Author Topic: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura  (Read 60987 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.142
  • Karma: +2421/-764
Am evitat sa deschid acest topic pentru ca poate genera numeroase polemici si discutii politice despre salarii si investitii. In acelasi timp, topicul este necesar mai ales daca discutam despre conexiunile dintre investitii si infrastructura, de exemplu. Asa ca il pornesc. Insa va fi puternic moderat. Discutiile care deviaza vor fi sterse fara alte comentarii. Evitati politica si polemicile de dragul polemicilor. Aduceti ARGUMENTE cand vorbiti despre ceva. Si straduiti-va sa ramaneti conectati la discutiile conexe infrastructurii. Nu discutam chiar orice.

Sper sa nu-mi fi creat bataie de cap. Pana la urma, orice topic se poate si inchide daca voi chiar nu respectati regulile. Multumesc, spor la discutii!
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (oct-nov 2017) | A10 lot 4 (dec 2017)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 180,094 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 170,465 km A și 121,115 km DX

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.348
  • Karma: +2535/-546
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #1 on: April 30, 2015, 07:26:43 PM »
Executia bugetara pe primele 3 luni  2014 vs. 2015

                                2014         2015      Difer.lei     Difer.%
Cheltuieli de capital  1.852,2      1.393,4   -458,8      -24,8%
EXCEDENT/DEFICIT  -929,7       4.898,7

Adica aproape -25% la investitii, dar un excedent de aprox. 1,1 mld.euro.
Nice... :)

PS Pana si bugetul CNADNR are un excedent de 35,2 milioane lei...  :D

nicolaem

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 435
  • Karma: +156/-196
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #2 on: May 01, 2015, 12:11:22 AM »
"noi" si Apple. avem o multime de bani si nu stim ce sa facem cu ei.
oricum 24% in minus la investitii e criminal pt zonele sarace ale tarii. Chiar daca se fac autostrazi mai mult in vest sa nu uitam ca o parte f mare a muncitorilor ( ex UMB) provin din zona sarace ale tarii.

go2mars

  • Youngster
  • *
  • Posts: 13
  • Karma: +8/-2
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #3 on: May 07, 2015, 06:20:57 PM »
Am fost azi la conferinta ZF despre industria auto, foarte interesantă.

Printre invitați a fost și un reprezentant al Guvernului, Dl Enache Jiru, Secretar de Stat in Ministerul Finanțelor Publice (cam slaba prezenta autoritatilor cand industria auto reprezinta 12% din PIB României) care a declarat cam asa:

Enache Jiru, secretar de stat în MFP: Sunt bani de autostrazi, dar nu exista spaţiu fiscal

"Ne aflam intr-o pozitie financiară foarte bună, deci avem bani pentru autostrazi, dar se pune problema spaţiului fiscal pentru a le construi. Statul are si el cheltuieli de dezvoltare."

Sau mai bine zis, avem bani dar nu vrem să facem deficit pentru că nu ne lasă FMI, UE, Banca Mondiala să avem mai mult de 3% deficit bugetar din PIB (criteriul de la Maastricht). In 2014, am avut deficit bugetar de -1,5% din PIB (al 3lea cel mai mic din UE)!

Sunt sătul de scuzele inventate... ne mândrim cu cifre macroeconomice bune dar nu suntem în stare să cheltuim și să investim pentru a ne dezvolta, vedeți și voi ce deficite au alte țări din regiune (care oricum au deja un avans față de România la infrastructură): http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tec00127&plugin=1

Și un punct de vedere diferit :)
http://www.zf.ro/zf-24/romania-printre-cele-mai-mici-deficite-bugetare-din-ue-este-bine-sa-fii-mai-catolic-decat-franta-si-italia-14146280
« Last Edit: May 07, 2015, 06:45:13 PM by go2mars »

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.551
  • Karma: +2363/-325
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #4 on: May 10, 2015, 10:12:21 AM »
este evident ca vor sa tina bani la saltea pt a evita surprizele legate de reducerea TVA...altfel ar fii apasat pedala de acceleratie pe si pe C.Turzii-Tg.Mures si s-ar fii miscat cu talent si pe loturile 1 si 2 din Sebes-Turda...s-a demonstrat clar ca atunci cand se vrea se poate
sa nu mai vorbim de nenumaratele centuri ocolitoare pe care se doarme linistit in aceasta perioada excelenta de constructii , cum ar fii Tg.Mures , Tg.Jiu , etc
Hoții au revenit...Amenzile pt.defrisari au nimicit...
Investițiile s-au oprit...Distrugerea codrilor a repornit...
Totul vor sacrifica...Inundatiile o vor confirma...
Atenția o vor deturna...vor totul sa jefuiască si hoția s-o albească.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.142
  • Karma: +2421/-764
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #5 on: June 04, 2015, 04:54:29 PM »
V-am facut topic degeaba? Haideti sa discutam daca tot avem topic. :)



Orășelul din România cu șomaj aproape zero, model economic pentru restul țării
Un orăşel din inima Transilvaniei, cu puţin peste 30.000 de locuitori, reuşeşte să fie un model economic. Companii importante, din mai toate domeniile, au în Sebeş fabrici în care au investit sute de milioane de euro, atrase de infrastructură, de numărul mare de muncitori calificaţi, dar şi de facilităţile fiscale oferite de autorităţile locale. De exemplu, companiile au primit o reducere de aproape 10% la sută la plata taxelor către bugetul local. În total, sunt 1.300 de firme în Sebeş, unde şomajul se apropie de zero, relatează digi24.ro.

Cel mai mare investitor străin din Sebeş este concernul german Daimler, care prin compania Star Transmission a deschis în oraş o fabrică de componente pentru automobilele Mercedes Benz. Aici lucrează peste 1.000 de oameni, iar salariul mediu este de 1.700 de lei, peste media din judeţul Alba.

Şi companii importante din industria lemnului au puncte de lucru în Sebeş.

Investiţiile private în Sebeş depăşesc un miliard de euro
Sebeşul a atras şi companii mari din domeniul industriei alimentare – Romaqua Borsec deţine aici o fabrică de bere şi una unde se produce o băutură energizantă. În plus, şi unul din liderii naţionali în ceea ce priveşte îngheţata, Alpin 57 Lux, a investit o sumă considerabilă.

„În primul rând pentru că există un mediu de afaceri, apoi situaţia geografică a localităţii, faptul că este străbătut de trei drumuri naţionale, iar la ora actuală autostrada este un atu în plus. Apoi, la nivelul administraţiei fiscale am făcut nişte facilităţi fiscale acestor investitori care au venit”, a povestit Alexandru Dăncilă, primarul Sebeşului, pentru Digi24.

GreatNews.ro
« Last Edit: June 04, 2015, 04:56:32 PM by Ionut »
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (oct-nov 2017) | A10 lot 4 (dec 2017)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 180,094 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 170,465 km A și 121,115 km DX

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.551
  • Karma: +2363/-325
Hoții au revenit...Amenzile pt.defrisari au nimicit...
Investițiile s-au oprit...Distrugerea codrilor a repornit...
Totul vor sacrifica...Inundatiile o vor confirma...
Atenția o vor deturna...vor totul sa jefuiască si hoția s-o albească.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.348
  • Karma: +2535/-546
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #7 on: June 19, 2015, 01:36:53 AM »
Grosul remiterilor sunt de la "căpşunari" de la ingineri în sus.

Căpşunarii adevăraţi trimit 100-200 de euro cu vecinul din sat sau cu şoferul, si de banii ăştia BNR nu ştie nimic. Nici despre banii trimişi acasă de chinezi din Dragonul Roşu.
Tocmai de asta există în balanța de plăți publicată lunar de BNR o rubrică intitulată "Erori si omisiuni".

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.441
  • Karma: +1488/-177
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #8 on: June 24, 2015, 05:17:19 PM »
^
Ba bineinteles ca stie. Schimburile valutare facute de capsunari atunci cand conversiile de euro in lei la casele de schimb / banci sunt inregistrate. La fel si schimburile facute de chinezii de la Dragonul Rosu.
« Last Edit: June 24, 2015, 05:28:43 PM by Ionut »

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.348
  • Karma: +2535/-546
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #9 on: June 25, 2015, 12:31:12 PM »
Tranzactiile la casele de schimb valutar sunt inregistrate, dar nu se stie ce reprezinta ele.
De exemplu daca o doamna se duce la si schimba 200 de euro in lei, nimeni nu stie daca sunt din rezervele ëi "pentru zile negre" sau daca sunt 200 de euro trimisi de fiul ei "capsunar" printr-un coleg care a venit acasa in vacanta.
La fel cum daca un chinez cumpara 1000 de dolari nu poti sa stii daca ii trimite in China sau plateste marfa cumparata de la un furnizor - evident fara acte, totul e cash la ei...
Asa se intampla si daca vinzi/cumperi valuta  de la orice banca comerciala, nu doar la casele de schimb"independente.

Deci nu, BNR nu stie cati bani vin de la capsunari "in plic" sau cu consateanul venit in concediu, si nici cati bani pleaca in felul asta spre China...
Crede-ma, la astea chiar ma pricep ... :)

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.142
  • Karma: +2421/-764
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #10 on: June 25, 2015, 12:43:33 PM »
BNR "stie statistic". Aceste tranzactii de care zice Tibi pot fi totusi, statistic, urmarite, aproximate, ba chiar li se poate determina (tot statistic) evolutia in timp. Evident ca nimeni nu stie exact cat este evaziunea fiscala, insa calcule se pot face. De exemplu Romania are venituri bugetare de vreo 33% din PIB (media europeana e pe la 45% parca). Calculati voi evaziunea care bate la ochi de la 33% si pana la MEDIA europeana, ca sa nu zic ca sunt state care strang pe la 60% din PIB venituri la buget...

Sunt economist de profesie, cica, deci teoretic stiu despre ce vorbesc. :)
« Last Edit: June 25, 2015, 12:47:02 PM by Ionut »
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (oct-nov 2017) | A10 lot 4 (dec 2017)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 180,094 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 170,465 km A și 121,115 km DX

NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.753
  • Karma: +1875/-30
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #11 on: July 08, 2015, 11:55:03 AM »
Nu stiu daca aici e cel mai bun loc pentru aceste informatii.

http://www.cdep.ro/interpel/2015/r7170A.pdf


« Last Edit: March 27, 2016, 01:51:15 PM by NGC20 »
National Geographic Channel

nicolaem

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 435
  • Karma: +156/-196
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #12 on: July 24, 2015, 12:23:04 PM »
ca si continuare la discutia de pe threadul de masterplan.
Isarescu critica de cate ori are ocazia relaxarea fiscala prea mare.
Referitor la TVA spune ca e absurd sa il scazi cand consumul creste. e o masura inversa.
Daniel Daianu zilele trecute critica si el codul fiscal.
Lazea tot din BNR spunea ca in cazul in care se va adopta acest cod, BNR isi va schimba cu 180 grade politica referitoare la dobanda de referinta pt a incerca sa corecteze impactul.
Consiliul fiscal a venit cu date destul de obiective. nu prea vad contrargumente cu cifre la pozitia lui.
Ne ducem ca si in 2008 cu promisiuni electorale ( din pacate din nou toate partidele sunt iresponsabile) si ajungem iara la deficit imens.

Cum mai poate spera cineva ca in momentul in care tu ai deficit peste 3% din pomeni electorale vei mai avea bani de investitii?
Si apoi unii striga ca " vrem sa ne dezvoltam prin deficit" pai cum te dezvolti prin deficit daca investitiile scad din 2011 constant ???
Cumparand plasme chinezesti pt ca ai redus TVA?

cu acel cod cred ca putem spune adio infrastracturii. si din pacate se vede f clar ca asta e dorinta de la centru in conditiile in care in ultimii 3 ani s-au semnat contracte pentru doar (aprox.) 200 km de autostrada, si aia in mare parte is intarziati deliberat.

ganditi-va ca in 2012 am ajuns sa inauguram 140km de autostrada, construiti in mare parte in perioada de criza.
unde puteam fi daca se dorea sa dam drumul la 100+ in fiecare an.

laszlo.robert

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 440
  • Karma: +197/-30
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #13 on: July 24, 2015, 04:52:22 PM »
Incepe sa fie dince in ce mai limpede ca "prietenul" Rus stia ce va urma si bun rau cum era nu a vrut sa fie partas la oprirea investitiei in infrastructura.Mai ales daca se adopta CF ul ,putem sa ne luam adio de la mixul :fonduri europene+imprumuturi+buget
O sa spunem mersi daca vom reusii sa cofinantam partea nationala a fondurilor CE.
Un bun gospodar nu face calcule de cheltuiala la salariul ce urmeaza sa-l primeasca ci la ce are in buzunar.Din acest motiv nu cred ca este momentul oportun sa scazi tva-ul cind ai crestere ecomomica bazata mai ales pe cresterea consumului,inseamna ca lumea cheltuie mai mult si cu tva actual.In schimb era bine venita cresterile salariale bugetare care in oarecare masura trageau dupa ele si salariile din sectorul privat(nu putem doar de dragul sloganului de competivitate avea preturi de Germania si salarii de Bangladesh).Cu mai multi bani populatia cheltuie mai mult si automat cu tva-ul actual cresc incasarile bugetare,in acest mod cresti nivelul de trai ,fara a fii nevoit sa opresti investitiile fara de care cresterile salarie sunt inutile .Duce la inchidere de santiere ,crestere somaj ,alte cheltuieli pe spinarea statului .Degeaba oferi salariu mare omului daca nu are unde sa munceasca.
Fara infrastructura investitorii privati o sa ne ocoleasca in continuare ori cit de atractiva ar fii o scadere a fiscalitatii de 3-4-5%
« Last Edit: July 24, 2015, 05:01:16 PM by laszlo.robert »

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.048
  • Karma: +2412/-1082
Re: Economia Romaniei: discutii, proiecte, conexiuni cu infrastructura
« Reply #14 on: July 24, 2015, 06:16:48 PM »
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Excedentul+bugetar+a+ajuns+la+0+6+din+PIB+dupa+primul+semestru

Excedent bugetar de aproape 1 miliard de euro in 6 luni! Suma este mult prea mare ca sa poata veni doar de la investitii.  Cu banii astia am fi facut 140 de km de autostrada....in 6 luni.

Nu cred ca am avut consum atat de mare in primele 6 luni. Mai degraba raziile ANAF au avut efect. Sper sa nu inceteze cand se apropie alegerile. Sau mai rau...sa inceteze sa dea chitanta pentru amenzile date.


Sunt curios care va fi urmatoarea miscare a schiopului dupa surpriza lui mutulica. momentan PNL e prins in offsaid de pasa-surpriza a sefului. Nici ei nu mai stiu ce sa voteze sau sa declare. Coalitia se regrupeaza in jurul "generalului".

Cum naiba sa stai tu pe un munte de bani.....sa amani plati....doar ca sa scazi TVA-ul peste 5 luni cand tu nu vei mai fi la guvernare.
Schiopul ori e prost, ori il doare in cot, si tot ce vrea e sa se intoarca pe plaja... sa poata scrie in liniste pe fb. Ori nu a vrut sa scada niciodata TVA-ul dar avea nevoie de un fraier pe care sa dea vina.

Sa nu ne trezim ca vine PNL-ul la guvernare (sprijinit de generalul Oprea) si arunca masterplanul la gunoi ca "e facut de PSD" si se apuca ei sa scoata alte SF-uri la licitatie sa mai pierdem vreo 2 ani.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra