Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

stangabriel

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/2+000+de+masini+de+politie+circula+fara+girofar+din+lipsa+de+fon

Ministerul de Interne a plătit 57 de milioane de euro pentru aproximativ 4.500 de autospeciale

Totusi au mai luat in acest an Loganuri, in primavara. Chiar ma gandeam de ce vad loganul nou fara girofar. Asta da situatie penibila.

dr4qul4

@adiarc, sunt total de acord cu tine.

Ford B-Max este o masina peste vv polo, unde nu exista nici o sansa sa intre 4 politisti. De fapt, pe bancheta din spate nu sunt sanse sa "gazduiasca" vreun scandalagiu de 130 de kg...

Desi, eu le luam logan cu gpl. Ar fi costat si mai putin si ar fi fost si mai economice si mai ieftin de intretinut.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cricric

Aha, Loganurile au costat ultima data 70.000 de euro. Din productie proprie :lol:

vancouver

Stiti foarte bine ce inseamna Uniunea Europeana. Un suprastat in care NU EXISTA GRANITE ECONOMICE. Orice fel de achizitii publice nu au voie sa limiteze in vreun fel dreptul tuturor firmelor din UE de a castiga o licitatie.

ATENTIE: acest lucru are avantaje pentru TOATA LUMEA, astfel toata lumea din UE are acces la produse mai ieftine si traieste mai bine. Incurajarea productiei locale este o aberatie din punct de vedere economic, pentru ca inseamna ca 20 de milioane de Români sa plateasca mai multi bani pentru ca 10.000 de români de la fabrica Dacia sa aibe mai mult de lucru si ca actionarii firmei Dacia sa aibe dividende mai mari. Acest mod de gandire este deficitar, incomplet, gresit si dovedit gresit de-a lungul istoriei, ducand intotdeauna la SARACIE si SUBDEZVOLTARE. Nu este spatiul aici sa explic mecanismele perverse (adica indirecte) prin care se intampla acest lucru, exista carti de economie, care trateaza subiectul.

Concluzie: NUMAI si NUMAI cel mai mic PRET poate decide o licitatie, in nici un caz dorinta de a "apăra" industria locală.


Concret legat de achizitie, ma mir si eu de ce totusi la criteriul pret nu a iesit castigator Sandero, masina fiind cam in aceeasi zona de confort și dotări precum Polo. Despre Ford B-Max nici nu poate fi vorba, este muult mai scump decat un Polo, incepe de la 17.000 € din câte știu.
Sper doar ca licitatia a fost corecta si nu au fost incluse criterii care sa excluda intentionat anumite marci (exemplu: cutie automata - nu e cazul aici, am dat doar un exemplu). O șpagă dată de VW nu este exclusă, dat fiind comportamentul lor și cu emisiile sau șpăgile date de Microsoft / EADS.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


dr4qul4

ceva nu se leaga....
1. 6,5% discount la 400 de masini? muuult prea putin.
2. un logan 0,9 TSI si 90 CP, cu aer conditionat si proiectoare de ceata incepe de la 10.000 euro pret de lista.

Ar fi interesant de vazut ce conditii au fost pentru aceasta licitatie... parca vad ca au pus: motor minim 1l si 80 CP (ca sa nu aiba Dacia).


PS. Fordul B-max ar fi iesit in 11600 euro, tva inclus, cu aer conditionat (pachet city), 1,4 si 90CP (dupa discount pe care ford l-a mai dat si altora, pentru comenzi de 50+ masini)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Dar oare in acele Polo-uri cate piese provenite din Romania exista? In felul asta nu va puneti problema deloc?

Bine, daca cifrele din articolul de pe promotor sunt corecte, atunci licitatia asta miroase ciudat.

dr4qul4

E normal ca la o licitatie sa castige pretul cel mai mic..... dar cum sa fie mai ieftin un polo ca un logan? la doar 6,5% reducere?

Comfortline mai este si echiparea mai scumpa. Pretul de lista este de 13500 euro...dar observ ca au promotie (scade undeva la 12000).

Totusi, la 11500 poti sa iei un logan cu aer conditionat, 0,9 TSI de 90 cp (si mai pui si optionale pe el)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

Subscriu si eu.....greu de crezut ca Loganul e mai scump decat Polo....aproape imposibil
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

yetiman

#879
Miroase a aranjament iesit prost.  :D
QuoteValoarea contractului a fost estimată de beneficiar la 14.153.226 - 18.870.968, fără TVA.
Valorile oferite:
QuotePotrivit procesului verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor, din data de 25.05.2015, Renault a făcut o ofertă de 18.870.968 de lei, fără TVA, în timp ce Porsche a oferit 18.870.000 lei, fără TVA
.
Renault a oferit fix suma maxima estimata (oare de ce?), iar Porsche a rotunjit in jos (cu 968 lei mai putin) si a castigat cu 2,4 lei/masina mai ieftin....

Eu cred ca Renault era absolut sigur de victorie si n-a lasat nimic din pret (nu stiu modelul ofertat, dar pare sa fie un pret mai mare decat cel de lista). Iar Porsche a fost cu cateva secunde "mai destept".
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

QuoteRenault a făcut o ofertă de 18.870.968 de lei, fără TVA, în timp ce Porsche a oferit 18.870.000 lei, fără TVA.
    ......
Contractul a fost atribuit în data de 06.07.2015.
Valoarea finală totală a contractului a fost de 16.688.000 de lei, fără TVA.

Nu cred ca sunt totusi 400 de masini.
Altfel nu se explica valoarea finala mai mica a contractului semnat fata de valoarea ofertatä.
Politia a zis de la inceput ca vrea sa cumpere intre 300 si 400 de masini

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

esendy

in articolul de pe promotor se observa ca sunt 3 loturi toate castigate de vw la diferente infime  ("suspecte"?)

Goldmund

Si eu m-as fi bucurat daca licitatia Politiei Romane ar fi avut castig de cauza o firma locala.
Ce a explicat @vancouver e adevarat si el explica f. bine situatia, chiar daca unii politicieni si oameni puternici din Romania nu inspira prea mare incredere, dar sa spunem ca totul a decurs corect..

Daca este sa vorbim despre calitatea produselor comparate aici, pot da un exemplu si anume, am o vecina care are un Polo de vreo 30 de ani, iar masina ei arata  ca si noua, nu trepideaza piese, nu are pic de rugina si merge(de cate ori merge batrana doamna la cumparaturi) aproape fara sa-i aud motorul. Nu e nici o reclama pentru firma care aproape ca intra in faliment(vina lor!), dar asta vad si observ de multi ani. Apoi, cum sa ajunga Dacia mai scumpa decat un VW?! Chiar si cu doi lei..., cum e posibil?

dr4qul4

#883
Goldmund....ce spui tu sunt basme de adormit copiii. Am avut polo si nu e atat de indestructibil. VW? Se duc numai in jos.
In schimb am vazut zeci de loganuri, taxi, cu gpl si 500.000 km.

Iar o revizie la logan e pe jumatate din cat e la polo.

Polo e o masina de femei, strict pt oras. Imagineaza-ti ca trebuie sa care o patrula cu 3 burtosi de 120 kg fiecare.
In primul rand, politistii arata penibil cand se dau jos din ea.  (Sau cand intra).

Si sa vezi ce frumos fac blocaj rutier. Sau la iarna printre stradute, unde loganul nu are probleme datorita garzii inalte. Sper ca ii doteaza si cu lopeti.

Totusi, dacia s-a calicit, si porche le-a tras-o.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

istvan78

Eu suspectez c-a fost un aranjament ratat. Dacia a licitat fix pretul maxim acceptat in licitatie, la leu. Ca si cum ar fi primit asigurari ca contracandidatii vor fi eliminati, in schimbul unui parandarat din pretul acela obtinut. ;)
Din oarescare motiv, figura n-a iesit. Poate si Porsche a acceptat sa dea parandaratul, si au lasat o suma modica din pret, eventual stiind ca Dacia va merge pe maxim.

In orice caz, e extrem de improbabil, in conditii "naturale", modul in care a mers licitatia asta...

P.S. DACA datele din articolul promotor sunt adevarate!