Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Quote from: istvan78 on September 02, 2015, 04:38:28 PM

In judetul Timis, populatia e de aproape 1 milion de persoane, contracte de munca sunt cca. 220.000 dar angajatorii nu gasesc oameni (desi cauta pana in Oltenia cu oferte de relocare) si somajul oficial e 1.3%. Ceva lipseste din ecuatie. Sunt convins ca in alte zone gasesti si discrepante chiar mai accentuate.

650.000 populatia judetului. Si probabil mai mica daca scadem populatia plecata din tara. Si mai scadem si anumite categorii (tinerii, peste 65 de ani, etc...) si ajungem intr-o situatie in care e firesc sa nu mai existe forta de munca noua.

alecu26

cauzele sunt multiple, dar deja noi suntem in oftopic: chiar am luat pe cineva la ocazie zilele trecute: pana in 50 de ani, pensionata de boala (nu parea deloc bolnava sau incapabila de munca)...si se plangea ca are pensie 400 RON. Si ca daca avea mai putin (vreo 380) ar fi primit si ceva ajutor social, si ajutor alimentar...etc.

Din pacate nu e caz singular, dar acestea sunt si rezultat al somajului masiv din anii mai din urma, unde in urma dezindustrializarii masive....nu prea aveai sanse la angajare dupa 45 de ani, timp in care ai lucrat doar in cine stie ce fabrica comunista la strung universal.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

anacronox

revenind on-topic, o stire pus de LeClerk pe ssc

Quote from: Le Clerk;126792261http://www.zf.ro/auto/o-noua-investitie-in-sectorul-auto-impinsa-catre-judetele-sarace-un-producator-de-cablaje-cu-2-000-de-angajati-in-arad-merge-in-gorj-unde-va-crea-800-de-locuri-de-munca-14698145

Compania EKR Elektro­kon­takt România, parte a grupului german Nexans, va primi un ajutor de stat de aproape 40 mil. lei (8,8 mil. euro), pentru o investiţie de 80 mil. lei în oraşul Târgu-Jiu din judeţul Gorj, investiţie care ar urma să creeze peste 800 de locuri de muncă.

Compania EKR Elektro­kon­takt mai deţine în Ro­mânia trei fa­brici la Sântana, Chi­şineu Criş şi Pân­cota, toate în judeţul Arad. În cele trei fabrici lu­crează 2.050 de anga­jaţi, iar anul trecut pro­ducătorul a avut o cifră de afaceri de 99,6 mil. lei şi un profit net de aproape 1,6 mil. lei. În 2013 compania avea 1.881 de salariaţi, afaceri de 88,2 milioane de lei şi un profit net de 2 milioane de lei.

Elektrokontakt România şi-a început activitatea în România în 1996 în Sântana, Arad, iar printre companiile către care livrează se numără BMW Group, Daimler, VW Group şi General Motors.

Spre deosebire de alţi furnizori de componente, producătorii de cablaje lucrează în mare parte cu forţă de muncă necalificată, iar angajaţii sunt plătiţi cu salariu minim pe economie, în acest caz de 780 de lei net. În Gorj  salariul mediu net este de 1.700 de lei, iar rata şomajului de 7,7%, faţă de 1.763 lei la nivel naţional şi un şomaj de 4,9%.





Ajutorul de stat pentru Elektro­kontakt vine la mai puţin de o lună de când guvernul a acordat un ajutor de stat grupului portughez Coindu, pentru a construi în judeţul Mehedinţi o fabrică cu 300 de salariaţi. Investiţia portu­ghezilor în judeţul în care rata şomajului este de aproape 10% a fost anunţată încă de acum un an, însă de atunci proiectul nu a făcut niciun pas înainte.

Prin susţinerea celor două proiecte (Coindu în Drobeta-Turnu Severin şi EKR Elektrokontakt  la Târgu-Jiu) cu ajutoare de stat se încearcă trimiterea unui investitor puternic în judeţe în care fiecare angajat din privat întreţine un angajat la stat. În Gorj, cea mai mare companie, dar şi cel mai mare angajator este Complexul Energetic Oltenia, care tocmai ce a anunţat că trece printr-un program de restructurări. Compania minieră este însă singurul mare jucător într-o zonă în care investiţiile străine în producţie se pot număra pe degete. Exporturile totale ale judeţului sunt de numai 100 mil. euro anual, nivel com­parabil cu cele din Mehedinţi şi Giurgiu, ,,judeţele codaşe" la acest capitol.

Ajutorul de stat acordat produ­cătorului de cablaje este pe schema care susţine proiectele mari, cu impact în eco­nomie, schemă de care mai bene­fi­ciază şi grupurile germane Bosch şi Karcher, pentru fabrici construite de la zero în judeţele Alba şi Argeş.



cezar-mario2012

 Nu stiu daca a observat cineva dar acum modele Dacia au tehnologia Start&Stop standart, mai putin pentru motorul 1.2l/73CP.

dr4qul4

deh...ce sa-i faci.... Start/Stop devine cam obligatoriu pentru a indeplini norma Euro 6. 

Cam toate masinile le vor avea in standard, in afara de cele cu motoare foarte mici.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

stelian222

#860
Quote from: alecu26 on September 03, 2015, 08:08:27 AM
chiar am luat pe cineva la ocazie zilele trecute: pana in 50 de ani, pensionata de boala (nu parea deloc bolnava sau incapabila de munca)...si se plangea ca are pensie 400 RON. Si ca daca avea mai putin (vreo 380) ar fi primit si ceva ajutor social, si ajutor alimentar...etc.

Ca sa fiu cat de cat on-topic:

Stii cat e salariul la Lear Iasi pentru un confectioner huse/tapitier scaune auto? vezi aici: http://www.undelucram.ro/forum-lear-corporation-totul-despre-mediul-de-lucru-interviu-784/p2
Am avut amici angajati acolo care la scurt timp au renuntat datorita faptului ca salariul era mic si li se vorbea urat+stress maxim.

Stii cat e salariul la Fujikura pentru un operator cablaje auto(pardon  muncitor necalificat pt. ca asa esti incadrat) vezi aici: http://www.dejeanul.ro/content/300-de-locuri-de-munca-libere-la-fujikura-dej/
Pentru ca nimeni din judetul Cluj nu se mai duce la angajare au inceput sa apara anunturi in ziarele locale din Moldova sau pe la primarii dar nu au dat numele corporatiei ci au scris " cautam persoane pentru o fabrica de cablaje auto din Cluj/Dej" (poate vor mai gasi si alti prosti). Si cea mai tare faza, la cerinte minim 4 clase  :lol: Bonus 200ron brut la angajare, tare, nu?

Acum zi-mi colegule Alecu26 tu te-ai duce la lucrezi pe banii astia si sa fii tratat ca ultimul gunoi? Nu mai bine stai acasa pe 400RON? Este ca nu te-ai fi asteptat la aceste conditii de lumea a3a in mari corporatii de la noi?

Ionut


doryan93

 Prima mare investiţie la Brăila, după 25 de ani. Japonezii de la Yazaki deschid o fabrică de cablaje auto cu 1.500 de angajaţi.

"Yazaki" este unul dintre cei mai importanţi furnizori mondiali pentru industria auto. Are sediul principal la Tokyo, iar principalele sale produse sunt cablaje de automobile, aparatură şi componente pentru industria auto. Yazaki este prezentă în 44 de ţări şi are aproximativ 250.000 de angajaţi în întreaga lume.
Sursa

TibiV

Doamne ajută....
E nevoie de aşa ceva în toată ţara...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

CristiM

"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

ashbird

acolo unde nu exista nici o sansa la munca alta decat agricultura e foarte bine.

Daca investitii locale nu exista... e bine ca se investeste..


Yazaki sunt asa cum zice CristiM dar ce multinationala nu e la fel
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

__dir

@CristiM, total de acord, se cauta sclavi la noi (un cunoscut a incercat la Leoni si a fost refuzat cand le-a propus un 350E net - inginer)

horatiu.cosma

Pe aceeasi idee, toti suntem sclavi pe diferite nivele ierarhice. Oricum, deja ne-am cam indepartat de industria auto din tara. E important ca vin investitori straini si in zonele mai putin dezvoltate, unde rata somajului e ridicata. Salarul minim tot trebuie sa il dea, si sunt sigur ca sunt multi in zona care ar veni pentru acesti bani.

horatiu.cosma

Stimaţi clienţi,

În contextul derulării evenimentelor legate de utilizarea de grupul Volkswagen a dispozitivelor sau tehnicilor de manipulare a rezultatelor testelor privind emisiile poluante, Registrul Auto Român este în măsură să facă următoarele precizări:

Până în acest moment grupul Volkswagen a recunoscut deficienţe DOAR pentru autovehiculele EURO 5 care sunt echipate cu motoare DIESEL din familia EA 189.

Menţionăm că se pot achiziţiona în continuare astfel de vehicule numai dacă sunt deja înmatriculate şi implicit utilizate (adică achiziţionare second-hand). Posesorii maşinilor aflate deja în circulaţie în orice stat membru al Uniunii Europene NU sunt afectaţi.

Începând cu data de 1 septembrie 2015, autovehiculele NOI din categoria celor mai sus menţionate NU mai pot fi comercializate.

Un caz special îl reprezintă vehiculele noi Euro 5 care fac parte din sfârşitul de serie (aflate în stocul dealerilor grupului Volkswagen) respectiv 300 de autovehicule. Pentru aceste autovehicule, până la remedierea neconformităţii de către reprezentantul autorizat, Registrul Auto Român NU poate emite cărţi de identitate.

Deţinătorii de autovehicule aparţinând constructorilor din grupul Volkswagen NU au şi NU VOR AVEA de suferit nici tehnic şi nici financiar ca urmare a situaţiei create.

Registrul Auto Român


Intrebare: cei care vor sa aduca masini second hand din state UE in Romania si sa le inmatriculeze aici, sunt afectati cu ceva? Conform propozitiei bold-uite, ar trebui sa nu fie probleme, dar inmatricularea masinilor aduse de afara se numeste din cate stiu prima inmatriculare, iar in aceeasi propozitie se vorbeste de masini deja inmatriculate  :o.

adiarc

vad ca nu s-a discutat prea mult aici

As vrea sa-mi exprim profunda nemultumire fata de achizitionarea de catre Politia Rutiera a 400 de VW Polo , la pretul de 11600 de euro ( Tva inclus )

Este o aberatie economica sa gandesti astfel , in timp ce ai 2 uzine in Romania....ok , nu vrei Logan , vrei ceva mai finisat - Ford B-Max e peste aceasta chichineata de Polo si putea fii luat in acelasi buget.

Asa inteleg unii sa incurajeze economia nationala....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura