Grindeanu.
Nu sunt absolute deloc fan Grindeanu, dar macar a invatat de la predecesori sa degajeze masa CNAIRului prin impartirea proiectelor mai mici la autoritatile locale.  Acum vor fi mai multi oameni (multi nu neaparat buni) dar macar direct interesati de progresarea unor centuri locale fara se se astepte ani cu SFuri care stau in sertar.
https://infrapress.ro/2022/09/06/buzaul-va-fi-conectat-cu-a7-drumul-de-legatura-dintre-autostrada-moldovei-si-oras-va-fi-realizat-in-parteneriat-cu-autoritatile-locale/

mirceaeliade

#913
interviu Grindeanu la Profit News:
https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=456850962915450
*anunta al doilea certificat negativ pe CraPi1 ca il va da "saptamana aceasta"
*sustine ca toamana asta va decide daca reziliaza

alexandru_m

Bravo ba, Grindene!

Certificat negativ la Nurol.

Intre timp Aktor, Pizza, Tirrena (pacat de ei) si mai nou WeBuild (pacat si de astia) isi bat efectiv joc de noi. Si astia sunt doar la autostrazi.

Mentiuni speciale pentru blocajele la tunelurile de pe coridor la feroviar (tii un tunel care dureaza ani pentru 30 de copaci), poduri, pasaje, centuri si reabilitari de DNuri care dureaza si 10 ani. Acolo nu mai da nimeni certificate negative ca deh, sunt "de-ai nostri"

Si mentiune extra speciala pentu Rus Beniamin (da-ti-ar Dumnezeu DNA in toate dosarele pe care le meriti cu pedeapsa maxima cu executare in toate). Si ce face cu A3-ul.

Scuzati tirada, dar vin de pe topic de la A3 unde tocmai am vazut ultima filmare cu lotul Nurol.

Are utilaje si progres cat Aktor, TS si Pizza la un loc.

Apropos, imediat se fac 10 ani de cand s-a apucat Pizza de ST1, dam si noi drumul la toaletele alea?

10 ani de lucru pentru 2 latrine, bai gunoaielor!